Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Ezek a modellek lesznek a környezetbarát autósok kedvencei |
||
2020. május 22.
Az év elején még arról szóltak a szakmai előrejelzések, hogy minden eddiginél több elektromos gépkocsit adhatnak el Magyarországon 2020-ban.
|
Aztán előbb jött az elektromos autók állami támogatásának felfüggesztése, majd a járványügyi helyzet, és nemcsak az alternatív meghajtású járművek kereslete esett vissza, hanem az egész magyar autópiac elkezdett zsugorodni. A kormány bejelentése szerint azonban június 15-étől újra pályázható az elektromos autóvásárlási támogatás – ráadásul bizonyos esetekben az eddigi, 1,5 milliós összegnél jóval nagyobb mértékben. Piaci fellendülést hozhat a támogatás De milyen feltételeknek kell megfelelnie a járműnek, hogy igényelhető legyen rá a támogatás? • Rendelkezzen tisztán elektromos meghajtással, • tartozzon az M1 és N1 kategóriába,• és ne legyen drágább 20 millió forintnál. Tisztázzuk a fogalmakat! „Sokféle hibrid megoldás létezik, kezdve azzal, hogy a belsőégésű motor csak áramot termel, vagy szerepet játszik a hajtásban is, illetve csak maga a jármű tudja előállítani a szükséges energiát, esetleg hálózatról is tölthető, vagyis plug-in hibrid. Utóbbi kategóriába tartozó gépkocsik már nagyobb akkumulátorral is rendelkeznek, így a tisztán elektromos hatótávjuk is nagyobb az egyszerű hibrid változatoknál. Ugyanakkor mind a hibrid, mind az elektromos gépjárművek képesek regeneratív fékezésre, ami annyit jelent, hogy fékezés közben a gépjármű a mozgási energia egy részét újrahasznosítja, ez pedig a hatótáv növekedését eredményezheti” – magyarázta Markó Zoltán. Miért éri ez meg nekem? Az alternatív meghajtású gépkocsik környezettudatosságban megjelenő értéke felbecsülhetetlen és megkérdőjelezhetetlen. Ugyan a maximum 2,5 milliós állami hozzájárulás csak a tisztán elektromos meghajtású autókra vehető igénybe, a zöldszempontok és az alábbi, egyéb gazdasági előnyök az összes, zöldrendszámmal ellátott gépkocsira is érvényesek: • Ingyenes parkolás az ország több pontján • Alacsony fenntartási és karbantartási költségek • Környezet- és zajkímélő technológia • Nincs regisztrációs, cégautó és helyi gépjárműadó, forgalomba helyezési és visszterhes vagyonszerzési illeték • Olcsóbb biztosítás Egyre szélesebb választék Az óbudai vállalat piaci szerepe emellett azért is meghatározó, mert az ország legszélesebb elektromos és hibrid kínálatát nyújtja. „19 forgalmazott márkánkból 12-nek már van alternatív meghajtással működő modellje. Jelenleg több mint 30 típust tudunk kínálni ebből a szegmensből, és a lista egyre csak bővül. Ez főleg annak köszönhető, hogy szinte minden márkánál megjelenik a mild-hibrid (MHEV) üzemmód, ami habár tisztán elektromos hajtásra nem képes, de a fogyasztás és a környezetszennyezés mértékét jelentősen csökkenti. Emellett terjednek a tölthető hibridek és olyan új belépők jelennek meg idén a zöld autók piacán, mint a Seat” – tette hozzá a Duna Autó szakembere. A cég tavalyi értékesítési adatai alapján az elektromosoknál a Nissan Leaf, a hibrideknél pedig a Honda CR-V tűnik verhetetlennek. Plug-in hibridek közül a Volvo XC90-ből adták el a legtöbbet az Autóvárosban. A jól bevált típusok (Hyundai, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault) mellett azonban folyamatos törnek előre a népszerűségi listán az újonnan érkezők is. A Kia és a Skoda ugyancsak új belépőnek számít az elektromos autók piacán, miután 2019-ben bemutatták e-Niro illetve e-Citigo modelljeiket, emellett tölthető hibrid palettájuk is bővült az új Ceed SW-vel, Xceeddel és a Superb IV-vel. Amíg a Peugeot nemcsak megújította 208 és 2008 modelljeit, de mindkettőből elektromos változatot is alkotott, addig a Fiat az 500-as, a Suzuki pedig az összes modelljét hibrid verzióban is piacra dobta év elején. Kulcsszavak: Duna Autó, elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, Markó Zoltán
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|