Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik

A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik

2019. szeptember 02.
A Cayenne Turbo S E-Hybrid a valaha készült legerősebb és leggyorsabb Cayenne modell. 680 lóerős teljesítménye és 900 Nm maximális nyomatéka lehetővé teszi, hogy csupán 3,8 másodperc alatt felgyorsuljon álló helyzetből 100 km/h-ra, miközben végsebessége 295 km/h.

A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik

Innovatív futóműrendszerek széles választéka teszi lehetővé, hogy a sportautós dinamizmust a hosszú távú kényelemmel és valós tereptulajdonságokkal kombinálja.

A kínálat új csúcsmodellje Porschéhoz hű teljesítményt mutat különböző terepeken, amit a svédországi Gotland Ringen egy nem hivatalos rekorddöntés keretében demonstrált. A Gotland szigetén található versenypálya csak részben aszfaltozott: miközben a 3,2 kilométeres szekciót már javában használják, a teljes pályaszakasz további 4,2 kilométere csak 2021 végén fog elkészülni, addig pedig kavics borítja. Az aszfaltozott és a kavicsos szekciót filmforgatás céljából most egyesítették, itt pedig Tim Schrick, német versenypilóta és TV-s személyiség 3 perc 51 másodperces kört tett meg.

„Ralikrossz egy erőteljes hibrid SUV-val – lenyűgöző élmény,” mondta Schrick. „A köridőt nem kell túl komolyan venni. Egyrészt nincs más köridő, amihez hasonlítani lehetne, másrészt az autó teljesen utcai gumikat viselt. Viszont az, ahogyan a Cayenne Turbo S E-Hybrid teljesítette a Gotland Ring rendhagyó körét, tökéletesen körülírja a típus sokoldalúságát és teljesítményét. A modell precíz visszajelzései (aszfalton és kavicson egyaránt) és különböző futóműrendszereinek tökéletes kombinációja lehetővé teszi, hogy szinte játékosan lehessen vele határon autózni, továbbra is megőrizve a biztonságos irányítás képességét.”

A Cayenne Turbo S E-Hybrid már az alapfelszereltség részeként számos olyan futóműrendszerrel rendelkezik, amelyek fokozzák a modell teljesítményét, miközben növelik biztonságát és kényelmét. A csúcsmodell esetében egyedül a négykerék-kormányzás opcionális.

A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik

A Cayenne Turbo S E-Hybrid futóműrendszerei között megtaláljuk a következőket:

Porsche Traction Management (PTM) elektronikusan vezérelt többtárcsás kuplunggal: az aktív összkerékhajtás vezérli a teljesítmény elosztását az első és a hátsó tengelyek között. Dinamikus vezetés során az optimális tapadás érdekében az első kerekekre érkező erőt kanyarodás közben korlátozza a rendszer, hogy optimális kanyarodási stabilitást hozzon létre. Terepen a rendszer teljesen változó mértékben osztja el az erőt a tengelyek között, maximális tolóerőt létrehozva.

Háromkamrás légrugózás: a légrugózás három kamrával rendelkezik rugóstagonként és képes eltérő rugózási értékek létrehozására. A maximális kényelem érdekében különösen puha tud lenni, de erős karosszériamozgásoknál a rendszer automatikusan feszesebb hangolásra vált az optimális stabilizálás érdekében. A rendszer összesen ötféle magasságot kínál a normál szint mellett. A rakodási magasság kivételével ezeket automatikusan variálja az adott helyzettől és a kiválasztott üzemmódtól függően. Természetesen a vezető manuálisan is állíthatja a szabad magasságot a PCM segítségével. Az egyetlen kivétel a „Low” beállítás, amelyet a rendszer automatikusan használ 210 km/h felett a nagysebességű stabilitás érdekében. A Cayenne Turbo S E-Hybrid szabad magassága 245 és 162 milliméter között változhat vezetés közben.

Porsche Active Suspension Management (PASM): az elektronikus lengéscsillapítási rendszer aktívan és folyamatosan változtatja minden keréken a lengéscsillapítás mértékét az útfelület állapotának és a vezetési stílusnak megfelelően. Az érzékelők rögzítik a SUV modell karosszériájának mozgását erős gyorsítás, fékezés, kanyarodás vagy egyenetlen úton történő közlekedés közben. A Porsche 4D-Chassis Control vezérlőegység ezen paraméterek segítségével kiszámolja a jármű aktuális állapotát és az igényeknek megfelelően vezérli a lengéscsillapítást, figyelembe véve az aktuálisan kiválasztott vezetési üzemmódot.

A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik

Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC): az elektromechanikus dőlésstabilizáló rendszer 48 V-os technológiát használ és milliszekundumok alatt képes állítani az első és a hátsó tengely keresztstabilizátorainak keménységét, hogy aktívan stabilizálja a karosszéria dőlését. Egészen 0,8 G-s keresztgyorsulásig a Cayenne oldaldőlését teljesen minimalizálja a rendszer két utas esetén. A stabilizátorok két részből állnak, amelyeket egy motor köt össze. A karosszéria dőlésének függvényében ez az ellenkező irányba dolgozik, semlegesítve a nem kívánt mozgást.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus): a PTV Plus elektronikusan vezérelt, teljesen változtatható hátsó differenciálzárat egyesít a célzott fékezési beavatkozások funkciójával a hátsó keréken kanyarodásnál. Dinamikus közlekedés során a rendszer javítja a kormányzás viselkedését és precizitását, valamint a jármű tapadását. Már a kanyar bejáratánál megvannak a rendszer előnyei: az ívbelső hátsó kerék fékezésével csökken az alulkormányozottság, ami még élénkebb bekormányzást tesz lehetővé. Ez jóval dinamikusabb viselkedést eredményez. Emellett a PTV Plus érezhetően növeli a tapadást kigyorsítás során a differenciálmű célzott zárásával.

Porsche 4D-Chassis Control: a központi vezérlőrendszer az összes futóműrendszert hálózatba fogja. Mindhárom dimenziót (függőleges, kereszt- és hosszirányú gyorsulás) elemzi, melyek alapján kiszámolja az optimális állapotot és az összes rendszert ennek megfelelően hangolja be, méghozzá valós időben. A Porsche 4D-Chassis Control lehetővé teszi az egyes futóműrendszerek proaktív működését a vezetési környezetnek megfelelően.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB): a PCCB belső hűtésű fékei (440 mm-es tárcsákkal és tízdugattyús alumínium monoblokk fix féknyergekkel elöl, 410 mm-es tárcsákkal és négydugattyús alumínium monoblokk fix féknyergekkel hátul) optimális fékteljesítményt kínálnak, rövid fékutat szavatolva. A kerámia féktárcsák körülbelül 50 százalékkal könnyebbek, mint hagyományos társaik, a rugózatlan tömeg csökkentése pedig tovább fokozza a dinamikát és a kényelmet.

Hátsókerék-kormányzás (opcionális): a tengelyek kb. 80 km/h-s sebességig az ellenkező irányba fordulnak. Ez nem csupán fokozott dinamizmust és precízebb kormányzást, de könnyebb manőverezhetőséget is eredményez. Nagyobb tempónál mindkét tengely azonos irányba fordul, ami még nagyobb stabilitást biztosít, például autópályán történő nagysebességű sávváltás során. A hátsó tengelyen használt maximális kormányzási szög három fok. A rendszernek köszönhetően a Cayenne késlekedés nélküli irányváltásra képes és sokkal hamarabb megkezdi az oldalirányú gyorsulás felépítését a hátsó tengelyen. A hátsókerék-kormányzás a kényelmet és a biztonságot is fokozza a mindennapokban, ugyanis a jármű fordulókörét 12,1-ről 11,5 méterre csökkenti.

Kulcsszavak: Cayenne, Cayenne E-Hybrid, Porsche, új modell
 
Az új Volvo XC40 magabiztos szabadidőjárművel gazdagítja a városi életet Az új Volvo XC40 magabiztos szabadidőjárművel gazdagítja a városi életet A Hyundai Kona Electric progresszív formatervével debütált a Genfi Autószalonon A Hyundai Kona Electric progresszív formatervével debütált a Genfi Autószalonon A hazai márkakereskedésekbe megérkezett a Fiat Tipo A hazai márkakereskedésekbe megérkezett a Fiat Tipo A DS nagy teljesítményű hibridje a Párizsi Autószalonon debütál A DS nagy teljesítményű hibridje a Párizsi Autószalonon debütál A Volvo Trucks teljesen új alapokra helyezi a fuvarozás jövőjét A Volvo Trucks teljesen új alapokra helyezi a fuvarozás jövőjét
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1