Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Új Peugeot 2008, a márka kompakt szabadidő-autója

Új Peugeot 2008, a márka kompakt szabadidő-autója

2016. február 19.
A Peugeot 2008 modellcsalád 2013-ban lépett ki a kompakt szabadidő autók piacára. A vásárlók egyöntetű tetszéssel fogadták elegáns külsejét és dinamikus viselkedését. Az eladási darabszám rendületlenül növekszik, összesen 515.000 készült belőle világszerte.

Peugeot 2008

Európában ezt a sikert legékesebben az mutatja, hogy a modell a bevezetése óta szilárdan őrzi dobogós helyét a szegmensben.

Vonzerejét még jobban fokozza a Peugeot 2008 hamisítatlan szabadidő-autós formaterve, amelyből erő sugárzik és senkit nem hagy hidegen. A kiszélesített sárvédők, a függőleges hűtőrács és a látványos védőelemek a mindennapi használatra tervezett, robusztus autó benyomását keltik. A piros Ultimate árnyalat még tovább fokozza ezt a hatást.

Az Access, Active és Allure felszereltségi szinteket a GT Line koronázza meg. Az új kiadás, amely az egész Peugeot kínálaton átívelő ajánlatként jelenik meg, a vörös-fekete színösszetételnek köszönhetően sportos és elegáns hangulatot áraszt. A Peugeot 2008 a vezetés páratlan, rabul ejtő élményét ígéri. A Peugeot i-Cockpit® megtestesíti mindazokat a tulajdonságokat, amelyek a Peugeot 2008 vezetését jellemzik: ösztönös vezethetőség, dinamizmus, biztonság. A speciális kipörgésgátló, a Grip Control a terepviszonyoktól függően szabályozza az első kerekek hajtását, ami nagyban fokozza a 2008 sokoldalúságát. A Grip Control opció esetén Mud & Snow típusú gumiabroncsok kerülnek az autóra. A Peugeot 2008 felszerelései sorába tartozik a MirrorLinkTM és Apple Carplay® kommunikációs protokollal kompatibilis Mirror Screen, a tolatókamera, az Active City Brake és a parkolást segítő rendszer. Az összes változatra jellemző a modell referencia értékű dinamikus viselkedése. Az Euro6 motorok magas szintű vezetési komfortot biztosítanak, ugyanakkor takarékosak. Négy változat a Kategória legjobbja (Best in Class) címmel büszkélkedhet a szegmensében, köztük a hatfokozatú, manuális váltóval felszerelt 1.2 l PureTech 130 S&S.

Peugeot 2008

Rendkívül attraktív szabadidő-autó


Az új Peugeot 2008 szabadidő autó markáns megjelenésű orr-része erőteljességet sugároz. A Peugeot oroszlán a robusztus, függőleges, térhatású, hálómintás hűtőrács közepén helyezkedik el. A hűtőrács precíz, tiszta rajzolata észrevétlenül simul a lökhárító és a motorháztető egy ívet alkotó felületébe.

Az orr rész és a motorháztető egységes vonalvezetése a hűtőmaszk aljától indul, majd töretlenül folytatódik a tető irányába, egészen a hátsó ajtóktól induló hullámvonalig. A B oszloptól induló tetővonal exkluzív és különleges hatást kölcsönöz. A szélvédőtől induló és a hátsó légterelőig futó krómhatású tetőrudak szintén észrevétlenül simulnak a tetővonalba. A csomagtérajtó az alacsony, mindössze 60 cm-es rakodóküszöbnél csukódik, ami egyben a hátsó lökhárító felső pereme, és a küszöb magasságban körbefutó, masszív fekete védőelem része. A karosszéria megóvása érdekében az alsó védőborítás végigfut az első és hátsó lökhárítón, a sárvédőkön és az ajtókon.

A karosszéria egyes elemei - ablakkeretek, tetőrudak, alsó díszcsík, krómhatású ajtó- és ablak szegélyek, hátsó légterelő - az autó exkluzivitását hangsúlyozzák, megemelt hasmagassága látványos kontrasztot alkot a felső résszel. A karosszéria gömbölyű és pontos vonalait még jobban kihangsúlyozzák az új árnyalatok, a 308 GTi-től kölcsönzött piros Ultimate, valamint az Emerald Crystal fényezés. A kínálatban összesen kilencféle külső szín szerepel, ebből öt metál.

Peugeot 2008

A 2008 dinamizmusához az elegáns lámpatestek is hozzájárulnak. Elöl a karosszériába simuló fényszórók vadmacska-tekintetet kölcsönöznek az orr-résznek, a rendkívül modern jelleget árasztó maszk ötvözi a krómszínű és a fekete elemeket. A hátsó lámpák új, meleg fényt árasztó „karmokat” mintáznak, ami intenzív 3D hatást kelt.

A hátsó lámpák körülfogják a csomagtérajtót, amely tágas, praktikusan kialakított csomagteret rejt. Térfogata egyetlen kézmozdulattal 410-ről akár 1400 literre növelhető az osztottan dönthető hátsó üléspad lehajtásával. Az üléslapot a háttámla tetején található gomb megnyomásával hajthatjuk le, ami az üléslapot is beljebb húzza. A minden részletében praktikusan kialakított csomagtartóban a könnyen elmozduló tárgyak leszorítására szolgálnak az oldalsó és a padlón elhelyezett rögzítő gyűrűk, ezen kívül egy-egy tároló rekeszt találunk kétoldalt, az egyikhez rögzítő heveder, a másikhoz csomagtérháló is tartozik. A csomagtérszőnyeg alatt egy plusz 22 literes rakodó teret találunk.

A belső tér exkluzív kivitele és pontos illesztései a minőség érzetét keltik. Ezt egészíti ki a high-tech és hangulatos belső világítás, amely még jobban kiemeli a kellemes tapintású anyagok nemes mivoltát. Opcióként bőr bevonatú kormány is rendelhető, amelyhez bőr váltószoknya, bőrborítású kézifékkar és az ajtóban kialakított, bőrrel bevont kartámaszok társulnak.

Hatalmas üvegfelelületeken át árad be a fény az utastérbe. A tető – választástól függően – lehet panorámatető világító szegéllyel, vagy készülhet lézergravírozott, háttérvilágítással ellátott tetőkárpittal.

Peugeot 2008

Minden üléshelyhez számos ötletesen kialakított, a fénydiódás első és hátsó tetőlámpáknak köszönhetően sötétben is jól látható rakodóhely tartozik: rekeszek az első ajtóban, kesztyűtartó, pohártartó a sebességváltókar közelében, zárható rakodóhely a középkonzolon, az első ülések támlájában kiképzett zsebek stb. A rakodóhelyek össztérfogata eléri a 24 litert; a kulcsoknak, az okostelefonoknak és az egyéb apró hétköznapi tárgyaknak mindig találhatunk helyet a 2008 utasterében.

A Peugeot arra törekszik, hogy modelljei egyre exkluzívabbak legyenek a kategóriájukban – ezzel összhangban a márka egy új felszereltségi szintet vezetett be: az Access, Active és Allure változatokból álló kínálatot mostantól a GT Line koronázza meg. A teljes Peugeot választékban fellelhető GT Line a sportos és előkelő stílusban utazó ügyfelek ízlését célozza.

A 2008 GT Line sportos megjelenéséhez és feszes úttartásához nagyban hozzájárulnak az exkluzív, gyémánthatású, fényes fekete, 17 colos Eridan könnyűfém keréktárcsák. Az alapváltozat króm díszeit ennél a felszereltségnél fekete betétek váltják fel, például a hűtőrács és a ködlámpa szegélye, a tükörházak és a tetőrudak. A hűtőrács a fekete, króm csiszolt felületeket és a sportos, vörös színű feliratot foglalja magába, míg a rozsdamentes acélból készült hátsó védőelem dekoratív kipufogóvég keretet kapott. A GT Line felirat az első sárvédőket és a csomagtérajtót díszíti.
Peugeot 2008

Az autó dinamikus lelkületéről árulkodó stílusjegyek az utastérben is fellelhetők. Már a beszálláskor szemünkbe ötlenek a Peugeot feliratú, rozsdamentes acélból készült ajtóküszöbök, az alumínium pedálok és a piros öltésekkel szegélyezett szőnyegek. A magas műszeregységet a körbefutó vörös fénydiódák világítják meg, remek összhangban az érintőképernyő RedLine árnyalatával. A vörös díszvarrás végigfut az üléseken és az üléspadon, az ajtókban kialakított kartámaszokon, a sebességváltó-szoknyán és a váltókar gombján, a kézifékkaron és a kompakt kormányon. E két utóbbi teljes bőrből készült. A biztonsági öveket szintén vörös szegély díszíti, akárcsak az első ajtók belső kilincseit.

Szabadidő-autó egyedülálló élményekkel

A Peugeot az autófejlesztésben szerzett legjobb tapasztalatait igyekezett beépíteni a márka kompakt szabadidő-autójába. A Peugeot i-Cockpit®-nak köszönhetően a vezető könnyen figyelemmel kísérheti az autó összes kezelőszervét. Az egyedülálló vezetőhely a Peugeot 2008 vezetésének legfontosabb jellemzőit jelképezi: az ösztönös vezethetőséget, a fürgeséget és a biztonságot.

A Peugeot i-Cockpit® egy letisztult vezetőhely, ahol a figyelem és az összpontosítás kapja a főszerepet. Egyenlőségjelet tesz az autóvezetés és az élmény közé. Szemünket az útról le sem véve, a kompakt kormány segítségével precízen irányítani tudjuk a járművet. A kompakt, kisméretű kormány, pihentető vezetést biztosít a vezetőnek alacsonyabb helyzetének köszönhetően. A vezető, anélkül, hogy levenné a szemét az útról, leolvashatja az információkat a tekintete vonalában elhelyezett, kék LED-csíkkal szegélyezett, magasra helyezett műszer csoportról. Ennek az újításnak köszönhetően kisebb erőfeszítéssel vezethetjük az autót.  A vezető a bal kezével állítja be a sebességrögzítőt és a sebességhatárolót, jobb kezével a mobiltelefonját kezelheti a 7 colos érintőképernyőről a Mirror Screen funkcióval. Ugyanez a képernyő jeleníti meg a tolatókamerák által küldött képet, és itt jelenik meg a kiválasztott Grip Control üzemmód is. A Peugeot i-Cockpit® egyedülálló élménnyé varázsolja a vezetést.

Peugeot 2008

A középkonzolon elhelyezett Grip Control kapcsolóval az adott útfelület tapadásához választhatjuk meg az ideális üzemmódot. Ez a szabadalmaztatott rendszer a jelentős, 16 cm-es hasmagassággal, valamint a Mud & Snow típusú, Goodyear Vector gumiabroncsokkal együtt fejti ki hatását, így az év minden szakában maximális sokoldalúságot biztosít.

A sokoldalú és rugalmas Grip Control az adott útfelület tapadásához mérten továbbítja a nyomatékot, és optimalizálja a meghajtást. A rendszer folyamatosan a vezető felügyelete alatt áll, aki bármikor dönthet úgy, a Grip Control intelligens vezérlésére bízza magát a Standard üzemmód bekapcsolásával, vagy saját maga választja ki vezetési módot:
 
-    A Standard üzemmód a normál, szokásos menetkörülmények esetén használatos, amikor kicsi a megcsúszás veszélye.
-    Hó üzemmódban a rendszer az első kerekek meghajtását a csúszós útfelület tapadási viszonyaihoz igazítja. 50 km/h-t elérve, az automatika Standard módba kapcsol.

Terepes üzemmódban csúszós úton (sár, nedves fű stb.) is nyugodt szívvel autózhatunk. Az automatika a tapadó kerekekhez közvetíti a maximális nyomatékot, így az elakadás veszélyét nagyban csökkenti. Az automatika ez esetben úgy viselkedik, mint egy önzáró differenciálmű. Ez a funkció különösen javasolt sáros, csúszós földutakon haladva. 80 km/h-t elérve az automatika szintén Standard üzemmódba kapcsol.

-    A „homok” üzemmód a hajtott kerekek egyidejű csúszását érzékelve biztosítja az autó haladását laza talajon, és csökkenti az elakadás kockázatát. Ez a mód 120 km/h menetsebességig működik, majd Standard módba vált.
-    ESP Off módba kapcsolással a vezető 50 km/h sebességig teljesen kiiktathatja az ESP-t és a Grip Controlt, és önállóan uralja a meghajtást.  

A Grip Control a 100 lóerősnél erősebb motorral felszerelt változatokba rendelhető, manuális vagy automataváltóval, 16 vagy 17 colos keréktárcsák esetén. Ez a funkció etalonnak számít, dinamikus vezetést biztosít bármilyen tapadású útfelületen.

Ez a teljesítmény az autó alacsony, mindössze 1045 kg-os tömegéből, valamint a Grip Control üzemmódoknak köszönhető. A rugók, a lengéscsillapítók, a stabilizátorok, az első futómű és a hátsó kereszttartó speciális kialakítást kaptak, így az autó valamennyi motorizáció esetén nagyszerű dinamikai teljesítményt nyújt. A karosszéria minden körülmények között megőrzi kiváló stabilitását. 

 
Kulcsszavak: bemutató, crossover, Peugeot, peugeot 2008, új modell
 
Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca Genfben az új 170 lóerős Jeep Renegade Genfben az új 170 lóerős Jeep Renegade Intelligens és sokoldalú egyterű a SEAT-tól Intelligens és sokoldalú egyterű a SEAT-tól Új Peugeot 2008, a márka kompakt szabadidő-autója A 2014. évi Genfi Autószalonon lép színre a Fiat Panda Cross Új Peugeot 2008, a márka kompakt szabadidő-autója Progresszív design - Az új Mercedes-Benz GLA
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1