Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Mercedes-Benz GLE Coupé - Coupé-gének egy robosztus SUV-ban |
||
2015. november 01.
A Mercedes-Benz két, teljesen eltérő kategóriát ötvöz egyetlen modellel: a Mercedes-Benz GLE Coupéval. Az újdonságban ugyanúgy dominálnak a sportos Coupé-gének, mint a robusztus SUV-k markáns jellemvonásai.
|
Az aszfaltúton mutatott lenyűgöző menetdinamika mellett meggyőző, határozott fellépés jellemzi az autót. A szépen ívelő oldalvonal, a hosszan elnyújtott, erősen lejtő tető, a központi krómlamellával ellátott hangsúlyos hűtőrács és a hátsó kiképzés mind-mind a különösen sportos Mercedes-Benz modellekre emlékeztet. A GLE Coupé 258 és 367 lóerő (190-270 kW) közötti benzin- és dízelmotorokkal ünnepli premierjét. Különösen izgalmas a GLE 450 AMG csúcsmodell, amely az elsők között képvisel egy új sorozatot a Mercedes-AMG kínálatában - az AMG sportmodellek szériáját. A GLE Coupét bőséges szériafelszereltség jellemzi; ide tartozik például a DYNAMIC SELECT menetdinamikai szabályozórendszer, a Sport-direktkormányzás, a márkára jellemző vezetéssegítő rendszerek sorozata, a 9G-TRONIC automataváltó, vagy a 4MATIC állandó összkerékhajtás. "Új GLE Coupé modellünkben egyesülnek a coupé jellemző tulajdonságai - mint például a sportosság, a dinamika, az agilitás és a magabiztos fellépés - az SUV-k sokoldalúságával és robusztusságával." - mondta a Mercedes-Benz modellpalettájának legfiatalabb képviselőjéről Prof. Dr. Thomas Weber, a Mercedes-Benz Cars fejlesztési és kutatási igazgatója. A GLE Coupéval a Mercedes-Benz kibővíti coupé portfólióját. A klasszikus, kétajtós C-, E- és S-osztály Coupék, valamint a négyajtós CLS és CLA Coupék mellett az új coupé a lehető legkülönlegesebb stílusban hordozza ennek a kategóriának ismertetőjegyeit és könnyedségét. "A GLE Coupé a Mercedes-Benz számára egy sokoldalú járműosztály igazi úttörőjének számít. Ezzel új vásárlókat tudunk majd márkánkhoz csábítani.", vélekedett az új modellről Ola Källenius, a Mercedes-Benz Cars vezetőségének értékesítésért felelős igazgatója. DYNAMIC SELECT menetdinamikai szabályozórendszer: maximálisan flexibilis, a hangsúlyosan sportos beállítástól a kényelmesig A GLE Coupé már az első megtett métertől kezdve úgy viselkedik, mint egy valódi sportkupé. Az SUV-kra jellemző magasabb üléspozíció és a coupé modellek között szokatlanul jó körkilátás ellenére a bent ülők sokkal inkább egy sportautóban érezhetik magukat, mint egy terepjáróban. A hangélmény sportautókra emlékeztet, az izgalmakat pedig tovább fokozzák a vezető parancsait készségesen és azonnal lekövető reakciók. A másik oldalon viszont, ha úgy kívánjuk, az autó ugyanúgy képes kiszolgálni a nyugodt, komfortos suhanást, finoman ringatva utasait. Más márkák esetében ehhez a két külön élményvilághoz két autóra lenne szükség - egy agilis, színtiszta sportkupéra és egy komfortos, nyugodt SUV-ra. Az új GLE Coupé viszont egymagában képes minderre: a DYNAMIC SELECT változtatható lengéscsillapítás először tesz lehetővé ennyire széles skálán mozgó viselkedést, így a két, teljesen eltérő élményvilág egyetlen autóban ötvöződhet. Tökéletes kombináció: 4MATIC állandó összkerékhajtás és 9G-TRONIC kilencfokozatú automataváltó Az új GLE Coupé esetében a fejlesztők számára első ízben adatott meg a lehetőség, hogy az új 9G-TRONIC kilencfokozatú automataváltót egy hosszirányú hajtáslánccal szerelt összkerékhajtású Coupé modellhez párosíthassák. A 9G-TRONIC a DYNAMIC SELECT változtatható menetdinamikai szabályozórendszer állásának megfelelően ugyanúgy képes nyugodt suhanást biztosítani, mint a rendkívül sportos vezetési stílus segítője lenni. A tervezők ezzel teljes mértékben kihasználták az új váltóműben rejlő lehetőségeket, amely szükség szerint gyors váltási sebességekre és az intenzív gyorsításokat tökéletesen kiszolgáló kapcsolásokra, nyugodtabb stílus esetén pedig észrevehetetlen váltásokra képes. A 4MATIC állandó összkerékhajtásra ugyanez a sokszínűség jellemző, a rendszer magas szintű menetbiztonságot biztosítva képes kiszolgálni a sportos és a nyugodt vezetőt egyaránt. A GLE 350d és GLE 400 modellek semleges, 50:50 százalékos nyomatékelosztással rendelkeznek az első és a hátsó tengely között. A hangsúlyosan sportos GLE 450 AMG Coupé esetében azonban a tervezők módosították ezt a beállítást: a nyomatékérték 40:60 százalékos, hátsó tengelyre történt eltolásával még magasabb szintű agilitást és menetdinamikát értek el, ezáltal tovább fokozva a típus kanyarszeretetét. Kimondottan a DYNAMIC SELECT rendszer SPORT és SPORT+ állásában tapasztalhatunk messze átlag feletti hossz- és keresztirányú dinamikát - ilyenkor az összes menetdinamikai szabályozórendszer, a kipörgésgátló, a kanyardinamikai asszisztenssel rendelkező ESP®, a 4ETS összkerékhajtás-vezérlő, valamint az ADAPTIVE BRAKE fékrendszer-vezérlés a fokozott menetdinamikát szem előtt tartva végzi feladatát. Stabilitás magasfokon: AIRMATIC ADS Plus, Sport Direktkormányzás és ACTIVE CURVE SYSTEM A hajtáslánc úttörő konfigurációja mellett az új AIRMATIC légrugózás - amely első ízben párosítható az ADS Plus fokozatmentesen változtatható lengéscsillapítással - is garanciát jelent az egyedülálló stabilitásra. Az előre kiválasztott DYNAMIC SELECT menetprogram függvényében változik a lengéscsillapítás-vezérlés. SPORT+ állásban a lehető legmagasabb szintű keresztirányú dinamika áll a középpontban, a lehető legjobb menetkomfort mellett. A COMFORT program ezzel ellentétben a lehető legjobb dinamika mellett elérhető maximális kényelemre helyezi a hangsúlyt. Az aktuális járműállapotot a rendszer a kormányszög-érzékelő, a négy kanyarodási szögérzékelő, az ESP adataiból nyert menetsebesség, valamint a fékpedál-kapcsoló információi alapján határozza meg. A vezérlőegység a felsorolt jelek alapján tökéletes finomhangolással képes vezérelni az aktuális csillapítóerőt - akár minden keréknél külön-külön. Az ACTIVE CURVE SYSTEM aktív járműdőlés-stabilizáló rendszer szintén akkor aktiválódik, amikor a járművezető SPORT vagy SPORT+ állásba kapcsol. Ezzel egyidejűleg az első és a hátsó tengely aktív keresztirányú stabilizátorai a kényelmet a luxus limuzinok szintjére emelik, és még a hirtelen bekövetkező egyirányú ütéseket (például jelentősebb kátyú) is hatásosan kompenzálják. Az újrakonfigurált, degresszív Sport direktkormányzással - amelynek 17,4:1 arányú áttételezése rendkívül direkt -, valamint a kompakt sportkormánnyal egyetemben minden körülmények között kiváló kezelhetőség jellemzi az autót, legyen szó akár városi manőverezésekről, nagy sebességgel megtett autópálya szakaszokról, vagy akár élvezetes országúti szerpentinezésről. A GLE 350d 4MATIC és GLE 400 4MATIC modellek szériában acélrugókkal dolgozó AGILITY CONTROL futóművet kapnak amplitúdó-szelektív csillapítással. Opcionálisan itt is elérhető az AIRMATIC légrugózás ADS Plus rendszerrel. A GLE 350d 4MATIC dízelmodell 258 lóerő (190 kW) csúcsteljesítményre képes, maximális forgatónyomatéka eléri a 620 Nm-t 1600/perctől. A GLE 400 4MATIC benzines változatban az új, közvetlen befecskendezéses V6-os biturbó erőforrás 333 lóerőt (245 kW) és 1400/perctől 480 Nm-t állít csatasorba. Az erő mindkét típusnál 20 colos (50,8 cm átmérőjű), 10-küllős könnyűfém kerekekre szerelt 275/50 R20 méretű gumiabroncsokon keresztül kerül az útra. Ha ezek nem lennének elég sportosak, a vásárlók 21 vagy 22 colos (53,3 cm illetve 55,9 cm átmérőjű) könnyűfém keréktárcsákat is rendelhetnek, tengelyenként eltérő szélességű abroncsokkal - a 22 colos kerekek csak ADS Plus rendszerrel ellátott AIRMATIC légrugózással együtt érhetők el. A lökhárítók alá szerelt járdaszegélyvédők, az elöl-hátul króm optikában pompázó alvázvédő, valamint a krómozott kipufogóvégekkel ellátott kétcsöves kipufogórendszer tovább fokozza a GLE Coupé exkluzivitását. Nyáron zöld színű hővédő üvegezés csillapítja hatékonyan a napsugarak erejét, a világítás pedig a főfényszórók, a nappali menetfény, a hátsó lámpatestek és a 3. hátsó féklámpa esetében is szériában LED technikás. Mindezeken felül például a DYNAMIC SELECT menetdinamikai szabályozórendszer, az elektromosan nyitható-zárható EASY-PACK csomagtérajtó és a dinamikus segédvonalakkal ellátott tolatókamera is az alapfelszereltség részét képezi. Az aktív biztonságról kiegészítésképp a COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS ütközést megelző asszisztens, az ESP® kanyardinamikai asszisztens és az oldalszél-asszisztens gondoskodik. Szintén szériában jár a GLE Coupé összes változatához a BAS Plus fékrendszer, amely opcionálisan Kereszteződés-asszisztenssel is kiegészíthető. Különösen sportos formában lép színre a GLE 450 AMG modell. A V6-os biturbó benzinmotor itt 367 lóerő (270 kW) leadására képes, amihez már 1400/perctől 520 Nm-es csúcsnyomaték társul. Ezek az értékek sportautós menetteljesítményeket tesznek lehetővé. A DYNAMIC SELECT rendszerhez a csúcsmodellben egy SPORT+ menetprogram is rendelkezésre áll. A szériafelszereltséget ezúttal - egyebek mellett - egy speciális AMG optikai csomag egészíti ki, amely modellspecifikus első és hátsó kötényekből, egy, a karosszéria színére fényezett hátsó légterelőből, valamint 21 colos (53,3 cm átmérőjű), 5-duplaküllős könnyűfém keréktárcsákból áll. A kerekeken az első tengelynél 275/45 R21, míg a hátsónál 315/40 R21 méretű abroncsok feszülnek. Opcionálisan akár 22 colos (55,9 cm átmérőjű), 5-duplaküllős AMG könnyűfém keréktárcsák is rendelhetőek, szintén tengelyenként változó méretű abroncsokkal. Ennél a konfigurációnál elöl 285/40 R22, míg hátul 325/35 R22 méretű gumiabroncsok gondoskodnak a maximális tapadásról. A szériafelszereltség részét képezi továbbá a többi modellhez opcionálisan elérhető AIRMATIC légrugózás, valamint a fokozatmentes adaptív lengéscsillapítási rendszer (ADS Plus). A légrugózáshoz magasságszabályozás is jár, amihez magasabb sebességeknél egy automatikusan aktiválódó, extra alacsony járműmagasság funkció társul. Kulcsszavak: bemutató, Mercedes-Benz GLE Coupé, suv, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|