Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója

A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója

2015. július 24.
Az Audi a Holdra tör, mégpedig a Part-Time Scientists kutatócsapattal közösen. Közel 45 esztendővel a NASA utolsó emberi Holdra szállása után az együttműködő partnerek ismét az Apollo 17 egykori landolásának helyszínét választották ki projektjük céljául.

A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója

A német Part-Time Scientists mérnökcsapat a Google Lunar XPRIZE verseny keretében dolgozik azon, hogy ember nélküli holdjárót juttasson mellékbolygónk felszínére. Az Audi know-how számos műszaki területen segíti a Part-Time Scientists tagjait, a quattro összkerékhajtástól a könnyűszerkezetes és az elektromos mobilitási technológiákon át, egészen az automatizált járművezetésig.

„Kétségkívül izgalmas a magánfinanszírozású Hold-küldetés gondolata” – hangsúlyozta Luca de Meo, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítési és a marketing területeiért felelős tagja. „Az innovatív ötletek pedig támogatókat igényelnek, akik hatékonyan segítik megvalósításukat. A Part-Time Scientists csapat támogatása szándékaink szerint jelzésértékű és további partnereket ösztönöznek a birtokukban lévő know-how rendelkezésre bocsátására.” Luca de Meo június 25-én, a Cannes Innovation Days nemzetközi innovációs fórumon mutatta be az együttműködést.

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja szerint: „Nagy örömmel támogatjuk tudásunkkal és tapasztalatainkkal e projektet, a könnyűszerkezetes technológiáktól az elektronikán át, egészen a robottechnikáig.”

A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója

A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatójaA több mint 30 millió dollár díjazású Google Lunar XPRIZE olyan űrtechnológiai verseny, amely világszerte a robotizált űrkutatás kedvező költségszintű módszereinek kifejlesztésére kívánja ösztönözni a tervezőket és a vállalkozókat. A nyertes csapatnak olyan holdjárót kell az égitestre juttatnia, amely legalább 500 métert meg tud tenni annak felszínén, miközben nagyfelbontású képeket és videofelvételeket továbbít a Földre.

Az AUDI AG műszaki know-how formájában támogatja a Part-Time Scientists, vagyis a Google Lunar XPRIZE mezőnyében szereplő egyetlen német csapat roverjének megalkotását. A verseny eddigi szakasza során az űrhajózási szakértőkből álló zsűri már két úgynevezett Milestone Prize elismeréssel is díjazta a kutatócsoport holdjáróját.

Együttműködő partnerként az Audi mindenekelőtt a könnyűszerkezetes építés, az elektromos mobilitás és az automatizált járművezetés területein, valamint a quattro összkerékhajtással segíti a tervezőcsapat munkáját, de a tesztelés és a minőségbiztosítás témáiban is támogatja őket. Az Audi Konzept Design München emellett úgy dolgozza át a jövőben „Audi lunar quattro” néven szereplő holdjáró terveit, hogy ideális feltételeket biztosítson a korszerű könnyűszerkezetes technológiák alkalmazása számára.

Az Audi lunar quattro technikáját tartalmazó leszállóegység a tervek szerint 2017-ig egy hordozórakéta fedélzetén kel útra a világűrbe, hogy mintegy öt nap elteltével és 380 ezer kilométer megtétele után érkezzen meg a Holdra. A célba vett landolási területet a NASA utolsó emberi Holdra szállása, vagyis az Apollo 17 1972-es leszállóhelye közelében jelölték ki, a Hold Egyenlítőjétől északra. A körülményeket itt extrém hőingadozások jellemzik, amelyek akár a 300 Celsius fokot is elérhetik.

A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója

A Part-Time Scientists tagjai a legkülönfélébb tesztterepeken fejlesztették a nagyrészt alumíniumból készülő rovert, egyebek mellett az osztrák Alpokban és Tenerifén. Állítható napelem-panel fogja fel a napsugárzást, az így nyert energiát pedig lítiumion-akkumulátor tárolja, amely négy elektromos kerékagy-motort táplál. A jármű elején kialakított fejre rögzítve két sztereoszkopikus kamera, illetve egy anyagvizsgálatokat végző tudományos kamera dolgozik. Az elméleti csúcssebesség 3,6 kilométer/óra, amelynél a Hold egyenetlen, rögös felszínén sokkal nagyobb jelentőségűek a terepjáró és a tájékozódási képességek.

„Az Audi révén erős partnernek örvendhetünk, amely széles körű technológiai és mobilitási ismereteivel és tapasztalataival jelentősen előrelendíti munkánkat” – jelentette ki Robert Böhme, a Part-Time Scientists csapat alapítója és vezetője. „Nagy örömmel tekintünk a további együttműködés és a gyümölcsöző közös munka elé.”

A Part-Time Scientists csapata 2008 végén a Berlinben IT-tanácsadóként dolgozó Robert Böhme kezdeményezésére jött létre. Tagjainak – jelenleg mintegy 35 mérnök – túlnyomó része Németországból és Ausztriából érkezett, de három kontinens szakemberei – köztük Jack Crenshaw, a NASA korábbi vezető munkatársa Floridából – is erősítik a csapatot. A támogatók között az Audi mellett számos kutatási intézmény és high-tech vállalat is megtalálható, mint például az NVIDIA, a Berlini Műszaki Egyetem, az Austrian Space Forum (OeWF) és a Német Repülési és Űrhajózási Hivatal (DLR).

A több mint 25 csapat részvételével indult Google Lunar XPRIZE immár a döntő fordulójához érkezett, ahol a Part Time Scientists mellett Brazíliából, Kanadából, Chiléből, Magyarországról, Japánból, Izraelből, Olaszországból, Malajziából és az Amerikai Egyesült Államokból összesen még 15 csapat verseng.

Kulcsszavak: autóipar, fejlesztés, támogatás, űrkutatás
 
A 2017-es Mazda3-ban debütál első alkalommal a G-vectoring szabályzás A 2017-es Mazda3-ban debütál első alkalommal a G-vectoring szabályzás A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója Már 300 ezer kilométert tett meg az üzemanyagcellás Mercedes A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója Éld át az őrületes Juke Nismo élményt Megújul és bővül a HÉV-hálózat Megújul és bővül a HÉV-hálózat A sikertörténet folytatódik: a Ford 1,0 literes EcoBoost motorja egyre népszerűbb és egyre takarékosabb A sikertörténet folytatódik: a Ford 1,0 literes EcoBoost motorja egyre népszerűbb és egyre takarékosabb
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1