Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Az Audi Q7 legjobb, azaz ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP töréstesztjén |
||
2015. szeptember 07.
Az Euro NCAP a maximális öt csillaggal díjazta az Audi Q7 nyújtotta biztonságot. A felnőtt utasok védelme frontális – és oldalütközés során, a gyalogosvédelem, valamint a gyermekek számára nyújtott biztonság terén elvégzett értékelés szerint az aktuális Audi Q7 az egyik legbiztonságosabb jármű a kategóriájában.
|
A tesztmérnökök öt csillaggal, azaz a legjobb eredménnyel díjazták az Audi Q7 nyújtotta biztonságot. A hátsó üléssorok utasainak biztonságát frontális ütközés során vizsgáló teszt eredményei alapján kijelenthető, hogy a vezető- és az első utasülésen kívül a hátsó üléssorokban ülők is nagy biztonságban utazhatnak. Sok helyet és kiemelkedő biztonságot nyújt az autó a gyermekek számára is. A nagyvonalú belső térnek köszönhetően egyszerűen és kényelmesen, egyidejűleg akár hat gyerekülés is biztonságosan rögzíthető. A választható harmadik üléssor önálló ülései korlátozások nélkül használhatók és felszerelhetők még a harmadik ECE csoportba tartozó, akár 36 kilogramm testtömegű gyermekek számára készült gyerekülésekkel is. A modell elnyerte az „Euro NCAP advanced“ elismerést is, melyet a másodlagos ütközésvédelemnek és az „Audi pre sence basic” rendszernek köszönhet, amely a balesetveszélyes helyzetekben automatikusan megfeszíti a biztonsági öveket, felhúzza az oldalablakokat és becsukja a tolótetőt. A másodlagos ütközésvédelem automatikus fékezéssel csökkenti a megcsúszás és az újabb ütközés veszélyét a balesetet követően. Mindkét rendszer alapfelszereltség a Q7-ben. Az Audi nagy hangsúlyt fektet az „integrált biztonságra”, még az intézet által értékelt szempontokon felül is. Az Audi Q7 egyik fontos építőeleme a baleset-megelőzés és a gyalogosvédelem szolgálatában az „Audi pre sence city“ preventív utasvédelmi rendszer. A rendszer 85 km/óra sebességig figyeli az utat, különösen a közlekedés többi résztvevőjét. Amikor a rendszer kritikus menethelyzetet észlel, több lépcsőben figyelmezteti a vezetőt: Először figyelmeztet, majd enyhe figyelmeztető fékezés következik és végül a vészfékezés. Szükség esetén a rendszer teljes erejű vészfékezést is végez. 40km/óra sebességig elkerülhető minden ütközés a rendszer határain belül. Nagyobb sebesség esetén (85 km/óráig) a rendszer figyelmezteti a vezetőt. Ezen felül az „Audi pre sence city“ fékezési beavatkozással csökkenti az ütközési sebességet, és ezáltal enyhíti a balesetek következményeit. Az Audi Q7-ben olyan új vezetői segédrendszerek jelentek meg, mint a kiszállás-figyelmeztető rendszer (Exit Warning), balra kanyarodásban segítő rendszer (Turn Assist) és a vészhelyzetben kitérő manővert támogató rendszer(Collision Avoidance Assist). Ez utóbbi segíti a vezetőt a forgalmi akadályok kikerülésében, hogy elkerülhetők legyenek a balesetek. A Turn Assist rendszer figyeli a szembejövő forgalmat kis sebességű balra kanyarodás során. A Q7 abban a veszélyes helyzetben, amikor szemből közeledő autót érzékel a rendszer még a kanyarodás előtt automatikusan fékez és megáll. A kiszállás-figyelmeztető rendszer, amikor hátulról közeledő kerékpárost vagy autót érzékel egy felvillanó LED segítségével figyelmezteti az utasokat az ajtó kinyitása előtt. Az 1997-ben alapított NCAP (New Car Assessment Program) az újonnan piacra kerülő autók biztonsági vizsgálatát végzi. A szervezet 2015-től kezdve a frontális- és oldalirányú-ütközési tesztek elvárásait jelentősen szigorította annak érdekében, hogy a balesetek körülményeit még valóságosabban tudják képezni. Kulcsszavak: audi, euro ncap, Q7, törésteszt
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|