Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Bemutatkozik a Honda kompakt szabadidő-autójának új generációja |
||
2015. július 08.
A kompakt szabadidő-autók új generációja – tágas és variálható, mint egy MPV, masszív, mint egy SUV és éppoly’ karizmatikus, akárcsak egy kupé.
|
A kompakt szabadidő-autók szegmensének legfrissebb tagjaként a vadonatúj Honda HR-V teljesen új szemléletmódot képvisel. Különleges koncepciójában az egyterűek (MPV) helykínálata és variálhatósága egyesül a SUV-ok tekintélyt parancsoló kisugárzásával és a kupék karakteres megjelenésével. Mindemellett élmény vezetni és kifejezetten takarékos, így ideális választás a kategória vásárlói számára. A Honda becslései szerint az új HR-V jövőbeni vásárlóinak 70 százaléka másik márkáról nyergel át, s vélhetően egyterűt vagy középkategóriás ötajtóst vezetett korábban. A 4,3 méter hosszú HR-V-t úgy tervezték, hogy egyedülálló fiataloknak és gyerekvállalás előtt álló pároknak egyaránt ideális legyen, azaz tökéletesen passzoljon életvitelükhöz, s igazodjék a jelenkori dizájntrendekhez. Az új HR-V-ről már első pillantásra lerí, hogy a céltudatos, kifinomult esztétikai érzékű fiatalságot hivatott megszólítani, vonzó, markáns vonalakkal jellegzetesebbé tett karosszériája egyszerre sportos és robusztus, ötvözve a kupék és a szabadidő-autók legnemesebb tulajdonságait. Magas építésével (1605 mm) és különleges formavilágával elegáns, erőteljes benyomást kelt, s egyértelműen látszik rajta, hogy biztonságos, megbízható és funkcionális. Páratlan konstrukciója komoly előnyt jelent a hétköznapokon, hiszen a belsőtér a kategória legtágasabbja, a Honda által fejlesztett, innovatív Mágikus Ülésrendszer pedig végtelenül sokoldalúvá és praktikussá teszi a modellt. Elsőrangú mivoltához a kabinban használt, kiváló minőségű alapanyagok is hozzájárulnak, csak úgy, mint a különleges hangulat, ami kellemessé, egyszersmind sportossá teszi az óriási utasteret. Az új HR-V motorpalettáján két - nagy hatékonyságú - erőforrás szerepel a forgalmazás kezdetén. Az 1.6 i-DTEC 120, az 1.5 i-VTEC 130 lóerős, s mindkettő az Earth Dreams motorcsalád tagja. Az erőátvitelről alapesetben hatfokozatú kéziváltó gondoskodik, de az i-VTEC egységhez folyamatosan változó áttételű automatikus nyomatékelosztó (CVT) is rendelhető. Az új HR-V a Honda következő generációs járműveinek előfutára, egyértelműen bizonyítva, hogy a márka továbbra is élen jár a technikai fejlesztésekben, s legfőbb célja, hogy könnyebbé tegye a vásárlók életét. Az új HR-V 2015 őszén kerül a márkakereskedésekre, vásárlói – az Eredeti Honda Kiegészítők mellett - három felszereltségi szint közül választhatnak. Karakteres, kupészerű megjelenés a szabadidő-autók magabiztos, erőteljes kisugárzásával megfűszerezve A HR-V tervezőcsapata a „Dynamic Cross Solid” angol jelmondat alapján fejlesztette az autót, dinamikus, egyszersmind masszív megjelenésre törekedve, mely a kupék elegáns, nyújtott vonalvezetését csempészi a szabadidő-autók robusztus, erőteljes formavilágába. – Magasra emelt vezetőülés és strapabíró konstrukció, ezek egy átlagos SUV alapvető értékei – mondta el Masaki Kobayashi, a HR-V vezető formatervezője. – Arra törekedtünk, hogy érzelmeket keltsünk, így jött létre az „emocionális és masszív” karosszéria, valamint a „személyre szabott, végtelenül tágas” utastér. Olyan előnyös tulajdonságokat szerettünk volna egy koncepcióba sűríteni, melyeket elsőre összeférhetetlennek hinne az ember, de valójában együtt válnak teljessé. Ez a szemléletmód tette praktikussá és ropogósan frissé a HR-V-t – árulta el. A vadonatúj HR-V olyan termék, amit a céltudatosság hívott életre - friss, innovatív és valós élethelyzetekre ad választ. A HR-V-t kifejezetten olyan vásárlóknak szánja a Honda, akik tudatosan választanak autót, s nagy jelentőséget tulajdonítanak a naprakész formáknak, valamint a praktikus kialakításnak. Ezért aztán a HR-V karosszériája szép és modern – kupékat idéző tetővonalához hangsúlyos orr és kiterebélyesedő alsó rész társul, finoman formált, mégis jellegzetes vonalakkal kiegészítve. Ebből fakadóan feltűnő és magabiztos benyomást kelt a modell, s – nem mellesleg – a Honda arculatához is igazodik. Hogy még vadabb és bátrabb legyen az összhatás, a hűtőrács feketében pompázik. A HR-V alapjait adó kocsitest sportos és dinamikus, akárcsak egy vérbeli kupé, és hogy semmi ne zavarja meg a formai harmóniát, a hátsó kilincsek észrevétlenül bújnak meg a C-oszlopban. Feltűnő, éles vonalai az autó teljes hosszán végigfutnak, s mivel előre dőlnek, álló helyzetben is úgy tűnik, mintha haladna a modell. A formatervezők arra is nagy hangsúlyt fektettek, hogy a HR-V megnyugtatóan robusztus legyen. Mélyen barázdált alsó karosszériaelemei és szélesre húzott lökhárítói a strapabíróság érzetét keltik, egyszersmind a masszív, akadályt nem ismerő, nagyméretű szabadidő-autókhoz teszik hasonlatossá a HR-V-t. A gondosan megrajzolt vonalak révén a kategória legjobb aerodinamikai teljesítményével büszkélkedhet a típus. Alacsony légellenállásában és kedvező üzemanyag-fogyasztásában az alsó burkolatoknak is nagy szerepe van. A motor- és padlótakaró idomok kifinomult, optimalizált áramlást garantálnak, s nem mellesleg az utastér továbbfejlesztett hangszigetelésének is részei. Az aerodinamikai tervezőmunka során úgy alakították a lökhárítókat, hogy a lehető legkisebb felhajtóerő hasson a kocsitestre, és nagy tempónál is stabil maradjon az autó. Kobayashi úr elmondta: - Nagyon elégedettek vagyunk a dinamikus formával, a kiváló minőségű felületekkel és az összetett, mégis harmonikus részletekkel. Hatalmas volt az öröm, mikor a tervezőcsapat végre összeszerelve látta a prototípust, s kiderült, hogy elértük, amit szerettünk volna. Úgy gondolom, hogy a HR-V minden helyzetben elegáns és vonzó, ugyanakkor határozott, kemény kiállása van, látszik, hogy megbízhat benne az ember – osztotta meg. Az új HR-V színválasztékában négy metál- (Brilliant Sporty Blue, Alabaster Silver, Modern Steel, Ruse Black) és három gyöngyházmetál (Morpho Blue, Crystal Black, White Orchid) fényezés is szerepel. Emellett Milano Red árnyalatban is kérhető, s újdonság a kizárólag HR-V-hez kínált Ruse Black, valamint Morpho Blue tónus. Kategóriaelső méretű, számtalan módon variálható beltér A vadonatúj Honda HR-V belsőterét a felhasználók folyamatosan változó igényeire szabták, modern, hangulatos környezet biztosítva számukra. A márka szakemberei arra törekedtek, hogy a kategória legnagyobb és legpraktikusabb kabinját hozzák létre, amit dinamikus, érzelmekkel teli formavilág jellemez. Ennek érdekében magát az életet vették alapul, s – a márka hitvallásához hűen - valódi igények alapján tervezték meg az összetevőket. Munkájuk gyümölcseként magas használati értékű, mindazonáltal emberi léptékű és vidám hangulatú kabin várja az utasokat, mondhatni, öröm beülni az autóba. Tágas és sokoldalú – a HR-V beltere az MPV-k (Multi Purpose Pehicle – többcélú jármű, egyterű) értékeit menti át a crossover szegmensbe, elsőként ötvözve a magas üléspozíciót, a könnyű kezelhetőséget és a dinamikus menetteljesítményeket. A leendő HR-V-tulajdonosok nem csak biztonságban érezhetik magukat, hanem magabiztosnak is, hiszen közel 100 milliméterrel magasabbról szemlélhetik az utat, mint egy átlagos szedánban vagy kombiban, így messze beláthatják a környezetet. A megemelt padló és ülőlap másik előnye, hogy sokkal könnyebb a be- és kiszállás, mint egy hagyományos személyautó esetén. A tágas és számtalan módon variálható utastér kialakítását a karosszéria középrészére, az első ülések alá helyezett, alacsony profilú üzemanyagtartály tette lehetővé. Ezzel a megoldással rengeteg hely szabadult fel a hátsó sorban, bekerülhetett hát a Honda által fejlesztett, 60/40 arányban osztott Mágikus Ülésrendszer, melyet tetszés szerint konfigurálhatnak az utasok, mindig az aktuális létszámhoz, illetve rakományhoz igazítva a HR-V belső terét. A Mágikus Ülésrendszer a megszokott konfiguráció mellett három egyéb pozícióba is beállítható. Utility (haszonjármű) üzemmód – a támlák egészen előre dőlnek, így hatalmas, síkpadlós, 1845 milliméter hosszú raktér várja a poggyászokat. Tall (magas) üzemmód – a hátsó ülőlapok függőleges pozícióba kerülnek, így a második sorban padlótól plafonig (1240 mm), illetve első támlától hátsó támláig kihasználható a hely. Long (hosszú) üzemmód – az első utasülés és a jobb hátsó támla egyaránt előre dől, így a kialakult „alagútba” 2445 milliméter hosszú tárgyak is gond nélkül behelyezhetők. Az utasok a hatalmas, kategóriaelső méretű utasteret is nagyra értékelik majd. A fej-, láb-, illetve válltér elöl és hátul egyaránt rendkívül tágas, olyan, mintha nagyobb méretosztályú autóban ülne az ember. A csomagtartó befogadóképessége szintén a kategória legjobbja, tekintve, hogy 470 liternyi poggyászt nyel el alaphelyzetben, és az ülések ledöntésével 1533 literre bővíthető. Nem okozhat gondot a bepakolás sem, hiszen az ötödik ajtó 1180 milliméter széles, a rakodóperem pedig mindössze 650 milliméterre esik a talajtól. Hogy az igazán hosszú utak is kényelmesen, fáradtságmentesen teljenek, a Honda mérnökei a szegmens legkifinomultabb utasterét kívánták megalkotni. Az új, nagy hatékonyságú hangszigetelést kifejezetten a HR-V-hez fejlesztették, beleértve a legmagasabb minőséget képviselő, nem szőtt alsó borítást és a zajelnyelő szőnyegeket is – ilyenekkel eddig csak felsőkategóriás modelleknél találkozhattak a vásárlók. Persze ez csak a jéghegy csúcsa, a kifinomult, pihentető atmoszféra jegyében hangelnyelő elemek kerültek kerékjáratokban, s szigetelőbetétek vannak a padlószőnyegek, a padlókárpit és a műszerfal alatt is. Az utastérbe jutó zaj 100 km/óránál csupán 65 dB, így az utasok akár suttogva is beszélgethetnek. Kifinomult, szofisztikált utastér elsőrangú anyagokból Nem volt könnyű dolga a HR-V tervezőinek, hiszen olyan összeegyeztethetetlennek tűnő tulajdonságokat kellett egy konstrukcióba sűríteniük, mint a nagy befogadóképesség, a biztonságot sugárzó masszivitás és a – kupékra jellemző - körülölelő vezetői környezet. A tágas, nagy légterű utasteret elsőrangú anyagok, puha tapintású felületek, visszafogott, elegáns krómbetétek és stíluselemnek is beillő varrások emelik prémium szintre. Hasonlóan kidolgozott a műszerfal is, igényes részletei és pianófekete paneljei csodaszéppé és végtelenül előkelővé teszik. A színekről és mintázatokról a vásárlók dönthetnek, az általuk választott anyagokkal kifejezve fiatalságukat, intelligenciájukat és persze stílusokat. A vezetővel szemben három lebegő hatású, megvilágított kerettel körülölelt műszer kapott helyet. Ha a Honda által fejlesztett ECO Assist aktív, a sebességmérő háttérvilágítása – a vezetési stílus függvényében – zöld és fehér között változik. Az első utas előtt három új, „széles áramlású”, állítható szellőzőrostélyt helyeztek el a mérnökök, minden helyzetben kellemes szellőzést biztosítva az út során. Az áramlás mértékét úgy szabályozták, hogy az ablakhoz legközelebb eső nyíláson érkezzen a legtöbb oxigén, ugyanakkor keveset fújjon a középkonzolon kialakított csatorna, s közepes mennyiséget a középkonzolhoz legközelebbi légbeömlő. Az új HR-V-t három felszereltségi szinttel kínálja a Honda. A vevők - felszereltségtől és régiótól függően – különféle fekete kárpitanyagokat választhatnak, kezdve a kiváló minőségű textiltől, a félbőrön át, egészen a teljes bőrözésig. Hogy a beltér még tágasabbnak érződjön, a gazdagon felszerelt változatokhoz 846 milliméter hosszú, nyitható, üveg panorámatető is rendelhető. Billentése és elhúzása csak egy mozdulat, s nem kell bajlódni az árnyékolórólóval sem, ugyanis a tető nyitásakor automatikusan felcsévélődik, majd – ha erősen süt a nap - egy karnyújtással visszahúzható. Az első rész 475 milliméter hosszú, hátrahúzásnál 27,5 millimétert emelkedik. Hála a „Smart Touch Interior” névre keresztelt kezelőszerv-elrendezésnek, minden könnyen, kényelmesen vezérelhető, beleértve az elektronikus rögzítőféket, a légkondicionálót és az érintésre is működésbe belépő irányjelzőt. Kulcsszavak: bemutató, honda, HR-V, suv, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|