Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT |
||
2015. augusztus 07.
Stábunknál járt a Kia legerősebb változata a pro_cee’d GT. Lényegében kívülről egy széria pro_cee’d-hez hasonlít, leszámítva a még dögösebb orrészt a hátsó szárnyat, a krómozott dupla kipufogóvégeket és hátul a két függőleges lámpatestet.
|
A háromajtós Kia pro_cee´d GT a márka valaha készített legsportosabb modellje. Új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses turbós 1,6-os benzinmotorja hajtja, megjelenésük kívül-belül egyedi, futóművük sportos a dinamikus vezetők legnagyobb örömére. Az 1591 köbcentis erőforrás félelmetes dinamikával mozgatja az 1359 kg-os karosszériát. A turbós benzines erőforrás 204 Le leadására képes 6000-es fordulaton. 265 Nm nyomatékcsúcsot 1750 fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A 204 lóerő úton tartásáról elől MacPherson rugóstag, hátul Multilink felfüggesztés gondoskodik. A futómű sportos, de mégsem kellemetlen még a városi rossz minőségű utakon sem. Tesztünk alatt a cee’d fogyasztása 8,9 l körül mozgott, de ebben a kategóriában nem érdemes a fogyasztásmérőt nézegetni. Egyedi megjelenés és tökéletes felszereltség A GT formáit Európában tervezték a márka elnöke és vezető formatervezője, Peter Schreyer irányítása alatt. Minkét változaton újak a lökhárítók, a hűtőmaszk, a lámpák a nappali menetfények, a ködlámpák, és a dupla végű kipufogó is friss formaelem. A keréktárcsák alapáron 18 colosak, a féknyergek pirosak és különleges karosszéria színek is rendelhetők. A GT sportüléseit a Recaro szállítja, a pedálok taposófelülete alu, az anyagok minőségiek, a középkonzol 7 colos képátlójú érintőképernyőjét a versenysport ihlette. A műszerfal szabadon konfigurálható. A vezető kétféle megjelenés közül választhat: analóg üzemmódban a hagyományos sebességmérő és a szokásos információk láthatók, GT-ben pedig nagy sárga számokkal jelenik meg az autó sebessége, és a kijelzők között feltűnik a motor leadott forgatónyomatékát mutató, valamint a turbónyomást mérő is. A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A bőr borítású sportülések jól tartanak és nagyon kényelmesek, a comb és oldaltámasz megfelelő tartást biztosít. A műszerfal középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb., ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. A belső elől tágas, hátul viszont maximum a csomagjaink férnek el kényelmesen, lábtér szinte alig van. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 380 liter. De a pro_cee’d GT nem is egy bevásárlókocsi, hanem egy ízig, vérig sportautó. A piros GT embléma nagyon sok helyen fellelhető az autóban, többek között a kormánykeréken, a váltógombon és a küszöbben és az ülésbe is belehímezték. Tökéletes kezelhetőség közúton és versenypályán is A GT hajtásláncának és futóművének fejlesztése Koreában indult, de a finomhangolásokat Európa útjain és versenypályáin végezték. A tesztek során 160 000 kilométert futottak az autók a német autópályákon (150 km/órás átlagsebességgel) és 480 kört tettek meg a 21 km hosszú Nürburgring Nordschleifén. A GT modellekre ugyanaz a rekord hosszúságú 7 éves vagy 150 000 km-es garancia érvényes, mint a Kia paletta egyéb modelljeire, ez egyedülálló a sportos kompaktok kategóriájában. A futómű finomhangolásával, beállításával sikerült elérni a sportos jellemzők és a mindennapi kényelmes hangolás tökéletes, kompromisszum mentes összhangját, így a GT a hétköznapokban is kényelmesen használhatók. Feltűnő jelenség a legerősebb cee’d, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, a hatalmas 18 colos felnik pedig szinte magukhoz vonzzák a tekinteteket. Összességében a Kia pro_cee’d GT egy kiváló sportautó, fiatalos külső mellé társul egy remek motor, kitűnő futómű. Kulcsszavak: bemutató, kia, pro cee’d GT, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|