Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Škoda 4,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során; az előző év magas szintjén a júniusi értékesítés

A Škoda 4,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során; az előző év magas szintjén a júniusi értékesítés

2015. július 27.
Töretlenül haladt növekedési pályáján az idei első félévben is a Škoda, januártól június végéig világszerte 4,2 százalékkal, összesen 544 300 (2014. első félév: 522 500) darabra növelve kiszállításait.

A Škoda 4,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során; az előző év magas szintjén a júniusi értékesítés

Ezzel a márka új rekordot állított fel első félévi kiszállításai terén. Júniusban a cseh gyártó 94 600 új autóját adta át ügyfeleinek, 0,1 százalékkal meghaladva az előző év ugyanezen hónapjának volumenét. Jól indított a Škoda Fabia és a Škoda Superb új generációja. A Fabia 24,3, míg a Superb 30,6 százalékos növekedést produkált Nyugat-Európában az első félév során.

„Nehéz, ám sikeres első félévet zárt a Škoda” – hangsúlyozta Werner Eichhorn, a Škoda igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „Júniusban megőriztük az előző év azonos hónapjának magas szintű értékesítési volumenét. Ennek során az egyes piacok eltérő teljesítménye is megmutatkozott, ám összességében a kedvező nyugat- és közép-európai mutatók sikerrel ellensúlyozták az elsősorban Oroszországban, Ukrajnában és Kínában tapasztalható nehéz piaci körülményeket” – folytatta Eichhorn.

Jó formában teljesített a Škoda Nyugat-Európában. Júniusban 9,3 százalékkal, 42 700 (2014. június: 39 100), az első félévben pedig 3,5 százalékkal, összesen 225 500 (2014. január - június: 217 900) járműre nőttek az eladások. Németországban, a Škoda legjelentősebb európai piacán – ismét megerősítve legerősebb importmárkaként kivívott pozícióját – a cseh gyártó júniusban 13,5 százalékkal, 17 000, az első félév során pedig 5,6 százalékkal, összesen 80 900 járműre növelte kiszállításait. Egyaránt kétszámjegyű százalékos növekedést ért el az első félévben a márka Spanyolországban (12 300 darab; plusz 25,0 százalék), Olaszországban (9200 darab; plusz 18,5 százalék), Svédországban (7600 darab; plusz 14,9 százalék), Svájcban (10 200 darab; plusz 11,5 százalék), Írországban (5200 darab; plusz 16,3 százalék) és Portugáliában (1800 darab; plusz 26,3 százalék).

A Škoda 4,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során; az előző év magas szintjén a júniusi értékesítés

Kelet-Európában (Oroszországgal együtt) a Škoda idén júniusban 7300 (2014. június: 11 100), az év első felében pedig 44 000 gépkocsiját (2014. január - június: 58 700) adta át ügyfeleinek. A Škoda kelet-európai piaci részesedése június végéig 4,6 százalékra (2014. első félév: 4,2 százalék) nőtt. Az orosz piacon a márka a tavalyi június 7900 eladott járművét követően az idén 4400 gépkocsiját értékesítette a hatodik hónap során (mínusz 43,9 százalék), illetve 28 000 autóját januártól június végéig (2014. január - június: 42 000; mínusz 33,3 százalék). Kétszámjegyű százalékos növekedést produkált az első félévben a Škoda Romániában (4200 darab; plusz 25,9 százalék), Szerbiában (3000 darab; plusz 10,7 százalék), Bulgáriában (1300 darab; plusz 32,7 százalék), valamint a balti államokban (3100 darab; plusz 20,0 százalék).

Erőteljesen gyarapította eladásait a Škoda Közép-Európában, ahol júniusban 14,9 százalékkal, 15 300 (2014. június: 13 300), az első félév során pedig 13,2 százalékkal, 88 900 (2014. első félév: 78 600) darabra növelte átadott járműveinek számát. A 2014 első félévi 20,3 százalékot követően idén június végére a márka immár 21,3 százalékra növelte közép-európai piaci részesedését. Hazai piacán, Csehországban, júniusban 24,3 százalékkal több, 7600 (2014. június: 6200), az első félév során pedig 22, 9 százalékos növekedéssel 42 800 járművét (2014. január - június: 34 800) szállította ki a Škoda. Ugyancsak kétszámjegyű százalékos növekedést ért el a márka Magyarországon (5200 darab; plusz 20,3 százalék) és Szlovéniában (3000 darab; plusz 15,8 százalék).

Növekedést produkált a Škoda Kínában is, ahol az első félév folyamán 5,8 százalékkal több, 138 300 (2014. első félév: 130 700), júniusban pedig 20 000 (2014. június: 23 600; mínusz 15,2 százalék) gépkocsija talált gazdára. Szintén bővültek az eladások Indiában, mégpedig júniusban 39,0 százalékkal 1300 (2014. június: 1000), az első félévben pedig 4,3 százalékkal 8000 darabra (2014. első félév: 7700). Több mint kétszeresére növelte kiszállításait a Škoda Törökországban (11 700 darab; plusz 112,0 százalék) és Egyiptomban (5400 darab; plusz 106,5 százalék). Kétszámjegyű százalékos növekedést könyvelhetett el a márka Izraelben (10 100 darab; plusz 23,0 százalék), Ausztráliában (2400 darab; plusz 30,2 százalék), Tajvanon (1400 darab; plusz 41,4 százalék), valamint Új-Zélandon (600 darab; plusz 30,1 százalék).

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, fabia, gazdaság, Mladá Boleslav, skoda, Superb
 
A Škoda 4,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során; az előző év magas szintjén a júniusi értékesítés 1600 km egy Ford Focus-szal A Škoda 4,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során; az előző év magas szintjén a júniusi értékesítés Az új SEAT Leon ST - kategóriájának legszebb kombija A Škoda 4,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során; az előző év magas szintjén a júniusi értékesítés Fél év intenzív tortúra készítette fel a Ford Transitot a kemény munkavégzésre Robusztus dizájnnal érkezik a ŠKODA kompakt SUV-modellje új, terepes változata Robusztus dizájnnal érkezik a ŠKODA kompakt SUV-modellje új, terepes változata A Škoda 4,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során; az előző év magas szintjén a júniusi értékesítés A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete biztatóan látja az autópiac 2014-es évét
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1