Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Már itthon is elérhető az új Land Rover Defender |
||
2020. április 28.
Már a hazai piacon, a Wallis British Motors budapesti kereskedésében is megtekinthető, illetve rendelhető a strapabíró terepjárók etalonjának számító – 1948-tól közel hetven éven át gyártott – Land Rover Defender új modellje, amelyet a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatott be a gyártó.
|
A 21. századi követelmények szerint átalakított design-ikon szinte önálló kategória: intelligens, sokrétű, útra termett és biztonságos az egész család számára. Az új Defender megőrizte elődje eredeti karakterét és hitelességét, a Land Rover mérnökei a lenyűgöző terepképességeket megőrizve és minimalista, funkcionális belső teret újragondolva fejlesztették ki a 21. század következő ikonját. Az eredmény nem csak a valaha készült legjobb terepképességű Land Rover lett, hanem egy igazán kényelmes, modern jármű is, mely nem hétköznapi élményt nyújt a vezetőjének. Sziluettje összetéveszthetetlenül ismerős, mégis új. A nevében, formájában és képességei alapján ikonikussá vált Defender személyre szabható, hogy tulajdonosai maximálisan kihasználhassák az egyedi világában rejlő lehetőségeket. Az úttörő innováció hét évtizede során a Land Roverek egyedülálló helyet érdemeltek ki a felfedezők, a nemzetközi humanitárius szervezetek és a kalandvágyó családok szívében szerte a világon. A Föld legtávolabbi zugaiban is bizonyított új Defender folytatja ezt a hagyományt. A Range Rover család páratlan luxusa és kifinomultsága, valamint a rendkívül hatékony és sokoldalú Discovery SUV mellett az új Defender harmonikusan egészíti ki a Land Rover-dinasztiát. De a korábbi modelltől örökölt 110-es típusjel a világ legtöbbet nyújtó és legstrapabíróbb 4x4-es családjának csupán a kezdete. Hamarosan követi majd a kompakt, rövid tengelytávú 90-es, mielőtt egy haszongépjármű változattal is bővülne a paletta 2020-ban. Érzelemvezérelt formatervezés Jellegzetes sziluettje miatt az új Defender azonnal felismerhető, minimális elülső és hátsó túlnyúlásával kiváló első és hátsó terepszöget biztosít. A Land Rover tervezői a 21. századra álmodták újra az ismerős Defender védjegyeket: függőleges, szögletes formavilágát megőrizve, megtartva az oldalsó tetőablakokat, az oldalra nyíló hátsó csomagtérajtót és a kívülre szerelt tartalékkereket, amelyek azonnal felismerhetővé teszik. Az eredeti Defender lecsupaszított személyiségét a belsejébe költöztették, ahol az általában elrejtett szerkezeti elemeket és rögzítéseket szabadon hagyták, és az egyszerűségre és praktikusságra fektették a hangsúlyt. Az innovatív funkciók között szerepel a műszerfalba épített sebességváltó, amely lehetővé teszi a korai Land Roverekhez hasonló, három elülső üléses modell választását is. Ennek eredményeként a Defender 110 öt, hat vagy 5+2 ülőhelyes konfigurációt kínál, ahol a második sor ülései mögött akár 1,075 literes a rakodótér, de a második üléssor lehajtásakor akár 2,380 literes is lehet a hasznos térfogat, mintegy 900 kg-os hasznos teher mellett. A Defender 90 hat utas szállítására lesz képes egy kompakt családi autó hosszúságú járműben. A tartósság definíciója Az új, kimondottan erre a modellre fejlesztett D7x („x”, mint „extrém”) könnyű alumínium platformra épített önjáró karosszéria a legszilárdabb karosszériaszerkezet, amelyet a Land Rover valaha gyártott. Háromszor merevebb a hagyományos alvázas szerkezeteknél, tökéletes alapot biztosítva a független légrugós vagy tekercsrugós felfüggesztéshez, illetve támogatja a legújabb elektromos meghajtásokat is. Az elektronikus légrugós felfüggesztést támogató „Adaptive Dynamics” rendszer lehetővé teszi a vezető számára a vezetési tulajdonságok finomhangolását, a karosszéria és a kormánymű elmozdulását másodpercenként akár 500-szor ellenőrizve biztosít függőleges kilengésektől és erőteljes oldaldőléstől mentes rugózást. A rendszer a fokozatmentesen szabályozható lengéscsillapító lágy és kemény végpontjai közötti szabályozással reagál a vezető parancsaira és a terepfelszínről kapott visszajelzésekre. Az extraerős váz miatt a tető dinamikus terhelhetősége akár 168 kg, a 300 kilós statikus terhelhetőség, és a 3.5 tonnás maximális vontatási tömeg révén pedig még sokoldalúbb társa lehet a Defender a kalandokban. Azoknak, akik szeretnek a természetben éjszakázni, tökéletes megoldást kínál a tetőn rögzíthető sátor. Világszínvonalú szakértő terepen és úton A képességeinek forradalmi sokrétűsége megkülönbözteti a Defendert a mezőnytől. Az állandó összkerék-hajtás, a felezővel ellátott 8 sebességes automata sebességváltó, a középső differenciálmű és az opcionális hátsó differenciálmű biztosítja, hogy minden szükséges műszaki felszereltséggel rendelkezzen a sivatagi puha homokjában, az Északi-sarkvidék fagyos tundrájában vagy a kettő között bárhol. Az új karosszéria architektúra 291 mm szabad hasmagasságot és világszínvonalú off-road geometriát kínál, sorrendben 38, 28 és 40 fokos első terepszöget, rámpaszöget és hátsó terepszöget biztosítva a 110-esnek (off-road magasságon). Az 500 mm-es tengelyartikulációja révén akár 45 fokos dőlésszögű oldallejtőket is könnyedén megszelídít. A 900 mm-es maximális gázlómélységet a „Terrain Response 2” rendszer új gázlósegéd programja teszi lehetővé, amely 3D panoráma kamerarendszerén keresztül biztosítja, hogy a járművezetők teljes bizalommal hajtsanak be a mély vízbe. A szárazföldön a Land Rover fejlett „ClearSight Ground View” technológiája segít a járművezetőknek teljes mértékben kihasználni a Defender mindent meghódító képességét azáltal, hogy a központi érintőképernyőn mutatja a motorháztető által általában elrejtett, közvetlenül az első kerekek előtti területet is. Teljesítmény és hatékonyság A fejlett benzin- és tiszta dízelmotorok, valamint a Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) meghajtás széles választéka garantálja az új Defender teljesítményét és hatékonyságát bármilyen környezetben, míg a Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) motorváltozat az év második felében csatlakozik a sorozathoz, lehetővé téve a csendes, kizárólag elektronikus közlekedést. Bevezetéskor a benzines sorozat a négyhengeres P300 változatból és a 3.0 literes, soros hathengeres P400-ból áll, kiegészülve a hatékony mild-hibrid elektromos jármű-technológiával. Alternatív megoldásként választható a négyhengeres dízelüzemű motor – 200 vagy 241 lóerős kivitelben –, kiváló üzemanyag-fogyasztással (7,6 liter/100km) és CO2-kibocsátással (199g/km – NEDC-ekvivalens). 21. századi technológia Az új Defender legalább annyira előremutató technológiailag, mint amennyire strapabíró. Itt találkozhatnak a vásárlók először a Land Rover új, „Pivi Pro” információs és szórakoztató rendszerével. Az újgenerációs, 10” méretű érintőképernyő intuitív és felhasználóbarát, amely a gyakran használt feladatok elvégzéséhez csak minimális felhasználói közreműködést igényel, míg az always-on kialakítása szinte azonnali válaszokat garantál. Ezen felül az új Defender a következő szintre emeli az 5G kompatibilis „Software-Over-The-Air” (SOTA) technológiát 14 egyedi modullal, amelyek képesek távoli frissítések fogadására. Letöltik az adatokat, miközben az ügyfelek otthon alszanak vagy távoli helyeken barangolnak autójukkal. Az új Defender az életkorral nemesedik, hiszen a fontos frissítések akár azonnal, a Land Rover kereskedők felkeresése nélkül, lépcsőzetesen épülnek be a jármű rendszerébe. Míg az eredeti Defenderben a járművezetők manuálisan rögzíthették a központi differenciálművet a sebességváltó magas és az alacsony tartományai között, addig új Defenderben a központi érintőképernyő vezérlőjén a „Center Slip Limited” és a „Center and Rear Slip Limited” opciók segítségével akadályozhatják meg a tengelyek közötti csúszást. Ezen felül három beállítás közül választhatunk a fojtószelep és a sebességváltó megkívánt reakciója, a kormányzás és a tapadás kontrollja érdekében, így a tapasztalt és a kezdő off-roadosok is igényeikre szabhatják a vezetési tulajdonságokat minden terepen. A rendszer négy egyedi profil mentését teszi lehetővé, így az összes sofőr gyorsan aktiválhatja kedvelt beállításait. A világodra szabva Az élmények és kalandok megalkuvásmentes megélése a Land Rover érzés fontos összetevője, az új Defender pedig folytatja ezt a gazdag örökséget, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy személyre szabják járműveiket, amely így minden eddiginél jobban alkalmazkodik majd életmódjukhoz. Az új Defender 90 és 110 karosszéria kivitelben kapható. A kínálat az alapmodelltől a First Editon-ön át a legmagasabb felszereltségű X-ig terjed, illetve elérhetőek a Standard, S, SE, HSE modellváltozatok is. Az ügyfelek minden korábbi Land Rovernél rugalmasabban testre szabhatják járműveiket: az Explorer, az Adventure, a Country és az Urban kiegészítő csomagok mindegyike megkülönböztető karaktert ad a Defendernek egy-egy speciálisan megválasztott tartozékával. Az exkluzív First Edition modell egyedi specifikációval rendelkezik, és az első gyártási évben lesz elérhető. Kulcsszavak: bemutató, Defender, Land Rover, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|