Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Védelmezi utasait:  Az új generációs Hyundai Santa Fe

Védelmezi utasait: Az új generációs Hyundai Santa Fe

2018. március 20.
Az új generációs Santa Fe egy erős, elegáns SUV a kategóriájában legjobbnak számító biztonsági berendezésekkel és kivételesen tágas belső térrel.

Védelmezi utasait:  Az új generációs Hyundai Santa Fe

„A negyedik generációs Santa Fe folytatja a modell eddigi globális sikertörténetét. Az első Santa Fe 2001-ben indult útjára és alapozta meg a Hyundai SUV hitelességét” mondja Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe üzemeltetési igazgatója.

„A Hyundai valóban törődik azzal, hogy a vásárló jól érezze magát. Innovatív, egyedülálló aktív biztonsági berendezéseket és a minél nagyobb kényelem érdekében osztályelső tágasságot kínálunk.”

Az új generációs Santa Fe a Hyundai SUV hagyatékéra épít


Az első Santa Fe 2001-es megjelenése óta a Hyundai több mint másfél millió SUV-ot adott el Európa szerte  és ezzel megalapozta a márka hírnevét a SUV piacon. Európában több mint 400 000 darab Santa Fe talált gazdára az elmúlt 17 év során és a negyedik generációs Santa Fe is meggyőzi majd a vásárlókat prémium formatervezésével, nagyobb helykínálatával és fejlett technológiáival. Ez a régóta fennálló SUV örökség legalapvetőbb eleme, amire a Hyundai mindig is épített. Ezen kívül osztályelső biztonsági csomagok, meglepően tágas beltér és innovatív kényelmi funkciók is a jármű részét képezik, amelyek a mindennapokban megkönnyítik a vásárlók életét.

Prémium formatervezés

A negyedik generációs Santa Fe formatervezése a Hyundai SUV családjának formáihoz kapcsolódik. Modern, elegáns megjelenését a Hyundai védjegyeinek számító szembetűnő összetett lámpák és a kaszkádos hűtőrács emelik ki. A külső forma legjellegzetesebb vonása a széles kiállás és az atletikus, merész vonalvezetés. A finom vonalak csak megerősítik az autó státuszát a Hyundai SUV családjának élén.

Védelmezi utasait:  Az új generációs Hyundai Santa Fe

Fejlettebb négykerék-meghajtás a HTRAC segítségével


Az új generációs Santa Fe a legmodernebb négykerék-meghajtású rendszerrel rendelkezik, ahol a forgatónyomaték elosztása a kerekek tapadásának és a jármű aktuális sebességének a függvényében történik, ezt nevezzük HTRAC rendszernek. A Hyundai következő generációs összkerék meghajtásos technológiája változtatható módon, külön vezérli a forgatónyomaték elosztását és a fékerőt az elülső és a hátsó kerekeken. A vezetőt az összes lehetséges vezetési helyzetben segíti, legyen az hóborította út, csúszós szakasz vagy normál útviszonyok közötti haladás, miközben a kanyarstabilitás is jobb lesz ezáltal.

Az új generációs Santa Fe motorválasztéka két dízel- és egy benzines hajtásláncból áll. A motorokat úgy módosították, hogy megfeleljenek az új Euro 6C emissziós normáknak, ettől az üzemanyag felhasználás hatékonysága is megnőtt. A normál R 2.0 dízel motor kétféle teljesítmény szinttel rendelhető: 150 lóerős (110 kW) és 182 lóerős (134 kW) változat, amely vagy a 6-fokozatú kézi sebességváltóval, vagy az újonnan kifejlesztett és 8-fokozattal rendelkező automatikus sebességváltóval (AT) párosítható. A nagy teljesítményű, 2,2 literes lökettérfogatú CRDi jelű modell már 197 lóerővel (144 kW) és az új 8-fokozatú automata váltónak köszönhetően 3-4%-kal jobb üzemanyag hatékonysággal büszkélkedhet. A Theta II 2,4 literes benzines motor 185 lóerőt ad le (136 kW).

Iparágelső biztonsági technológia

A Hyundai tényleg odafigyel vásárlói kényelmére. Annak érdekében, hogy kielégítse a legmagasabb szintű európai biztonsági előírásokat is, a negyedik generációs Santa Fe osztályelső biztonsági csomagot kínál iparágelső biztonsági berendezésekkel. Ezek mindegyike részét képezi a Hyundai SmartSense™ aktív biztonsági- és vezetéstámogató technológiáinak. Az innovatív, hátsó utasra figyelmeztető funkció figyeli a hátsó üléseket, és figyelmezteti a sofőrt, ha valaki még ül a hátsó ülésen, amikor ő kiszáll a járműből. A Mögöttes Keresztirányú Forgalomfelügyelet szintén egy újdonság a Hyundai-tól.

Védelmezi utasait:  Az új generációs Hyundai Santa Fe

Rosszul belátható helyről történő kitolatásnál a rendszer nem csupán figyelmezteti a sofőrt, ha hátulról valamilyen jármű közeledik, de szükség esetén egyúttal automatikusan működésbe hozza a fékeket. A biztonságos kiszállást segítő rendszer úgy előzi meg a baleseteket, hogy időlegesen lezárja az ajtókat, ha hátulról valamilyen jármű közeledik, és csak akkor engedi kiszállni az utasokat a járműből, ha azt már biztonságosan megtehetik.

A passzív biztonságot a karosszéria nagyfokú ellenállóképessége biztosítja, amely az utasokat még ütközéskor is védi. A megnövelt felületen nagyobb hegesztési átmérőkkel alkalmazott melegbélyegzésnek köszönhetően csökken az autó teljes súlya, ugyanakkor első osztályú marad az ütközésvédelme. Az erős és könnyű karosszéria kiemeli a dinamikus teljesítményt és úgy segít növelni az utasok biztonságát, hogy 57 százalék a felhasznált nagy szilárdságú acél mennyisége, ezzel a valaha épített összes Hyundai jármű közül a legnagyobb arányban tartalmaz nagy szilárdságú acélt.

A legmodernebb kapcsolódási lehetőségek

A Hyundai többféle kapcsolódási lehetőséget is kínál vásárlóinak: az opcionális, 8”-os infotainment rendszer integrálja a navigációs-, média-, és kapcsolódási lehetőségeket, amelyekkel az Apple CarPlay és az Android Auto rendszereket éppúgy támogatja, mint a Live Services-t. A jármű üzemeltetésének megkönnyítésére a rendszer tartalmaz egy tolatókamerát is dinamikus terelővonalakkal és utánfutó funkcióval. Az audio kijelző rendszer lehetőséget ad az utasok számára, hogy okostelefonjaik tartalmát az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerének segítségével rákapcsolják a 7”-os kijelzőre.

A Santa Fe rendelkezik a Hyundai új, full Head-up kijelzőjével, amely közvetlenül a szélvédőre vetíti a vezetés és biztonság szempontjából lényeges információkat. A maga nemében egyedülálló, négyzetméterenként 10 000 kandela erősségű fényerő és a 8”-os képátmérő nem csak zavartalan képet biztosít nappali megvilágítási körülmények között, de az információt is hamarabb eljuttatja a vezető számára, miközben nem vonja el a figyelmét a vezetéstől.
Védelmezi utasait:  Az új generációs Hyundai Santa Fe

Külső formaterv


A negyedik generációs Santa Fe külső formájának legjellegzetesebb vonása a széles kiállás és az atletikus, merész vonalvezetés. A finom vonalak csak megerősítik az autó státuszát a Hyundai SUV családjának élén. A Santa Fe orr részét a kaszkádos hűtőrács vezeti be, amelyet az összetett lámpák egészítenek ki – ez egy olyan elrendezés, ahol LED-es nappali menetfények a LED-es fényszórók felett helyezkednek el. A jármű oldalának dinamikus jellegét a karcsú tetővonal valamint az első fényszóróktól a hát só lámpákig húzódó merész vezetésű oldalvonal emeli ki, hogy könnyed, folyadékszerű formát adjon a járműnek. A hátsó rész magabiztos és merész kiállást mutat, egyedülálló hátsó lámpákkal és feltűnő lökhárítóval.

Külső méretei csak még feltűnőbbé teszik a Santa Fe-t. 4770 mm-es hosszúságával,1890 mm-es szélességégével valamint hosszabb, 2765 mm-es tengelytávjával a Santa Fe még magabiztosabb kiállású az utakon és több kényelmet kínál az utasoknak.

Belső formaterv

A Santa Fe kifinomult és ergonomikus belső felépítéssel rendelkezik. A formatervezés és funkcionalitás meglepő párosítása elsőrangú minőséget eredményez vízszintes, tágas elrendezéssel és emelt szintű kilátással. A hátrafelé történő kilátást egy nagyméretű belső visszapillantó tükör (41 százalékkal nagyobb a felülete) illetve a második és harmadik sor nagyobb nyitottsága javítja. A sofőrök és az utasok egyaránt élvezhetik a 10 különféle helyzetbe állítható, elektromos ülőlapállítással is rendelkező ülések által biztosított kényelmet.

Az új generációs Santa Fe megnövelt kényelmet nyújt a második és harmadik sorban ülők részére is, akár rövid, akár hosszabb utakról van szó – még a felnőtteknek is. A második üléssorban a lábtér 38 mm-rel nagyobb és az ülés 18 mm-rel magasabban van. Az új, egy érintéssel lehajtható ülések megkönnyítik az utasok számára a harmadik üléssorba történő beszállást. A harmadik üléssorban a fejtér is 22 mm-rel lett nagyobb.

Védelmezi utasait:  Az új generációs Hyundai Santa Fe

A csomagtartó űrtartalma 40 literrel 625 literre nőtt (VDA), ezáltal nagyfokú rugalmasságot kínálva a mindennapi használathoz.

Vezetési teljesítmény

Az új generációs Santa Fe vásárlói a Hyundai által a harmadik generáció számára kifejlesztett két dízel és egy benzines változat között választhatnak. A motorokat úgy módosították, hogy megfeleljenek az új Euro 6C emissziós normáknak, ettől nagyobb hatásfokú lett az égés és a hajtásláncon keletkező súrlódásos veszteségek csökkenése miatt az üzemanyag felhasználás hatékonysága is megnőtt.

Fokozatosan szabályozható/változtatható forgatónyomaték a HTRAC révén

A Hyundai által házon belül fejlesztett HTRAC egy olyan négykerék-meghajtásos technológia, amely a kerekek erejét fokozatosan tudja szabályozni. A név a H betűből (Hyundai) és a vontatás (traction) szó első feléből áll össze. A HTRAC fokozatosan változtatható forgatónyomaték agilis kezelést és jobb forgatónyomaték ráadást tesz lehetővé a kererkek tapadásának és a jármű sebességének a függvényében.

A vezetési módokkal kombinálva a HTRAC nagyobb gyorsulást, stabilitást és jobb üzemanyag fogyasztást tesz lehetővé. A rendszer havon, murván és burkolt útfelületen is javítja a vonóerőt, miközben a kanyarstabilitás is megnövekszik. A forgatónyomaték elosztásának aránya a vezetési mód függvényében változik és a műszeregységen is megjelenik. Sport módban a HTRAC nagyobb gyorsítás elérését teszi lehetővé a hátsó kerekekre történő, akár 50%-os forgatónyomatékot osztással. Komfort módban a stabilitást növeli, ilyenkor a hátsó kerekek csak a forgatónyomaték 35%-át kapják. Öko módban a H-Trac jobb fogyasztást ér el azáltal, hogy az erőt főleg az elülső kerekekre osztja. Ha csúszósak az útviszonyok, a rendszer automatikusan mind a négy kerékre szétosztja a rendelkezésre álló hajtóerőt.

Védelmezi utasait:  Az új generációs Hyundai Santa Fe

Erősebb hajtásláncok új, 8-fokozatú automata váltóval


A standard R 2.0 dízelmotoros változat kétféle teljesítménnyel kapható: 150 LE (110 kW) és 182 LE (134 kW), 397 Nm forgatónyomatékkal. A motor 6-fokozatú kézi váltóval, első- és néygkerék-meghajtással, illetve az  újonnan kifejlesztett 8-fokozatú automata váltóval és négykerék-meghajtással rendelhető.A 2,2 literes CRDi modell teljesítménye 197 LE (144 kW), forgatónyomatéka 436 Nm, és 6-fokozatú kézi váltóval, vagy 8-fokozatú automata váltóval kapható. Választani lehet két- illetve négykerék-meghajtás között.

Mindegyik dízelmotorban nagyobb hatásfokú az égetés és a hajtásláncon keletkező súrlódásos veszteségek csökkennek, ezért az üzemanyag felhasználás hatékonysága is megnőtt. A nagyobb fokú érzékenység elérése érdekében a dízelmotoros kivitelű modellek már a 8-fokozatú automata váltóval is kaphatók. A váltók kezelése sokkal közvetlenebb, egy új vezérlő szelepnek és egy többlemezes hidraulikus forgatónyomaték-átalakítónak köszönhetően. A kettős golyóscsapágy a lehető legkisebbre csökkenti a surlódásos veszteségeket és ezzel még tovább fokozza az üzemanyag fogyasztás hatékonyságát. Egy keretszerelésű kormányművel (R-MDPS) kombinálva fokozza a kormányzás reakciósebességét és még nagyobb áttétek elérését teszi lehetővé.

A Theta II 2,4 literes benzinmotorja 185 LE-s (136 kW), 241 Nm forgatónyomatékot ad le, 6-fokozatú automata váltóval és négykerék- meghajtással kapható.

Vezetés és kezelés

A nagyedik generációs Santa Fe lengéscsillapító és kormánymű fejlesztésének stratégiai célja a reakciókészség és a jármű stabilitásának javítása és egyúttal a kényelem és a zajszigetelés növelése volt.
A felfüggesztés lágyabb utazási érzést kelt, mivel a rossz minőségű utakon is csökkenti a vibrációt és a rázkódást. A felfüggesztés keményebb és függőleges irányú lett, így hosszabb lett a lengéscsillapítás útja, ezáltal nagyobb kényelmet eredményezve.

Védelmezi utasait:  Az új generációs Hyundai Santa Fe

Az összehangolt, soros elrendezésű motor finomabban szól és egyenletesebb motorhangot ad, a dugattyúk áttervezésével pedig a hidegzaj 4dB-el csökkent. A külső függőleges lengéscsillapítók optimális reakciókészséget és stabilitást eredményeznek, miközben a zajszint és a vibráció sokkal kiegyenlítettebbé vált. Az útzajt a megerősített padlólemez és a több anyagot tartalmazó padlószőnyeg nyeli el.
Az opcionális terhelés-kiegyenlítő felfüggesztés egy önálló tompító és szintező vezérlés segítségével szabályozza a jármű terheléstől függetlenül megmaradó utazómagasságát.

Kapcsolódva és védelmezve

Az új Santa Fe fejlett kapcsolódási lehetőségeket kínál a vásárlók okostelefonjainak zökkenőmentes integrálásához, hogy a kezelés egyszerű és biztonságos legyen vezetés közben is.

A vásárlók három rendszer közül választhatnak: Az opcionális, 8”-os infotainment rendszer integrálja a navigációs-, média-, és kapcsolódási lehetőségeket, amelyekkel az Apple CarPlay és az Android Auto rendszereket egyaránt támogatja. Az audio kijelző rendszer lehetőséget ad az utasok számára, hogy okostelefonjaik tartalmát az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerének segítségével rákapcsolják a 7”-os kijelzőre. Az 5”-es, monokróm TFT kijelzős standard audio rendszer pedig rádiót, Bluetooth kapcsolatot, AUX-in és USB csatlakozót biztosít. Ezen kívül egy 7”-os, színes TFT információs kijelző is található a műszerfal közepén a két számlap között.

Full Head-up kijelző kategóriaelső fényerővel

Első alkalommal a Hyundai SUV-ok történetében, a Santa Fe full Head-up kijelzővel rendelkezik, amely közvetlenül a szélvédőre vetíti a vezetés és biztonság szempontjából lényeges információkat. Így a sofőrhöz hamarabb eljutnak az információk, és a figyelmet sem vonja el a vezetéstől.

A két méterre kivetített, nyolc hüvelyk méretű képpel és az osztályelső, négyzetméterenként több mint tízezer kandela fényerősséggel az új HUD a legváltozatosabb fényviszonyok között is a legjobb láthatóságot garantálja. A HUD szöge és magassága az egyéni igényeknek megfelelően állítható, hogy mindig tökéletesen látható legyen. A HUD a vezetés biztonságát olyan adatok kijelzésével növeli, mint a sebesség, a navigációs parancsok vagy az üzemanyagszint, illetve az aktív biztonsági- és vezetéstámogató rendszerek jelzései.

Védelmezi utasait:  Az új generációs Hyundai Santa Fe

A 8”-es navigációs rendszer mindent biztosít, amire a vásárlónak szüksége van


Az opcionális, 8”-os infotainment rendszer minden navigációs-, média-, és kapcsolódási lehetőségeket integrál, így a vezető minden információt megkap a forgalmi helyzetről. Az Apple CarPlay és az Android Auto lehetővé teszik a felhasználó számára, hogy eszközeiket csatlakoztassák és a képernyőn keresztül kezeljék zenéiket vagy a telefon funkcióit. Ingyenes, hétéves előfizetés jár a LIVE szolgáltatásokhoz, amelyek valós idejű időjárási, forgalmi, sebeségmérési (ahol ez nem törvénybe ütköző), információkat nyújtanak, valamint az aktuális üzemanyag árakat, parkolási lehetőségeket és POI információkat is megjelenítik. A navigációs rendszer háromdimenziós térképeket is tartalmaz és része a Hyundai egyedülálló Lifetime MapcareTM** szolgáltatása is, amellyel évente ingyenes térkép- és szoftver frissítést kap a felhasználó. A jármű üzemének megkönnyítésére a rendszer tartalmaz egy tolatókamerát is dinamikus terelővonalakkal és utánfutó funkcióval.

Könnyű kapcsolódás az audio kijelzővel

Az audio kijelző csatlakozási lehetőségeket kínál a vásárlók számára, egy 7”-os, nagy felbontású színes LCD érintőképernyőn, hogy okostelefonjaikat az Apple CarPlay vagy Android Auto segítségével csatlakoztathassák. Az utasok okostelefonjaik navigációs alkalmazásait beépített navigációs rendszerek használata nélkül is élvezhetik. A rendszer felismeri az utas hangját, aki üzenetet diktálhat vagy hívásokat kezdeményezhet. Az audio kijelző tartalmaz egy tolatókamerát is dinamikus terelővonalakkal és utánfutó funkcióval.
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, santa fe, suv, új modell
 
A Honda bemutatja az új, 1.5 VTEC TURBO motorral felszerelt HR-V Sportot A Honda bemutatja az új, 1.5 VTEC TURBO motorral felszerelt HR-V Sportot Új néven a Ssangyong Amerikában Új néven a Ssangyong Amerikában Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1