Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Gyors döntést sürget az autóvásárlási kedvezmények ügyében a német kormánytól a gyártók szövetsége |
||
2020. május 04.
Heteken beül döntést kell hoznia a német kormánynak az autóvásárlást ösztönző kedvezmények ügyében az autóipari vállalkozások érdekképviselete (Verband der Automobilindustrie - VDA) szerint.
|
A piacot "kettős visszafogottság" jellemzi, mert az új autó vásárlását mérlegelő fogyasztókat nemcsak a koronavírus-járvány és lehetséges gazdasági következményei bizonytalanítják el, hanem az autóvásárlást ösztönző kedvezményekről szóló vita is. Amint elindul egy ilyen vita, az ügyfelek elhalasztják a vásárlást és várnak, hogy kiderüljön, lesz-e valamilyen új kedvezmény. Ezért nem az őszre tervezett konjunktúraprogram elindítása előtt, hanem már májusban, legkésőbb június elején meg kell hozni a "politikai döntést" az autóvásárlás támogatásának ügyében, hogy világos viszonyok legyenek a piacon - fejtette ki egy vasárnapi lapinterjúban a VDA elnöke. Hildegard Müller a Welt am Sonntag című lapban kiemelte, hogy néhány hónap alatt bőven megtérülne minden egyes euró kedvezmény, mert az ágazat felfuttathatná a termelést, így emelkedne a foglalkoztatottság és növekedne az adó- és járulékbevétel. Az állami támogatásokkal "ismét a munkát kell finanszírozni, a kényszerű tétlenség helyett" - mondta az érdekképviseleti vezető. Azzal kapcsolatban, hogy kedden tartják a VDA és a szövetségi kormány vezetőinek következő egyeztetését, elmondta, hogy széles körű, az elektromos mellett a hagyományos meghajtású autók vásárlását is ösztönző kedvezményrendszer bevezetésére tesznek majd javaslatot. Egy sor további intézkedést, köztük a társadalombiztosítási járulékok fizetésére bevezetett moratórium meghosszabbítását is kérik. Az ágazat cserébe munkahelyeket és állami bevételeket kínál - mondta Hildegard Müller, rámutatva, hogy a VDA tagvállalatai csak tavaly 93 milliárd euró adót fizettek be, az autóiparhoz kapcsolódó területeken tevékenykedő cégek pedig 100 milliárd euró bevételhez jutottak. Aláhúzta, hogy az autóiparnak nem csupán a koronavírus-járvány hatásaival kell megküzdenie, hanem lépést kell tartani a meghajtási technológiák fejlődésével és a digitalizációval. Az előbbi területre 50 milliárd, az utóbbira 25 milliárd eurót költenek a következő években a német autóipari cégek, és ezek a vállalkozások adják a németországi kutatás-fejlesztési kiadások legnagyobb részét, 38 százalékát - fejtette ki Hildegrad Müller. Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, németország
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|