Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Mercedes-Benz GLE Coupé - Coupé-gének egy robosztus SUV-ban

Mercedes-Benz GLE Coupé - Coupé-gének egy robosztus SUV-ban

2015. november 01.
A Mercedes-Benz két, teljesen eltérő kategóriát ötvöz egyetlen modellel: a Mercedes-Benz GLE Coupéval. Az újdonságban ugyanúgy dominálnak a sportos Coupé-gének, mint a robusztus SUV-k markáns jellemvonásai.

Mercedes-Benz GLE Coupé

Az aszfaltúton mutatott lenyűgöző menetdinamika mellett meggyőző, határozott fellépés jellemzi az autót. A szépen ívelő oldalvonal, a hosszan elnyújtott, erősen lejtő tető, a központi krómlamellával ellátott hangsúlyos hűtőrács és a hátsó kiképzés mind-mind a különösen sportos Mercedes-Benz modellekre emlékeztet. A GLE Coupé 258 és 367 lóerő (190-270 kW) közötti benzin- és dízelmotorokkal ünnepli premierjét. Különösen izgalmas a GLE 450 AMG csúcsmodell, amely az elsők között képvisel egy új sorozatot a Mercedes-AMG kínálatában - az AMG sportmodellek szériáját. A GLE Coupét bőséges szériafelszereltség jellemzi; ide tartozik például a DYNAMIC SELECT menetdinamikai szabályozórendszer, a Sport-direktkormányzás, a márkára jellemző vezetéssegítő rendszerek sorozata, a 9G-TRONIC automataváltó, vagy a 4MATIC állandó összkerékhajtás.

"Új GLE Coupé modellünkben egyesülnek a coupé jellemző tulajdonságai - mint például a sportosság, a dinamika, az agilitás és a magabiztos fellépés - az SUV-k sokoldalúságával és robusztusságával." - mondta a Mercedes-Benz modellpalettájának legfiatalabb képviselőjéről Prof. Dr. Thomas Weber, a Mercedes-Benz Cars fejlesztési és kutatási igazgatója. A GLE Coupéval a Mercedes-Benz kibővíti coupé portfólióját. A klasszikus, kétajtós C-, E- és S-osztály Coupék, valamint a négyajtós CLS és CLA Coupék mellett az új coupé a lehető legkülönlegesebb stílusban hordozza ennek a kategóriának ismertetőjegyeit és könnyedségét.

"A GLE Coupé a Mercedes-Benz számára egy sokoldalú járműosztály igazi úttörőjének számít. Ezzel új vásárlókat tudunk majd márkánkhoz csábítani.", vélekedett az új modellről Ola Källenius, a Mercedes-Benz Cars vezetőségének értékesítésért felelős igazgatója.

Mercedes-Benz GLE Coupé

DYNAMIC SELECT menetdinamikai szabályozórendszer: maximálisan flexibilis, a hangsúlyosan sportos beállítástól a kényelmesig


A GLE Coupé már az első megtett métertől kezdve úgy viselkedik, mint egy valódi sportkupé. Az SUV-kra jellemző magasabb üléspozíció és a coupé modellek között szokatlanul jó körkilátás ellenére a bent ülők sokkal inkább egy sportautóban érezhetik magukat, mint egy terepjáróban. A hangélmény sportautókra emlékeztet, az izgalmakat pedig tovább fokozzák a vezető parancsait készségesen és azonnal lekövető reakciók. A másik oldalon viszont, ha úgy kívánjuk, az autó ugyanúgy képes kiszolgálni a nyugodt, komfortos suhanást, finoman ringatva utasait. Más márkák esetében ehhez a két külön élményvilághoz két autóra lenne szükség - egy agilis, színtiszta sportkupéra és egy komfortos, nyugodt SUV-ra. Az új GLE Coupé viszont egymagában képes minderre: a DYNAMIC SELECT változtatható lengéscsillapítás először tesz lehetővé ennyire széles skálán mozgó viselkedést, így a két, teljesen eltérő élményvilág egyetlen autóban ötvöződhet.

Tökéletes kombináció: 4MATIC állandó összkerékhajtás és 9G-TRONIC kilencfokozatú automataváltó

Az új GLE Coupé esetében a fejlesztők számára első ízben adatott meg a lehetőség, hogy az új 9G-TRONIC kilencfokozatú automataváltót egy hosszirányú hajtáslánccal szerelt összkerékhajtású Coupé modellhez párosíthassák. A 9G-TRONIC a DYNAMIC SELECT változtatható menetdinamikai szabályozórendszer állásának megfelelően ugyanúgy képes nyugodt suhanást biztosítani, mint a rendkívül sportos vezetési stílus segítője lenni. A tervezők ezzel teljes mértékben kihasználták az új váltóműben rejlő lehetőségeket, amely szükség szerint gyors váltási sebességekre és az intenzív gyorsításokat tökéletesen kiszolgáló kapcsolásokra, nyugodtabb stílus esetén pedig észrevehetetlen váltásokra képes.

Mercedes-Benz GLE Coupé

A 4MATIC állandó összkerékhajtásra ugyanez a sokszínűség jellemző, a rendszer magas szintű menetbiztonságot biztosítva képes kiszolgálni a sportos és a nyugodt vezetőt egyaránt. A GLE 350d és GLE 400 modellek semleges, 50:50 százalékos nyomatékelosztással rendelkeznek az első és a hátsó tengely között. A hangsúlyosan sportos GLE 450 AMG Coupé esetében azonban a tervezők módosították ezt a beállítást: a nyomatékérték 40:60 százalékos, hátsó tengelyre történt eltolásával még magasabb szintű agilitást és menetdinamikát értek el, ezáltal tovább fokozva a típus kanyarszeretetét. Kimondottan a DYNAMIC SELECT rendszer SPORT és SPORT+ állásában tapasztalhatunk messze átlag feletti hossz- és keresztirányú dinamikát - ilyenkor az összes menetdinamikai szabályozórendszer, a kipörgésgátló, a kanyardinamikai asszisztenssel rendelkező ESP®, a 4ETS összkerékhajtás-vezérlő, valamint az ADAPTIVE BRAKE fékrendszer-vezérlés a fokozott menetdinamikát szem előtt tartva végzi feladatát.

Stabilitás magasfokon: AIRMATIC ADS Plus, Sport Direktkormányzás és ACTIVE CURVE SYSTEM


A hajtáslánc úttörő konfigurációja mellett az új AIRMATIC légrugózás - amely első ízben párosítható az ADS Plus fokozatmentesen változtatható lengéscsillapítással - is garanciát jelent az egyedülálló stabilitásra. Az előre kiválasztott DYNAMIC SELECT menetprogram függvényében változik a lengéscsillapítás-vezérlés. SPORT+ állásban a lehető legmagasabb szintű keresztirányú dinamika áll a középpontban, a lehető legjobb menetkomfort mellett. A COMFORT program ezzel ellentétben a lehető legjobb dinamika mellett elérhető maximális kényelemre helyezi a hangsúlyt.

Az aktuális járműállapotot a rendszer a kormányszög-érzékelő, a négy kanyarodási szögérzékelő, az ESP adataiból nyert menetsebesség, valamint a fékpedál-kapcsoló információi alapján határozza meg. A vezérlőegység a felsorolt jelek alapján tökéletes finomhangolással képes vezérelni az aktuális csillapítóerőt - akár minden keréknél külön-külön.

Mercedes-Benz GLE Coupé

Az ACTIVE CURVE SYSTEM aktív járműdőlés-stabilizáló rendszer szintén akkor aktiválódik, amikor a járművezető SPORT vagy SPORT+ állásba kapcsol. Ezzel egyidejűleg az első és a hátsó tengely aktív keresztirányú stabilizátorai a kényelmet a luxus limuzinok szintjére emelik, és még a hirtelen bekövetkező egyirányú ütéseket (például jelentősebb kátyú) is hatásosan kompenzálják. Az újrakonfigurált, degresszív Sport direktkormányzással - amelynek 17,4:1 arányú áttételezése rendkívül direkt -, valamint a kompakt sportkormánnyal egyetemben minden körülmények között kiváló kezelhetőség jellemzi az autót, legyen szó akár városi manőverezésekről, nagy sebességgel megtett autópálya szakaszokról, vagy akár élvezetes országúti szerpentinezésről.

A GLE 350d 4MATIC és GLE 400 4MATIC modellek szériában acélrugókkal dolgozó AGILITY CONTROL futóművet kapnak amplitúdó-szelektív csillapítással. Opcionálisan itt is elérhető az AIRMATIC légrugózás ADS Plus rendszerrel.

A GLE 350d 4MATIC dízelmodell 258 lóerő (190 kW) csúcsteljesítményre képes, maximális forgatónyomatéka eléri a 620 Nm-t 1600/perctől. A GLE 400 4MATIC benzines változatban az új, közvetlen befecskendezéses V6-os biturbó erőforrás 333 lóerőt (245 kW) és 1400/perctől 480 Nm-t állít csatasorba. Az erő mindkét típusnál 20 colos (50,8 cm átmérőjű), 10-küllős könnyűfém kerekekre szerelt 275/50 R20 méretű gumiabroncsokon keresztül kerül az útra. Ha ezek nem lennének elég sportosak, a vásárlók 21 vagy 22 colos (53,3 cm illetve 55,9 cm átmérőjű) könnyűfém keréktárcsákat is rendelhetnek, tengelyenként eltérő szélességű abroncsokkal - a 22 colos kerekek csak ADS Plus rendszerrel ellátott AIRMATIC légrugózással együtt érhetők el.

A lökhárítók alá szerelt járdaszegélyvédők, az elöl-hátul króm optikában pompázó alvázvédő, valamint a krómozott kipufogóvégekkel ellátott kétcsöves kipufogórendszer tovább fokozza a GLE Coupé exkluzivitását. Nyáron zöld színű hővédő üvegezés csillapítja hatékonyan a napsugarak erejét, a világítás pedig a főfényszórók, a nappali menetfény, a hátsó lámpatestek és a 3. hátsó féklámpa esetében is szériában LED technikás.

Mercedes-Benz GLE Coupé

Mindezeken felül például a DYNAMIC SELECT menetdinamikai szabályozórendszer, az elektromosan nyitható-zárható EASY-PACK csomagtérajtó és a dinamikus segédvonalakkal ellátott tolatókamera is az alapfelszereltség részét képezi. Az aktív biztonságról kiegészítésképp a COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS ütközést megelző asszisztens, az ESP® kanyardinamikai asszisztens és az oldalszél-asszisztens gondoskodik. Szintén szériában jár a GLE Coupé összes változatához a BAS Plus fékrendszer, amely opcionálisan Kereszteződés-asszisztenssel is kiegészíthető.

Különösen sportos formában lép színre a GLE 450 AMG modell. A V6-os biturbó benzinmotor itt 367 lóerő (270 kW) leadására képes, amihez már 1400/perctől 520 Nm-es csúcsnyomaték társul. Ezek az értékek sportautós menetteljesítményeket tesznek lehetővé. A DYNAMIC SELECT rendszerhez a csúcsmodellben egy SPORT+ menetprogram is rendelkezésre áll.

A szériafelszereltséget ezúttal - egyebek mellett - egy speciális AMG optikai csomag egészíti ki, amely modellspecifikus első és hátsó kötényekből, egy, a karosszéria színére fényezett hátsó légterelőből, valamint 21 colos (53,3 cm átmérőjű), 5-duplaküllős könnyűfém keréktárcsákból áll. A kerekeken az első tengelynél 275/45 R21, míg a hátsónál 315/40 R21 méretű abroncsok feszülnek. Opcionálisan akár 22 colos (55,9 cm átmérőjű), 5-duplaküllős AMG könnyűfém keréktárcsák is rendelhetőek, szintén tengelyenként változó méretű abroncsokkal. Ennél a konfigurációnál elöl 285/40 R22, míg hátul 325/35 R22 méretű gumiabroncsok gondoskodnak a maximális tapadásról. A szériafelszereltség részét képezi továbbá a többi modellhez opcionálisan elérhető AIRMATIC légrugózás, valamint a fokozatmentes adaptív lengéscsillapítási rendszer (ADS Plus). A légrugózáshoz magasságszabályozás is jár, amihez magasabb sebességeknél egy automatikusan aktiválódó, extra alacsony járműmagasság funkció társul.

Kulcsszavak: bemutató, Mercedes-Benz GLE Coupé, suv, új modell
 
Máris több mint százezer megrendelés az Opel Crossland X-re Máris több mint százezer megrendelés az Opel Crossland X-re A BMW elkészítette a világ legnagyobb reklámplakátját A BMW elkészítette a világ legnagyobb reklámplakátját A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX A BMW X3-ra vadászik az Alfa SUV A BMW X3-ra vadászik az Alfa SUV Mercedes-Benz GLE Coupé - Coupé-gének egy robosztus SUV-ban Új Mazda3 hibrid és CNG változatok az idei Tokiói Autószalonon
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1