Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged között

Húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged között

2015. augusztus 12.
A villamos és a nagyvasúti pályát is használó tramtrainnel húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged belvárosa között – közölte Almási István hódmezővásárhelyi polgármester szerdán az alföldi városban.

Húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged között

A közlekedési beruházással gyors, korszerű és kényelmes összeköttetés jön létre a két megyei jogú város között, megkönnyítve a naponta ingázó több ezer vásárhelyi és szegedi ember életét – mondta a politikus a fejlesztésről tartott sajtótájékoztatón. Hozzátette: az uniós támogatással megvalósuló beruházás segíti az egységesebb és versenyképesebb gazdasági régió kialakulását is.

A polgármester hangsúlyozta, a hazai és az uniós közlekedéspolitika egyaránt fontosnak tartja, hogy a korszerű elővárosi közlekedés ne csak Budapest agglomerációjában fejlődjön, hanem a vidék városainak összeköttetése is kiépüljön.

A két város nagyállomása között mintegy 100 kilométer/órás sebességgel közlekedő járatok a tervek szerint Hódmezővásárhelyen öt helyen állnak majd meg – közölte a polgármester. A politikus elmondta, jelenleg az engedélyes tervek és a jogi, üzemeltetési háttér előkészítése zajlik. Az újszerű, Magyarországon korábban még nem alkalmazott műszaki megoldások engedélyezési folyamata nehezen látható előre, de a 2020-ig tartó uniós ciklusban elkészül a beruházás.

A tervező konzorciumban résztvevő Utiber Kft. osztályvezetője Mercz Gábor közölte, Hódmezővásárhelyen 3,5 kilométer hosszú egyvágányú villamospálya épülne. A megállók akadálymentes peronjai közelében pedig - a helyi közlekedés igényeihez igazodva - kerékpártárolókat alakítanak ki.

Húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged között

Hódmezővásárhely-Népkert állomástól a szerelvények a nagy vasúti pályát használják majd, és csupán Algyőn állnak majd meg Szeged-Rókus állomásig, ahol a jelenlegi mellékvágány nyomvonalát felhasználva jutnak a szegedi 1-es villamos vonalára – ismertette a szakember.

A nagyvasúti pálya villamosítását a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. készíti elő. Hódmezővásárhely és Szeged között két helyen – Kopáncs állomás és az algyői Tisza-híd, illetve az M43-as autópálya és Szeged-Rókus között – kétvágányúra bővítik a pályát. A járművek a villamos 600 V egyenáramát és a nagyvasút 25 kV váltóáramát használják majd – közölte Mercz Gábor.

A szerelvények 20 perces követési idővel járnak majd, ezt a csúcsidőben betétjáratokkal 10 percesre sűrítik – mondta.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság bevonásával meghatározták a járművek alapparamétereit: az akadálymentes, légkondicionált, 90 fix ülőhelyes szerelvényeken a rövidebb távolságra utazóknak állóhelyek és lehajtható ülések is lesznek – tudatta a szakember.

Húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged között

Kulcsszavak: fejlesztés, Hódmezővásárhely, tömegközlekedés, tramtrain
 
Húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged között Közzétette autópálya-stratégiáját a román kormány Húsz percre rövidülhet a menetidő Hódmezővásárhely és Szeged között 150 új busz, és zavartalan szolgáltatóváltás az agglomerációs vonalakon BMW Concept Compact Sedan - A következő generáció autója BMW Concept Compact Sedan - A következő generáció autója November végén elindulhat a tram-train, 49 perc lesz a menetidő a teljes vonalon November végén elindulhat a tram-train, 49 perc lesz a menetidő a teljes vonalon A Nissan és a Foster + Partners bemutatja futurisztikus tervét a „mobilitás jövőjéről” A Nissan és a Foster + Partners bemutatja futurisztikus tervét a „mobilitás jövőjéről”
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1