Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény

Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény

2015. július 13.
Az új Honda HR-V két nagy hatékonyságú erőforrással kezdi meg pályafutását - a vásárlók 1,5 literes benzines (i-VTEC, 96 kW, 130 LE) vagy 1,6 literes dízelmotort (i-DTEC, 88 kW, 120 LE) választhatnak.

Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény

Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény Mindkét hajtómű négyhengeres és a Honda Earth Dreams Technology motorcsalád tajga, közös jellemzőjük a kimagasló teljesítmény és hatékonyság, a gyors reakciókészség, valamint hogy megfelelnek az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma előírásainak.

Az 1.5 i-VTEC az erőt és a takarékosságot ötvözi, 130 lóerős csúcsteljesítményét hatezres percenkénti főtengelyfordulaton adja le, míg a 155 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték 4600-tól aknázható ki. Működését olyan innovációk teszik hatékonnyá, mint a Honda által fejlesztett VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control – elektronikusan szabályozott szelepnyitási idő és szelepemelés) és VTC (Variable Timing Control – változó vezérlésszabályozás) rendszer, de említhetnénk a közvetlen befecskendezést, a hengerfejben kialakított meredek szívócsatornákat vagy a dugattyúk optimalizált formáját is. A súlycsökkentés jegyében könnyebb főtengelyt, valamint független csapágyházakat alkalmaztak.

Az 1498 köbcentis i-VTEC motorral, valamint manuális váltóval felszerelt HR-V 10,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg CVT nyomatékelosztóval 11,2 másodperc ez az érték. Az utóbbi, kifejezetten hatékony erőátvitellel az üzemanyag-fogyasztás vegyes üzemben 5,2 l/100 km, s a szén-dioxid-kibocsátás sem haladja meg a 120 g/km-t.

A rendkívül fejlett, 1,6 literes i-DTEC dízelmotort kizárólag az európai piacon forgalmazza a Honda. Alacsony üzemanyag-fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának hátterében számos fejlett technikai megoldás áll, ilyen például a közösnyomócsöves befecskendező és a turbófeltöltő, valamint a csökkentett belső súrlódás. Az 1597 köbcentis erőforrást kompakt, nagy teljesítményű turbófeltöltő lélegezteti, méghozzá alacsony nyomású kipufogógáz-visszaforgató rendszerrel (EGR), valamint nagy áramlású szívócsővel és nagy örvénylésű szívócsatornával megspékelve. További ínyencség a nagy szilárdságú, alacsony súlyú, karcsú főtengely és a nyitott vízterű, nagy nyomású öntési eljárással készülő, alumínium hengerfej – e kettő alkalmazásával minden eddiginél könnyebb hajtóművet sikerült alkotnia a Hondának.

Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény

Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény A 120 lóerős (4000 f./perc) teljesítménynek és a 300 Nm-es forgatónyomatéknak köszönhetően az 1.6 i-DTEC dízelmotorral felszerelt a HR-V-t kategóriájának egyik legfürgébb modellje. A 100 km/órás tempó eléréséhez mindössze 10 másodpercre van szüksége. Manuális váltóval társítva kombinált üzemanyag-fogyasztása csupán 4,0 l/100 km, s szén-dioxid-kibocsátása is csak 104 g/km.

Alapesetben a benzines és a dízelmotorhoz egyaránt hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, ez szintén jelentős változtatásokon esett át. Optimalizálták például a fogaskerekek szélességét és elrendezését, ezáltal rövidebbé válhatott az egység, és új, alacsony súlyú, nagy szilárdságú tengelyt alkalmaztak az általános hatékonyság növelésének érdekében. Tovább javult a váltások minőségérzete is, így – Hondához méltóan – gyorsak, precízek és kifinomultak a kapcsolások. Apró figyelmesség, hogy a hátrameneti fokozat kapcsolásához ezentúl kisebb erő kell, a csapágyhang pedig sokkal halkabb a tolatás során.

A Honda által fejlesztett, népszerű CVT váltó (a 2015-ös Jazz-hez is rendelhető) a HR-V 1.5 i-VTEC-hez is elérhető lesz. Vezérlését kifejezetten az európai autósok szokásaira szabták, azaz közvetlen és egyenletesen működik, akárcsak egy hagyományos kéziváltó. Az új program révén az autó sebessége és a motor fordulatszáma jobban igazodik a gázpedálálláshoz, egyszersmind közvetlenebbek a pedálreakciók és lineáris a teljesítményleadás.

Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény

Emellett természetesebb érzést nyújt a korábban manuális váltót használók számára, a szoftver ugyanis hét sebességfokozatot szimulál, méghozzá a lehető legoptimálisabb áttételekkel. A könnyebb kezelhetőség érdekében két speciális programot is írtak a CVT erőátvitelhez. Az EDDB (Early Downshift During Braking – korai visszaváltás fékezés közben) segíti a vezetőt fékezéskor. Lassulást érzékelve, vagy amikor jármű lejtőn ereszkedik, illetve kanyarhoz közelít, az EDDB emeli a fordulatszámot, növelve ezzel a motorféket, és lehetővé téve az intenzívebb újbóli gyorsítást.

A Fast Off figyeli, hogy a sofőr mennyi idő alatt lép le a gázpedálról, és ha az átlagosnál gyorsabb tempót érzékel, úgy változtatja a fordulatszámot, hogy motorfékkel segítse a lassítást. E rendszer fokozott tesztelésen esett át az európai gyorsforgalmú és többsávos úthálózaton. Például könnyedén azonosítja azt a szituációt, amikor a vezető előzne, de a szomszédos sávban közlekedő jármű miatt a manővert nem tudja azonnal végrehajtani. Ilyenkor a Fast Off a hirtelen gázelvétel hatására magasabb fordulaton tartja a motort, hogy minél előbb megkezdhesse majd a sofőr az előzést.

Ezzel az újonnan fejlesztett CVT váltóval lenyűgözően alacsony üzemanyag-fogyasztás érhető el, s a kényelemhez is hozzájárul.

A CVT egység a váltóáttétel folyamatos módosításával, nem pedig a fojtószelep szabályozásával teszi lehetővé, hogy a motor mindig optimális tartományban működjön. Az automatikus motorvezérlés révén a CVT váltó a szimulált hét sebességfokozat közül mindig az optimálisat választja, a fordulatszámnak, a gázpedál állásának és a sofőr pillanatnyi szándékának megfelelően. A takarékosságot nem csak széles áttételtartomány, alacsony tömeg és átgondolt tervezés szolgálja, hanem kisebb nyomást kifejtő szíjtárcsák, optimalizált olajpumpa és –áralmás, valamint csökkentett súrlódású forgó-csúszó alkatrészek is.

Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény

Az új HR-V a Honda világszerte értékesített kompakt családjának tagja - szofisztikált, játékos, élvezetesen vezethető és biztonságérzetet nyújt.

Karosszériájának 27 százaléka nagy szakítószilárdságú acélból készül, és a részegységek illesztése is rendkívül merev, így a padlólemez, illetve a kocsitest nem csavarodik számottevően. A merev karosszéria a futóművet (elöl MacPherson rendszerű, hátul H alakú, torziós, csatoltlengőkaros) is masszívvá teszi, ezt fejeli meg az alacsony súlypont és a minimális csavarodási hajlam. Mindez strapabíró, magabiztos autót jelent a gyakorlatban, amiben minden helyzetben tökéletesen megbízhat a vezető.

Az agilis viselkedésben az új, szénkefe nélküli villanymotorokra épülő, adaptív elektronikus szervokormánynak jelentős szerepe van. Hogy minimális legyen az alulkormányozottság és maximális az úttartás, a karosszéria hosszirányú elfordulási tengelyét (roll centre) elöl alacsonyabbra engedték, míg hátul magasabbra emelték. Az eredmény kivételesen egyenletes, kiszámítható viselkedés, ami a crossover szegmens leginkább magabiztosságra ösztönző modelljévé teszi a HR-V-t.

A HR-V biztos lassítását erőteljes és fáradhatatlan fékrendszerre bízták a Honda szakemberei. Elöl 293 milliméteres, hűtött tárcsafékek teljesítenek szolgálatot, hátra pedig 282 milliméter átmérőjű, tömör tárcsák kerültek. A hatékony fékezést és a stabil útfekvést az alábbi elektronikus kiegészítők szolgálják: blokkolásgátló (ABS), elektronikus fékerőelosztó (EBD), fékasszisztens, menetstabilizáló (VSA) és hegymeneti asszisztens.

Minden Európában értékesített HR-V könnyűfém felniken gördül. Az alapmodell és a középszinten felszerelt változatok 16 colos kerekeket és 215/60 R16 méretű abroncsokat kapnak, a gazdagabb verzióknál pedig 215/55 R17 olvasható le a gumik oldalfaláról.

Kulcsszavak: bemutató, honda, HR-V, új modell
 
Sanghajban bemutatkozott a megújult Porsche Macan Sanghajban bemutatkozott a megújult Porsche Macan Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény Új megjelenés és még fejlettebb technológia az új Micrában Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény Autócsodák a roncstelepről a Discovery Channel műsorán Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1