Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A „négykerekű esőkabátok” nyomában |
||
2019. október 31.
A tél igencsak kockázatos az autózás tekintetében, akárcsak a hidegebb őszi napok. A látási viszonyok megváltoznak, az utak jóval csúszósabbak, síkosabbak lesznek – nem csak a hó, de a lehulló falevelek, a por, az eső miatt is.
|
Az ország legszélesebb márkakínálatát felvonultató autókereskedés szakemberei pár jó tanáccsal segítenek az autósoknak, hogy baleset és kellemetlenség nélkül vészeljék át ezt az időszakot. Minőségi kérdés Akik legalább egy kicsit is érintettek az autózásban, már biztosan mind tudják a szabályt, miszerint ha az átlaghőmérséklet tartósan 7 Celsius fok alá kerül, akkor már téli gumival kell közlekedni. De miért is fontos ez? „A nyári abroncsok gumikeveréke jóval lágyabb anyagból készül, mint a télieké, így alacsonyabb hőmérsékleten merevebbé, ridegebbé válnak. Ennek következtében pedig nem látják el megfelelően a feladatukat” – árulta el Simon Péter, a 21 márkaszervizt üzemeltető Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója. Ha pedig eljön a gumicsere ideje, érdemes pár kritériumot szem előtt tartani, mielőtt a következő szezonra is felrakatnánk az abroncsokat. A használat mértéke, valamint a gumik kémiai összetételének változása egyaránt hatással van az élettartamra. Simon Péter szerint nincs ökölszabály arra vonatkozóan, hogy a gyártástól számítva hány évig ajánlatos egy-egy garnitúrát használni. Ez nagyban függ a gyártóktól, hogy milyen minőségű anyagokkal dolgoznak, valamint a kopottságtól, az elhasználódás mértékétől. Érdemes kikérni a márkaszervizek szakembereinek véleményét és megvizsgálni a gumik profilmélységét. A téli abroncsoknál legalább 4 mm vastagságúnak kell lennie a lamelláknak, hogy nyugodtan, biztonságban tudjunk velük közlekedni. Ne csak a gumira figyeljünk! Hiába azonban a jó világítás, ha nem látunk ki a szélvédőn – ennek megóvása kívülről és belülről egyaránt lényeges. Ahhoz, hogy a szélvédőlapátok ne hagyjanak csíkokat, ne karcoljanak, érdemes rendszeresen ellenőrizni a gumibevonatukat, és évente lecserélni a lapátokat. Mindig takarítsuk le megfelelően az autónkat, ugyanis ha nagy hóréteg van rajta, az a fogyasztását is jócskán megnövelheti. Vigyázni kell azonban az ablaktörléssel, ugyanis könnyedén kárt okozhatunk, ha lefagyott szélvédőn kapcsoljuk be ezt a funkciót. Az autón belül viszont a pára nehezítheti meg az életünket. Manapság a klímával ez viszonylag könnyen eltűntethető, de ha a fűtési vagy hűtési rendszer nem működik jól, vagy eldugult a pollenszűrő, akkor nem tudja ellátni feladatát. Ilyenkor hiába tartjuk kívülről rendben az autót, belülről a pára meggátolja, hogy kilássunk a kocsiból. Ugyancsak ügyelnünk kell a folyadékszintekre. Ahogy hűl az idő, érdemes minél előbb elhasználni a nyári ablakmosó folyadékot, különben fagydugó keletkezhet, sőt a műanyag tartályok meg is repedhetnek a hideg hatására. A hűtőfolyadék esetében pedig a fagyáspont ellenőrzése ajánlott, hogy aztán a megfelelő fagyálló hűtőfolyadék újratöltésével növeljük a hűtési rendszer élettartamát, és megvédjük a korróziótól. „Az akkumulátorok is sokkal nagyobb igénybevételnek vannak kitéve télen” – tette hozzá Simon Péter. „Egyrészt a külső hőmérséklet csökkenésével a kapacitásuk is lecsökken, másrészt az autókban található fémmotorok szoros illesztései még szűkebbek lesznek, a motorolajnak pedig megváltozik a viszkozitása. Tehát nagyobb erő kell ahhoz, hogy beindítsuk a gépjárművet, ami néha borzasztó kellemetlen perceket okozhat reggelente.” Vezetéstechnikai kisokos 1. Vezessünk egyenletesen, ne kapkodjunk! 2. Kerüljük a hirtelen fékezést és számoljunk az átlagosnál nagyobb féktávval!3. Fokozottan figyeljünk az útviszonyokra (jeges foltok, kitaposott vályúk, csúszós latyak, stb.) +1. Csakis olyan autót használjunk, amely fel van készítve az aktuális időjárási viszonyokhoz! Hiszen a legfontosabb, hogy biztosan, épségben célba érjünk! Kulcsszavak: Duna Autó, közlekedésbiztonság, Simon Péter, téli gumi, téli útviszony
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|