Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant |
||
2019. augusztus 27.
25 éve RS-modellek, 25 éve nagyteljesítményű kombik az Auditól: az új Audi RS 6 Avant formájában az Audi Sport új fejezetet nyit a high-performance Avant-modellek történetében.
|
Még nagyobb teljesítmény és a mild-hibrid rendszernek köszönhetően fokozott gazdaságosság avatja az RS 6 Avant modellt minden célra tökéletes kísérővé. Az új RS 6 Avant 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz. „Az Audi RS 6 Avant 25 éves RS-történetünk abszolút ikonjai közé tartozik, világszerte nagy rajongótáborral” – emelte ki Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „Első ízben kínáljuk Észak-Amerikában is RS 6 Avant modellünket, nagy lehetőségek jellemezte, új piacot nyitva és további növekedést produkálva.” Széles és erőteljes – a külső megjelenés Az RS 6 Avant eleje erősen eltérő, s egyedülálló az A6 sorozaton belül. Közepén a jellegzetes powerdome-kiemelkedéssel kiformált, új motorházfedele mellett az RS 6 Avant az A7-sorozat fényszóróit is átvette. Ezek nem csupán keskenyebbek és sportosabb stílusúak, hanem – az RS 6 Avant az A6-családon belüli további egyedi ismertetőjegyeként – a sötétített betétekkel szerelt RS-Matrix-LED lézerfényszórók opcióját is kínálják. Utóbbiak a LED-technikájú hátsó lámpákhoz hasonlóan dinamikus irányjelzőkkel készülnek, az autó nyitásakor és zárásakor pedig RS-specifikus fényanimációval szolgálnak. Oldalnézetében az RS-újdonságot karakteres Avant-körvonalak határolják: megnyújtott orrkialakítás, hosszú, egyenes tetővonal és a jellegzetes quattro-domborulatokra (quattro-blister) támaszkodó, erősen megdöntött D-oszlopok. A fekete betétekkel kiegészített, RS-specifikus küszöbborítások az oldalnézet vizuálisan előretörő stílusát erősítik. A far dinamikus lezárásáról tetőlégterelő, illetve diffúzorral és fényes fekete dizájnelemekkel kidolgozott, RS-specifikus lökhárító gondoskodik. Az RS-modellekre jellemző módon az RS-kipufogórendszer kétoldalt ovális, krómszínű végcsövekben zárul, s igény szerint fekete végcsövekkel szerelt RS sportkipufogó-rendszer is rendelkezésre áll. Egyedi erőmű – a hajtásrendszer Az új Audi RS 6 Avant 4.0 TFSI aggregátja 441 kW (600 LE) teljesítményt, illetve 800 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, utóbbi a 2050 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig e magas szinten marad. A high-performance kombi álló helyzetből mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás és 12 másodperc alatt 200 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika. Az opcionális Dinamika csomaggal az RS-kombi csúcssebessége már 280, míg a Dinamika csomag plusz keretében akár 305 kilométer/óráig is emelhető. 48-voltos fedélzeti elektromos főhálózatának köszönhetően a V8-as biturbo-erőforrás kiemelkedő menetteljesítményekkel ötvözi magasfokú gazdaságosságát. A mild-hibrid rendszer (MHEV) központi eleme a szíjhajtású indítógenerátor, amely az enyhe lassítások során akár 12 kW teljesítménnyel is táplálhat vissza energiát, ami azután a különálló lítiumion-akkumulátorban tárolható. Amikor a vezető az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományban elveszi a gázt, a hajtásrendszer-menedzsment a pillanatnyi menethelyzet és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben beállított üzemmód szerint két lehetőség közül választ: az új RS 6 Avant energiát táplálhat vissza (rekuperáció) vagy leállított motorral akár 40 másodpercen át szabadon gurulhat(„vitorlázás”). A gázpedálra lépve a szíjhajtású indítógenerátor azonnal újraindítja a motort. Az MHEV-technika már 22 kilométer/óra maradványsebességtől lehetővé teszi az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerének (Start-Stop System) alkalmazását, ezzel a mindennapos üzem során akár 0,8 liter üzemanyagot is megtakaríthat 100 kilométerenként. A cylinder on demand (COD) rendszere további gazdaságosságnövelő műszaki megoldás, amely az alacsony és közepes terhelési, illetve fordulatszám-tartományon a felső sebességfokozatokban a befecskendezés és a gyújtás lekapcsolásával, valamint a szívó- és a kipufogószelepek zárásával átmenetileg leállítja a kettes, hármas, ötös és nyolcas hengereket. Négyhengeres üzemben az aktív hengerek munkapontja a jellegmező nagyobb terheléshez tartozó, magasabb hatásfok jellemezte területére helyeződik át, miközben a leállított hengerek egyfajta gázrugóként, teljesen veszteségmentesen járnak, a gázpedál lenyomására pedig haladéktalanul ismét működésbe lépnek. Minden gazdaságossága mellett sportosan telt, jellegzetes V8-as hangzás is jellemzi a 4.0 TFSI erőforrást, s a vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül befolyásolhatja a motor érces zengését. A fekete végcsövekben záruló, extrafelszerelésként rendelhető RS sportkipufogó-rendszer különösen sportos akusztikai élményről gondoskodik. Az egyéni igények szerint alakítható RS1 és RS2 üzemmódban az ügyfelek igény szerint dönthetnek sportos vagy inkább kiegyensúlyozott hanghatások mellett. A kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás a kanyar belső ívén gördülő kerekek még a kipörgést megelőző, enyhe befékezésével tovább fokozza az új RS6 Avant agilis és biztos irányíthatósági tulajdonságait. A quattro sport-differenciálmű az extrafelszerelésként kínált Dinamika csomag és Dinamika csomag plusz részeként a dinamikus kanyarvételek során igény szerint osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között, így javítva a vonóerőátadási képességeket, a menetstabilitást és a jármű menetdinamikai tulajdonságait. Még agilisabb – a futómű Az alapkivitelt bővítő, csillapításszabályzással kiegészített RS adaptív légrugózás (RS adaptive air suspension) RS-specifikus hangolás mentén dolgozik és az ötven százalékkal nagyobb rugómerevségű, új légrugó-modulnak köszönhetően a Dinamika csomag plusz részeként első ízben teszi lehetővé a 305 kilométer/órás végsebességet. A légrugózás többféle üzemmód szerint állítható be és automatikus szintszabályzást is kínál. Az új RS 6 Avant karosszériája 20 milliméterrel áll mélyebben a szériafutóművel szerelt Audi A6 Avant modellekénél, s 120 kilométer/óra felett további 10 milliméterrel süllyed lejjebb, a lift-üzemmód pedig kis sebességnél 20 milliméterrel emeli meg a karosszériát. Az RS-sportlégrugózással készült futómű különösen széles szabályozási tartománya szabad választást kínál a vezető számára a hosszú utazások kényelme és a lehető legdinamikusabb menetteljesítmények között. Igényes alternatívaként a dinamikus csillapításszabályzás (Dynamic Ride Control; DRC) rendszerével kiegészített RS-sportfutómű is szerepel a kínálatban, amely acélrugókkal és egymással átlós irányban olajvezetékkel és központi szeleppel összekötött, három fokozatban állítható lengéscsillapítókkal működik. A gyors kanyarvételek során a szelepek a kanyar külső ívén gördülő, berugózott első kerék lengéscsillapítójának olajáramát szabályozzák, az így megnövelt támasztóerővel mérsékelve a karosszéria oldalirányú billenéseit, illetve hosszirányú bólintó mozgásait. Az Audi RS6 Avant így még stabilabban tapad az útfelületre, s kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságok jellemzik. A lengéscsillapítók integrált kapcsolószeleppel ellátott, új generációja jól érzékelhetően tág szabályzási tartományt biztosít az Audi drive select egyes üzemmódjai között. Az új Audi RS 6 Avant alapfelszereltségében a sportosan közvetlen áttételezésű progresszív kormányzás szerepel, amely a bekormányzási szög növekedésével a precíz kormányzási visszajelzések szolgálatában egyre erősebb visszatérítő erőt generál. Új fejlesztésű szervo- rásegítése közvetlen kapcsolatot biztosít a vezető és az útfelület között. Az extrafelszerelésként rendelhető Dinamika csomag és Dinamika csomag plusz részeként az új RS 6 Avant a dinamikus összkerékkormányzással is felszerelhető, amely az első kerekek fokozatmentes hullámhajtóművel működő dinamikus kormányzását orsós hajtáson és nyomtávrudakon keresztül működtetett, önálló hátsótengely-kormányzással kombinálja. Kis sebességeknél a hátsó kerekek akár öt fok tartományon az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak be, aminek eredményeképpen akár egy méterrel is csökkenhet a fordulókör átmérője, így városi forgalomban, illetve a szűk fordulókban az RS 6 Avant még agilisabbá válik. Közepes és nagy tempónál a rendszer az elsőkkel megegyező irányban, két fokig terjedő mértékben kormányozza be a hátsó kerekeket, ami elsősorban a gyors irányváltások során növeli a menetstabilitást. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül a vezető igény szerint választhatja meg az RS 6 alapvető karakterét, amihez hat menetprofil áll rendelkezésére: comfort, auto, dynamic, efficiency, valamint az egyénileg konfigurálható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmódok, amelyeket közvetlenül a kormánykerék RS-MODE gombjával választhat. Az Audi virtual cockpit műszeregységen ekkor automatikusan megjelennek az RS-specifikus kijelzők. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével egyebek mellett a motor- és a sebességváltó-menedzsment, a kormányrásegítés, a futómű, a dinamikus összkerékkormányzás, a quattro sport-differenciálmű, a motorhang, illetve az automatikus légkondicionáló berendezés karakterisztikája változtatható. Az RS2 üzemmód rendeltetése, hogy használatakor gombnyomásra közvetlenül befolyásolható az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stabilization Control; ESC) működése. Sportos és variálható – az utastér Az iránymutató utastérdizájn a vezetőre összpontosító kialakításával és antracitárnyalatú Race alumínium dekorbetétjeivel hangsúlyozza az új Audi RS 6 Avant sportos karakterét. Hangsúlyosan vízszintes vonalaival és lépcsőzetes, háromdimenziós felépítésével a műszerfal könnyed és karcsú hatást kelt. A teljes egészében digitális kezelési rendszer felhasználói felülete harmonikus összhangban áll a fényes Black Panel dizájnnal, a felső MMI touch response érintőképernyő is csaknem láthatatlanul simul a Black Panel architektúrába. Az „RS Monitor” kijelzőről a vezető kívánságra a felső képernyőn kaphat áttekintést a hajtásrendszer komponenseinek hőmérsékletéről, a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett maximális gyorsulásértékekről, illetve a gumiabroncsok légnyomásáról és hőmérsékletéről. Az Audi virtual cockpit műszeregységen speciális RS-kijelzők tájékoztatnak a gumiabroncsok légnyomásáról, a pillanatnyi forgatónyomaték- és teljesítményértékekről, a motorolaj hőmérsékletéről, a töltőnyomásról, a köridőkről, a gyorsulásmérések eredményeiről és a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett menetdinamikai erőhatásokról. A sebességváltó-kapcsolásjelzői a fordulatszámhatár elérésekor a szükséges felkapcsolásra hívják fel a vezető figyelmét, de az extrafelszerelésként rendelhető RS Head-up kijelző is szolgál RS-specifikus grafikai megjelenítésekkel. Az új, nagyméretű alumínium RS sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel szerelt, teljes egészében perforált bőrrel bevont és alul egyenesített sportkormány multifunkciós gombokat is kínál, amelyekkel a vezető közvetlenül választhatja az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer új RS1 és RS2 üzemmódjait. Az utastérben a kormánykeréken, az üléseken és a megvilágított első küszöbléceken egyaránt „RS” és „RS 6” feliratok tűnnek fel, az első és hátsó ajtók pedig nyitáskor Audi Sport emblémát vetítenek a talajra. A fekete gyöngynappa-bőr/Alcantara kárpitozású sportülések „RS” nyomattal és rombuszmintájú steppeléssel készülnek, extrafelszerelésként pedig „RS” nyomattal díszített és méhsejtmintájú steppeléssel varrott, perforált Valcona bőrrel bevont RS-sportülések is rendelhetők. Utóbbiak perforált felülete első ízben szellőztető funkciót is lehetővé tesz. Tovább növekedett az új RS 6 Avant térkínálata. A csomagtartó 565 - 1680 literes, a hátsó kerékjáratok közötti rakodószélesség az elődmodelléhez képest 14 milliméterrel 1,05 méterre nőtt. A 40:20:40 arányban osztott hátsó ülés kényelmesen, a csomagtérből reteszelhető ki, illetve hajtható le, a csomagtartó hosszúsága így mintegy két méterre növelhető. A csomagtérajtó és a csomagtérborítás egyaránt már alapkivitelben elektromos mozgatású, kívánságra pedig az ugyancsak opcionális komfortkulccsal együtt lábmozdulat-vezérlés is rendelkezésre áll. Az extrafelszerelésként kínált kihajtható vonófej elektromosan reteszelhető ki. A választott felszereltségnek megfelelően kameraalapú vontatmány-asszisztens segítheti a vezetőt az utánfutóval végzett tolatás és egyéb manőverek során. Bőséges választék – infotainment, vezetői segédrendszerek, színek és anyagok Az új Audi RS 6 Avant palettáján tizenhárom külső szín sorakozik, köztük a Nardo-szürke és Sebring-fekete kristály két RS-specifikus árnyalat, illetve ötféle matt fényezés. A külső visszapillantó tükrök házai alapkivitelben feketék, opcióként pedig a karosszéria színére fényeztethetők vagy matt alumínium felülettel rendelhetők. A matt alumínium, fekete és karbon optikai csomag elemei a függőleges állású elemeken (blade), a vízszintes légterelőélen (splitter), a küszöbborítások betétjein, a tetősíneken és az oldalablakok alsó lécein, illetve a hátsó diffúzor-díszlécen jelennek meg. Az első és hátsó Audi-karikák és „RS” feliratok a fekete és karbon optikai csomag részeként kívánságra egyaránt fényes fekete bevonatot kaphatnak. Az Audi exkluzív kínálata számos további egyéni kialakítási lehetőséggel szolgál. Az új RS 6 Avant Németországban és további európai piacokon 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz. Kulcsszavak: audi, bemutató, RS6 Avant, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|