Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV |
||
2020. április 27.
A Toyota a koronavírus miatt kialakult helyzet miatt rendhagyó módon, egy online globális premier keretében leplezte le a vadonatúj Toyota Yaris Cross modellt, egy olyan autentikus kompakt SUV-ot, amelyben egyesül a Toyota minden kisautós szakértelme és SUV-tapasztalata, és az elkövetkező években az autógyártó egyik legfontosabb európai modellje lehet.
|
A Toyota GA-B padlólemezére épített második modell látványos formatervet és dinamikus teljesítményt kínál, amelyhez emelt hasmagasság, intelligens összkerékhajtás és a Toyota negyedik generációs hibrid technológiája társul. Az európai vásárlók számára tervezett és fejlesztett Yaris Cross évente több mint 150.000 példányban készül majd Franciaországban, piaci bevezetése piaci bevezetése 2021-ben várható. A nagyvárosi életforma sajátságos kihívásokat szül. Az autózás szempontjából például azt, hogy a vásárlók számára egyre inkább vonzók a robusztus, magas üléshelyzetű SUV-k előnyei, de egyben olyan autót is keresnek, ami otthonosan mozog a szűk városi utcákon, és a környezeti terhelése is csekély. Ugyanakkor azt is elvárják, hogy a jármű mutatós és stílusos legyen, és sokoldalúságával megfeleljen az aktív életstílus igényeinek. A Toyota pontosan ezen elvárások alapján tervezte meg a vadonatúj Yaris Cross modellt. Az új Yaris Crosst az európai vásárlók számára tervezték és fejlesztették, kifejezetten a régió B-SUV piacának elvárásai és preferenciái szem előtt tartásával. Az autó gyártása is Európában folyik majd 2021-től a Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) üzemében, ahol az új generációs Yaris ferdehátú is készül. Hamisítatlan hibrid, hamisítatlan SUV Az új Yaris Cross tervezői szabadon felhasználhatták mindazt a tudást és tapasztalatot, amit a Toyota a hibrid technológia, illetve a kisautók és SUV-k terén összegyűjtött az elmúlt évtizedekben. A Toyota több szempontból is piacvezető a hibrid járműtechnológiában; például a vállalat kínált először hibrid hajtást a B-szegmensben az első Yaris Hybrid 2012-es bevezetésével. Ez a páratlan szakértelem most a Yaris Cross új, negyedik generációs hibrid hajtásláncának kivételes teljesítményében és üzemanyag-fogyasztásában ölt testet. A Yaris család tagjaként a Yaris Cross is a Toyota új GA-B kompakt padlólemezére épül, így ugyanazt a “kicsiben nagy” formatervezési és térkihasználási koncepciót követi, mint az eredeti Yaris, vagyis a kompakt külső méretek mellett is tágas belső teret kínál. A Yaris Cross egy hamisítatlan SUV, és ilyen szempontból méltó letéteményese a világ legkelendőbb SUV-modellje, a RAV4 negyedszázados hagyományainak, akárcsak a stílusos és takarékos C-HR sikerének. Az autó autentikus SUV-jellegét mi sem bizonyítja jobban, mint az új modell emelt hasmagassága és intelligens AWD-i összkerékhajtása. Yaris Cross bevezetésével a Toyota kibővített SUV-kínálata immár a B-, C- és D-szegmenst is lefedi. Új hibrid hajtáslánc A Yaris Cross modellben a Toyota negyedik generációs hibrid technológiája működik. Az első Yaris Hybrid 2012-es bevezetésével a márka sikeresen honosította meg a full hybrid hajtást a B-szegmensben, és Európában azóta több mint félmillió ilyen autót értékesített. Ez nagyszerű eszköznek bizonyult ahhoz, hogy a Toyota széles tömegek számára tegye népszerűvé a hibrid technológiát. A Yaris és a Yaris Cross az első olyan autók, amelyekben a Toyota legújabb, 1,5 literes hibrid rendszere található; ezt a technológiát közvetlenül a nagyobb, 2,0 és 2,5 literes hajtásláncokból fejlesztették ki, amelyek a nemrégiben bemutatott Corolla, C-HR, RAV4 és Camry modellek kínálatában szerepelnek. Az új rendszer 1,5 literes, háromhengeres Atkinson-benzinmotorjában precíziós tervezéssel sikerült tovább csökkenteni a súrlódási és mechanikai veszteségeket, és optimalizálni az égés sebességét. Az eredmény egy alacsony fordulatszámon is magas forgatónyomatékú, kiváló üzemanyag-fogyasztású blokk lett, amelynek termikus hatásfoka eléri a 40 százalékot; ez az érték kedvezőbb, mint egy hasonló dízelmotoré, és csekély fogyasztás és CO₂-kibocsátást biztosít. Az új hibrid rendszer maximális teljesítménye 116 DIN LE. A mérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a teljesítmény-leadásra, hogy a rendszer élvezetes gázreakciókkal működjön. Ami a károsanyag-kibocsátást illeti, az elsőkerékhajtású verzió legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 90 g/km, az AWD-i változaté pedig kevesebb, mint 100 g/km (NEDC-korellált adatok), a WLTP-mérés szerint az elsőkerékhajtású változat legalacsonyabb értéke 120 g/km, a 4WD változaté pedig kevesebb mint 135 g/km. Minden adat a végső homologizációtól függ. Toyota GA-B padlólemez Minden porcikájában városi autó. Minden porcikájában SUV Praktikumot és sokoldalúságot ígér az új modell A motoros mozgatású csomagtérajtó nagy segítséget jelent, amikor tele van az ember keze. A csomagtér rugalmas kihasználhatóságát fokozza az állítható magasságú padló, illetve a padló alatti rejtett rekesz, amivel megnövelhető a tér, ha valaki nagyobb méretű tárgyakat szállít. Ráadásul maga a padlólap is két részből áll, így egyszerre is kihasználható a tágasabb tér és a padló alatti rekesz. A csomagtérben új, rugalmas hevederrendszer tartja helyükön a tárgyakat, amelyek menet közben elmozdulhatnának. A Yaris Cross ugyanolyan tágas, mint amilyen praktikus. A csomagtér akkor is nagyméretű, ha minden ülés és a kalaptartó is a helyén van, ugyanakkor a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléssor révén mindig könnyű megtalálni a tökéletes egyensúlyt az utasok száma és a szállítandó poggyász mennyisége között. Intelligens összkerékhajtás Fejlett vezetősegítő rendszer Dizájn „A munka kezdetétől tisztában voltunk azzal, hogy bár a B-SUV szegmens vásárlói elsősorban a stílust keresik ezekben az autókban, a kimagasló praktikumot is nagyon fontosnak tartják. Ezt a két dolgot nem könnyű egyszerre megvalósítani – különösen egy ennyire kompakt méretű járműben. Már a legelső skiccek felvázolásakor is az európai vevőkre összpontosítottunk, de rájöttünk, hogy még többet kellene megtudnunk róluk. Ezért aztán elkezdtünk autósokkal beszélgetni, hogy jobban megismerjük az életmódjukat; hogy mit szeretnek, hogy mire használják a járműveiket nap mint nap, és hogyan töltik a szabadidejüket. Az érdekes és igencsak hasznos beszélgetések után visszatértünk a stúdióba, hogy megrajzoljunk egy olyan autót, ami nemcsak hatásosan testesíti meg interjúalanyaink személyiségét, hanem le is nyűgözi őket a kifinomultság és az energia vibráló kombinációjával. A csapattal teljes egyetértésben a ’Robusztus’ és a ’Minimalista’ jelleget határoztuk meg vezérlő elvként, mert úgy éreztük, ez testesíti meg a leghatározottabban az autó kompakt méretét, agilitását, illetve robusztus és erőteljes SUV-karakterét. Amikor elkezdtük felvázolni a külső formaterv első ötleteit, állandóan egy gyémánt ikonikus képe villant be nekünk. Így a fenti kulcsszavakat kiegészítettük a ’Fürge gyémánt’ szókapcsolattal, ami egy drágakő keménységét, erejét és luxusát jelképezi, ugyanakkor hatásosan tükrözi azt az agilitást és vezetési élményt, amit a dizájnnal ki akartunk fejezni. Ha felülről pillantunk az autóra, jól látható, hogy ’megmetszettük’ vagy ’leborotváltuk’ a karosszériát, hogy megkapjuk ezt a gyémántformát, ami aztán elég helyet biztosított a kerékjáratok kihangsúlyozásához. Ez a gyémánt alakú karosszéria a négy látványos kerékívvel olyan energikus összhatást teremtett, ami egyszerre sugall erőt és kifinomultságot. Persze olyan autót akartunk alkotni, amin már első pillantásra látszik, hogy ez egy SUV, ezért erősen kihangsúlyoztuk a hasmagasságát, a remek egyensúlyt és kiállást megteremtő vízszintes tengelyt, a tágas, szögletes kerékjáratokat, és persze a nagyméretű kerekeket, amik akár 18 colosak is lehetnek. A hatásos orr-rész kialakítása is nagyon fontos volt. Mindenképpen meg akartuk őrizni a Toyota SUV-k erőteljes karakterét, ugyanakkor szerettük volna megteremteni a Yaris Cross saját egyéniségét is. A hátsó rész kidolgozásánál arra törekedtünk, hogy erőteljes kiállással ruházzuk fel az autót, ezért a sárvédőket kiszélesítettük, hogy látható legyen, milyen stabilan áll a gép a kerekein. A vízszintes hátsó lámpatestek és a hátsó szélvédő egyértelműen jelzi, hogy ez a modell a Yaris-család tagja, de a szélesebb és szögletesebb csomagtérajtó azt sugallja, hogy tágasabb és jobban variálható poggyásztér áll rendelkezésre a mindennapos használathoz. Amikor a színek kikeverésére került sor, valami olyan árnyalaton kezdtük törni a fejünket, ami pontosan azt az aktív és minőségi jelleget tükrözi, amit a célközönség elvár. Ha megvizsgáljuk a jövőbeli szín-trendeket, láthatjuk, hogy egyre inkább teret nyer majd az arany és a többi nemesfém, de mi szerettük volna ezt valami természetesebb, urbánusabb hatással megfűszerezni. Ezért egy kis zölddel kevertük az aranyszínt, ami a fémes hatás mellett is kihangsúlyozza az árnyalat telítettségét, ez pedig friss, urbánus, mégis aktív vonzerőt sugall, ráadásul a karosszéria domborulatai is szépen érvényesülnek általa. Így született meg a fényezés, aminek a Sárgaréz Arany nevet adtuk. ” A Toyota számításai szerint évente több mint 150.000 darab Yaris Cross készül majd a Valenciennes közelében található TMMF Onnaing üzemben. Ez a mennyiség a B-SUV szegmens több mint 8 százalékának felel meg. Kulcsszavak: bemutató, kompakt suv, premier, toyota, új modell, Yaris Cross
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|