Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

2019. szeptember 27.
A BME Formula Racing Team izgalmas versenyeket tudhat magának. A júliusi olaszországi versenyben tökéletesen helyt álltak a fiatal versenyzők, pedig alaposan próbára tette őket a technika ördöge.

A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

A részletekről és a csapat többi versenyeiről az elkövetkezendő pár hétben beszámolunk.

Megérkezés Olaszországba

Hétfő éjfélkor BME FRT csapat egy része 3 autóval útnak indult Varano de’ Melegari-ba. Délelőtt 11 órakor megérkeztek a versenypályához, ahol lepakolták felszerelésüket a kamionról, melyet a csapat logisztikai támogatója, az Ekol Logistiscs Kft. szolgáltatott.

Box elfoglalása

Másnap reggel a csapat elfoglalhatta a boxukat, de a gépátvételek még nem kezdődtek el, így az időnket a versenyhelyszín felfedezésével, valamint a többi csapat felmérésével töltötték ki. Este a rajtrácson rendezték meg a verseny hivatalos megnyitóját, mely hangulatát csak fokozta, hogy olyan kivételes személyiségek is felszólaltak, mint Gian Paolo Dallara, a Dallara Automobili alapítója. A szervezők az estét a pasta party-val koronázták meg, ahol minden résztvevőt vendégül láttak egy tál ínycsiklandó olaszos tésztára.

Gépátvételek kezdete

Csütörtökön elkezdődtek a gépátvételek, és ezzel együtt a hangulat is komolyabbra fordult. A megszokott sorrendtől eltérően az elektromos scrutineeringgel kezdet a BME FRT, ahol sajnos hamar problémába ütköztek. A gépátvételen szembesültek vele, hogy a 11 órás utazás során megsérült a kábelkorbács, és a hiba kijavítása komoly fejtörést okozott szakemberek számára. A nap további részét a hiba feltárása töltötte ki, hogy minél előbb folytathassák a gépátvételek sorozatát.

A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

Statikus versenyszámok napja

Miközben az elektronika csoport tagjai kitartóan dolgoztak a hiba kijavításán, addig a csapat többi része felkészült a statikus versenyszámokra. A napot a Cost & Manufacturing eseménnyel nyitották, ahol részletesen megvizsgálták az autó összes alkatrészét tartalmazó tételjegyzéket, valamint a gyártás és költségbecslés területén szerzett elméleti tudásukról kellett számot adniunk.

Rövid szünet után az összpontszám majdnem egyharmadát érő Design Event-tel folytatódott. Itt az autóipar különböző területeiről érkezett szakemberek előtt kellett bebizonyítani, hogy a mezőnyben a BME FRT autója képes a legjobb teljesítményt nyújtani. Business Plan prezentácóval zárult a statikus versenyszámok, mely során egy fiktív üzleti tervet kellet bemutatni a csapatoknak a potenciális befektetőket megtestesítő bíráknak.

Ideje felpörögni

Szombat reggel a BME FRT elsőként állt be a sorba a mechanikus gépátvételhez, melyet gond nélkül teljesítettek. Ezt követően feszes tempóban haladtak tovább a pilóta kiugrással, Tilt és Rain Test-tel, majd próbára tették autójukat a Brake Test-en is.

Itt sajnos megtorpant a lendület, többszöri próbálkozások ellenére sem sikerült megfelelni a fékteszt követelményeinek. Ezzel sajnos elveszítették a lehetőséget a gyorsuláson és a Skidpad-en való részvételre.

A szervezők délután újabb esélyt biztosítottak a csapatoknak a fékteszt teljesítésére, mellyel a BME FRT is élt a lehetőséggel, és sikerrel vették az akadályt. Ezzel Melody hivatalosan is átment az olasz verseny gépátvételén, és jogot kapott a dinamikus versenyszámokon való részvételre.

A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

Az esti órákban rajthoz is álltak az Autocross-on. A sors újabb meglepetést tartogatott számukra, mivel az első körben eltört a hátsó szárny felfogatása, és kiintették az autójukat a versenyről.

Szerencsére a pilóta, Fodor Árpád maximálisan uralta a helyzetet, és nem engedte, hogy a pályabírók kapcsolják le az autó magasfeszültségű rendszerét, mely automatikusan kiesést eredményezne. Ehelyett a szervezők, valamint a többi csapat csodálatára is perceken belül felszerelték a Formula Student világában korántsem megszokott tartalék hátsó szárnyat, majd hamarosan újból rajthoz álltak, és második pilótájuk, Szűcs Gergő mindkét körét akadálymentesen végigfutotta.

Endurance, avagy meddig bírod?

Az utolsó versenynapra már csak a hosszútávú versenyszám, az Endurance maradt hátra. Bár technikai problémák, valamint az esős időjárás miatt nem tudtak teljes mértékben kihasználni az autó teljesítményét, de sikerült végigfutni a 22 km-es versenytávot.

Az utolsó körökben kisebb technikai probléma adódott az autó biztonsági rendszerében, mely bár a menetteljesítményt nem befolyásolta, de a verseny utáni post-scrutineeringen büntetőpontokkal súlytottak minket a szervezők. Ezzel együtt is sikerült negyedik helyet elérni az Endurance & Efficiency összetett versenyszámon.
 
Eredmények
    
Presentation Event (Üzleti terv prezentáció)    25. hely
Cost Event (Költség és gyártás)    12. hely
Design Event (Mérnöki tervezés)    4. hely
Autocross    5. hely
Endurance & Efficiency (Hosszútávú verseny & Energia hatékonyság)    4. hely
Összesített    6. hely

Kulcsszavak: BME Formula Racing Team, Műszaki Egyetem, olaszország, verseny
 
Elektromos buli a Westendben Elektromos buli a Westendben A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban BMW Motorrad GS Trophy 2014 - A kelet-közép-európai csapat végzett az élen Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval Határokat feszeget Michelisz Norbert a legújabb magyar elektromos versenyautóval Magyar autószerelők a világ legjobbjai között Magyar autószerelők a világ legjobbjai között A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban Skoda Rapid Spacebackért vetélkedik a család
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1