Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban |
||
2019. szeptember 27.
A BME Formula Racing Team izgalmas versenyeket tudhat magának. A júliusi olaszországi versenyben tökéletesen helyt álltak a fiatal versenyzők, pedig alaposan próbára tette őket a technika ördöge.
|
A részletekről és a csapat többi versenyeiről az elkövetkezendő pár hétben beszámolunk. Megérkezés Olaszországba Hétfő éjfélkor BME FRT csapat egy része 3 autóval útnak indult Varano de’ Melegari-ba. Délelőtt 11 órakor megérkeztek a versenypályához, ahol lepakolták felszerelésüket a kamionról, melyet a csapat logisztikai támogatója, az Ekol Logistiscs Kft. szolgáltatott. Box elfoglalása Másnap reggel a csapat elfoglalhatta a boxukat, de a gépátvételek még nem kezdődtek el, így az időnket a versenyhelyszín felfedezésével, valamint a többi csapat felmérésével töltötték ki. Este a rajtrácson rendezték meg a verseny hivatalos megnyitóját, mely hangulatát csak fokozta, hogy olyan kivételes személyiségek is felszólaltak, mint Gian Paolo Dallara, a Dallara Automobili alapítója. A szervezők az estét a pasta party-val koronázták meg, ahol minden résztvevőt vendégül láttak egy tál ínycsiklandó olaszos tésztára. Gépátvételek kezdete Csütörtökön elkezdődtek a gépátvételek, és ezzel együtt a hangulat is komolyabbra fordult. A megszokott sorrendtől eltérően az elektromos scrutineeringgel kezdet a BME FRT, ahol sajnos hamar problémába ütköztek. A gépátvételen szembesültek vele, hogy a 11 órás utazás során megsérült a kábelkorbács, és a hiba kijavítása komoly fejtörést okozott szakemberek számára. A nap további részét a hiba feltárása töltötte ki, hogy minél előbb folytathassák a gépátvételek sorozatát. Statikus versenyszámok napja Miközben az elektronika csoport tagjai kitartóan dolgoztak a hiba kijavításán, addig a csapat többi része felkészült a statikus versenyszámokra. A napot a Cost & Manufacturing eseménnyel nyitották, ahol részletesen megvizsgálták az autó összes alkatrészét tartalmazó tételjegyzéket, valamint a gyártás és költségbecslés területén szerzett elméleti tudásukról kellett számot adniunk. Rövid szünet után az összpontszám majdnem egyharmadát érő Design Event-tel folytatódott. Itt az autóipar különböző területeiről érkezett szakemberek előtt kellett bebizonyítani, hogy a mezőnyben a BME FRT autója képes a legjobb teljesítményt nyújtani. Business Plan prezentácóval zárult a statikus versenyszámok, mely során egy fiktív üzleti tervet kellet bemutatni a csapatoknak a potenciális befektetőket megtestesítő bíráknak. Ideje felpörögni Szombat reggel a BME FRT elsőként állt be a sorba a mechanikus gépátvételhez, melyet gond nélkül teljesítettek. Ezt követően feszes tempóban haladtak tovább a pilóta kiugrással, Tilt és Rain Test-tel, majd próbára tették autójukat a Brake Test-en is. Itt sajnos megtorpant a lendület, többszöri próbálkozások ellenére sem sikerült megfelelni a fékteszt követelményeinek. Ezzel sajnos elveszítették a lehetőséget a gyorsuláson és a Skidpad-en való részvételre. A szervezők délután újabb esélyt biztosítottak a csapatoknak a fékteszt teljesítésére, mellyel a BME FRT is élt a lehetőséggel, és sikerrel vették az akadályt. Ezzel Melody hivatalosan is átment az olasz verseny gépátvételén, és jogot kapott a dinamikus versenyszámokon való részvételre. Az esti órákban rajthoz is álltak az Autocross-on. A sors újabb meglepetést tartogatott számukra, mivel az első körben eltört a hátsó szárny felfogatása, és kiintették az autójukat a versenyről. Szerencsére a pilóta, Fodor Árpád maximálisan uralta a helyzetet, és nem engedte, hogy a pályabírók kapcsolják le az autó magasfeszültségű rendszerét, mely automatikusan kiesést eredményezne. Ehelyett a szervezők, valamint a többi csapat csodálatára is perceken belül felszerelték a Formula Student világában korántsem megszokott tartalék hátsó szárnyat, majd hamarosan újból rajthoz álltak, és második pilótájuk, Szűcs Gergő mindkét körét akadálymentesen végigfutotta. Endurance, avagy meddig bírod? Az utolsó versenynapra már csak a hosszútávú versenyszám, az Endurance maradt hátra. Bár technikai problémák, valamint az esős időjárás miatt nem tudtak teljes mértékben kihasználni az autó teljesítményét, de sikerült végigfutni a 22 km-es versenytávot. Eredmények Presentation Event (Üzleti terv prezentáció) 25. hely Cost Event (Költség és gyártás) 12. hely Design Event (Mérnöki tervezés) 4. hely Autocross 5. hely Endurance & Efficiency (Hosszútávú verseny & Energia hatékonyság) 4. hely Összesített 6. hely Kulcsszavak: BME Formula Racing Team, Műszaki Egyetem, olaszország, verseny
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|