Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben

15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben

2018. január 22.
A Push to Pass tervben foglalt termékoffenzíva magasabb fokozatba kapcsolt, és az előző 18 hónapban bevezetett öt SUV modell egyre nagyobb népszerűségnek örvend.  A SUV-eladások összességében a csoport értékesítési adatainak 23%-át tették ki 2017-ben.

15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben

A PEUGEOT márka 2017-ben világszinten közel 600 000 SUV-ot értékesített, európai viszonylatban az előkelő második helyet megszerezve ezzel a szegmensben, volumenben pedig közel 60%-os növekedést produkálva.

PEUGEOT 3008-ból összesen 259 300 darab talált gazdára a tavalyi évben, ami ékesen bizonyítja, hogy nem véletlenül választották 2017-ben „Az év autójának” Európában, illetve részesült világszinten 38 elismerésben. A PEUGEOT emellett egyrészt a 2017 márciusában piacra dobott új PEUGEOT 5008 sikerének (85 900 eladott példány), másrészt a PEUGEOT 4008 Kínában tapasztalt népszerűségének (51 500 példány) is örvendhetett.

A CITROËN ősszel lendült támadásba SUV-fronton: Kínában szeptembertől kapható a C5 Aircross, Európában pedig októberben jelent meg a C3 Aircross modell. Az előbbiből közel 22 700, az utóbbiból pedig 35 400 darab fogyott a tavalyi évben. 2018-ban mindkét modell a világ többi részén is bevezetésre kerül.
 
A DS Automobiles február végén mutatta be a DS 7 CROSSBACK SUV modelljét, amelynek  La Première névre keresztelt limitált szériás változatára interneten lehetett leadni a rendeléseket. A márka októberben indította útnak exkluzív hálózatát, és ekkor terjesztette ki  a DS7 Crossback teljes modellválasztékára a rendelési lehetőséget. A megrendelt modellek kiszállítására 2018 februárjától kerül sor.

15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben

2017-ben az OPEL / VAUXHALL a PACE! elnevezésű átszervezési programban foglaltak szerint racionalizálta forgalmazási csatornáit. Emellett soha nem látott termékoffenzívába kezdett, 2 új SUV (a Crossland X és a Grandland X májusi, illetve szeptemberi) bevezetésével, 33 900, illetve 18 700 eladott példánnyal.

2017-ben a PSA kishaszonjármű-eladásai történelmi rekordot  értek el: összesen 476500 ilyen autó talált gazdára, amely 15%-os növekedést jelentett 2016-hoz képest. Ha beszámítjuk a haszonjármű-alapra épülő egyéb modelleket (például PEUGEOT Traveller és CITROËN SpaceTourer), akkor a csoport 2017-ben összesen 658 000 eladással büszkélkedhetett.

2017. augusztus 1-jét követően a PSA csoport konszolidálta az OPEL és a VAUXHALL értékesítési volumenét, amely 2017 augusztusa és decembere között 403 900 eladott autót jelentett.

A PEUGEOT és a CITROËN kishaszongépjárművek révén – amelyek 20,2%-os (az előző évinél 1,3 százalékponttal magasabb) részesedést szereztek az európai piaci szegmensben – a csoport megerősítette vezető pozícióját. A piaci bővülés több mint 50%-a e két márkánál csapódott le, nevezetesen az új PEUGEOT Expert és CITROËN Jumpy modelleknek köszönhetően.

A kishaszongépjárművekkel kapcsolatos stratégia már Európa határain kívül is kezdi meghozni első gyümölcseit: Eurázsiában már azelőtt 55%-kal nőttek az eladások, hogy elkezdődött volna az új PEUGEOT Expert és CITROËN Jumpy modellek – 2018. szeptember 1-jétől esedékes – helyi gyártása. Latin-Amerikában, ahol 2018-tól megújul a termékpaletta és kiteljesedik a szolgáltatások köre, 13%-os volt a növekedés.

15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben

Európa: bajnok született!


Európában a csoport összesen 2 378 600 járművet értékesített, ami az augusztus 1. óta gazdára talált 376 400 Opelt és Vauxhallt is beleértve közel 450 000-rel több eladást jelent az előző évhez képest (+23,2 %).  A csoport – Nagy-Britannia kivételével – az összes jelentősebb országban növelni tudta piaci részesedését, sőt 2010 óta először a PEUGEOT-CITROËN-DS márkák viszonylatában is sikerült előrelépést elérnie (0,3 ponttal 11,1%-ra nőtt a része).

A SUV- és haszonjármű-eladások növekedésén túl a csoport a PEUGEOT 308 (166 000 db), a CITROËN C3 (217 000 db), az OPEL Insignia Sport Tourer, Grand Sport és Country Tourer változatai (2017 augusztusa és decembere között összesen 40 600 eladott példány) sikeres bevezetésének is örvendhetett.
 
A PEUGEOT 2008 és az OPEL Mokka is felkerült piaci szegmensük képzeletbeli dobogójára: előbbi a második, utóbbi a harmadik helyen. A DS Automobiles is folytatja forgalmazói hálózatának fejlesztését, melynek hamarosan már 150 pontján kezdődik meg az első „második generációs” DS modell, a DS 7 CROSSBACK értékesítése. 

Közép-Kelet és Afrika: rentábilis növekedéssel a kitűzött célok elérése felé

Ebben a régióban 2017-ben az előző évihez képes 61,4%-kal, vagyis 618 800 darabbal nőttek az eladások, amelyből 26 800-et tettek ki az OPEL gépjárművek.

15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben

A dinamizmus leginkább a csoport iráni teljesítményének (444 600 eladás 2017-ben), illetve a Törökországban, Izraelben és Franciaország tengerentúli megyéiben (DOM) elért növekedésnek köszönhető. A PSA globális piaci részesedése ebben a régióban – 2015 óta egyenletes növekedést mutatva – 11,6 %-ra emelkedett, a Push to Pass tervben foglalt céloknak megfelelően (700 000 eladott jármű 2021-re).

A PSA csoport továbbra is offenzív termékstratégiát folytat a régióban az alábbi sikermodellek bevezetésével: az új CITROËN C3 (amelyet az év városi autójává választottak Izraelben), az új PEUGEOT 3008 SUV (Dél-Afrikában a „Family Car of the Year” cím, Izraelben pedig „Az év autója” cím birtokosa), valamint az új PEUGEOT Pick-Up, amely a Peugeot márka történelmi visszatérését fémjelezte ebbe a szegmensbe.

Az OPEL márka is a csoport termékoffenzívájának középpontjában áll ebben a régióban, a nemrégiben bevezetett új Insignia és Crossland X modellekkel, valamint az új Grandland X 2018 elejére tervezett piacra dobásával.

A DS márka számára a 2017-es év ebben a régióban is a hálózatépítés jegyében zajlott, mintegy előkészítve a DS 7 CROSSBACK következő hónapokban esedékes piaci bevezetését.

15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben

2017 további jelentős eseményei között említendő a PEUGEOT 2008 SUV modell ipari és kereskedelmi bevezetése Iránban, a CITROËN számára pedig egy, a SAIPA céggel alkotott vegyesvállalat (JV) létrehozása Kashanban. A csoport folytatja terjeszkedését az afrikai kontinensen is: már megtörtént egy új marokkói üzem alapkőletétele Kenitra városában, megkezdődött a helyi gyártás Kenyában és Etiópiában, és aláírásra került egy új üzem létesítésére vonatkozó megállapodás az algériai Oran városában.
 
Kína és Délkelet-Ázsia: a kereskedelmi talpraállás első jelei

Kínában és Délkelet-Ázsiában, nehéz gazdasági viszonyok közepette a csoport összesen 387 000 gépjárművet értékesített. A fellendülés első jelének tekinthető azonban, hogy a havi eladási mutatók július óta emelkedést mutatnak, piaci részesedése pedig az év második felében 0,3 százalékponttal magasabb volt az első félévinél. A csoport SUV-kínálata kedvező fogadtatásra talált: a PEUGEOT 4008 és 5008, valamint a CITROËN C5 Aircross 2017-es bevezetése is sikeresnek bizonyult. Fontos megjegyezni, hogy az új PEUGEOT 308, illetve a CITROËN C5 és C6 is stabil eladási mutatókkal rendelkezett 2016-hoz képest, még az erősen szűkülő piaci szegmensben is.

Délkelet-Ázsiában, különösen Vietnámban is felgyorsult a PSA csoport fejlődése. Alig kilenc hónappal az új összeszerelési megállapodás aláírását követően elindult a PEUGEOT 3008 és 5008 modellek gyártása a Chu Laiban működő THACO gyáregységben, s a helyben készült SUV-ok pozitív fogadtatásra találtak.

2017 júniusában a PSA csoport aláírt egy megállapodást, amely még szorosabbra fűzi az együttműködést a ChangAn Automobile céggel, szilárd alapokat teremtve ezzel a DS márka erőteljes fejlődéséhez. A következő pekingi autós seregszemle után e térségben is megkezdődik a Sanghaji Autószalonon bemutatott DS 7 CROSSBACK forgalmazása.
15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben

Latin-Amerika: tartósnak bizonyuló fellendülés az eladások 12,2%-os növekedésével (206 300 db)


A PEUGEOT 11,1%-kal több autót értékesített, és dinamikus növekedést produkált a térség piacainak többségén. A PEUGEOT 3008 és 5008 SUV modellek igazi sikert arattak az összes latin-amerikai országban, és mindenütt felülmúlták a várakozásokat. Az Uruguayban gyártott, Brazíliában és Argentínában nemrégiben bevezetésre került PEUGEOT Expert modellek szintén biztató eredményeket mutatnak.

A CITROËN eladásai 13,8%-kal nőttek, mégpedig a térség legtöbb országában. Chilében például 47%-os volt a növekedés, elsősorban az új CITROËN C3 modellnek, illetve a kishaszongépjárművek piacán leginkább a Berlingo által elért eredményeknek köszönhetően. Az Uruguayban gyártott, és Brazíliában és Argentínában piacra dobott CITROËN Jumpy is kedvező fogadtatásra talált, és fényes üzleti sikerrel kecsegtet a 2018-as évre.

A DS Automobiles értékesítési mutatói 21,6%-kal növekedtek, elsősorban az argentin eredményeknek köszönhetően. Ebben az országban a DS a negyedik helyen áll a prémium márkák versenyében, a DS3 pedig immár a negyedik egymást követő évben végzett az élen kategóriájában. Miután 2017 végén két DS STORE is megnyitotta kapuit, a hálózat fejlesztése 2018-ban is folytatódik, a következő hónapokban pedig a DS 7 CROSSBACK is megjelenik a piacon.

India és csendes-óceáni térség: 26 100 eladott gépjármű és 31%-os növekedés már a 2020-as indiai „indulás” előtt

Japánban a csoport 20%-os növekedést produkált, és az utóbbi több mint 20 év legjobb eredményét sikerült elérnie. Két új importőr révén már Ausztráliában és Új-Zélandon is tapasztalhatók a talpraállás első jelei: 2016-hoz képest majdnem megháromszorozódtak az eladások. Franciaország csendes-óceáni térségben található tengerentúli területein (TOM) is folytatódott a növekedés (+40%), Dél-Korea pedig a 2016-oshoz hasonló eredménnyel zárta az évet.

A PEUGEOT márka eladásainak 37%-os növekedésével – amely a PEUGEOT 3008 et 5008 modellek sikerének köszönhető – jelentős mértékben hozzájárult ehhez az eredményhez. A CITROËN márka is erőteljes fejlődést ért el (+36%), elsősorban az új C3 révén.

A DS márka ebben a térségben is az építkezésre koncentrált. Japánban a DS 7 CROSSBACK kitűnő fogadtatásra talált a Tokyo Motor Show-n. A DS Automobiles 3 DS STORE-t és DS SALON-t nyitott e térségben, és folytatja hálózata fejlesztését 2018-ban is.


Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, PSA Peugeot Citroën, új autó
 
Az ITM-államtitkár szerint sikeres volt az elektromos autók vásárlási támogatása Az ITM-államtitkár szerint sikeres volt az elektromos autók vásárlási támogatása 15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben A Fiat 500L megérkezett Észak-Amerikába 15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben Újraértelmezi az autómarketinget a Volvo 15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben Megérkezett a SEAT Leon 4Drive 15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben Porsche Hungaria: tartós a növekedés az újautó-piacon
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1