Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar

Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar

2017. november 22.
Az elektromos mobilitásra való átállás mellett a belsőégésű motorok továbbfejlesztésével kíván megfelelni a környezetvédelmi követelményeknek a német autóipar - közölte Matthias Wissmann, a német autógyártók szakmai képviseleti szervezete elnöke az ágazat tizennegyedik minőségbiztosítási konferenciáján Berlinben.

Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar

Elmondta, hogy a német autóipar évi 39 milliárd eurót fordít kutatás-fejlesztésre, többet mint bármely más ipari ágazat. Ennek nagy része az alternatív hajtásláncok fejlesztését szolgálja, de ezzel párhuzamosan nem tettek le a hagyományos hajtásláncok továbbfejlesztéséről sem. Még nem dőlt el, hogy a kettő közül melyik kerekedik felül a jövőben - mutatott rá.

A belsőégésű motort közép- és hosszú távon szintetikus üzemanyagok alkalmazásával teljes mértékben klímasemlegessé lehet tenni, a technológia ehhez rendelkezésre áll, a kérdés már csak az, hogyan lehet költséghatékonyan nagy tételben előállítani szintetikus üzemanyagot - emelte ki. Az új hajtásláncokkal szemben a szintetikus üzemanyagoknak ugyanis megvan az az előnye, hogy a teljes forgalomban lévő járműállomány emissziós paramétereit javítja, nem csak az újonnan fogalomba helyezettekét - tette hozzá.
A német autógyárak az automatizálás és a digitalizálás terén is a nemzetközi élvonalban vannak.

"A német autógyárak világbajnoknak számítanak a hálózatra kapcsolt és önvezető járműtechnológiai szabadalmak benyújtásában. 2010 óta a szabadalmak 52 százalékát német autógyárak nyújtották be. A tíz legnagyobb szabadalomtulajdonos közül hat német vállalat, négy közülük autógyár, kettő pedig beszállító"

- mutatott rá Wissmann. Az elkövetkező három-négy évben a német autóipar 16-18 milliárd eurót fordít digitalizálási fejlesztésekre.

Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar

Az elektromos mobilitásra való átállást szolgáló fejlesztésekre a német autóipar 2020-ig 40 milliárd eurót fordít, modellkínálatát pedig több mint háromszorosára, a jelenlegi harmincról százra növeli. A megfelelő infrastruktúra kiépítését feltételezve az elektromos járművek részesedése az autópiaci értékesítésekben 2025-re Európában 15-25 százalékra emelkedik a VDA becslése szerint.

Németországban a német autógyárak részesedése az elektromos autók eladásában jelenleg 64 százalék, Nyugat-Európában 52 százalék, Norvégiában pedig 58 százalék.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, elektromos autó, németország, zöld
 
Végre egy jó árú elektromos SUV Végre egy jó árú elektromos SUV Az "istennő" a huszadik század legikonikusabb modellje Az "istennő" a huszadik század legikonikusabb modellje A Renault felszámolja a munkahelyeinek 10 százalékát A Renault felszámolja a munkahelyeinek 10 százalékát A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók A 2017-es Mazda3-ban debütál első alkalommal a G-vectoring szabályzás A 2017-es Mazda3-ban debütál első alkalommal a G-vectoring szabályzás
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1