Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer

A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer

2018. március 07.
A néhány nappal ezelőtt tartott barcelonai hivatalos bemutatót követően a 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalonon lép a nagyközönség elé a CUPRA márka. Az új sportos márka saját standján, a SEAT területe mellett enged bepillantást újdonságaiba.

A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer

A CUPRA e-Racer világpremierje: az első teljesen elektromos túra versenyautó a világon

Ahogy annak lennie kell, a CUPRA is beszáll a versenybe. A CUPRA márka minden olyan feladatot és munkát átvesz, amelyet eddig a SEAT Sport végzett. A CUPRA lesz az örököse annak a több, mint 40 évnyi motorsportos hagyománynak és múltnak, amely a SEAT nevéhez fűződik. Ugyanakkor meggyőződéssel hisz benne, hogy a versenyzés világa is az alternatív hajtásrendszerek felé fog elmozdulni. A CUPRA célja tehát, hogy előkészítse ezt az utat és a hatékony és tiszta versenyzést célzó változás élére álljon.

Ennek megfelelően a CUPRA e-Racer modellnek igen különleges szerepet szán a márka a 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalon CUPRA standján. 2014. óta a Leon Cup Racer versenyautóval a SEAT a TCR nemzetközi sorozat megkerülhetetlen szereplője. Ne feledjük továbbá, hogy a SEAT Sport gondozásában készül a Volkswagen Csoport márkáinak összes, a regionális és nemzetközi TCR sorozatokban szereplő modellje (Audi RS3 LMS és a Volkswagen Golf GTI TCR).

A CUPRA e-Racer egy teljesen elektromos versenyautó, amely a benzines Cup Racer alapjaira épült. Azon kívül, hogy lényegesen tisztább és sokkal inkább környezetbarát, a CUPRA e-Racer jelentősen csendesebb is és igen komoly – akár a hagyományos versenyautóknál is jelentősebb – teljesítményre képes. És a legjobb benne, hogy számos további előnyt is kínál. Elsőként például az elektromos erőforrást, amely sokkal egyszerűbb, kevesebb karbantartást igénylő és lényegesen hatékonyabb motor. Míg a belsőégésű motorok a legjobb esetben is maximum 30 százalékát használják el az üzemanyag energiájának, az elektromos erőforrás esetében az összes rendelkezésre álló energia felhasználásra kerül.

A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer

Ezen kívül képes a fékezéskor és a lassítások során termelődő mozgási energia hasznosítására. Ha még ez mindig nem lenne elég, a gyorsítás tekintetében is határozott előnnyel rendelkezik, ugyanis elektromos autóként a gyorsítás első pillanatától rendelkezésre áll a maximális nyomaték, így nem kell elérni a megfelelő fordulatszámot ahhoz, hogy a legnagyobb teljesítménnyel autózhassunk. Éppen ezért a váltó használata sem szükséges többé.

A CUPRA e-Racer vérbeli versenyautó, amely állandó 300 kW teljesítményre képes, csúcsteljesítménye pedig eléri az 500 kW-ot.

A CUPRA e-Racer célja, hogy a hagyományos változatok teljesítményével felvéve a versenyt bemutassa a CUPRA technológiai hátterét. 2018. során egyedileg kiválasztott rendezvények során mutatkozik be a CUPRA e-Racer, a kifejezetten elektromos túraautóknak szervezett versenysorozaton történő debütálás pedig 2019-ben várható. A lebonyolítás, a versenyek hossza és általában ezeknek a versenyeknek a pilóták, a csapatok és a rajongók számára kínált élménye teljesen eltér az eddig tapasztaltaktól: sokkal aktívabb, elképesztően dinamikus, feszes és izgalmas küzdelmek várhatóak.

A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer

A CUPRA Ateca bemutatkozik a nagyközönségnek


A CUPRA egy egyedi márka, amely arra született, hogy az autórajongók számára megadja, amit egy új márka kínálhat: egyediséget, kifinomultságot és teljesítményt. A CUPRA modellek hozzák a már korábban megszokott sportosságot és sokoldalúságot, ugyanakkor még elegánsabb és kifinomultabb formában teszik ezt. A CUPRA újrafogalmazza a modern kor sportosságát és személyre szabhatóságát.

A CUPRA stand egyik főszereplője a CUPRA Ateca modell lesz, amely Genfben mutatkozik be először a nagyközönségnek. A CUPRA Ateca egy olyan SUV modell, amely egy új korszak kezdetét jelzi és tökéletes első modell egy olyan márka indulásához, mint a CUPRA. Egyedülálló modell, amely kategóriájában eddig csupán prémium márkák által elfoglalt szerepet tölt be.

A CUPRA név mindig az autóvezetés élményének és a mindennapos használat könnyedségének egyensúlyát jelentette. Nem mindegyik márka képes a CUPRA precizitását és sportosságát megjelenítő autót gyártani, de a CUPRA olyan autó, amelyikkel a gyerekeket el lehet vinni az iskolába, el lehet menni vásárolni, vagy sok bőrönddel is nagy utazási élményt nyújtó kirándulást lehet tenni. Az új CUPRA Ateca a tökéletesen elegáns és dinamikus formát társítja a tágas belső térrel és a nagy csomagtartóval.

A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer

Az új CUPRA Ateca 2.0 TSI motorja 300 lóerős (221 kW). Ez műszaki szempontból az egyik legfejlettebb motor a piacon, ami az újonnan tervezett Otto részecske szűrő rendszerrel van felszerelve, hogy teljesítse a kibocsátásról szóló legújabb törvényi előírásokat. Ez a motor erősebb hangot ad, és a nemrégiben kifejlesztett hétsebességes duplakuplungos sebességváltóval (DSG) is felszerelték annak érdekében, hogy a sportosabb és gyorsabb sebességváltás érzését kínálja simább és pontosabb váltásokkal. A sebességváltót úgy módosították, hogy a kiváló teljesítményt az alacsony üzemanyag fogyasztással és kibocsátással párosítsa.

A CUPRA Atecát 4Drive összkerékhajtási rendszerrel látták el, amely a jelenleg elérhető egyik legbiztonságosabb és legfejlettebb összkerékhajtás. A 4Drive rendszer valós időben elemzi az útviszonyokat, beleértve a gépkocsi és minden egyes kerék sebességét, a kormánykerék pozícióját és a vezetési stílust annak érdekében, hogy minden pillanatban gyorsan és hatékonyan adja át az erőt a megfelelő kerekeknek. A 4Drive rendszert arra optimalizálták, hogy minden vezetési módban működhessen: normál, sportos, egyéni, havas terep és természetesen CUPRA vezetési módban. Amikor a profilban a CUPRA vezetési módot választjuk, a motor azonnal jellegzetes hanggal reagál, és az adaptív felfüggesztés (Dynamic Chassis Control) beállításai úgy módosulnak, hogy sportosabb karakterrel ruházzák fel az autót.

A CUPRA Ateca külső látványa is feltűnő megjelenést kölcsönöz a modell számára. Elől a méhsejt mintázatú felső hűtőrács közepén kapott helyet az új CUPRA embléma. A CUPRA felirat betűi matt alumíniumból készültek, és az alsó rácson, az egyedi tervezésű lökhárító felett kaptak helyet.

A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer

A fényes fekete részek visszatérő elemekként jelennek meg a CUPRA Ateca külsején, ilyenek például a tető-sínek, a külső visszapillantó tükrök, az ablakkeretek, az oldalsó díszlécek, a kerekek, az első hűtőrács, az első és hátsó diffúzorok, valamint a hátsó ablakot keretező légterelők. Vannak olyan elemek is, amelyek a gépkocsi exkluzív "személyiségét" hangsúlyozzák, mint például az üdvözlő fények, amelyek a CUPRA nevet és emblémát vetítik az úttestre.

A fekete féknyergek, a sportos hátsó lökhárító, a rézből készült CUPRA embléma a csomagtartón, a négy kipufogó cső a hátsó diffúzor végén, illetve az exkluzív, 19 collos, magasfényű gyémánt színű könnyűfém keréktárcsák a CUPRA emblémával, mind-mind az egyedi megjelenésű és dinamikus szabadidő autó (SUV) sportosságát és eleganciáját hangsúlyozzák. Az autóhoz hat színben lehet karosszériát választani: Energy Kék, Velvet Vörös metál, Brilliant Ezüst, Rodium Szürke metál, Fekete Mágia metál és Nevada Fehér metál színben.

A gépkocsi belső terében az ajtók borításai Alcantara kárpitozással készültek, az ajtók küszöbén lévő alumínium elemeken lévő CUPRA emblémák pedig külön megvilágítást kaptak. Az ülések ugyancsak Alcantara kárpitozással, fekete színben rézszínű öltésekkel készültek, az oldalakon pedig szénszálas hatású borítást használtak. A rézszínű öltések a sportos kormánykeréken és a sebességváltó gombján is megtalálhatóak. A pedálokat alumíniumból készítették, míg a klímaberendezés levegő-beáramlóinak kerete és a központi konzol fényes fekete illetve króm borítást kapott. A CUPRA embléma a kormánykeréken, a padlószőnyegeken, a kulcson, és a vezetőt a motor beindításakor üdvözlő multimédia rendszer érintő-képernyőjén is megjelenik.

A CUPRA Ateca alapfelszereltsége három fő alapelven nyugszik: a technológián, a formatervezésen és a biztonságon. Éppen ezért az olyan rendszerek, mint a kulcsnélküli ajtónyitás és indító rendszer, a vezeték nélküli töltő, a GSM jelerősítő, a 360 fokos körpanorámás kamera, a 8 hüvelykes érintőképernyővel ellátott navigációs rendszer, a dynamic chassis control adaptív felfüggesztés, a digitális műszerfal és a parkoló asszisztens is az alapfelszereltség részeként jelenik meg a CUPRA Atecában.

Az extra felszereltségben szereplő különleges opció a Performance Pack teljesítmény csomag, ami 18 hüvelykes, nagy teljesítményű  fekete Brembo fékeket tartalmaz, a Szénszálas külső csomag a hátsó légterelőn és  külső visszapillantó tükrökön alkalmazza ezt a borítást, a Szénszálas belső csomag pedig szénszálas hatású műszerfallal, valamint  bőr borítású ülésekkel hódít. Az exkluzív CUPRA kagylóülések 2019 közepétől lesznek elérhetőek.

Az alacsony súlypont és a hatékonyságot a gyors és pontos kormányzással tökéletesen vegyítő felfüggesztés révén az új CUPRA Ateca kivételesen dinamikus úttartást, viselkedést és a fantasztikus vezetési élményt kínál.

A CUPRA Ateca maximális sebessége 245 km/óra, 0-ról 100 km/óra sebességre csupán 5,4 másodperc alatt gyorsul fel.

Noha a szabadidő autók (SUV) egyre népszerűbbek, jelenleg a piacon nincsen sok, a CUPRA Atecához mérhető autó. Éppen ezért lesz ez a modell a márka első alappillére, amely még közelebb hozza egymáshoz a sportos SEAT változatokat és a motorsport világát.

Kulcsszavak: autószalon, Cupra, CUPRA Ateca, CUPRA e-Racer, genf, seat, világpremier
 
Új Xcellence felszereltséggel frissíti még stílusosabbá és sokoldalúbbá Alhambra sorozatát a SEAT Új Xcellence felszereltséggel frissíti még stílusosabbá és sokoldalúbbá Alhambra sorozatát a SEAT Kár volt elengednünk a kontinensről a kisautók szakértőjét Kár volt elengednünk a kontinensről a kisautók szakértőjét A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer Elektromos autózás a BMW i3 és a BMW i8 modellekkel Genfben A farmotoros városi SEAT A farmotoros városi SEAT Új Opel Zafira: Új, ergonomikus vezetőhely és klubszoba-kényelem, akár hét főnek Új Opel Zafira: Új, ergonomikus vezetőhely és klubszoba-kényelem, akár hét főnek
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1