Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Hosszabb távon nem okoz nagyobb gazdasági károkat a VW dízelbotrány

Hosszabb távon nem okoz nagyobb gazdasági károkat a VW dízelbotrány

2015. szeptember 26.
Londoni pénzügyi elemzők szerint a német gazdaság hosszabb távon valószínűleg komolyabb károsodás nélkül megússza a Volkswagen autóipari csoport amerikai csalási botrányát.

Hosszabb távon nem okoz nagyobb gazdasági károkat a VW dízelbotrány

A City egyik legnagyobb pénzügyi-gazdasági elemzőháza, a Capital Economics szakértői pénteken összeállított helyzetértékelésükben közölték, hogy 2015-ben és 2016-ban változatlanul 1,5 százalékos, 2017-ben pedig 1,7 százalékra gyorsuló gazdasági növekedést várnak Németországban.

A botrány esetleges szélesebb gazdasági hatásaival kapcsolatos aggályok érthetők, hiszen a Volkswagen 600 ezer embert foglalkoztat, közülük 270 ezret Németországban, és a járműgyártás adja a teljes német ipari termelés 17 százalékát. Az ipar a német gazdaságban előállított bruttó hozzáadott érték 26 százalékát termeli meg, vagyis az autóipar a teljes német gazdasági kibocsátás csaknem 5 százalékát jelenti - áll a Capital Economics pénteki elemzésében.

Ráadásul sok más szektor foglalkoztatási és aktivitási mutatói is közvetlenül kapcsolódnak az autógyártáshoz. Az autókereskedések például a szolgáltatási ágazathoz tartoznak. Mindezek alapján úgy becsülhető, hogy a német munkahelyek 15 százaléka függ valamilyen módon az autóipartól.

Emellett a botránynak lehetnek más, kevésbé közvetlen hatásai is. A Volkswagen részvényárfolyama 30 százalékkal zuhant a botrány kirobbanása óta, és a BMW papírjai is 9 százalékot gyengültek, és ez befolyásolhatja a részvényesek fogyasztási kiadásait.

Hosszabb távon nem okoz nagyobb gazdasági károkat a VW dízelbotrány

Az ügyet megszenvedheti a német üzleti és fogyasztói bizalom is, aminek széleskörű gazdasági kihatásai lehetnek - hangsúlyozzák a Capital Economics londoni elemzői. A ház szerint azonban több olyan ok is van, amelyek miatt egyelőre "indokolatlan a vészvillogók bekapcsolása".

Az egyik az, hogy az érintett járművek visszahívása és kijavítása önmagában is generál valamelyes pótlólagos gazdasági aktivitást.

Vannak olyan találgatások, hogy a botrány miatt a fejlesztési beruházások hangsúlya ismét a benzinüzemű motorokra helyeződik át a dízeltechnológia rovására, ám ez is olyan gazdasági aktivitást jelenthet, amely egyébként nem jelentkezett volna a német gazdaságban. Mindemellett a korábbi hasonló külföldi incidensek tapasztalatai azt sugallják, hogy az ilyen jellegű botrányok nem gyakorolnak érezhető közvetlen hatást a járműágazat teljesítményére.

A Toyotának 2009 és 2011 között 9 millió autót kellett visszahívnia egy olyan hiba miatt, amely a járművek váratlan gyorsulását okozta, a General Motors pedig csak tavaly 27 millió autót hívott vissza a gyújtásrendszer hibája miatt.

General Motors

A statisztikák azonban azt mutatják, hogy az érintett időszakokban sem a japán, sem az amerikai autógyártásra nem gyakoroltak érezhető hatást ezek a visszahívási epizódok, és a két cég részvényárfolyamai is gyorsan ledogozták kezdeti veszteségeiket.

Felmerülhet az az érv, hogy a Volkswagen megítélésén súlyosabb csorba eshet, mivel a német cég szándékos csalást követett el. A Toyota és a GM járműveinek hibái azonban számos halálesetet okoztak, a Volkswagen-botránynak pedig nincsenek ilyen közvetlen tragikus következményei - érvelnek a Capital Economics londoni elemzői.

Mindezek alapján a ház azzal számol, hogy a német gazdaság hosszabb távon komolyabb gazdasági károk nélkül átvészeli a Volkswagen-botrányt.

Más nagy londoni házak szerint ugyanakkor a Volkswagennek valószínűleg hosszú távú károkat okozott az ügy.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, gazdaság, üzemanyag, volkswagen
 
A legjobb minősítés az Euro NCAP teszten – Öt csillag az ID.5, a Polo és a Taigo számára A legjobb minősítés az Euro NCAP teszten – Öt csillag az ID.5, a Polo és a Taigo számára Hosszabb távon nem okoz nagyobb gazdasági károkat a VW dízelbotrány Szikszón épül az új Hungaroring Az Opel Szentgotthárd készen áll a termelés újraindítására Az Opel Szentgotthárd készen áll a termelés újraindítására Hosszabb távon nem okoz nagyobb gazdasági károkat a VW dízelbotrány Megérkezett a Toyota Corolla új generációja Hosszabb távon nem okoz nagyobb gazdasági károkat a VW dízelbotrány Előtérben a gazdaságosság: COD-technika már három motorban
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1