Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

2019. augusztus 27.
25 éve RS-modellek, 25 éve nagyteljesítményű kombik az Auditól: az új Audi RS 6 Avant formájában az Audi Sport új fejezetet nyit a high-performance Avant-modellek történetében.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

Még nagyobb teljesítmény és a mild-hibrid rendszernek köszönhetően fokozott gazdaságosság avatja az RS 6 Avant modellt minden célra tökéletes kísérővé. Az új RS 6 Avant 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz.

„Az Audi RS 6 Avant 25 éves RS-történetünk abszolút ikonjai közé tartozik, világszerte nagy rajongótáborral” – emelte ki Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „Első ízben kínáljuk Észak-Amerikában is RS 6 Avant modellünket, nagy lehetőségek jellemezte, új piacot nyitva és további növekedést produkálva.”

Széles és erőteljes – a külső megjelenés

A karosszéria e piaci szegmensben semmi mással össze nem vethető stílusa már az Audi RS 6 Avant álló helyzetében is intenzív birtoklási vágyat ébreszt szemlélőjében. Az RS-változatot erősen eltérő dizájn különbözteti meg az A6 Avant alapmodelltől, az első ajtók, a tető és a csomagtérajtó kivételével külsejét kizárólag RS-specifikus elemek alkotják. A mindkét oldalon mintegy 40-40 milliméterrel kiszélesített karosszéria hangsúlyosan domborodó kerékjárataival a high-performance Avant sportos szellemiségét és egyedülálló karakterét emeli ki. A feltűnő arányok hatását 22 col peremátmérőjű kerekek erősítik tovább.

Az RS 6 Avant eleje erősen eltérő, s egyedülálló az A6 sorozaton belül. Közepén a jellegzetes powerdome-kiemelkedéssel kiformált, új motorházfedele mellett az RS 6 Avant az A7-sorozat fényszóróit is átvette. Ezek nem csupán keskenyebbek és sportosabb stílusúak, hanem – az RS 6 Avant az A6-családon belüli további egyedi ismertetőjegyeként – a sötétített betétekkel szerelt RS-Matrix-LED lézerfényszórók opcióját is kínálják. Utóbbiak a LED-technikájú hátsó lámpákhoz hasonlóan dinamikus irányjelzőkkel készülnek, az autó nyitásakor és zárásakor pedig RS-specifikus fényanimációval szolgálnak.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

A Singleframe hűtőrács hangsúlyosan háromdimenziós kialakítású, méhsejt-mintázatú rácsozata fényes fekete bevonatot kap, s jóval szélesebb és alacsonyabb formájával együtt tovább erősíti az RS 6 Avant atletikus összhatását. A Singleframe keret ezúttal hiányzik, akárcsak a lökhárítón  a „quattro” felirat. Az alapkivitel LED-technikájú fényszórói alatt csaknem azok alsó peremig húzódó szélső légbeömlő nyílásokat alakítottak ki a formatervezők a markáns rajzolatú, új RS-lökhárítóban, egyértelműen az Audi R8 szupersportautó (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1 – 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 297 – 293) elejére utalva.

Oldalnézetében az RS-újdonságot karakteres Avant-körvonalak határolják: megnyújtott orrkialakítás, hosszú, egyenes tetővonal és a jellegzetes quattro-domborulatokra (quattro-blister) támaszkodó, erősen megdöntött D-oszlopok. A fekete betétekkel kiegészített, RS-specifikus küszöbborítások az oldalnézet vizuálisan előretörő stílusát erősítik. A far dinamikus lezárásáról tetőlégterelő, illetve diffúzorral és fényes fekete dizájnelemekkel kidolgozott, RS-specifikus lökhárító gondoskodik. Az RS-modellekre jellemző módon az RS-kipufogórendszer kétoldalt ovális, krómszínű végcsövekben zárul, s igény szerint fekete végcsövekkel szerelt RS sportkipufogó-rendszer is rendelkezésre áll.

Egyedi erőmű – a hajtásrendszer

Az új Audi RS 6 Avant 4.0 TFSI aggregátja 441 kW (600 LE) teljesítményt, illetve 800 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, utóbbi a 2050 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig e magas szinten marad. A high-performance kombi álló helyzetből mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás és 12 másodperc alatt 200 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika. Az opcionális Dinamika csomaggal az RS-kombi csúcssebessége már 280, míg a Dinamika csomag plusz keretében akár 305 kilométer/óráig is emelhető.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

48-voltos fedélzeti elektromos főhálózatának köszönhetően a V8-as biturbo-erőforrás kiemelkedő menetteljesítményekkel ötvözi magasfokú gazdaságosságát. A mild-hibrid rendszer (MHEV) központi eleme a szíjhajtású indítógenerátor, amely az enyhe lassítások során akár 12 kW teljesítménnyel is táplálhat vissza energiát, ami azután a különálló lítiumion-akkumulátorban tárolható. Amikor a vezető az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományban elveszi a gázt, a hajtásrendszer-menedzsment a pillanatnyi menethelyzet és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben beállított üzemmód szerint két lehetőség közül választ: az új RS 6 Avant energiát táplálhat vissza (rekuperáció) vagy leállított motorral akár 40 másodpercen át szabadon gurulhat(„vitorlázás”). A gázpedálra lépve a szíjhajtású indítógenerátor azonnal újraindítja a motort. Az MHEV-technika már 22 kilométer/óra maradványsebességtől lehetővé teszi az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerének (Start-Stop System) alkalmazását, ezzel a mindennapos üzem során akár 0,8 liter üzemanyagot is megtakaríthat 100 kilométerenként.

A cylinder on demand (COD) rendszere további gazdaságosságnövelő műszaki megoldás, amely az alacsony és közepes terhelési, illetve fordulatszám-tartományon a felső sebességfokozatokban a befecskendezés és a gyújtás lekapcsolásával, valamint a szívó- és a kipufogószelepek zárásával átmenetileg leállítja a kettes, hármas, ötös és nyolcas hengereket. Négyhengeres üzemben az aktív hengerek munkapontja a jellegmező nagyobb terheléshez tartozó, magasabb hatásfok jellemezte területére helyeződik át, miközben a leállított hengerek egyfajta gázrugóként,   teljesen veszteségmentesen járnak, a gázpedál lenyomására pedig haladéktalanul ismét működésbe lépnek.

Minden gazdaságossága mellett sportosan telt, jellegzetes V8-as hangzás is jellemzi a 4.0 TFSI erőforrást, s a vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül befolyásolhatja a motor érces zengését. A fekete végcsövekben záruló, extrafelszerelésként rendelhető RS sportkipufogó-rendszer különösen sportos akusztikai élményről gondoskodik. Az egyéni igények szerint alakítható RS1 és RS2 üzemmódban az ügyfelek igény szerint dönthetnek sportos vagy inkább kiegyensúlyozott hanghatások mellett.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

A 4.0 TFSI aggregát tekintélyes erejét már alapkivitelben a még rövidebb kapcsolási időkkel működő és új rajtautomatika (Launch Control) funkcióval is ellátott, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé, amelynek tisztán mechanikus működésű központi differenciálműve 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Amennyiben a rendszer valamelyik keréken hajtásból eredő megcsúszást (kipörgés) érzékel, automatikusan a kedvezőbb vonóerőátadási tulajdonságokkal rendelkező tengelyre irányítja a forgatónyomaték túlnyomó részét, akár 70 százalékban előre vagy akár 85 százalékban hátra.

A kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás a kanyar belső ívén gördülő kerekek még a kipörgést megelőző, enyhe befékezésével tovább fokozza az új RS6 Avant agilis és biztos irányíthatósági tulajdonságait. A quattro sport-differenciálmű az extrafelszerelésként kínált Dinamika csomag és Dinamika csomag plusz részeként a dinamikus kanyarvételek során igény szerint osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között, így javítva a vonóerőátadási képességeket, a menetstabilitást és a jármű menetdinamikai tulajdonságait.

Még agilisabb – a futómű

Az új RS 6 Avant elöl és hátul egyaránt ötkaros felfüggesztésekkel egymástól különválasztva veszi fel a hossz- és oldalirányú erőket, a lengőkarok – akárcsak a segédvázak – jelentős részben alumíniumból készülnek. A nyomtáv elöl 1668, hátul 1651 milliméter.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

Az alapkivitelt bővítő, csillapításszabályzással kiegészített RS adaptív légrugózás (RS adaptive air suspension) RS-specifikus hangolás mentén dolgozik és az ötven százalékkal nagyobb rugómerevségű, új légrugó-modulnak köszönhetően a Dinamika csomag plusz részeként első ízben teszi lehetővé a 305 kilométer/órás végsebességet. A légrugózás többféle üzemmód szerint állítható be és automatikus szintszabályzást is kínál. Az új RS 6 Avant karosszériája 20 milliméterrel áll mélyebben a szériafutóművel szerelt Audi A6 Avant modellekénél, s 120 kilométer/óra felett további 10 milliméterrel süllyed lejjebb, a lift-üzemmód pedig kis sebességnél 20 milliméterrel emeli meg a karosszériát. Az RS-sportlégrugózással készült futómű különösen széles szabályozási tartománya szabad választást kínál a vezető számára a hosszú utazások kényelme és a lehető legdinamikusabb menetteljesítmények között.

Igényes alternatívaként a dinamikus csillapításszabályzás (Dynamic Ride Control; DRC) rendszerével kiegészített RS-sportfutómű is szerepel a kínálatban, amely acélrugókkal és egymással átlós irányban olajvezetékkel és központi szeleppel összekötött, három fokozatban állítható lengéscsillapítókkal működik. A gyors kanyarvételek során a szelepek a kanyar külső ívén gördülő, berugózott első kerék lengéscsillapítójának olajáramát szabályozzák, az így megnövelt támasztóerővel mérsékelve a karosszéria oldalirányú billenéseit, illetve hosszirányú bólintó mozgásait. Az Audi RS6 Avant így még stabilabban tapad az útfelületre, s kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságok jellemzik. A lengéscsillapítók integrált kapcsolószeleppel ellátott, új generációja jól érzékelhetően tág szabályzási tartományt biztosít az Audi drive select egyes üzemmódjai között.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

Az új Audi RS 6 Avant alapfelszereltségében a sportosan közvetlen áttételezésű progresszív kormányzás szerepel, amely a bekormányzási szög növekedésével a precíz kormányzási visszajelzések szolgálatában egyre erősebb visszatérítő erőt generál. Új fejlesztésű szervo- rásegítése közvetlen kapcsolatot biztosít a vezető és az útfelület között. Az extrafelszerelésként rendelhető Dinamika csomag és Dinamika csomag plusz részeként az új RS 6 Avant a dinamikus összkerékkormányzással is felszerelhető, amely az első kerekek fokozatmentes hullámhajtóművel működő dinamikus kormányzását orsós hajtáson és nyomtávrudakon keresztül működtetett, önálló hátsótengely-kormányzással kombinálja. Kis sebességeknél a hátsó kerekek akár öt fok tartományon az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak be, aminek eredményeképpen akár egy méterrel is csökkenhet a fordulókör átmérője,  így városi forgalomban, illetve a szűk fordulókban az RS 6 Avant még agilisabbá válik. Közepes és nagy tempónál a rendszer az elsőkkel megegyező irányban, két fokig terjedő mértékben kormányozza be a hátsó kerekeket, ami elsősorban a gyors irányváltások során növeli a menetstabilitást.

Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül a vezető igény szerint választhatja meg az RS 6 alapvető karakterét, amihez hat menetprofil áll rendelkezésére: comfort, auto, dynamic, efficiency, valamint az egyénileg konfigurálható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmódok, amelyeket közvetlenül a kormánykerék RS-MODE gombjával választhat. Az Audi virtual cockpit műszeregységen ekkor automatikusan megjelennek az RS-specifikus kijelzők. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével egyebek mellett a motor- és a sebességváltó-menedzsment, a kormányrásegítés, a futómű, a dinamikus összkerékkormányzás, a quattro sport-differenciálmű, a motorhang, illetve az automatikus légkondicionáló berendezés karakterisztikája változtatható. Az RS2 üzemmód rendeltetése, hogy használatakor gombnyomásra közvetlenül befolyásolható az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stabilization Control; ESC) működése.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

Az új RS 6 Avant alapkivitelben 21 col peremátmérőjű, 10-küllős „Stern” dizájn alumíniumöntvény keréktárcsákkal és 275/35 méretű gumiabroncsokkal készül. Extrafelszerelésként 22 colos, 5 V-küllős „Trapéz” dizájn, RS-specifikus könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők, igény szerint ezüstszínű, matt titánhatású polírozott, illetve fényes antracit polírozott felülettel és 285/30 méretű gumiabroncsokkal. Az RS acéltárcsás fékek elöl 420, hátul 370 milliméter átmérőjű, belső szellőzésű és perforált féktárcsákkal és alapkivitelben feketére,  opcionálian pedig vörösre fényezett féknyergekkel készülnek. Az extrafelszerelésként rendelhető RS-kerámiafékek féknyergei igény szerint szürke, vörös vagy kék fényezésűek, féktárcsáik pedig elöl 440, hátul 370 milliméter átmérőjűek. Az új fejlesztésű RS kerámia-fékberendezés tömege összesen mintegy 34 kilogrammal marad el az acéltárcsás konstrukcióétól, jelentősen csökkentve a rugózatlan tömeg nagyságát. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stabilization Control; ESC) sport-üzemmódot is kínál, illetve teljes egészében ki is kapcsolható.

Sportos és variálható – az utastér

Az iránymutató utastérdizájn a vezetőre összpontosító kialakításával és antracitárnyalatú Race alumínium dekorbetétjeivel hangsúlyozza az új Audi RS 6 Avant sportos karakterét. Hangsúlyosan vízszintes vonalaival és lépcsőzetes, háromdimenziós felépítésével a műszerfal könnyed és karcsú hatást kelt. A teljes egészében digitális kezelési rendszer felhasználói felülete harmonikus összhangban áll a fényes Black Panel dizájnnal, a felső MMI touch response érintőképernyő is csaknem láthatatlanul simul a Black Panel architektúrába. Az „RS Monitor” kijelzőről a vezető kívánságra a felső képernyőn kaphat áttekintést a hajtásrendszer komponenseinek hőmérsékletéről, a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett maximális gyorsulásértékekről, illetve a gumiabroncsok légnyomásáról és hőmérsékletéről.

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

Az Audi virtual cockpit műszeregységen speciális RS-kijelzők tájékoztatnak a gumiabroncsok légnyomásáról, a pillanatnyi forgatónyomaték- és teljesítményértékekről, a motorolaj hőmérsékletéről, a töltőnyomásról, a köridőkről, a gyorsulásmérések eredményeiről és a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett menetdinamikai erőhatásokról. A sebességváltó-kapcsolásjelzői a fordulatszámhatár elérésekor a szükséges felkapcsolásra hívják fel a vezető figyelmét, de az extrafelszerelésként rendelhető RS Head-up kijelző is szolgál RS-specifikus grafikai megjelenítésekkel.

Az új, nagyméretű alumínium RS sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel szerelt, teljes egészében perforált bőrrel bevont és alul egyenesített sportkormány multifunkciós gombokat is kínál, amelyekkel a vezető közvetlenül választhatja az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer új RS1 és RS2 üzemmódjait. Az utastérben a kormánykeréken, az üléseken és a megvilágított első küszöbléceken egyaránt „RS” és „RS 6” feliratok tűnnek fel, az első és hátsó ajtók pedig nyitáskor Audi Sport emblémát vetítenek a talajra.

A fekete gyöngynappa-bőr/Alcantara kárpitozású sportülések „RS” nyomattal és rombuszmintájú steppeléssel készülnek, extrafelszerelésként pedig „RS” nyomattal díszített és méhsejtmintájú steppeléssel varrott, perforált Valcona bőrrel bevont RS-sportülések is rendelhetők. Utóbbiak perforált felülete első ízben szellőztető funkciót is lehetővé tesz.


Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

Kétféle, vörös vagy szürke RS-dizájncsomag hozhat további színt és sportosságot az utastérbe, a kormánykerékkarima, a sebességváltókar-mandzsetta és a térdtámaszok ekkor kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült Alcantara bevonatot kapnak. A csomagot színes szegélyű biztonsági övek és RS-lábszőnyegek teszik teljessé. További egyéni kialakítási lehetőségeket kínálnak a karbon, szürkésbarna natúr fa vagy matt alumínium dekorbetétek.

Tovább növekedett az új RS 6 Avant térkínálata. A csomagtartó 565 - 1680 literes, a hátsó kerékjáratok közötti rakodószélesség az elődmodelléhez képest 14 milliméterrel 1,05 méterre nőtt. A 40:20:40 arányban osztott hátsó ülés kényelmesen, a csomagtérből reteszelhető ki, illetve hajtható le, a csomagtartó hosszúsága így mintegy két méterre növelhető. A csomagtérajtó és a csomagtérborítás egyaránt már alapkivitelben elektromos mozgatású, kívánságra pedig az ugyancsak opcionális komfortkulccsal együtt lábmozdulat-vezérlés is rendelkezésre áll. Az extrafelszerelésként kínált kihajtható vonófej elektromosan reteszelhető ki. A választott felszereltségnek megfelelően kameraalapú vontatmány-asszisztens segítheti a vezetőt az utánfutóval végzett tolatás és egyéb manőverek során.

Bőséges választék – infotainment, vezetői segédrendszerek, színek és anyagok

Az új RS 6 Avant kényelmi és connectivity-felszerelések, illetve vezetői asszisztensrendszerek egyaránt széles kínálatával szolgál, így következetes sportosságát a hosszú utazásokra is korlátlan használhatósággal ötvözi és számos menethelyzetben támogatja a vezetőt. A kínálatban több mint harmincféle vezetői asszisztensrendszer szerepel, köztük az adaptív menetasszisztenssel, az útkereszteződés-asszisztenssel, a sávváltások során figyelmeztető rendszerrel, az útpadka-figyelmeztetéssel és a környezetmegfigyelő kamerákkal.

Az új Audi RS 6 Avant palettáján tizenhárom külső szín sorakozik, köztük a Nardo-szürke és Sebring-fekete kristály két RS-specifikus árnyalat, illetve ötféle matt fényezés. A külső visszapillantó tükrök házai alapkivitelben feketék, opcióként pedig a karosszéria színére fényeztethetők vagy matt alumínium felülettel rendelhetők. A matt alumínium, fekete és karbon optikai csomag elemei a függőleges állású elemeken (blade), a vízszintes légterelőélen (splitter), a küszöbborítások betétjein, a tetősíneken és az oldalablakok alsó lécein, illetve a hátsó diffúzor-díszlécen jelennek meg. Az első és hátsó Audi-karikák és „RS” feliratok a fekete és karbon optikai csomag részeként kívánságra egyaránt fényes fekete bevonatot kaphatnak. Az Audi exkluzív kínálata számos további egyéni kialakítási lehetőséggel szolgál.

Az új RS 6 Avant Németországban és további európai piacokon 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz.

Kulcsszavak: audi, bemutató, RS6 Avant, új modell
 
Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant Az Audi R18 e-tron quattro készen áll a hivatalos Le Mans-i tesztnapra Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra Elképesztő újdonságokkal rukkol elő a Honda a Genfi Autószalonon Elképesztő újdonságokkal rukkol elő a Honda a Genfi Autószalonon Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant Feltűnőbb stílusjegyekkel jön az új Yaris
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1