Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője |
||
2020. június 17.
A Range Rover a világ legkívánatosabb szabadidőjárműveként időtlen formatervvel büszkélkedik és szélsőséges terepviszonyok között is kiválóan megállja a helyét.
|
A Range Rover a mai napon, az új Range Rover Fifty modellváltozat bemutatásával megemlékezik az úttörő innováció, az utolérhetetlen kifinomultság és a páratlan közúti- és terepalkalmasság ötven évéről. Az eredeti luxus-szabadidőjármű 1970. június 17-én kezdte meg műfajteremtő küldetését. Mostanra, öt évtized elteltével a Range Rover egyetlen modellből egész modellcsaláddá – méghozzá rendkívül kívánatos és kiváló képességekkel bíró luxusjárművekből álló családdá – fejlődött. A formatervezés, a kifinomultság és az innovatív műszaki tartalom meggyőző kombinációja a luxus-szabadidőjárművek örök mértékadó képviselőjévé tették. Ötvenéves pályafutása során a Range Rover számtalan világelsőséget ért el, és jó néhány lenyűgöző eredmény fűződik a nevéhez. Bevezetésekor a szabadidőjárművek között elsőként kínált állandó összkerékhajtást, majd 1989-ben ABS blokkolásgátló fékrendszerrel szerelték fel, amire az összkerékhajtású járművek világában addig nem volt példa. A Range Rover volt az első terepjáró, amely (1992-ben) elektronikus kipörgésgátlót és automatikus elektronikus légrugózást kínált; ezek aszfalton és terepen egyaránt garantálták a Range Rover legendásan kifinomult vezethetőségét. 2012-ben a Range Rover legújabb, jelenlegi generációja a világ első, teljes egészében alumínium szerkezetű – és ezáltal könnyebb, masszívabb és takarékosabb – szabadidőjárműveként mutatkozott be. A Range Rover átkelt a hírhedten leküzdhetetlen Darien Gap-en, az első olyan jármű volt, amelyet kiállítottak a párizsi Louvre múzeumban, és még a Párizs-Dakar ralit is megnyerte – méghozzá kétszer! Egyetlen más jármű sem kombinálja a fényűzés, a kényelem és a kifinomultság ilyen magas szintjét a terepen és közúton mutatott alkalmassággal, mint a Range Rover. Előre nyíló motorházfedelével, jellegzetes lebegő tetejével, osztott csomagtérajtajával, valamint az első kerékdobon kialakított, összetéveszthetetlen szellőzőrostélyaival a modern Range Rover is egyértelműen az 1970-es eredeti modellre vezethető vissza. A fél évszázados jubileumra pedig minden eddiginél takarékosabbá és fényűzőbbé vált, miközben a kapcsolódás terén éppúgy többet nyújt, mint a közúti és terepalkalmasságban. Az ötvenévnyi legenda előtt tisztelgő Range Rover Fifty különkiadás mindössze 1970 példányban kerül forgalomba az egész világon, megemlékezve az eredeti Range Rover bevezetésének évéről. „A luxusjárművek világában a Range Rover mindig is páratlan, időtlen típusként emelkedett ki a mezőnyből” – mondta Gerry McGovern professzor, a Land Rover kreatív igazgatója. „Ügyfeleink a kezdetektől különleges, úttörő jellemzői és utolérhetetlen műszaki koncepciója miatt rajongtak a modellért, egészen az első generáció 1970-es bevezetése óta.” A Range Rover Fifty normál és nyújtott tengelytávval egyaránt elérhető. Az ügyfelek négyféle, gondosan kiválasztott árnyalat – Carpathian Grey, Rosello Red, Aruba és Santorini Black – közül választhatnak. A Land Rover Special Vehicle Operations emellett – igaz, rendkívül korlátozott számban – három múltidéző alapszínben is kínálja a Range Rover Fifty modellt. A Tuscan Blue, Bahama Gold és Davos White árnyalatokat az eredeti Range Rover színválasztékából keltették életre. A modell különböző hajtáslánc-variációkkal érhető el a benzinestől a dízeleken át a P400e plug-in hibridig. A negyedik generációjában járó Range Rover eddig összesen több mint egymillió példányban talált gazdára; a modell a fényűzés tökéletes megtestesülése. Összetéveszthetetlen, kifinomult formaterve és kategóriaelső közúti- és terepalkalmassága révén a Range Rover ma is ugyanolyan utolérhetetlen és kívánatos ajánlat, mint 1970-ben. A Range Rover modellcsalád Miután három évtizeden át egyedül uralta a luxus-szabadidőjárművek szegmensét, a Range Rover 2005-ben modellcsaláddá bővült: bemutatkozott a Range Rover Sport, amely a nagyobb Range Rover fényűzését és terepalkalmasságát sportosabb, dinamikusabb vezethetőséggel társította. 2010-ben bemutatkozott a kompakt Range Rover Evoque, amely már egy fiatalabb, nagyvárosi közönséget szólított meg. A család 2017-ben, a Range Rover Velar színre lépésével bővült tovább. A modell a Range Rover Sport és a Range Rover Evoque közötti rést töltötte be. A Range Rover legelső prototípusa után elnevezett Range Rover Velar minimalista formavilággal és modern technológiákban bővelkedő belső környezettel gazdagította a Range Rover portfolióját. A kezdetektől napjainkig A mai napon pontosan ötven éve annak, hogy bemutatkozott az első Range Rover. A modell története azonban ennél is messzebb vezethető vissza. Az 1960-as évek derekán a Rover autógyártó vállalat úgy döntött, megkísérli forradalmasítani a szabadidős terepjárók egyre erősödő piacát. Charles Spencer King (barátainak csak ´Spen´), a Land Rover alapítóinak unokaöccse kitalálta, hogyan lehetne a Rover szedánok kényelmét és közúti vezethetőségét a Land Roverek terepképességével kombinálni. A hatvanas évek vége felé megkezdődött az első 100 colos tengelytávú kombi modell prototípusának fejlesztése, és 1970-ben a nagyközönség elé lépett az első modell – a nemzetközi sajtó pedig le volt nyűgözve. Sokoldalúsága – a típus egyaránt otthonosan mozgott autópályán és terepen, stílusos és kényelmes volt, ugyanakkor kiválóan alkalmas volt vontatásra – egy csapásra népszerűvé tette a modellt. Az eredeti Classic modellt 1971-ben kiállították a világhírű, párizsi Louvre múzeumban, mint ´az ipari formatervezés mintapéldányát´ – korábban egyetlen járművet sem ért ez a megtiszteltetés. Az első generációs Range Rover (1970-1996) 1970-es bevezetésekor kizárólag kétajtós karosszériával volt elérhető. A Classic modell pályafutása 26 éve során folyamatos fejlődésen ment keresztül: 1981-ben megjelent a négyajtós verzió, majd 1982-től automata sebességváltóval is rendelhető volt a típus. Az első dízelmotoros Range Rover 1986-ban lépett piacra. A második generációs Range Rover (azaz a P38A) 1994-ben mutatkozott be. Ismerős sziluettje, lebegő teteje, előre nyíló motorházfedele, vízszintesen osztott, praktikus csomagtérajtaja és folytonos övvonala azonnal felismerhetővé tette – ahogy utódait is teszi a mai napig. A modell még fényűzőbb utasteret kínált, változatlanul kiemelkedő közúti és terepalkalmasság mellett. Továbbfejlesztett, állítható hasmagasságú felfüggesztést, 2,5 literes dízelmotort, valamint 3,9 és 4,6 literes V8-as benzinmotorokat kapott, így minden korábbinál jobb menetteljesítményeket mutathatott fel. A harmadik generációs Range Rover (2001-2012) tizenegy éves pályafutása során számtalan téren felülmúlta elődeit. A műszaki fejlesztések között szerepelt a terepjárók hagyományos létravázát kiváltó, merevebb önhordó karosszéria, valamint a műfajban általánosnak mondható merev tengelyek helyett beépített, elöl-hátul független kerékfelfüggesztés, amelyhez mindkét tengelyen alkalmazott légrugózás társult. A járművek belső terét a luxuskivitelű jachtok, a felső kategóriás bútorok és a repülőgépek első osztályú ülései ihlették, így nem csak tágasabbak, de fényűzőbbek is lettek. 2012-ben lépett színre a jelenlegi, negyedik generációs Range Rover. A szabadidőjárművek körében elsőként alkalmazott kistömegű, teljes egészében alumíniumból készült vázszerkezetet, aminek köszönhetően 420 kg-mal volt könnyebb elődjénél. A számtalan újszerű offroad-technológiát (az automata Terrain Response™ 2 rendszertől az All-Terrain Progress Control technológiáig) alkalmazó új modell különösen takarékos, villamosított Ingenium erőforrásokkal, egy plug-in hybrid hajtáslánccal, valamint innovatív szórakoztató és biztonsági rendszerekkel gazdagodott. Kulcsszavak: évforduló, Range Rover, terepjáró
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|