Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók

A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók

2016. március 09.
A „THE NEXT 100 YEARS” vezérelv kiválasztásával a BMW Group tudatosan paradoxont állított fel: a következő évszázadot lehetetlen megjósolni – a tudósoknak, a politikusoknak és a gazdasági szakértőknek egyaránt.

A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók

Ugyanakkor számtalan hitelt érdemlő prognózis látott már napvilágot, különféle számokkal és tényekkel támasztva alá a jövőbeli előrejelzéseket. A BMW Group hosszas kutatómunka után ezen előrejelzések felhasználásával megalkotta saját képzelt jövőképét, döntő hangsúlyt helyezve azokra a kulcsfontosságú kérdésekre és meghatározó irányzatokra, amelyek nem csupán a személyes mobilitás változásaira, de hétköznapi és üzleti életünkre is nagy hatással lesznek. A BMW Group célja, hogy az elkövetkező két-három évtized hiteles képét tárja ügyfelei és rajongói elé, különféle források alapos tanulmányai és híres jövőkutatók véleményei alapján.

Saját információit és a különféle kutatóintézetek álláspontjait egyesítve a BMW Group egy átfogó jövőképet hívott életre, amelyben a társadalmi átalakulások és az ehhez kapcsolódó emberi szükségletek éppúgy szerepet kapnak, mint a személyes mobilitás kihívásai. A vállalatcsoport magabiztosan vallja, hogy a személyes mobilitás iránti igény a jövőben is a megváltozott emberi szükségletek egyik sarkalatos pontja lesz.

Virágzó városiasodás, metropoliszok, globalizáció és nagyvárosi régiók, mint a mobil sokszínűség forrásai

Az emberiség előtt álló egyik kulcsfontosságú változás a virágzó városiasodás. Szakértők becslése szerint 2050-re Európában az emberek több mint 75 százaléka, míg az Egyesült Államokban a népesség mintegy 90 százaléka nagyvárosban lakik majd. A mobilitási szabadság iránti igény ezzel párhuzamosan növekszik.

A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók

Már napjainkban sem elegendő egy saját autó ahhoz, hogy maradéktalanul kielégítsük folyamatosan változó mobilitási igényeinket. A túlzsúfolt utak, a hiányzó parkolóhelyek és a környezetvédelmi tilalmat korlátozása okozta problémák csak néhányak azon kihívások közül, amelyekkel a nagyvárosi mobilitás napjainkban szembesül. Tavaly júliusban a BMW Group nagyvárosi mobilitást kutató központja célul tűzte ki, hogy megoldást találjon ezen égető nagyvárosi kérdésekre, szakértők egy csoportja pedig városi specialistákkal és érdekcsoportok képviselőivel karöltve most is azon munkálkodik, hogy valóra váltsák a nagyvárosi mobilitás jövőjének hosszú távon fenntartható koncepcióját.

Az emberek mindenhol az adott szituációhoz leginkább alkalmas mobilitási megoldást keresik. Az olyan autómegosztó szolgáltatások, mint a DriveNow, vadonatúj koncepcióként jelentek meg a nagyvárosokban, és máris kiváló alternatívát nyújtanak. Ugyanakkor ez a megoldás csak akkor jelent teljes körű segítséget, ha a különféle tömegközlekedési eszközökkel tökéletes összhangban működik, a tömegközlekedési eszközök használata és a különböző mobilitási szolgáltatások közötti váltás azonban rendkívül időigényes és kényelmetlen opció. A BMW i3 több forrásból dolgozó, intermodális útvonaltervező alkalmazása, amely mindig az autó környezetéhez igazodva, valós időben változtatja a mobilitási ajánlatokat, járható alternatívát jelenthet. Az automatizált foglalási és a szabványosított fizetési rendszer újabb lendületet ad a mobilitás szabadsága felé vezető úton, a tökéletes megoldáshoz azonban a hasonló rendszerek még szorosabb együttműködésére van szükség.

A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók

Mindeközben az emberek egyre minőségibb közlekedési alternatívákat keresnek. Az életritmus gyorsulásával párhuzamosan az A és B pontok között eltöltött idő egyre jelentősebbé válik, az emberek pedig hatékonyan, biztonságban kívánják eltölteni az utazási időt. Akár dolgozva, akár pihenéssel, kikapcsolódással, vagy a számukra fontos emberekkel való találkozással. A BMW Group a jövő mobilitásának megalkotásakor éppen ezért jóval messzebbre tekint az egyes termékek innovációinál, a személyes mobilitás szabadságának kiterjesztése érdekében vadonatúj technológiák és szolgáltatások létrehozását irányozva elő. A BMW Group elképzelése szerint a jövő mobilitása könnyed, bármikor elérhető és minden tekintetben személyre szabható. Az elkövetkező évek és évtizedek során a vállalatcsoport a lehető legszorosabban lépést kíván tartani az emberek egyre növekvő mobilitási igényeivel.

Technológia és digitalizáció a természetes kapcsolatok hátterében


Az elkövetkező egy évtizedben az autóipar jelentősebb változásokon megy majd keresztül, mint az ezt megelőző 30 évben összesen. A változás középpontjában a digitalizáció áll, és mint ilyen, innovációs iránymutatóként a BMW Group továbbra is az autóipar éllovasa kíván maradni a jövőbe mutató járműtechnológiák kifejlesztése terén.

Napjainkban a vállalatcsoport a teljes mértékben automatizált járművezetés megteremtésének küszöbén áll. A technológia megszületése számos technikai kihívást von maga után, mindazonáltal a mobilitás forradalmasításának nagyszerű lehetőségét. A jövőben a vezetés színtiszta élményét az automatizált járművezetés jellemzői határozzák majd meg.

A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók

A BMW Group ügyfelei már most is számos területen kiélvezhetik a nagymértékben automatizált járművezetés innovációit, amelyeket kivétel nélkül azért terveztek meg a mérnökök, hogy minél több terhet vegyenek le a vezető válláról. A vadonatúj BMW 7-es sorozatban például kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering Assistant and Lane Departure Warning) segíti a pihentető utazást. A technológia következő lépéseként az automatizált járművezetés az utazás biztonságát, kényelmét és hatékonyságát egyaránt újabb szintre emeli majd. A hosszú távon fenntartható személyes mobilitás jövőjének megformálásában kulcsfontosságú szerepet játszik a BMW Group automatizált járművezetés szerint megtervezett koncepciója, a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon (CES – Consumer Electronics Show) bemutatott BMW i Vision Future Interaction tanulmányautó innovációs tárháza.

A termékek melletti másik nagy terület, ahol a BMW Group úttörő lehetőségeket lát a széleskörű digitalizációban, a termelés. E téren a fizikai és a digitális valóság közötti interaktív kapcsolat számos területen jelentős lehetőségeket tartogat. A cél egy intelligens, összehangolt gyártási folyamat megvalósítása, ahol az összetett termelési eljárás hatékonyságát IT-alapú technológiák együttműködése garantálja.

A BMW Group négy főbb területre összpontosít a digitalizáció terén:


Automatizált adatrögzítés és –elemzés, amelynek köszönhetően az ellenőrzési és szimulációs folyamatok egyaránt gördülékenyebbé, a gyártás pedig biztonságosabbá válna. A legújabb háromdimenziós szoftverek minden korábbinál precízebb gyártási tervezést tesznek lehetővé, s mint ilyen, a technológia fejlődésével újabbnál újabb lehetőségek nyílnak meg a tervezők előtt. Mindennek köszönhetően a gyártás rugalmassága is soha nem látott magasságokba emelkedik majd.

Intelligens logisztikai rendszer kialakítása, amely nagymértékben növeli a sokrétű beszállítói hálózat átláthatóságát és pontosságát, tovább optimalizálva a teljes termelési lánc hatékonyságát.

Innovatív automatizált rendszerek, amelyek közvetlenül az egyes munkafolyamatoknál segítik az emberek munkáját. A szerteágazó feladatokra képes robotok például szinte mindegyik, fizikailag megterhelő munkafázisnál tehermentesítenék a munkatársakat.

A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók

Összetett gyártási folyamatok, amelyek a háromdimenziós nyomtatás alapelveinek köszönhetően vadonatúj megoldásokkal bővítenék a termelést. Azáltal, hogy a technológia minden korábbinál szélesebbre nyitja a legyártható formák intervallumát, az összetett gyártási folyamatok gyorsabb, komplexebb, mégis tökéletesen passzoló alkatrészek legyártását teszik lehetővé. Napjainkban az összetett gyártási folyamatok előnyeit egyelőre csupán a kisszériás, egyedi igények szerint készített alkatrészek legyártásánál alkalmazza a gyártó. A BMW Group szerint kimagasló potenciál rejlik az összetett gyártási folyamatok sorozatgyártásbeli alkalmazásában, amely vadonatúj szolgáltatások megjelenését vetíti előre – például az egyes járműalkatrészek személyre szabását és különféle pótalkatrészek ellátását.

Ezen termelési változtatások hosszú távon az emberi tényezőre is hatással lesznek. Az elkövetkező évek és évtizedek során az ember a gyártási folyamat megálmodója és vezetője lesz, sokkal inkább, mint napjainkban, miközben a digitalizáció minden korábbinál modernebbé, megbízhatóbbá és pontosabbá emeli a gyártási munkafolyamatokat.

Fenntarthatóság

A minél alacsonyabb szintű energiafelhasználásra való törekvés a BMW Group egyik alapvető értéke. A vállalatcsoport immáron több mint 15 éve az előkelő első helyen áll a leginkább fenntartható autóipari gyártók RobecoSAM szerinti fenntarthatósági rangsorán.

A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók

A BMW Group tisztában van globális méretű felelősségével – már egészen 1973 óta. Negyvenhárom évvel ezelőtt a BMW az első autógyártó vállalatként állított munkába környezetvédelmi felügyelőt gyáraiban. Mi több, az 1990 óta eltelt időszakban a BMW Group járműveinek emissziója átlagosan 40 százalékkal csökkent – többek között a 2007-ben bevezetett EfficientDynamics stratégia széleskörű alkalmazásának köszönhetően.

A belsőégésű erőforrások tisztán elektromos meghajtásra cserélésével, valamint az olyan iránymutató modellek piaci bevezetésével, mint a BMW i3 és a BMW Motorrad C evolution robogója, a BMW Group a vezetés élményének merőben új, jövőbe mutató formáját váltotta valóra, a fenntarthatóság és az interaktív járműkapcsolatok jegyében.

Az ökológiai lábnyomot hagyó innovatív modellek teljes képéhez azonban nem csupán a járművek aktív élettartamát, de teljes életciklusának értékláncát figyelembe kell venni. Mint ilyen, az iránymutató modellek előállítási hatékonysága és utóélete egyaránt kiemelt jelentőséggel bír.

Ilyen úttörő koncepció a gyártó és összeszerelő létesítmények intelligens energiamenedzsmentje is, amelyet a BMW Group spartanburgi, lipcsei és regensburgi üzemeiben egyaránt alkalmaz. A környezetbarát rendszer intelligens fogyasztásmérők segítségével figyeli a termelési hálózat és a robotok által felhasznált energia mennyiségét, amelyet ezt követően a központi hálózat értékeivel párhuzamosan elemez. A felhasznált energia mennyiségének csökkentésén túl az intelligens energiamenedzsment a termelési folyamatok biztonságát, stabilitását és minőségét is fokozza. A rendszert a BMW Group egy digitalizációs fejlesztés részeként építette ki üzemeiben, az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával.

A járműgyártás másik kulcsfontosságú környezetvédelmi alappillére az olyan megújuló erőforrások átfogó alkalmazása, mint a szél és a víz. Napjainkban a BMW Group az üzemeiben felhasznált teljes energiamennyiség mintegy 58 százalékát megújuló erőforrásokból nyeri. Moses Lake-i létesítményében például vízerőmű, Lipcsében szélerőmű, míg Rosslyn-ban biomassza-felhasználásból kinyert energia segíti a vállalatcsoport környezetbarát termelését.

Az erőforrások megóvásának egyik további lehetséges módja a megújuló anyagok alkalmazása és az újrafeldolgozás. A BMW Group például olívaolajjal cserzi az egyes járművekbe kerülő bőröket, a rostmályva alkalmazása mellett pedig az ülésekhez újrahasznosított PET palackokat is felhasznál. A vállalatcsoport célja, hogy 2020-ra létesítményeiben a járműgyártás során felhasznált energia, víz és oldószer, valamint a melléktermékként előállított hulladék mennyisége együttesen mintegy 45 százalékkal csökkenjen.

A BMW Group hosszú távú célja, hogy az anyagbeszerzési és a járműgyártási folyamatok során egyaránt megújuló erőforrásokból dolgozó, teljes mértékben környezetbarát, természetes körforgás jöjjön létre, amelyet a melléktermékek nagyfokú újrafelhasználása egészít ki.
Kulcsszavak: autóipar, bmw, BMW Group, design, tanulmányautó
 
A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók Kis benzinmotorokat gyárt az Opel Szentgotthárdon Funkcionalitás a legszebb formában: az új Škoda KODIAQ Funkcionalitás a legszebb formában: az új Škoda KODIAQ A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók Jeep® Renegade - Az igazi városi kalandor A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók Negyvenéves legenda modern köntösben A BMW Group elképzelése a jövőről: Átalakulások és víziók Csökkent a román autógyártás az idén
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1