Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Frankfurti Autószalonon mutatja be új arculatát és emblémáját a Volkswagen |
||
2019. szeptember 11.
A Volkswagen márka két világpremiert is tart az idei Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával. A tisztán elektromos hajtásrendszerű ID.3 modell mellett ugyanis az „Új Volkswagen” („New Volkswagen”) mottó jegyében a márka új emblémáját és új márka arculatát is bemutatják a világ nyilvánossága előtt.
|
A Bogár és a Golf után most az ID.3 vezeti át a Volkswagen márkát egy elektromos, teljesen hálózatba kapcsolt, és semleges szén-dioxid-mérleg jellemezte új korszakba. A tartalmi irányváltást és hosszútávon fenntartható termékeket hozó, nem egész négy éve elindított stratégiai átalakulás az új arculattal immár kívülről is jól látható lesz – a márka összességében jóval fiatalosabbá, nagyobb mértékben digitalizálttá, s ezzel modernebbé válik. „A Frankfurti Autószalon kulcsfontosságú esemény lesz a Volkswagen márka stratégiai átalakításában, ahol az ID.3 és az új márka arculat révén már jól érzékelhetővé válik munkánk eredménye” – hangsúlyozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka ügyvezető igazgatója. „Örömmel mutatjuk be az ’Új Volkswagent’ a nyilvánosság előtt.” „A Volkswagen gyakorlatilag a vállalat tevékenységének minden területén bátor döntéseket hozott, illetve hajtott végre. Az átfogó átalakítás márkánk stratégiai irányváltásának logikus következménye” – mutatott rá Jürgen Stackmann, a Volkswagen igazgató tanácsának az értékesítésért, a marketingért és az aftersales területeiért felelős tagja. „Büszkeséggel tölt el mindaz, amit elértünk: az ’Új Volkswagent’ erőteljes, friss, pozitív és vonzó megjelenés jellemzi.” A szakmában általános gyakorlattól eltérően az új megjelenést nem külső ügynökségek, hanem a Volkswagen Design és a Volkswagen Marketing közös csapata dolgozta ki. Megvalósítására teljes egészében integrált módon a vállalat minden részlegét bevonták, és a Volkswagen által kifejezetten e célra kialakított Power House koncepció keretében mindössze kilenc hónapos rekordidő alatt került sor. A jövőbeni megjelenést nem csupán merészebb stílus és élénkebb színek, hanem a márka emblémától egészen a képi világig hangsúlyos digitális orientáció is jellemzi. A márka új vizuális nyelvezete nagyban eltér az eddigiektől. Amint Jochen Sengpiehl, a Volkswagen marketing igazgatója kifejtette: „A jövőben már nem egyfajta tökéletes reklámvilág bemutatása az alapvető cél. Emberközelibb és életszerűbb módon, és egyúttal autentikus történeket mesélve szeretnénk megjelenni, miközben jobban érvényesül az ügyfelek nézőpontja.” A jövőben már nem is annyira az autó, sokkal inkább az emberek élete és mobilitási élményei állnak majd a középpontban. Szimbólumként és márkajelzésként az új logó szolgál, amely egyszerre modernebb, letisztultabb és egyszerűbb. A logó csak alapvető elemeit jeleníti meg, és újszerű, kétdimenziós formájában rugalmasabban használható, illetve a digitális médiában is kiválóan felismerhető. Mindez az olyan új márka elemekre is érvényes, mint a piktogramok, a tipográfia, a színek és a layout-irányelvek. Első ízben alkalmaz a márka hang-logót, amely a korábbi márka jelmondatot váltja fel, és mindezek mellett a Volkswagen női hangot használ a jövőben. Az új márka arculat nemzetközi bevezetése szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon (IAA) veszi kezdetét, a rajtra pedig a vállalati központ wolfsburgi toronyházán az új embléma leleplezése adja meg a jelet. Az átállás költség- és erőforrás kímélő módon több lépcsőben zajlik majd, kezdetben a márka európai helyszínein és márkakereskedőinél, majd októberben Kína, 2020 elejétől pedig lépésről-lépésre Észak- és Dél-Amerika, illetve a világ további része következik. A tervek szerint a jövő év közepére fejeződik be e folyamat, ami összesen 171 piacot érint, s amelynek keretében világszerte több mint tízezer márkakereskedő- és márkaszerviz-partner mintegy 70 ezer emblémát cserél le. Ezzel a Volkswagené lesz az egyik legnagyobb márka átalakítás a szakmában. Az új márka dizájn a Volkswagen által 2015 őszén útjára indított „Transform 2025+” stratégia eredménye, amellyel már mobilitási és digitalizálási stratégiája második fázisának bevezetésére készül a márka. Ez a szakasz a vállalat ügyfél kommunikációjának teljes átalakítását is jelenti. A Volkswagen első ízben kommunikálhat közvetlenül is vásárlóival, mégpedig járművei, márkakereskedői és ügyfelei hálózati kapcsolatainak egyetlen közös Volkswagen-ökoszisztémába szervezésével, amelynek középpontjában az ügyfél áll. A Volkswagen így egy egyszerű autógyártóból olyan mobilitási alkalmazások szolgáltatójává lép elő, amely már jóval túlmutat a vásárlók által elérhető autókon. Ennek érdekében a márkakereskedőkkel közösen átszervezik a márka értékesítési struktúráját és a márka marketing tevékenysége is átalakul. Kulcsszavak: arculat, autószalon, Frankfurt, IAA, ID.3, premier, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|