Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Honda felfedi minden idők legerősebb, legbiztonságosabb és legdinamikusabb CR-V-jének műszaki hátterét |
||
2018. június 28.
Átfogó, minden egyes alkatrészt érintő tervezői program eredményeként látott napvilágot a vadonatúj CR-V.
|
A felmenőinél klasszisokkal erősebb és kifinomultabb modell kis
tehetetlenségi nyomatékú, ámde nagy merevségű platformra, illetve
karosszériaszerkezetre épül, melyet könnyű, kimagasló szakítószilárdságú
alapanyagokból készítettek a Honda mérnökei. Munkájuk gyümölcseként a megújult szabadidő-autó nemcsak az európai szabványoknak felel meg teljes mértékben, hanem a vásárlók elvárásainak is. Teljesítménye és menetkomfortja minden sebességtartományban lenyűgözi és magabiztossá teszi a vezetőt, tulajdonképpen nincs olyan helyzet, amelyben ne a maximumot nyújtaná. A Valós Idejű Összkerékhajtás (Real Time AWD) gyorsabb és precízebb kanyarvételeket, valamint a hegymenetkor könnyebbé teszi a helyváltoztatást, a tovább fejlesztett futómű és a kormánymű pedig kimagasló menettulajdonságokkal ruházza fel a típust. Ehhez társulnak a Honda kategóriaelső aktív és passzív menetbiztonsági eszközei, tehát minden adott a gondtalan, élvezetes autózáshoz. Fejlett fémöntési és -megmunkálási eljárások További fontos változás, hogy a korábbi 10 helyett immáron 36 % a 780 MPa, a 980 MPa és az 1500 MPa szilárdsági értékű acélok aránya, ami 35%-kal növelte a hajlítószilárdságot, és 25%-kal a torziós merevséget. A karosszériaszerkezet megalkotásakor innovatív kötési technológiákat alkalmaznak. Elsőként a belső vázat állítják össze, ezt követi a külső egység, majd a kötések elkészítése. Az új, „belülről kifelé” jellegű metódus egyszerűbbé teszi a gyártást, mindazonáltal számottevően növeli a karosszériamerevséget. Lenyűgöző menetdinamika és példaértékű menetkomfort Az első kerekeknél alkalmazott, alsó-lengőkaros, MacPherson rendszerű felfüggesztés nagy oldalirányú merevséggel járul hozzá a pontos irányíthatósághoz, hosszirányban viszont kevésbé merev, hogy a menetkomfort is elsőrangú legyen. Hátul vadonatúj, multi-link lengőkarrendszer állt szolgálatba, ami nagy sebességnél is stabillá teszi az autót és a menetkomfortot is a legmagasabb szintre emeli. Mindezt finoman hangolt, lineárisan működő kormányművel fejelték meg a fejlesztők. A fogasléces, dupla fogaskerekes, elektronikus rásegítésű, változó áttételű szervokormányt kifejezetten az európai utakra hangolták, többek között ennek tudható be a könnyű kezelhetőség és a magával ragadó vezetési élmény. A merev hátsó stabilizátorrúd gyorsabb kanyarvételeket tesz lehetővé és mérsékeli a karosszériadőlést, míg a gumiszilentekkel felfogatott segédkerettel még csendesebbé vált az utastér. Hogy a felfüggesztések kellőképpen el legyenek szeparálva a kocsitesttől, s a vibrációk se juthassanak át a karosszériára, előre és hátra egyaránt hidraulikafolyadékkal töltött bakokat építettek. Ezzel megoldással eddig jóformán csak luxusautóknál találkozhattunk. Agilis Vezetést Támogató Rendszer (AHA) és Valós Idejű Összkerékhajtás (Real Time AWD) A Valós Idejű Összkerékhajtás (Real Time AWD) része az Intelligens Vezérlés (Intelligent Control System™) így ez a konstrukció a Honda legújabb, legmodernebb összkerekes erőátviteli rendszere, ami valódi, komoly terepképességekkel ruházza fel a CR-V-t. A szoftverfrissítések hozományaként az AWD rendszer immáron a forgatónyomaték 60 %-át is képes a hátsó tengelyre juttatni, így minden helyzetben, a nagyobb meredélyeken is biztos tapadás segíti az előrejutást. A nyomatékelosztás arányáról a műszerfalon elhelyezett visszajelző tájékoztatja a vezetőt. Az AWD rendszer tovább fejlesztésével a kanyarvételi tulajdonságok is javultak, az elektronika ugyanis folyamatosan figyeli a sodródás és a kormányelfordítás mértékét. Menetbiztonsági szempontból is az iparág legjobbja A Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezet (ACE™) mellett a Honda Sensing™ vigyázza az utasok testi épségét. Ez az ultramodern menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló csomag az új CR-V minden modellváltozatához alapáron jár, s olyan műszaki csemegéket sorakoztat fel, mint a Sávtartó Asszisztens (LKAS), a Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer vagy az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer. Az új Honda CR-V első, 1.5 VTEC TURBO motorral felszerelt példányai 2018 őszén érkeznek az európai kereskedésekbe, míg a hibrid kivitel 2019 elejére várható. Kulcsszavak: bemutató, cr-v, honda, suv, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|