Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Mazda VISION COUPE - Autó és vezetője egy

Mazda VISION COUPE - Autó és vezetője egy

2018. március 07.
A Mazda VISION COUPE alapmotívuma a lendületes vonalvezetésű, négyajtós kupé.  Arányai a klasszikus kupék aranymetszést követő formatervéhez igazodnak, az utasfülkét hátratolták. Az autó sziluettje erőteljes előre lendülő mozgást sugall, ami nagyteljesítmé-nyű sportautóra enged következtetni.

Mazda VISION COUPE - Autó és vezetője egy

Külső formaterv


Az autó sziluettje erőteljes előre lendülő mozgást sugall, ami nagyteljesítmé-nyű sportautóra enged következtetni.

A VISION COUPE szakít a KODO formaterv korábbi alkalmazásaiban hangsúlyozott, ritmi-kus mozgás megjelenítésével. Ehelyett egy olyan, egyszerű formát alkalmaz, amely a szükségtelen elemektől megszabadulva a ´kevesebb több´ elvét követi.

Egy erőteljes tengely fut végig az első emblémától egészen a hátsó típusjelzésig; ez a tengely megjelenésében és érzésre egyaránt a rugalmas, hajlékony acélt idézi. Az autó minden mozdulata e felé a tengely felé irányul, megteremtve azt az ´egy lendülettel meg-rajzolt´ formát, amely végtelenül egyszerű, mégis a sebesség érzetét kelti.

A négyajtós kupé alapkoncepciójából kiindulva a Mazda rengeteg időt és energiát szánt a karosszéria kialakítására, különös tekintettel a felületén megcsillanó fény ideális lefutásá-ra.

Mazda VISION COUPE - Autó és vezetője egy

A fény művészete: a vitalitás új kifejezési formája


Az autó karosszériáját élettel megtölteni: ez a KODO – A mozgás lelke dizájn alapvető küldetése. A vitalitás azonban különböző módokon juttatható kifejezésre.

Egy természeti jelenség szépségének a fény semmihez sem fogható, folyton változó min-tázatán keresztül való megjelenítése olyan esztétikai jellemző, amely kizárólag a japán alkotóművészetre jellemző. Valódi dráma kel életre a fény és az árnyék folytonosan vál-tozó táncából; a japánok különösen fogékonyak ezekre a finom átalakulásokra.

A fény-árnyék interakció és az ´üres tér szépségének´ fogalma egyaránt megjelenik a tanulmány oldalnézetében. A felületen megcsillanó fény játéka a jármű mozgásával együtt, lineárisan változik, és ezzel egy valódi élőlény képzetét kelti.

A karosszéria vállának kiemelt felülete erőteljesen, éles határokkal jelenik meg, ami nagy testi erőről tanúskodik, míg az autó felületén húzódó, üres felületeken lágyabb, elegáns fényrajzolatok futnak végig. A kétféle eltérő fény-árnyék játék kombinációja kelti valóban életre a Mazda VISION COUPÉ-t. A magasan képzett kézműves mesterek két évnyi mun-kájával tökéletesre csiszolt, szépséges formaterven táncoló fény műalkotássá nemesíti a karosszériát.
Mazda VISION COUPE - Autó és vezetője egy

Belső formaterv - A ´ma´ koncepcióján alapuló, térbeli harmónia

A belső tér kialakításánál a ´ma´ néven ismert, hagyományos japán építészeti elvet, a tér általi hangulatteremtés gyakorlatát alkalmaztuk. Az olyan részletek között, mint a műszer-fal, az ajtópanel vagy a középkonzol tudatosan helyet hagytunk, ami a ´ma´ elvének meg-valósításával lehetővé teszi a szabad légáramlást. Ez az autó mozgásával azonos irányba áramló, szabad tér benyomását ébreszti, finoman körbe fonva az utasokat, anélkül, hogy korlátozná mozgásterüket.

Mostanában hatalmas képernyők uralják az autók belső terét. Habár az autót irányító személyt jelentős mennyiségű információval kell ellátni, ezek a képernyők könnyen aka-dállyá válhatnak, amelyek gátolják a kilátást. A tanulmányautóban alkalmazott, átlátszó kijelzőt házon belül fejlesztette ki a Mazda. A felület kizárólag akkor működik kijelzőként, ha arra szükség van, így szavatolva a vezető tökéletes kilátását.

Jinba Ittai – Autó és vezetője egy

A Mazdánál valljuk, az autó és vezetője között olyan kapcsolatnak kell lennie, mint a ló és lovasa között. Ez a Jinba Ittai koncepció, a Mazda autótervezési folyamatait meghatározó alapgondolat.


Mazda VISION COUPE - Autó és vezetője egy

Erre a koncepcióra támaszkodva olyan új kezelési módokat térképeztünk fel, amelyek révén a lehető leginkább lecsökkenthető a vezető és a jármű közötti távol-ság, így a pilóta ösztönösen, mintegy saját testrészeként irányíthatja a gépkocsit.

A Mazda VISION COUPE esetében a vezetői környezet szimmetrikus. A kormánykerék középen található, minden egyéb balra, illetve jobbra, így a vezető mindenkor érzékelheti az autó középtengelyét. A Jinba Ittai ösztönösségének elve a kezelőszerveknél is megjele-nik, a vezető a középkonzol finom megérintésével hívhatja elő az információkat. Ez és egyéb kezelőszervek olyan egyedülálló ember-gép interfészt teremtenek, amely ösztönös kapcsolatot teremt a vezető és az autó között.

Kulcsszavak: autószalon, genf, mazda, VISION COUPE
 
Mazda VISION COUPE - Autó és vezetője egy Még vonzóbb a Mazda CX-5 Genfben tartotta világpremierjét a Škoda VisionS tanulmányautó Genfben tartotta világpremierjét a Škoda VisionS tanulmányautó Párizsban bemutatkozott a vadonatúj Jeep® Avenger, a Jeep márka első tisztán elektromos szabadidőjárműve Párizsban bemutatkozott a vadonatúj Jeep® Avenger, a Jeep márka első tisztán elektromos szabadidőjárműve Bemutatkozott a frissített Santa Fe Bemutatkozott a frissített Santa Fe A Frankfurti Autószalonon leplezik le a vadonatúj Opel Astrát A Frankfurti Autószalonon leplezik le a vadonatúj Opel Astrát
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1