Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban

Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban

2018. október 12.
Csendes forradalom zajlik a járműgyártásban. A motorok károsanyag-kibocsátásának drasztikus csökkentésén túl a járművek felépítése és a karosszáriagyártás is teljesen átalakul.

Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban

Technológiai és közlekedésbiztonsági szempontból óriási előrelépést jelent a hidegen és melegen hengerelt, változó falvastagságú acélok alkalmazása, valamint az acél-alumínium komponensek széleskörű alkalmazása. Az egyre inkább elfogadottá váló elektromos autók nem csak zéró kibocsátásuk okán jelenthetik az autózás jövőjét, hanem mert a kocsik teljes felépítésének szabadsága, a hajtáslánc elhelyezésének rugalmassága alapvetően eltér a hagyományos belsőégésű motorral szerelt járművekétől, drasztikusan javítva ezzel az autók ütközésbiztonságát.

A méretgazdaságosságot és a tervezést hatékonyabbá tevő, a korábbinál sokkal biztonságosabb karosszériaplatformok megjelenésével a tervezőknek sokkal nagyobb a szabadságfoka a járműkonstrukciók kialakítása során a méret-tengelytáv megváltoztatásával, s ez a szabadság az elektromos autók megjelenésével tovább nő. Ezeknél a konstrukcióknál csak a négy kerék helye adott, minden más elhelyezése szabadon választható. Nincsen üzemanyag-tartály és üzemanyag-vezeték, nincs bonyolult, nagy helyigényű hajtáslánc. Sokkal szabadabban és logikusabban tervezhető az ilyen autó, ezáltal optimális a helykihasználás és az új szerkezeti elemek alkalmazásával a passzív és aktív biztonsága tovább javítható.

Már nem csak a nagy szilárdságú acélok alkalmazására támaszkodhat az autóipar, hanem megjelentek a kombinált karosszériastruktúrák is. Ennek egyik legújabb példája az új Volkswagen Touareg, amelynél a teljes karosszérián belül az alumíniumalkatrészek aránya eléri az 50 százalékot és a nagy szilárdságú acélok széleskörű alkalmazása tovább erősíti a karosszériát. Ezáltal könnyebbé válik a jármű, miközben jelentősen nő a karosszériaelemek szilárdsága.

Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban

A VW-konszern az első alumíniumkarosszériás Audi A8 gyártásának megindítása óta eltelt 20 évben olyan mértékű technológiai tudásra tett szert, hogy ma már nagy tömegben lehetővé vált alumíniumkarosszériás járművek gyártása, s ehhez a megfelelő javítási technológia, struktúra és tudás is létrejött a márkaszervíz-hálózatban. "Nem elegendő azonban megfelelő technológiával jó minőgében gyártani ezeket a könnyű, ám szilárd karosszériákat, hanem az autókat speciális szakismeret és technológia alkalmazásával kell javítani" - figyelmeztet Kiss Pál, a Porsche Hungaria szervízértékesítési igazgatója. -"A nagyszilárdságú acél és az alumínium megfelelő kombinációja adja a hihetetlenül szilárd és könnyű struktúrát, amely az EuroNCAP teszteken kiváló, 5 csillagos eredményre képes."

A speciális karosszériaelemeknek azonban nem csak előnyei, hanem hátrányai is lehetnek a szervizelés során, amelyek a gyári szigorú technológiai előírások betartásával elkerülhetők. Kiss Pál szerint ezen karosszériáknak a javításához különleges felkészültségre és technológiára van szükség, emiatt kifejezetten ajánlott valamelyik márkaszervizben elvégezni az ilyen beavatkozásokat. Az alumínium csiszolása során finompor keletkezik, amely a levegővel és acélporral keveredve robbanóképes elegyet alkothat. De az acél-alumíniumkötések kialakítása is legalább akkora figyelmet kíván, mert korrózió alakulhat ki a kétféle fém nem megfelelő rögzítése miatt. "A fentiek miatt kizárólag márkaszervizben célszerű és kell javítani ezeket a karosszériákat" - húzza alá a szervízértékesítési igazgató.

Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban

Az elektromos autók sorozatgyártása során az MEB-platformmal sokkal rugalmasabbá válik a járműtervezés a Volkswagennél és megnyílik az út az új karosszériastruktúrák széleskörű alkalmazása előtt. Kevesebb az alkatrész, így megbízhatóbbá válik a jármű és jóval kisebb a karbantartási igénye. Függetlenül attól, hogy az autó nehezebbé válik, a jármű stabilitása a nagyfeszültségű akkumulátornak a fenéklemezre helyezésével ugyanolyan, mint a belső égésű motoros változatoké, sőt ugyanazokat a törésteszti eredményeket produkálja.

A benzines VW up! megjelenésekor 2011-ben az EuroNCAP 5 csillagos értékelést adott a kiskocsinak, majd amikor 2016-ban az ADAC ugyanazzal a metódussal bevizsgálta és összetörte az elektromos e-up!-ot, teljesen ugyanazt az eredményt kapták, mint a korábbi teszt során: az autó nem robbant fel, nem gyulladt ki és a karosszéria energiaelnyelőképessége sem változott. "A Volkswage e-up! attól függetlenül, hogy nehéz és nagy teljesítményű akkumulátor hajtja, a jármű komoly szerkezeti károsodása esetén is üzembiztos marad és megvédi az utasait" - foglalja össze a lényeget Kiss Pál.

Kulcsszavak: autógyár, e-up, fejlesztés, Touareg, volkswagen
 
Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban Új Continental gumiabroncsok kisteherautók és transzporterek számára Hat százalékkal bővült az autógyártás az első fél évben Csehországban Hat százalékkal bővült az autógyártás az első fél évben Csehországban Hét elektromos autó töltőállomást telepít Kaposvár Hét elektromos autó töltőállomást telepít Kaposvár A farmotoros városi SEAT A farmotoros városi SEAT Brit autóipar: A Brexit miatt meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték Brit autóipar: A Brexit miatt meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1