Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Az új Ibiza TGI a környezetkímélő autózás legjobb alternatívája

Az új Ibiza TGI a környezetkímélő autózás legjobb alternatívája

2018. február 19.
Története eddigi legjobb SEAT Ibiza modellje immár a leginkább környezetkímélő Ibiza is egyben, a márka sűrített földgáz (Compressed Natural Gas; CNG) hajtástechnikája ugyanis a spanyol gyártó „bestsellerének” ötödik generációjába is megérkezett.

Az új Ibiza TGI a környezetkímélő autózás legjobb alternatívája

Az új Ibiza TGI üzemeltetése olcsóbb és környezetkímélőbb, mint a vele összevethető dízel- vagy benzinüzemű, illetve nem hálózatról tölthető (plug-in) hibrid gépkocsiké.

Az új modell – amely a Leon és a Mii után immár a harmadik a palettán – a martorelli gyárban az MQB A0 platform műszaki alapjaira készül. A SEAT aktívan támogatja a CNG-technológia alkalmazását, mivel ez nagyban hozzájárulhat szén-dioxid-kibocsátási célértékei további csökkentéséhez. A földgázüzem során átlagosan 85 százalékkal kevesebb nitrogén-oxid kerül a levegőbe, miközben 25 százalékkal mérsékli a szén-dioxid-kibocsátást, így jelentősen hozzájárulhat a nagyvárosok légminőségének javításához.

A sűrített földgázzal üzemelő gépkocsik hosszú távon fenntartható alternatívát nyújthatnak a hagyományos és elektromos hajtású autók közötti rés betöltésére, stratégiai szintű támogatást jelentve a környezetkímélő autózás számára, miközben az ügyfelek számára is vonzó alternatívát kínálnak.

Kilométerenkénti üzemeltetési költségeik különösen alacsonyak; egyrészt, mivel a földgáz – ugyanazon energia előállításához kisebb mennyiséget igényelve – jóval hatékonyabb más üzemanyagoknál, másrészt pedig ez esetben nagyjából mindössze 13 euróba kerül egy-egy földgáztankolás. Az eredmény nagyobb hatótáv és jóval kisebb kilométerköltség.

Az új Ibiza TGI a környezetkímélő autózás legjobb alternatívája

Az új SEAT Ibiza teljesítménye 90 lóerő, átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig földgáz-üzemmódban csupán 3,3 kilogramm 100 kilométerenként, ami 3,22 euró költségszintnek felel meg 100 kilométerre.

Az új Ibiza TGI teljes hatótávja – a két üzemanyagtartályában 13 kilogramm földgázzal (CNG), illetve 40 liter benzinnel – összesen 1194 kilométerre adódik.

TGI-motorral a leginkább hosszú távon fenntartható Ibiza

Az új SEAT Ibiza háromhengeres, 12 szelepes 1.0 TGI motorja ötfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik, s 90 lóerő teljesítménye a 4500 és 5800, míg 160 newtonméter maximális forgatónyomatéka az 1900 és 3500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Menetteljesítményei: végsebessége 180 kilométer/óra, álló helyzetből pedig 12,1 másodperc alatt gyorsítható fel 100 kilométer/órás tempóra. Hivatalos átlagos üzemanyag-fogyasztása benzinüzemben 5 liter, míg CNG-üzemben 4,9 köbméter (3,3 kilogramm) 100 kilométerenként, utóbbi esetben kilométerenként mindössze 88 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett.

Az ötödik generációs Ibiza TGI-változata két üzemanyagtartállyal készül, az egyik 13 kilogramm sűrített földgázzal, a másik 40 liter benzinnel tölthető fel. Utóbbi megegyezik az Ibiza benzinüzemű modelljeinek üzemanyagtartály-térfogatával, 1194 kilométer együttes hatótávot biztosítva.

Az új Ibiza TGI a környezetkímélő autózás legjobb alternatívája

A benzinüzemű Ibiza 1.0 modellével megegyező technikákon túl az új Ibiza TGI természetesen a földgázüzem megfelelő komponenseivel – egyebek mellett CNG-tartály, külön feltöltő a benzinbetöltő nyílás mellett, gáznyomás- és gázhőmérséklet-érzékelők a különböző főegységeken, nyomásszabályzó, gázelosztó rendszer – is rendelkezik.

Mindezeken túl motorját különleges króm-nikkel bevonatú, gázüzemre adaptált dugattyúkkal, kopásállóbb, megerősített szelepülékekkel, valamint – az égéstér belseje felé irányuló, intenzívebb gázcirkuláció érdekében – megnövelt szívószelepekkel szerelik. Az Ibiza TGI kisebb tömegű turbófeltöltőt kapott, amelynek gyorsabban felpörgő turbinakereke érzékenyebb gázadási reakciókat kölcsönöz a motor számára. Végül pedig a műszerfalon mindkét üzemanyagtartály önálló szintjelzője is megjelenik.

A SEAT Ibiza TGI mindvégig földgázt használ elsődleges üzemanyagként, kivéve, ha a hűtőfolyadék hőmérséklete mínusz tíz Celsius fok alá csökken. Ekkor a motor benzinüzemben indul, s csupán a gázbefecskendező szelepek előzetes felfűtését követően aktiválja automatikusan a CNG-kört. E kivételtől eltekintve az Ibiza TGI csak abban az esetben használ egyfajta alternatív üzemanyagként benzint, ha a CNG-tartály már kiürült. A váltás automatikusan zajlik, anélkül, hogy a vezető bármilyen változást érzékelne a jármű dinamikus menettulajdonságaiban.

Az új Ibiza TGI a környezetkímélő autózás legjobb alternatívája

A műszerfalon ellenőrző fény tudatja a vezetővel, hogy földgázzal közlekedik, de mindkét tartály üzemanyagszintjét is figyelemmel kísérheti. Az Ibiza TGI ilyen értelemben két járművet ötvöz egyben, a hosszú távon fenntartható, gazdaságos gázüzem lehetőségét éppúgy biztosítva, mint a hagyományos benzinüzemét, ha a gáz már elfogyott.

Feltétlenül említésre méltó, hogy az új Ibiza minden felszereltségi szinten, így a sportos FR-kivitelben is szerepel a palettán, amely egy még különlegesebb FR EcoPlus változatot is kínál. Utóbbi már alapkivitelében felszerelések exkluzív együttesével szolgál, köztük az adaptív sebességszabályzással (Adaptive Cruise Control; ACC), teljes-LED fényszórókkal, a Full Link rendszerrel, első és hátsó parkolóradarral, illetve tolatókamerával. A Media System Plus rádiórendszer 20,3 centiméter (8 col) képátlójú érintőképernyőjéről a két fogyasztási adat, valamint az egyes üzemanyagfajtákkal megtett távolságok is leolvashatók. A monitor emellett a földgáz minőségéről, mindkét üzemanyag esetében a fogyasztásról és a rendelkezésre álló pillanatnyi hatótávról, valamint a CNG-rendszer esetleges meghibásodásáról is tájékoztat.

Az új SEAT Ibiza sorozatot egyaránt Martorellben tervezték, fejlesztették és gyártják, s döntő fontosságú lépés a SEAT jövője felé vezető úton.

Az új Ibiza TGI a környezetkímélő autózás legjobb alternatívája

Egyrészt azért, mert a Volkswagen-csoport legújabb technikája, az MQB A0 padlóváz (Modular Quer Baukasten) műszaki alapjaira épül, amelyet a spanyol modell használt elsőként és amely különösen élvezetes és dinamikus vezetést tesz lehetővé, nem is szólva arról a színvonalas kényelemről és biztonságról, amit ez az immár ikonná vált modell kínál. Másrészt pedig azért, mert e modelleket már a legfejlettebb technika, figyelemreméltó dinamika és jóval tágasabb utastér jellemzi. Az Ibiza továbbra is megőrizte fiatalos, dinamikus és funkcionális szellemiségét, azonban már a legkorszerűbb technika alkalmazásával.

Kulcsszavak: bemutató, Ibiza TGI, seat, új modell
 
A SEAT Ateca bekerült az AUTOBEST 2017 szavazás legjobb öt autója közé A SEAT Ateca bekerült az AUTOBEST 2017 szavazás legjobb öt autója közé Vadonatúj VTEC TURBO erőforrásokkal érkezik az új Civic 2017-ben Vadonatúj VTEC TURBO erőforrásokkal érkezik az új Civic 2017-ben Bemutatkozik a BMW Concept Z4 tanulmányautó Bemutatkozik a BMW Concept Z4 tanulmányautó Az új Ibiza TGI a környezetkímélő autózás legjobb alternatívája Magabiztos dinamizmus - Az új SEAT Leon SC Az új Ibiza TGI a környezetkímélő autózás legjobb alternatívája Megújult a Jeep városi szabadidőjárműve
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1