Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Jól hozott a konyhára a Renault-Nissan együttműködés

Jól hozott a konyhára a Renault-Nissan együttműködés

2015. július 28.
A Renault-Nissan Alliance vállalatszövetség jelentése szerint 2014-ben 3,80 milliárd eurós rekord szinergiát ért el a tavalyi 2,87 milliárd euróhoz képest.

Renault Kadjar

Renault KadjarEhhez az eredményhez a beszerzés, a tervezés és a gyártás járult hozzá a legnagyobb mértékben. A vállalatszövetség első közös modulcsaládjának (Common Module Family - CMF) bevezetése, valamint a négy kulcsfontosságú tevékenység összehangolása mindhárom területen elősegítette a szinergiák növekedését. 

A szinergiákat a költségcsökkentések, bizonyos költségek kiiktatása és a növekvő bevételek segítik elő. Minden évben csak az új szinergiákat (nem a halmozottakat) veszik figyelembe. A szinergiákról készült kimutatás segíti a Renault és Nissant annak megállapításában, hogy valóban elérik-e a célként kitűzött teljesítményt. Azonban ennél is fontosabb, hogy a nettó megtakarítások és a bevétel növekedése által mindkét autógyártó értékesebb járműveket kínálhat ügyfeleinek világszerte.

 „A Common Module Family minden számottevő területen növeli a szinergiákat, ideértve a beszerzést, a járműtervezést és a hajtásláncokat" - mondta Carlos Ghosn, a Renault-Nissan Alliance vállalatszövetség elnök-vezérigazgatója. „Emellett a Renault és Nissan-nál a négy kulcstevékenység - a tervezés, a gyártástervezés és ellátásilánc-kezelés, a beszerzés és az emberi erőforrások - nemrégiben történt összehangolása további lendületet ad."

A Renault és Nissan 2014. április 1-jén hangolta össze négy kulcstevékenységet. Bár a Renault és a Nissan külön vállalatok maradnak, minden egyes tevékenységet egy közös vállalatszövetségi ügyvezető alelnök irányít. Az összehangolásnak köszönhetően a vállalatszövetség azt reméli, hogy céljait túlteljesítve 2016-ra 4,3 milliárd euró éves szinergiát fog elérni. Ez a 2009-es 1,5 milliárd euró többszöröse.

Nissan X-Trail

Nissan X-TrailCommon Module Family (CMF)


A közös modulcsalád a vállalatszövetség moduláris járműszerkezeteinek egyedülálló rendszere és a szinergiák növekvő forrása. A CMF-nek köszönhetően a Renault és Nissan több különböző járművet építhet kevesebb eltérő alkatrész felhasználásával, ugyanakkor növelheti az ügyfél választási lehetőségeit és a minőséget. A kis járművek alapjául a CMF-A szolgál, míg a közepes méretű járművek a CMF-B, a legnagyobb járművek pedig a CMF-C/D platformot használják.

A 2014 februárjában Európában bevezetett új Nissan Qashqai már a CMF-C/D platformra épül és a Nissan harmadik CMF modellje. 2013-ban a Nissan forgalomba hozta a Rogue utcai terepjárót az Egyesült Államokban, valamint az X-Trail crossovert Kínában. A Renault idén vezette be első CMF járműveit: az Új Espace-t és a Kadjart. Mindkét jármű szintén CMF-C/D platform alapra épült. 2015-ben a Renault a Kwid-et mutatja be Indiában. A Kwid az első vállalatszövetségi autó, amelyet a CMF-A szerkezetre alapozva építettek, és Chennai-ban, a Renault-Nissan üzemben gyártják majd. A Datsun 2016-ban fog egy ugyanezen a platformon alapuló járművet bemutatni.

A vállalatszövetség azt reméli, hogy 2020-ra járműveinek 70 százaléka CMF-szerkezeten alapszik majd.

Közös gyártás

A gyártási szinergiák egyik meghatározó eleme a járművek közös gyártása. A közös gyártás fellendülésére számítanak a vállalatszövetségen belül, miután világszerte az összes üzemben 2015 végéig bevezetik a Vállalatszövetségi Termelést (Alliance Production Way - APW). Az APW gyártási rendszer a szervezeten belüli legjobb gyakorlatok megosztásának eredménye, és lehetővé teszi az üzemek számára, hogy jobban kihasználják kapacitásukat azáltal, hogy mind Renault, mind Nissan járműveket gyártanak.

Nissan Rogue

2014-ben a Nissan elkezdte a Rogue crossover gyártását puszani üzemében, Dél-Koreában, hogy megfeleljen a vártnál erősebb egyesült államokbeli keresletnek.

A Togliattiban, Oroszországban található AVTOVAZ üzem a vállalatszövetség legnagyobb gyártási bázisa a világon, melynek kapacitása megközelíti az évi egymillió járművet. Az üzem négy márkanév alatt gyárt járműveket: Lada, Renault, Nissan és Datsun. A vállalatszövetség az orosz AVTOVAZ-t, Oroszország legnagyobb autógyártóját irányító vegyes vállalatban többségi tulajdonos.

Egyéb üzleti területekről történő hozzájárulás, ideértve az értékesítést és a marketinget

A vállalatszövetség nagymértékben profitál az egyéb területeken létrejött szinergiákból, mint például az értékesítés és a marketing.

Jó példa erre, hogy a vállalatszövetségnek köszönhetően, a Renault és Nissan világszerte széles körű járműválasztékot kínálhat ügyfeleinek. 2014-ben a vállalatszövetség globális szerződéseket írt alá számos flottaügyféllel, ideértve a multinacionális élelmiszer-termék vállalatot, a Danone-t is.

Lada X-Ray
 
Kulcsszavak: autógyár, gazdaság, Kadjar, lada, Renault-Nissan, X-Trail
 
Jól hozott a konyhára a Renault-Nissan együttműködés Jubileum a ŠKODA AUTO központjában – 15 millió autó Mladá Boleslavból 1905 óta Jól hozott a konyhára a Renault-Nissan együttműködés Csaknem egymilliárd forintos fejlesztést zárt le a Continental Jól hozott a konyhára a Renault-Nissan együttműködés Brit autóipari vezetők: Nagy-Britanniának az EU-ban kell maradnia Jól hozott a konyhára a Renault-Nissan együttműködés Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése Csehországban 12 százalékkal több személyautót gyártottak az első fél évben Csehországban 12 százalékkal több személyautót gyártottak az első fél évben
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1