Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Biztonságos lehet-e a hálózatba kapcsolt közeljövő? |
||
2015. augusztus 26.
Az autóval hálózatba kapcsolt okostelefon, mely alkalmazásai a műszerfal képernyőjén futnak, az időszerű karbantartásukat előre kommunikáló alkatrészek vagy a navigációs rendszer adatai alapján az otthonához közeledő autós számára a ház fűtésrendszerének bekapcsolása mind olyan fejlesztések, melyek a Bosch járműtechnológiai jelenéhez és közeljövőjéhez tartoznak.
|
Ma már elég nehéz elképzelni az életünket az internet nélkül, ami nemsokára az autózásra, a közlekedésre is igaz lesz, mert a Bosch az autót is az internet aktív résztvevőjévé alakítja át. A hálózatba kapcsolt autó azt jelenti, hogy a vezető például hozzáfér a torlódásokkal, jegesedéssel, vagy balesetekkel kapcsolatos információkhoz, de a világháló azt is „megmondja” neki, hogy hol talál megfelelő parkolóhelyet vagy elektromos töltőállomást, amit azonnal le is foglalhat és ki is fizethet. Az autók egyúttal digitális szórakoztató-központokká is válnak, hiszen a Bosch segítségével egyre könnyebb lesz folyamatos hálózati hozzáféréssel rendelkezni és zenei szolgáltatásokat, közösségi hálókat, az okostelefonokra írt számos alkalmazást elérni. A hálózatba kapcsolt járművek biztonságosabbak, kényelmesebbek és hatékonyabbak, funkcióik és működésük optimalizálása révén hozzájárulnak a globális energiafelhasználás csökkentéséhez, s így a fenntarthatósághoz. A Bosch szerint az autók néhány éven belül a felhajtótól a lehajtóig önjáróak lesznek az autópályákon, a közlekedési, valamint a forgalmi adatok gyors átvitelével pedig lehetővé válik, hogy a hálózatba kapcsolt járművek előre tudják, mi történik a következő néhány sarokkal arrébb. Ezek az információk a jármű biztonságát is növelik: ha például több jármű is jelzi az ESP-rendszer üzembe lépését ugyanazon a helyen, a rendszer lekérdezi az időjárási adatokat és megállapítja, hogy az adott helyen jeges az út, és figyelmeztetni tudja a később érkezőket. Ezen felül az útépítéseknél kirakott ideiglenes sebesség-korlátozásokról, illetve az úton található torlódásokról kapott információk révén az automatizált autók fel tudnak készülni az eseményekre és már jó előre csökkentik a sebességet. Kommunikáló alkatrészek A Bosch termékeinek fejlesztése és gyártása során egyre nagyobb mértékben támaszkodik az Ipar 4.0 technikáira. A cél, hogy minden komponenst hálózatba kapcsoljanak, és ezzel az alkatrészek zökkenőmentesen tudjanak kommunikálni saját gyártási, bevizsgálási és üzemi adataikról. Ezt akkor is fel lehet majd használni, ha a termék már elhagyta a Bosch-gyárat. A tervszerű megelőző diagnosztika friss példája, hogy már ma is lehetséges a hálózatba kapcsolások vezérlőegységét arra használni, hogy a dízelbefecskendezőről annak egész életciklusa során adatokat gyűjtsön és működését az adatfelhőből online lehessen figyelemmel kísérni. Amennyiben az adatok a kopás jeleit mutatják, vagy megváltoznak az üzemi körülmények, az üzemi térkép módosított változatát ugyancsak az internet segítségével automatikusan lehet telepíteni. Lehetővé válik, hogy a gépkocsi részére azonnal helyet foglaljanak a szervizben és megrendeljék a tartalék alkatrészt, ha a vevő így kívánja, az elemzés után pedig a hibás dízelbefecskendezőt meg lehet javítani. A Bosch a hálózatba kapcsoltság terén végzett fejlesztéseit a három SZ-re alapozza: szenzorokra, szoftverekre és szolgáltatásokra. Az eredmény az intelligens otthonok, az energia és az ipar, valamint a mobilitás egymással hálózatba kapcsolt megoldásai. Egy éppen futó kísérleti forgatókönyv szerint például a mérnökök arra is fel tudják majd használni az autók navigációs rendszerét, hogy mielőtt a jármű utasaival hazaér, beindítsa a ház fűtését. Kulcsszavak: Bosch, fejlesztés, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|