Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Az automatizált vezetés térkép-technológiáján dolgozik a Bosch

Az automatizált vezetés térkép-technológiáján dolgozik a Bosch

2015. július 22.
Az automatizált járművezetés fejlesztése nagyban hasonlít a sok darabból álló kirakós játékokhoz. A Bosch ezúttal a térképek és közlekedési információs szolgáltatások holland készítője, a TomTom segítségével illeszti helyére a kép egy újabb elemét.

Az automatizált vezetés térkép-technológiáján dolgozik a Bosch

A két vállalat ugyanis a magas fokon automatizált járművezetéshez szükséges térképadatok területén folytatott együttműködésről állapodott meg, amelynek keretében a TomTom készíti a térképeket, míg a Bosch – rendszerfejlesztői tevékenysége alapján – azok pontosságának követelményeit határozza meg. Az első részleges térképeket már a német A81 és az amerikai egyesült államokbeli I280 Interstate autópályán folytatott tesztjei során jelenleg is használja a Bosch.

„Csakis kellően nagy pontosságú térképek segítségével közlekedhetünk 2020-tól automatizált üzemmódban az autópályákon” – hangsúlyozta az együttműködés fontosságát Dr. Dirk Hoheisel, a Bosch igazgatótanácsának tagja. „2015 végére már Németország autópályáinak és gyorsforgalmi útjainak teljes hálózatáról új, nagypontosságú térképekkel szeretnénk rendelkezni az automatizált járművezetés számára” – emelte ki Jan Maarten de Vries, a TomTom autótechnikai részlegének alelnöke. Ezt az európai és az észak-amerikai úthálózat újbóli feltérképezése követi majd.
 
Többrétegű és jóval pontosabb térképek

 A magas fokon automatizált járművezetéshez használt térképeket alapvetően két tulajdonságuk különbözteti meg a napjaink navigációs rendszereiben alkalmazottaktól. Méter- helyett immár deciméter-nagyságrendű pontosságuk mellett az automatizált járművezetés térképei több rétegből állnak. A hagyományos alap-navigációs réteg segítségével határozza meg a rendszer az A-ból B-be vezető útvonalat és az egyes igénybe vett utak sorrendjét.

Az automatizált vezetés térkép-technológiáján dolgozik a Bosch

A lokalizációs réteg újszerű eljárással szolgál nagypontosságú adatokkal, amelyek alapján a jármű már az éppen igénybe vett forgalmi sávban határozhatja meg pozícióját. Ennek során a gépkocsi környezet-megfigyelő érzékelőinek információit veti össze a térkép lokalizációs rétegének megfelelő adataival. Ennek eredményeképpen az úthoz és annak környezetéhez viszonyítva egyaránt pontosan meghatározható a jármű helyzete. A lokalizációs réteg felett elhelyezkedő tervezési réteg a további fő jellemzőkön – például útburkolati jelek, közlekedési táblák és sebességkorlátozások – túl többek között az út geometriai adataira vonatkozó információkat is tartalmaz, például a kanyarívek sugarát vagy a lejtők, illetve emelkedő meredekségét. E tervezési réteg igen részletes információi alapján dönt az automatizált vezetésű jármű, például a sávváltásairól.

A magas fokon automatizált járművezetés biztonsága és kényelme szempontjából kulcsfontosságú e térképanyag frissítése. A közlekedési torlódásokra, balesetekre, építési szakaszokra vagy sebességkorlátozásokra vonatkozó információknak egyaránt aktuális formában kell rendelkezésre állniuk, csakis így választható meg minden esetben előrelátó módon a lehető legkedvezőbb stratégia. A Bosch és a TomTom többféle megoldással kívánja biztosítani a térképek állandó aktualizálását. A TomTom térképészcsapata továbbra is folyamatosan járja az utakat, pontosan rögzítve azok új elemeit és esetlegesen megváltozott vonalvezetését. A rövidtávú változások, mint például a közlekedési torlódások vagy a frissen kihelyezett jelzőtáblák naprakész követésére a TomTom és a Bosch további flották információit kívánja felhasználni, amelyek járművei az ehhez szükséges érzékelőkkel is rendelkeznek. Az aktuális közlekedési helyzetről ily módon nyert adatok egy szerverbe futnak majd, amely ellenőrzésüket követően a központi digitális térkép-adatbázisba táplálja őket, immár aktuális formában bocsátva a magas fokon automatizált vezetésű gépkocsik rendelkezésére. A jármű így olyan közlekedési információkhoz is juthat, amelyek jóval túlmutatnak fedélzeti környezet-érzékelők hatótávján.

Az automatizált vezetés térkép-technológiáján dolgozik a Bosch

A jelenlegi nagysikerű együttműködés bővítése


 A magas fokon automatizált járművezetéshez szükséges térképek kifejlesztése terén folytatott közös munka a Bosch és a TomTom már meglévő, nagysikerű együttműködésének további bővítése. A TomTom a Bosch Connected Horizon szolgáltatása számára is biztosít a megfelelő szerver segítségével rendelkezésére álló, valós idejű információi alapján – lokalizációs réteg nélküli – térképadatokat. A 2014-es Hannoveri Haszongépjármű Kiállítás (IAA) alkalmával bemutatott Connected Horizon így előrelátó vezetést, és mindenkor a megfelelő stratégia alkalmazását teszi lehetővé a választott útvonal mentén. A rendszer jó előre felismeri például a hegytető után leselkedő veszélyhelyzetet vagy a közlekedési torlódást, s még időben, automatikusan mérsékli a jármű sebességét. Ezzel a megoldással hatékonyan csökkenthető a ráfutásos balesetek veszélye, miközben jóval kiegyensúlyozottabb, így kényelmesebb és gazdaságosabb vezetésre kínál lehetőséget.
 
Kulcsszavak: automatizált járművezetés, Bosch, fejlesztés, járműipar
 
Az automatizált vezetés térkép-technológiáján dolgozik a Bosch A BYD továbbra is tervezi európai gyár létesítését Az automatizált vezetés térkép-technológiáján dolgozik a Bosch Jelentős környezetvédelmi előnyök hosszabb járműszerelvényekkel A Toyota nyilvánosságra hozta 2015. első negyedévére vonatkozó értékesítési eredményeit A Toyota nyilvánosságra hozta 2015. első negyedévére vonatkozó értékesítési eredményeit Az automatizált vezetés térkép-technológiáján dolgozik a Bosch A városi dugók elkerülésére itt a MINI Citysurfer tanulmány A négykarikás márka modellpalettájának legújabb fénydizájnja A négykarikás márka modellpalettájának legújabb fénydizájnja
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1