Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Genfi Autószalonon tartja a Kia az Optima Plug-in Hybrid Európai premierjét |
||
2016. február 22.
A vadonatúj Optima Plug-in Hybrid, a Kia legelső hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellje a márciusi Genfi Autószalonon ünnepli európai premierjét, majd 2016 negyedik negyedévétől megkezdődik európai forgalmazása.
|
Az innovatív plug-in hibrid hajtáslánc kulcsfontosságú újdonság a középkategóriás Kia Optima kínálatában éppúgy, mint a márka folyamatosan bővülő ökoautó-portfoliójában. A vadonatúj Optima Plug-in Hybrid a korábbi Optima hibrid modellekhez képest megnövelt akkumulátor-kapacitással és nagyobb elektromos hatótávolsággal lép színre. Az autó akár 54 kilométert képes megtenni emissziómentes, tisztán elektromos üzemben. Ezt követően működésbe lép a takarékos, 2,0 literes GDI (közvetlen benzinbefecskendezéses) belső égésű motor, így biztos a továbbhaladás. A Kia fejlesztő csapatai mindössze 37 g/km-t határoztak meg CO2-kibocsátási célértékként. Ez rendkívül kedvező teljes üzemben tartási költségeket (TCO) eredményez a magán- és flottavásárlók számára egyaránt. „Az elmúlt öt évben több mint megduplázódtak a hibrid eladások Európában, az előrejelzések szerint 2020-ra évente mintegy 700 000 új hibrid gépkocsi talál majd gazdára a piacon.” – mondta Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója. „Az Optima Plug-in Hybrid révén a Kia is hozzájárulhat a csekély károsanyag-kibocsátású gépjárművek iránti, egyre növekvő kereslet kielégítéséhez, valamint könnyebben teljesítheti azon vállalati célkitűzését, hogy 2020-ra 25 százalékkal csökkentse modellpalettájának átlagos üzemanyag-fogyasztását a 2014-es értékhez képest. Fejlett új plug-in hibrid hajtásláncunk rendkívül vonzó ajánlattá teszi az Optimát a magán- és és flottavásárlók számára egyaránt. A modell a vonzó formatervet és a nagyszerű vezethetőséget kedvező üzemben tartási költségekkel és minimális környezetterheléssel párosítja.” Az előző generációs Kia Optima 2010-es globális bevezetésével indult útjára a márka dizájn-vezérelt átalakulása. A vadonatúj Optima jelenti ennek az átalakulásnak a következő állomását: az új Plug-in Hybrid kivitelt egy sor optikai módosítás teszi még látványosabbá. Ezek a módosítások egyrészt jól elkülönítik az Optima hagyományos, belső égésű motorral felszerelt változataitól, másrészt még áramvonalasabbá teszik. A vadonatúj Optima Plug-in Hybrid egy sor ösztönösen kezelhető vezetőtámogató technológiát alkalmazva kínál maximális biztonságot, és még takarékosabb üzemeltetést. 54 kilométer tisztán elektromos hatótáv, 37 g/km CO2-kibocsátási célérték Az Optima Plug-in Hybrid hajtásáról egy 9,8 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor csomag és egy 50 kW (68 LE) teljesítményű villanymotor kettőse gondoskodik, amelyek együttesen akár 54 kilométeren át képesek tisztán elektromos üzemben, legfeljebb 120 km/óra sebességgel mozgatni az autót. Ezzel az Optima Plug-in Hybrid a D-szegmens egyik legkedvezőbb tisztán elektromos hatótávolságát kínálja. Az innovatív hajtásláncban a Kia takarékos, 2,0 literes ‘Nu’ négyhengeres GDI benzinmotorja dolgozik, 156 LE teljesítménnyel, 189 Nm forgatónyomatékkal. A benzinmotor és a hozzá csatlakozó villanymotor révén az autó képes az akkumulátorokat töltés alatt tartva üzemelni, miután a jármű elhasználta az akkumulátor kezdeti töltését. A hajtáslánc kombinált rendszerteljesítménye 205 LE a benzinmotor 6000/perc fordulatszámánál, miközben a villanymotor alkalmazása közvetlen és azonnali gázreakciót szavatol. A villanymotor teljesítményével kiegészítve a Plug-in Hybrid modell rendszernyomatéka 375 Nm, ami már 2300/perctől elérhető. A hajtáslánc teljesítménye finoman kapcsoló, hatfokozatú automata sebességváltón, illetve az arra illesztett, a hagyományos hidrodinamikus nyomatékváltót kiváltó, 50 kW (68 LE) teljesítményű villanymotoron keresztül jut el a hajtott kerekekhez. Az Optima Plug-in Hybrid új generációs akkumulátor rendszere 9,8 kWh kapacitású lítium-polimer csomagból áll, amely számottevően nagyobb teljesítményre képes, mint az előző Optima hibrid rendszerének telepe. A hajtáslánc egyszerű felépítésének köszönhetően minimális helyet foglal el az első tengely mentén; az elektromos és belső égésű erőforrás hajtóereje a lehető leghatékonyabb módon, átalakítási veszteségek nélkül jut el a meghajtott első kerekekhez. Az Optima Plug-in Hybrid zökkenőmentesen alkalmazza a takarékos elektromos és a belső égésű hajtás kombinációját, ami állandóan magas teljesítményszintet eredményez. Az Optima Plug-in Hybrid 9,4 s alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, 0,6 másodperccel fürgébben, mint az előző Optima hibrid. Az Optima Plug-in Hybrid optimalizált helykihasználásának köszönhetően a csomagtartó térfogata a nagykapacitású akkumulátor plusz helyigénye ellenére eléri a 307 litert (VDA). Az új akkumulátor a hátsó ülések mögött, illetve a pótkerék üregében helyezkedik el. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánc alkalmazása lehetővé tette az előző generációs Optima hibridénél kisebb (65 helyett 55 l-es) üzemanyagtartály beépítését. Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, genf, kia, Optima Plug-in Hybrid, premier
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|