Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt

Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt

2022. február 28.
Az ABB töltőállomásai költséghatékony éjszakai töltést és hálózati csatlakozást biztosítanak az ATM e-buszflottája számára. A Terra 124 típusú töltőberendezések egyszerre két busz gyors feltöltésére alkalmasak.

Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt

Az ABB Terra 124 típusú töltőberendezéseit Milánóban telepítették, mivel ez a hatalmas ipari metropolisz 2030-ig 1200 dízelüzemű autóbuszát cseréli le vadonatúj, teljesen elektromos hajtású buszokra.

Az e-mobilitás technológiájának piacvezető globális beszállítójaként az ABB Milánó város tömegközlekedési vállalatával (Azienda Trasporti Milanesi) együttműködve kulcsrakész megoldást épített ki a cég San Donato nevű buszpályaudvarán. Ez az első a városba tervezett négy, teljesen elektromos buszpályaudvar közül, s egyben az innovatív új töltési megoldások kísérleti helyszíne is.

Az ATM a fenntarthatóságot és a hosszú élettartamot szem előtt tartva megtervezett San Donatói létesítmény segítségével kívánja valóra váltani azt a tervét, hogy 2030-ig évente 30 millió literrel csökkenti a felhasznált dízelolaj, illetve 75 000 tonnával a kibocsátott CO2 mennyiségét.

Az ABB Terra 124 töltőket a buszpályaudvar parkolójában helyezték el. A kiépítés költségeinek optimalizálása, valamint a környezetterhelő hatás minimalizálása érdekében egy töltőberendezéssel egyszerre két jármű gyorstöltésére van lehetőség. Az e-buszokat a tervek szerint éjszaka fogják feltölteni, amikor ez a legköltséghatékonyabb módon oldható meg. Az ekkor felvett elektromos energia normál körülmények között 180 km megtételére elegendő, ami azt jelenti, hogy az e-buszok egész nap üzemben lehetnek, anélkül, hogy napközben pótlólagos töltésre szorulnának.

Az ATM kísérleti helyszínéül felhasznált buszpályaudvar töltőinfrastruktúrájának kiépítését célzó projekt megvalósítása mindössze három hónapot vett igénybe. Ez magában foglalta az elektromos infrastruktúra (benne a kis- és középfeszültségű kapcsolóberendezések) megtervezését és kivitelezését, valamint a töltőrendszer csatlakoztatását az ATM alállomására.


Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt

Mivel a kísérleti töltőhely kiépítésének célja a leginnovatívabb és leginkább energiahatékony megoldások alkalmazása volt, ezért az ABB által leszállított csomag egy 324 kWh-s energiatároló megoldást (ESS) is magában foglalt. Az ESS lehetővé teszi az ATM számára, hogy csökkentse hálózati áramfogyasztását. Arról is tapasztalatokat lehet majd szerezni, hogy milyen az, amikor az ESS megoldást a töltőinfrastruktúrával együtt használják a buszok akkumulátor-telepeinek esetleges jövőbeli másodlagos felhasználásának szimulálására.

A telepítés befejezéséhez egy ABB EV Site Solution (EVSS) vezérlő üzembe helyezésére is sor került. Ez a vezérlő optimalizálja az ESS újratöltési folyamatot, miközben a teljes csúcsfogyasztás valós időben történő szabályozásával minimalizálja az energiaigényt és csökkenti a működési költségeket.

A digitális megoldások ABB Ability™ Connected Services Portfólióját – mely lehetővé teszi a töltők távdiagnosztikáját és távkezelését – ugyancsak alkalmazták a működés fejlesztése és az üzemi élettartam meghosszabbítása érdekében. Az ABB, mindezek mellett, innovatív AirPlus™ szigetelőgázzal feltöltött középfeszültségű UniSec légszigetelésű kapcsolóberendezését is leszállította a helyszínre. A világ legnagyobb felmelegedési potenciáljával rendelkező üvegházhatású gázát, az SF6-ot kiváltó AirPlus közel 100%-kal csökkentheti a globális felmelegedést okozó hatást.

Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt

A projekt kapcsán Frank Muehlon, az ABB E-mobility Divíziójának elnöke a következőket mondta: „Mivel a közlekedési vállalatok komoly energetikai kihívásokkal néznek szembe flottáik teljes villamosítása kapcsán, ezért olyan holisztikus megoldásokra van szükségük, amelyek az energiagazdálkodás új lehetőségeivel ruházzák fel őket, és hozzájárulnak elektromos buszaik akkumulátor-telepeinek potenciális jövőbeli másodlagos felhasználásához. Pontosan ez az, amit a maga területén piacvezető ATM számára biztosítani tudunk.”

A leállások időtartamának és a helyszíni fennakadások hatásának csökkentése érdekében az ABB egy plug-and-play opció számára előre megtervezte és összeállította az ATM-nek leszállított energiaellátó berendezéseket, hogy az opció gyorsan és könnyen csatlakoztatható, illetve üzembe helyezhető legyen a buszpályaudvaron. Az ABB kompakt megoldása mindössze egyetlen parkolóhelyet vett el az értékes területből.

Frank Muehlon a következőkkel egészítette még ki mondandóját: „Az ABB teljes, körű végponttól végpontig terjedő töltőinfrastruktúra-megoldással látta el az ATM-et, ami Ipar 4.0-s technológiák teljes konnektivitással és felhőalapú számítástechnikával történő alkalmazását teszi lehetővé, továbbá a hasonló megoldások jövőbeli bevezetése kapcsán vonzó példát mutat a fenntarthatóbb működést megvalósítani kívánó tömegközlekedési cégek számára.”

Az ABB páratlan szakértelemmel rendelkezik a fenntartható közlekedési megoldások fejlesztésében, aminek a magán- és tömegközlekedés, a vállalati járműflották, a haszon- és nehézgépjárművek, valamint a tengerhajózás egyaránt célterülete lehet. Az ABB még 2010-ben lépett be az e-mobilitás piacára, és mára már 680 000-nél is több elektromos járműtöltő berendezést értékesített a világ több mint 85 piacán, ezen belül több mint 30 000 DC gyorstöltőt és 650 000 AC töltőberendezést adott el, a Chargedot-n keresztül értékesített berendezéseket is beleértve.

Kulcsszavak: ABB, elektromos busz, elektromos töltőállomás, milánó
 
A MAN az ABB gyorstöltőit választotta az e-buszok fejlesztését szolgáló K+F létesítményeihez A MAN az ABB gyorstöltőit választotta az e-buszok fejlesztését szolgáló K+F létesítményeihez Elektromos járművek gyorstöltő rendszere a Siemenstől – tíz percnél kevesebb idő szükséges 100 kilométernyi úthoz Elektromos járművek gyorstöltő rendszere a Siemenstől – tíz percnél kevesebb idő szükséges 100 kilométernyi úthoz Újgenerációs nagyfeszültségű járműtöltő berendezéseivel az ABB az e-mobilitás mezőnyének élén Újgenerációs nagyfeszültségű járműtöltő berendezéseivel az ABB az e-mobilitás mezőnyének élén A "Nagy Futamon" debütált az ABB Formula-E versenyautó A "Nagy Futamon" debütált az ABB Formula-E versenyautó Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt Az ABB elsőként kapott tanúsítást elektromos-autókhoz gyártott, több szabvánnyal kompatibilis gyorstöltőire
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1