Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Kia új, 48V-os dízel könnyűhibrid hajtásláncot mutat be már 2018-ban

A Kia új, 48V-os dízel könnyűhibrid hajtásláncot mutat be már 2018-ban

2018. július 18.
A Kia Motors már 2018 második felében bemutatja első, 48V-os, dízelmotoros könnyűhibrid hajtásláncát.

A Kia új, 48V-os dízel könnyűhibrid hajtásláncot mutat be már 2018-ban

Az új, EcoDynamics+ nevű rendszerben villanymotor segít a dízelnek gyorsításkor, így hatásosan csökkenti a károsanyag kibocsátást és a fogyasztást is. A rendszer motorféküzemben az egyébként elvesző mozgási energiát nagy részben a 48V-os fedélzeti akkumulátorba tölti, és később felhasználja az autó mozgatására.

A EcoDynamics+ a hagyományos hibrid hajtásláncoknál jóval költséghatékonyabban kínál jelentős fogyasztás- és emisszió-megtakarítást, miközben kompakt kialakításával a már futó Kia modellekbe is egyszerűen beépíthető.

Az új hajtáslánc a Kia Sportage-ben jelenik meg először, már 2018-ban, de az új Ceed-ben is elérhető lesz 2019-től.

A Kia 2025-ös elektromosítási tervének első új hajtáslánca

Az új 48V-os könnyűhibrid az első újdonság a Kia 2025-ös átfogó elektromosítási tervében. Az új rendszerrel a Kia az első olyan autógyártó a világon, amely egyszerre kínál vásárlóinak hibrid, konnektorból tölthető plug-in hibrid, akkumulátoros, és 48V-os könnyűhibrid hajtásláncú modelleket. 2025-re e modellek száma 16-ra emelkedik: öt új hibrid, öt új plug-in hibrid, és öt akkumulátoros villanyautó is érkezik, 2020-ban pedig megjelenik az első üzemanyagcellás Kia.

A Kia új, 48V-os dízel könnyűhibrid hajtásláncot mutat be már 2018-ban

Az EcoDynamics+ dízel könnyűhibriddel tisztábbá és még takarékosabbá tehetők a már eleve tiszta üzemű, redukciós katalizátorral is felszerelt Kia dízelmotorok. A széndioxid kibocsátás akár 4%-kal is csökkenthető (a WLTP ciklus szerint, de 7%-os a csökkenés a korábbi NEDC mérések alapján).

Az EcoDynamics+ villanymotorja hajt is és tölt is

 A rendszer lítiumionos szerkezetű, 0,46 kWh-s akkumulátora könnyű és kompakt, a dízelmotor főtengelyére szíjhajtáson át csatlakozó villanymotor-generátor részben az indítómotor szerepét is átveszi. A rendszer elektronikáinak finom működtetésével a villanymotor észrevétlenül kapcsol át hajtásból töltésbe (például motorfék üzemben), szíjhajtásán keresztül gyorsításkor 10 kW hajtóteljesítménnyel (13,6 LE-vel) segít a dízelnek az autó mozgatásában. Mivel ezt a teljesítményt ilyenkor nem a dízelmotornak kell előállítania, csökken a fogyasztás és az emisszió is. A villanymotor, generátor üzemben, motorfékben, a hagyományos autókban egyébként veszendőbe menő mozgási energiák jelentős részét a hajtáslánci akkuba töltve (majd azokat később felhasználva) is takarékoskodik.

Az EcoDynamics+ működése

Motor üzemben a 48-os villanymotor-generátor az akku energiáját felhasználva a gázpedál állásától (a gyorsítás mértékétől) függően segít a dízelmotornak, ugyanakkor lassításoknál, - motorfék üzemben - generátorként tölti az akkucsomagot.

A Kia új, 48V-os dízel könnyűhibidrid hajtásláncot mutat be már 2018-ban

A rendszer központi számítógépe az aktuális menetadatok és az akku töltöttségi szintje alapján szabályozza a villanymotor-generátor működését, azaz a töltést és a hajtást.

A 48V-os akku menetközbeni Stop & Start üzemmódra is alkalmas: ez azt jelenti, hogy lassításkor (motorfékben) a dízel akár le is álI, de a villanymotor-generátor bármikor azonnal beindítja, ha kell (például, ha a vezető a gázra lép).

Kompakt szerkezet

Kis méretei miatt az EcoDynamics+ viszonylag egyszerűen, és költséghatékonyan a már futó modellekhez igazítható, a 48V-os akku egyszerűen elhelyezhető akár a csomagtartó padlója alatt is, a motor-generátor pedig a hagyományos generátor helyét veszi át a motortérben.

Mivel a 48V-os hajtáslánci akku áramátalakítón keresztül az autó 12V-os hálózatával is kapcsolatban áll, a hagyományos, a fedélzeti elektronikákat tápláló 12V-os akkumulátor a korábbinál jóval kisebb lehet. Mivel a motor-generátor az indítómotor szerepét is átveszi, a hagyományos indítómotorra csak hidegindításokkor van szükség - így mérete a korábbiaknál jóval kisebb.

Az EcoDynamics+ automata- és kézi kapcsolású sebességváltóval is működőképes és összkerékhajtással is párosítható.

Az új hajtáslánc bevezetéséről hamarosan részletesebb információkkal is szolgál a Kia.


Kulcsszavak: EcoDynamics+, elektromos, elektromos autó, hibrid, kia
 
A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek Megkezdte a SPAR az elektromosautó-töltők telepítését Megkezdte a SPAR az elektromosautó-töltők telepítését A Kia új, 48V-os dízel könnyűhibrid hajtásláncot mutat be már 2018-ban A Michelin innovációval járul hozzá a Citroen Hybrid Air energia-hatékonyságához Az IONITY az ABB-t az választotta az európai töltőhálózata bővítésének második üteméhez Az IONITY az ABB-t az választotta az európai töltőhálózata bővítésének második üteméhez Ezer fölé nőtt a zöldrendszámos autók száma Magyarországon Ezer fölé nőtt a zöldrendszámos autók száma Magyarországon
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1