Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Kia Motors a vadonatúj Sportage világpremierjét 2015 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon tartja

A Kia Motors a vadonatúj Sportage világpremierjét 2015 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon tartja

2015. szeptember 14.
A negyedik generációjába lépő, új Kia Sportage közvetlen elődjének sikereire építve, az egyre élesebb versenyhelyzetben innovatív, kifinomult megoldásokkal szólítja meg a piac vásárlóit.

Kia Sportage

Az új megjelenésű belső térben kiváló minőségű anyagok, harmonikus összhatású kialakítás, valamint fokozott praktikum és egy sor modern technológia garantálja fokozott kényelmet, praktikumot, kapcsolódási lehetőségeket és biztonságot. Az új és modernizált erőforrásokat, illetve sebességváltókat felvonultató hajtáslánc-választék még takarékosabb működést, még nagyobb teljesítményt kínál, miközben javult a rugózási komfort és a vezethetőség is.

A Sportage most először új ‘GT Line’ kivitelben is megrendelhető. A sportosabb vezetési élményre vágyó vásárlók igényeihez igazodva kifejlesztett GT Line verzió az alapkivitelű Sportage sokoldalúságát látványosabb megjelenéssel és dinamikusabb karakterrel teszi még vonzóbbá.

„Az elmúlt években a Kia Sportage nagymértékben hozzájárult márkánk fenntartható növekedéséhez és sikeréhez az európai piacokon.” – mondta Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezetője. „Rendkívül fontos modell ez a számunkra, különösen mivel egyre több ügyfél dönt a szabadidőjárművek mellett, a gyorsan növekvő szegmensben pedig minden eddiginél élesebb konkurenciaharc dúl.”

„Európában a Sportage a Kia zászlóshajója: tökéletesen megtestesíti a márka értékeit, és stabilan több mint egynegyedét teszi ki a Kia európai eladásainak.” – tette hozzá Cole. Ahogy folyamatosan növekszik ez az egyre népesebb szegmens, az új Sportage egyre inkább megerősíti a piacvezetők között elfoglalt pozíciónkat, és példát mutat vetélytársainak a kifinomult innováció, a markáns formaterv, a kiemelkedő anyagminőség terén.

A Kia Sportage a Kia szlovákiai Zsolnán működő gyártóüzemében készül, és a mai napig a márka legkeresettebb modellje Európában: 2014-ben Európa-szerte több mint 97 000 példányban talált gazdára, és ezzel a Kia összeladásainak 27,5 százalékát teszi ki.

Kia Sportage

Merész, új formatervvel lép színre a 2016-os Kia Sportage


A negyedik generációs Kia Sportage merész, új megjelenést kapott, minden szögből sportos, erőteljes képet mutat. Az új Sportage formatervezéséért a Kia európai dizájnstúdiója felelt, a németországi Frankfurtban dolgozó, európai szakemberek munkáját koreai (Namyang) és amerikai (Irvine, Kalifornia) kollégáik is segítették.

A világ leghíresebb, modern vadászrepülőgépeit jellemző, lágy és éles vonalak közötti kontrasztot alkalmazva az új Sportage vizuális harmóniában oldja fel az élesen definiált vonalak és a lágy, homogén felületek közötti feszültséget.

A Sportage tetszetős ´arca´ változott a leginkább a modellváltás során: a Kia jellegzetes tigrisorr hűtőmaszkja és a fényszórók az új modellnél különváltak. A fényszórók magasabbra kerültek, az élesen definiált motorházfedél külső éle mentén hátrafelé húzva helyezkednek el. A Sportage homlokzatának alsó traktusát mélyebb, szélesebb – hatékonyabb hűtést lehetővé tevő – hűtőmaszk teszi robusztusabbá. Az eredmény: impozánsabb megjelenés, stabilabb kiállás, annak ellenére, hogy az új modell megőrizte elődjének 1855 mm-es szélességét. A GT Line kiviteleken még tovább fejlődött az optika: megjelentek a ´jégkocka´ LED-es ködfényszórók, a nagyteljesítményű cee´d GT stílusában, valamint az alumíniumhatású padlóburkolatok.

A vadonatúj Sportage megőrizte jellegzetes profilját, noha tengelytávja 30 mm-rel nőtt (2670 mm-re), teljes hossza pedig 40 mm-rel nagyobb, eléri a 4480 mm-t. A hosszabb, még áramvonalasabb hátsó légterelő elnyújtottabb formát eredményez. A Sportage sziluettje a tető legmagasabb pontjától (1635 mm) finoman ereszkedik hátrafelé; míg a merészebb kerékívek, az éles karaktervonalak és a finoman kidolgozott felületek még dinamikusabb megjelenéssel ruházzák fel a modellt. Az összhatás a rajtgépről elrugaszkodó rövidtávfutó kidolgozott izomzatát idézi. A nagyobb első túlnyúlás (+20 mm) és a rövidebb hátsó túlnyúlás (-10 mm) döntöttebb, dinamikusabb karaktert eredményezett.

Az új Sportage farát vízszintesebb idomok és pontosan definiált karaktervonalak határozzák meg; a csomagtérfedél lágy felületei kihangsúlyozzák az autó szélességét, és még stabilabbá teszik a megjelenést. A 2013-as Kia Provo tanulmányautó által ihletett, keskeny vonalú zárófények, vízszintes párhuzamosok mentén helyezkednek el; a két lámpatestet az autó teljes szélességében végigfutó sáv köti össze, míg az irányjelző és tolatólámpák elkülönülve, mélyebben találhatók; ami optikailag hangsúlyosabbá teszi a far alsó felét. A Kia Sportage GT Line kivitele emellett kettős kipufogóvéggel, valamint fémhatású diffúzorral kelt még sportosabb megjelenést.

Kia Sportage

Az új, vonzó formaterv egyben minden eddiginél áramvonalasabb is: a Cw-érték 0,35-ről 0,33-ra csökkent, az átrajzolt padlóburkolattal és az újratervezett lökhárítókkal.

A vadonatúj Sportage 16, 17 vagy 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal rendelhető, míg a GT Line felszereltséghez alapáron jár egyedi, 19 colos könnyűfém keréktárcsa szett.

Modern elrendezés, még kifinomultabb kidolgozás a kiváló minőségű utastérben

A Sportage vadonatúj belső tere az egyik legnagyobb eltérés a harmadik generációs modellhez képest. A formatervező csapat az új belső tér megalkotása során arra törekedett, hogy egyszerű, modern rajzolatú, széles, vezető-centrikus műszerfalat alakítson ki. A beltérben a fém felületek puha tapintású anyagokkal keverednek, a határozottan megrajzolt, vízszintes vonalak kiemelkedően precíz műszakiságról tanúskodnak.

A Sportage vadonatúj belső tere kiváló anyagminőséggel hívogat: az elődénél jóval nagyobb arányban alkalmaz puha tapintású anyagokat, míg a szövetek, bőrfelületek és míves öltések fényűzőbb környezetet teremtenek. Az eredmény: olyan kifinomult, modern belső tér, amelybe a korábbinál hatásosabb hangszigetelésnek köszönhetően jóval kevesebb külső zaj jut be.

Míg az előző generációs Sportage utasterének központi eleme a jól körülírt, függőleges tájolású középkonzol volt, az új modell vízszintes vonalai hatásosabban hangsúlyozzák ki a beltér szélességét, és jobb térérzetet, egyben sportosabb hangulatot teremtenek.

Magabiztos, vízszintes kialakítása két jól elkülönülő zónára – a kijelző és a kezelő területre – osztja a műszerfalat. A kijelző zóna egyetlen feladata, hogy a lehető legegyértelműbben tájékoztassa az utasokat a vezető előtti műszeregységen, illetve a műszerfal közepét elfoglaló új, opciós 7,0 vagy 8,0 colos HMI kezelőfelületen keresztül.
Kia Sportage

A műszerfal egész hosszában végig futó, markáns vonal alatt helyezkedik el a kezelő zóna, lépcsőzetesen lefelé terjeszkedő középkonzollal, amely 10 foknyit a vezető felé fordul. Mivel számos funkció immár az opciós érintőképernyős infotainment és navigációs rendszeren keresztül vezérelhető, az új műszerfal letisztultabb lett, így a vezető különösen ergonomikus környezetet élvezhet, amelyben a kezelő zóna funkciói menet közben is egyértelműen azonosíthatók.

A két beltéri zóna közötti határvonal mentén egy- vagy kéttónusú környezetet alakítottunk ki: a tulajdonosok választhatnak az egyszínű fekete, illetve a kétszínű (sötétszürke/világosszürke, vagy fekete/bézs) kivitel között. A középkonzol a beltéri színvilágtól függetlenül stílusos fekete színű kivitelt kap. Az új GT Line vásárlói valamivel sportosabb környezetéről olyan részletek gondoskodnak, mint az alul egyenes karimájú, bőrrel burkolt kormánykerék, a minőségi, zongoralakk műszerfal vagy az alumínium pedálsor.

Tágasabb helykínálat, fokozott üléskomfort

A negyedik generációs Sportage minden elődjénél praktikusabbnak ígérkezik, köszönhetően a megnövelt belső és külső méreteknek, amelyek révén a fejlesztők minden utasnak tágasabb helyet, és fokozott üléskomfortot kínálhatnak.

A méreteket érintő legjelentősebb változás, hogy a Sportage tengelytávja 30 mm-rel megnőtt (2670 mm), így tágasabb lehet az utastér. Az egész jármű 40 mm-rel hosszabb (4480 mm); az első túlnyúlás a korábbinál 20 mm-rel hosszabb (910 mm), míg a hátsó túlnyúlás 900 mm-re csökkent (-10 mm). Az új Sportage magassága (1635 mm) és szélessége (1855 mm) megegyezik a kifutó modellével.

Az utasok helye is megnőtt: a fejtér elöl 997 mm (+5 mm), hátul 993 mm (+16 mm); míg a maximális lábtér 1129 mm (+ 19 mm), illetve 970 mm (+7 mm).

A plusz férőhelyre alapozva a fejlesztők még tovább kívánták fokozni az utaskomfortot.

Elöl nem csupán a lábtér nőtt meg, de magukat az üléseket is újraterveztük. A Sportage immár háromfokozatú első ülésfűtéssel, 10 irányban motorosan állítható, motoros deréktámaszú vezetőüléssel, vagy 8 irányban motorosan állítható utasüléssel is felszerelhető. A merevebb ülésvázak (szélesebb körben alkalmazott, nagy szakítószilárdságú acéllal), valamint az elöl és hátul átdolgozott ülésrugók és -párnák révén kevesebb rezgést továbbítanak, miközben az ülések könnyebbek (-2,5 kg) és tartósabbak is lettek.

Hátul a 40 mm-rel alacsonyabb belső padló (anélkül, hogy csorbult volna a szabad hasmagasság) és az üléspad 30 mm-rel megemelt csípőpontja együttesen jóval természetesebb, kényelmesebb üléshelyzetet tesz lehetővé, és a combok alátámasztása is jobb.

A Sportage hátsó üléstámlája mostantól 17 fokozatban állítható (23-37 fok között), míg a korábban a támla tetejénél található állítókar átköltözött oldalra, az ülés alsó feléhez, így a hátsó utasok igazán könnyen tökéletes kényelembe helyezhetik magukat. A hátsó ülések háttámlája és ülőlapja kétfokozatú fűtéssel szerelhető fel; ami jóval kellemesebbé teszi a hűvös reggeleken az indulást.

A kilátás előre és hátra egyaránt jelentős mértékben javult. Elöl a szélvédőoszlopok alacsonyabbra helyezett töve, valamint a keskenyebb A-oszlopok javítják a kilátást. A külső visszapillantó tükrök alacsonyabbra kerültek, ennek ellenére változatlanul kiváló hátratekintést tesznek lehetővé; ebben az új, keskenyebb (-62 mm) C-oszlopok és a magasabb (+30mm) hátsó szélvédő is fontos szerephez jut. Ezek a változások nem csupán a kilátást javítják, de a térérzetet is, amihez a 104 mm-rel megnövelt hosszban (490 mm) nyitható, külön megrendelhető panoráma napfénytető is hozzájárul

Az új karosszéria nagyobb méreteinek köszönhetően a negyedik generációs Kia Sportage csomagtartója a korábbi 465 literről 503 literre (VDA) nőtt, míg kihasználhatóságát két szinten behelyezhető padló javítja, így akár magasabb tárgyak is elférnek a csomagtérben, mégis elrejthetők a csomagtér-takaró alatt. A Sportage csomagtér-takarója a kategóriában egyedülálló módon a padló alatti rekeszben tárolható. Habár az új generációs Sportage nem szélesebb elődjénél, a karosszéria hátsó részének újratervezése lehetővé tette, hogy a csomagtartó belső szélessége 35 mm-rel nőjön, míg a csomagtérnyílás pereme alacsonyabbra került, így a csomagokat mindössze 732 mm-re kell emelni (-47 mm).

A vadonatúj Sportage üzemanyag-tartálya megnőtt a harmadik generációs modellhez képest (58 helyett 62 liter); így összességében a jármű teljes élettartama során kevesebb alkalommal kell tankolni, különösen, ha figyelembe vesszük a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást is.

Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, Frankfurt, IAA, kia, premier, Sportage
 
Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt Mazda világpremier helyszíne a Genfi Autószalon: a márka itt mutatta be a vadonatúj Mazda CX-30 modellt A Kia Motors a vadonatúj Sportage világpremierjét 2015 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon tartja A Citroen újabb drágaköve A Kia Motors a vadonatúj Sportage világpremierjét 2015 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon tartja Látványos felfrissülés – Az új Kia Soul Frankfurtban Toyota C-HR - Lenyűgöző megjelenés, izgalmas vezethetőség Toyota C-HR - Lenyűgöző megjelenés, izgalmas vezethetőség Genfben bemutatkozott a Renault új crossovere, a Kadjar Genfben bemutatkozott a Renault új crossovere, a Kadjar
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1