Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Spanyolországi tesztekkel folytatja autonóm mobilitási programját a Peugeot |
||
2019. szeptember 25.
Újabb fontos állomáshoz érkeztek el a Peugeot és társvállalatainak önjáró járműtechnológiai kutatásai: a fejlesztők a spanyolországi Vigo városában vizsgálják a V2X kommunikációs megoldásokat.
|
A Peugeot autonóm mobilitási tesztprogramjában évek óta aktív szerepet vállaló autóipari technológiai központtal (CTAG) karöltve arra keresik a választ a Peugeot mérnökei, hogy egy összetett nagyvárosi környezetben hogyan képesek az önjáró járművek kommunikálni az őket körülvevő infrastruktúra elemeivel. Az együttműködés során a partnerek a V2X kommunikáció legkülönbözőbb felhasználási területeivel foglalkoznak, a közlekedés sebezhető résztvevőinek védelmezésétől kezdve az automatizált parkoló-szolgálatig, az autonóm városi közlekedéstől a fennakadás nélküli haladáshoz optimális sebesség szabályozásáig. „A Vigo városában most útjára induló projekt annak a kiterjedt tesztprogramnak az újabb állomása, amelynek során a Peugeot és társvállalatai Európában, illetve Kínában folytattak autonóm mobilitási kísérleteket.” – nyilatkozta a bejelentés kapcsán Ignacio Bueno, a cégcsoport vigói gyártóüzemének igazgatója. „Ezek a kezdeményezések összefogják annak a leendő ökoszisztémának az egyes alkotóelemeit, amelyen belül megbízhatóan üzemelhetnek a hálózatba kapcsolt, autonóm járművek.” A spanyolországi Vigóban zajló tesztsorozat a 2017-ben útjára indított Autopilot projekt szerves elemeként valósul meg. Az automatizált mobilitás távlatait a hálózatba kapcsolt tárgyak (IoT) segítségével kiterjeszteni szándékozó projekt a világ hat városában (Tampere, Finnország; Versailles, Franciaország; Livorno, Olaszország; Daejeon, Dél-Korea; Brainport, Hollandia; és Vigo, Spanyolország) igyekszik feltérképezni, milyen feladatok várnak még a fejlesztőkre. A piacképes önjáró gépkocsi megvalósításában ugyanis pontosan az az egyik legnagyobb kihívás, hogy szinte felfoghatatlan mennyiségű változó merülhet fel a technológia alkalmazása során. A gyártóknak gyakorlatilag végtelen számú lehetséges helyzet megoldására kell felkészíteniük az autonóm járműveket vezérlő rendszereket – pontosabban képessé kell tenniük azokat a kreatív problémamegoldásra. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás tökéletesítése tehát az autonóm mobilitás elengedhetetlen alapfeltétele. A Peugeot és társvállalatai ezért 2018-ban – egyetlen autóipari szereplőként – alapító tagként járultak hozzá annak a mesterséges intelligenciát (AI) kutató intézetnek (Paris Artificial Intelligence Research Institute, PRAIRIE) a megalakításához, amely öt éven belül a téma vezető globális kutatási és oktatási tényezőjévé kíván válni. A Peugeot most útjára induló spanyolországi tesztsorozata újabb fontos állomása annak az évek óta tartó kutatási-fejlesztési folyamatnak, amelynek keretében a francia autógyártó együttműködő partnereivel karöltve igyekszik megvalósítani autonóm mobilitási céljait. A cégcsoport 2015-ben elsőként kapott engedélyt arra, hogy Franciaország közútjain tesztelje önvezető technológiáit. A hármas szintű önvezető képességekkel bíró Peugeot 508 modellek 2019 áprilisa óta járják rendszeresen Franciaország útjait a pán-európai L3Pilot projekt keretében, előkészítve a vállalatcsoport azon célkitűzését, hogy 2020-tól szériagyártású modelljein is fokozatosan bevezesse a teljesen önálló közlekedést lehetővé tevő technológiákat. Ebben kulcsszerephez jutnak azok az ötödik generációs (5G) mobil adatkommunikációs rendszerek, amelyek lehetővé teszik a járművek közötti közvetlen, mobilhálózaton keresztül megvalósuló (C-V2X) információcserét. A Peugeot és társvállalatai 2017 óta működnek együtt szorosan a Qualcomm telekommunikációs vállalattal, hogy feltérképezzék a nagy átbocsátóképességű, rendkívül rövid késleltetésű, kiemelkedően megbízható, szélessávú adatátviteli technológia autóipari felhasználásának lehetséges területeit. Ennek részét képezi a szenzoradatok megosztásától kezdve a tervezett járműmanőverekre vonatkozó, előzetes tájékoztatáson át a nagyfelbontású térképadatok frissítéséig szinte minden. Az együttműködés eredményességét jól mutatja, hogy a partnerek 2018 végén csatlakoztak ahhoz a világelső kínai demonstrációs projekthez, amely 2020-ra egy teljes városban – 170 négyzetkilométeren, 226 kereszteződésben, több mint 600 bázisállomás és 100 ezer piaci felhasználó bevonásával – valósítja meg a járművek és az infrastruktúra elemei közötti mobil adatkommunikációt. A Peugeot saját autonóm mobilitási törekvései mellett folyamatosan együttműködik olyan, független piaci szereplőkkel is, akik saját fejlesztésű önjáró technológiáik tesztelésére és bevezetésére keresnek autóipari partnereket. Az autógyártó 2016-ban megfogalmazott „Autonóm járműveket mindenkinek” (AVA) kezdeményezésének keretében kötött például stratégiai megállapodást 2017-ben a szingapúri nuTonomy technológiai vállalattal, amely új generációs Peugeot 3008-as szabadidőjárművekre telepítette érzékelő- és vezérlőrendszereit, valamint szoftvereit. Kulcsszavak: fejlesztés, önvezető autó, Peugeot
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|