Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Nagy teljesítményű PureTech és BlueHDi motorokkal érkezik az új Peugeot 508 |
||
2018. október 10.
Két benzines és négy dízel erőforrással érkezik decemberben az új Peugeot 508-as a haza márkakereskedésekbe, a hibrid modellek 2019-re várhatóak.
|
A gépjármű felépítése, a méretek optimalizálása, a tömeg csökkentése, az aerodinamika, a hajtáslánc egytől-egyig nagy szerepet kaptak a CO2-kibocsátás látványos csökkentésében. Az új PEUGEOT 508 új generációs Euro 6.c (6.2) PureTech és BlueHDi motorokkal (valamennyin SCR rendszerrel) és ennek megfelelően Best in Class emissziós adatokkal rendelkezik. Ezek a teljesítményértékek annál is figyelemreméltóbbak, mert a – típusjóváhagyás során megállapított és a valós vezetési körülmények között mért fogyasztás közelítését célzó – WLTP szabvány új műszaki előírásait is figyelembe veszik. A benzinmotorok között az 1,6 l PureTech motorból kiindulva két új erőforrást találunk: - PureTech 225 S&S EAT8 (kizárólag a GT változaton). Az elektronikusan vezérelt felfüggesztés sport üzemmódjával párosulva ezt a motort a GT névhez méltó temperamentum és reakciók jellemzik. A dízel kínálatban az 1,5 l és 2,0 l BlueHDi motorra épülve négy változat szerepel (forgalmazó országtól függően): - BlueHDi 130 S&S BVM6 (ez a belépő szintű motor az egyetlen, amelyikhez hatfokozatú kézi váltó tartozik), - BlueHDi 130 S&S EAT8, - BlueHDi 160 S&S EAT8, - BlueHDi 180 S&S EAT8. Franciaországi gyártás Az új PEUGEOT 508 a PSA mulhouse-i üzemében készül, a hajtóműegységeket pedig a szintén franciaországi Trémeryben és Douvrinben gyártják. A modell így megkapta az „Origine France Garantie” (garantált francia eredet) védjegyet. Visszafogott méretek 4,75 méteres teljes hosszával az új PEUGEOT 508 az egyik legkompaktabb mainstream limuzin, és már a prémium versenytársakhoz közelít: ugyanolyan hosszú, mint az Audi A5 Sportback, és 11 cm-rel rövidebb, mint a VW Arteon (4,86 m). És noha az előző generációhoz képest 8 cm-rel rövidebb, tengelytávjából (2,79 m) csak 2,4 cm-t veszített, így helykínálat szempontjából bőségesen megfelel a szegmensben uralkodó elvárásoknak. Az új PEUGEOT 508 így a kategória egyik legjobb tengelytáv/teljes méret arányával büszkélkedhet. Az első és hátsó túlnyúlások rövidebbek lettek, ami még dinamikusabbá teszi az autó sziluettjét, és fürgébb viselkedést biztosít az utakon és manőverezés közben. Az autó fordulóköre is sokkal jobb: az előző generációénál 1,5 méterrel kisebb, 10,80 m járdák közti fordulókörrel az új PEUGEOT 508 egyenesen a szegmens legjobbjának számít. Az új PEUGEOT 508 kifejezetten sportos és zömök külsővel bír, pedig a szélessége (1,84 m, 2 cm-rel több, mint az elődjéé) átlagosnak tekinthető. Kivételesen visszafogott magassága az oka (mindössze 1,40 m, 6 cm-rel kevesebb, mint a korábbi változat esetében), hogy ennyire nyúlánknak és kiegyensúlyozottnak hat. A keret nélküli ajtók alkalmazásával lehetővé vált alacsony építés azonban nem ment a fejtér kárára (lásd lentebb), és egycsapásra a piac egyik legdinamikusabb limuzinját varázsolta az autóból, amelyiknek az egyik legközelebbi versenytársa az Audi A5 Sportback. Az alacsony építés a kiváló aerodinamikai jellemzőkben is érezteti hatását: Cx = 0,26, SCx = 0,57 m2. Optimális helykínálat Az optimalizált felépítésnek köszönhetően az új PEUGEOT 508 egyrészt kompakt méreteket, másrészt a kategóriában szokásos használathoz igazodó utasteret tud kínálni. Az első és hátsó fejtér ennek megfelelően hasonló, mint egy Audi A5 Sportbackben, a könyökmagasságban mért szélesség pedig az első sorban eléri az 1,455 métert, ami 5 cm-rel nagyobb, mint az Audi esetében. A hátsó utasok térdtere is nagyobb 3 cm-rel, pedig a két modell hossza teljesen azonos. Variálhatóság szempontjából sem panaszkodhatunk: a hátsó üléspad 2:1 arányban lehajtható, és középső könyöklője egy sílécalagutat rejt magában. Az üléspad lehajtása esetén a tető alatti csomagtérkapacitás 1537 literre növelhető. Kulcsszavak: bemutató, Peugeot 508, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|