Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLC

Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLC

2015. július 06.
„Az új GLC logikus továbblépést jelent sikeres SUV filozófiánk megvalósításában. A lehető legkényelmesebb utazási kényelmet sportos vonallal fűszerezi, lenyűgözően teljesít az úton, valamint arról letérve, új formavilágának és felszereltségi szintjeinek köszönhetően pedig kimondottan jó ránézni,” mondta Thomas Weber, a Daimler AG felügyelő bizottságának tagja és a Mercedes-Benz Cars kutatásokért és fejlesztésekért felelős vezetője.

Mercedes-Benz GLC

Mercedes-Benz GLCAz új GLC formafilozófiája az érzéki letisztultságot és a modern esztétikát részesíti előnyben a klasszikus off-road kinézettel szemben. A dinamikus formaterv érzelmeket kelt, miközben letisztult vonalakat használ. A felületek pozitív irányban feszülnek, az egyértelműen futó, precíz vonalak pedig követik a Mercedes-Benz modern SUV-jeire jellemző kialakítást. A GLC viszont csak optikailag távolodik el ősétől, a G-osztálytól. Technikai szinten minden területen új mércét állít fel – és épp úgy, mint előtte, a középkategóriás SUV terepképességei kiválóak maradtak.

A karakteres SUV orrkialakítás a rövid túlnyúlásokkal, a merőlegesen álló, háromdimenziós hűtőrács kettős lamellával, és a középen elhelyezett csillag a sikeres új formaterv képviselője. Az opcionálisan LED High Performance világítással kérhető markáns első fényszórók magabiztos kiállást kölcsönöznek a GLC-nek, amelyet a jól megkülönböztethető éjszakai megjelenésük tovább hangsúlyoz. Az integrált alsó védelemmel rendelkező lökhárítók három formában elérhetőek: az alapverzió mellett van egy terepjárásra optimalizált kiadás nagyobb terepszögekkel, valamint egy különösen sportos AMG variáns is.

Az oldalnézet szinte kupészerű íveket tár elénk, amely a 118 mm-rel nagyobb tengelytávval együtt elegánsan hosszú profilt kölcsönöz a GLC-nek. Ezt a benyomást tovább erősíti a márka jellegzetességeként itt is megjelenő, elegánsan lejtő tetővonal, valamint az izmos vállak. Az emelkedő alsó karaktervonal életre kelti a jármű oldalnézetét. A matt fekete kerékjárati ívek, az akár 20 colos kerekek és az opcionális oldalsó fellépő egyértelműen jelzik a GLC terepképességeit.

Mercedes-Benz GLC

Mercedes-Benz GLCA hátsó rész karakterét a széles, izmos vállak, a horizontálisan kialakított kontúrvonalak, valamint a karakteres éjszakai megjelenéssel rendelkező, kettéosztott, LED-es hátsó lámpák határozzák meg. Ahogy elöl, úgy itt is különböző lökhárító-variációk elérhetőek. A kifinomult technikai megoldásnak köszönhetően a tető zavartalanul fut: az antennát a külső tükrökbe és a tető légterelőjébe építették be.

A GLC belső tere: egy osztállyal feljebb


A formatervi paradigmaváltás nem csak a külső megjelenést érinti. A modellváltás a belső tér előrelépésén is jól látható. A modern környezet a nagytestvér GLE minőségének színvonalát tükrözi. Az új formai kialakítás az érzéki letisztultságot dinamikus sportossággal ötvözve a modern luxus új értelmezését adja. A GLC belső tere a márkára jellemző kifinomult atmoszférát nyújtja, melyben a kézzel készített hangulatot keltő, magas minőségű anyagok, mint a nappabőr, vagy a nyílt pórusú fabetét, és az aprólékosan kialakított részletek megnyerő összhatást keltenek. Végül, de nem utolsó sorban, az utazókat és csomagjaikat jóval tágasabb belső tér várja. Az opcionális, nagyméretű panorámatető tovább fokozza a belső tér tágas, levegős érzetét.

A teljesen új belső kialakítás középpontjában a műszerfal, és az íves vonalakkal kialakított középkonzol áll. A nagy, egyrészes központi panel elegánsan ível a középső légbeömlőktől egészen a könyöklőig. A határozott vonalak fokozzák a térérzetet, miközben letisztult, modern hangulatot keltenek. A kartámaszon található, új fejlesztésű innovatív touchpad érintőfelülete a forgótárcsás kapcsoló felett ergonómiailag tökéletesen illeszkedik a középkonzolra. Akárcsak egy okostelefonnál, ennek segítségével különösen egyszerű és intuitív a központi rendszer összes funkciójának használata – csak néhány ujjmozdulat szükséges hozzá. A touchpad segítségével betűket, számokat és különleges karaktereket is be lehet írni bármely nyelven az Audio 20 vagy a COMAND Online rendszerbe. A középen elhelyezett kijelző részben a középkonzolba van beépítve. A fémes hatású, öt kerek légbeömlő sportos atmoszférát kelt, érdekes kontrasztot képezve a többi anyag meghitt, otthonos kialakításával.

Mercedes-Benz GLC

Mercedes-Benz GLCNagyobb hely, nagyobb élvezet, nagyobb kényelem


Az elődjével összehasonlítva az új modell jóval tágasabb elöl és hátul egyaránt. A GLC előző modellhez viszonyított hossznövekedését hatékonyan használták fel a belső tér tágasságának fokozására. Szinte az összes kulcstényező fejlődött, különösen a hátsó helykínálat.

További kényelmi szempont a hátsó utasok be- és kiszállása, amelyet szintén jelentősen fokoztak azzal, hogy 34 milliméterrel nagyobb lábtér áll rendelkezésre a járműbe történő beüléshez, vagy annak elhagyásához.

A tér hatékony kihasználásával, illetve az intelligens kialakítással a mérnököknek sikerült a csomagtér méretét, valamint a sík rakodófelülettel a használati értékét is megnövelni. A hátsó üléspad 40/20/40 arányban ledönthető, és rakodóállással is rendelkezik, melyben a háttámlák meredekebb szöge nagyobb csomagteret tesz lehetővé. A hátsó ülések mögötti tér 80-110 literrel növekedett, összesen 580 literesre. A GLC akár 1600 liternyi teret is képes felmutatni – 50-nel többet, mint a korábbi generáció. A csomagtér maximális hossza 1320 milliméter, miközben a maximális szélesség 150-nel egészen 1100 milliméterre növekedett.

A pakolást jelentősen megkönnyítheti az AIR BODY CONTROL opció esetében a csomagtér magasságának 40 mm-es csökkentése, valamint a HANDS-FREE ACCESS, amely lehetővé teszi a csomagtartó automatikus nyitását a lábunk lökhárító alatt történő meglendítésével.

Energia-hatékonyság: döntő paraméterek

Átfogó intézkedési csomaggal a Mercedes-Benz a GLC energia-hatékonyságát és teljesítményét egyaránt jelentősen fokozta. A továbbfejlesztett vagy új hajtási rendszerek, a kiváló aerodinamika és az intelligens, könnyűsúlyú kialakítás járult hozzá elsődlegesen a jármű üzemanyag-hatékonyságához. A dízel és a benzines modellek egyaránt jelentősen takarékosabbak. Az előző generációhoz képest 19 százalékkal csökkent az üzemanyag-fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás, miközben változatlan teljesítmény mellett továbbfejlődtek a menetteljesítmények. 

Mercedes-Benz GLC

Mercedes-Benz GLCAz összes modell megfelel az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási előírásoknak és start-stop rendszerrel rendelkezik. Az új GLC 350 e 4MATIC személyében a kategóriában elsőként a Mercedes-Benz kínál konnektorról tölthető hibridet, amely az agilis összkerékhajtást kimondottan alacsony fogyasztási és emissziós értékekkel kombinálja: a középkategóriás SUV mindössze 60 gramm CO2-t bocsájt ki kilométerenként, végsebessége pedig 235 km/h a kategória legjobb rendszerteljesítményének (211 + 116 lóerő) köszönhetően. A félelektromos jármű önállóan, elektromos hajtással egy feltöltéssel 34 kilométert képes károsanyag-kibocsátás nélkül megtenni, szükség esetén pedig 0-ról 100 km/h-ra 5,9 másodperces gyorsulásra képes, a boost funkciónak köszönhetően. A konnektoros nagytestvéréhez – az S-osztályhoz – hasonlóan a GLC 350 e 4MATIC az összes kényelmi és hatékonyság-fokozó rendszerrel rendelkezik, kezdve a flexibilis, intelligens működési stratégiától, a hibridspecifikus vezetési üzemmódokon és a haptikus gázpedálon át az előre programozható klimatizálásig.

A formatervi változásoknak köszönhetően a GLC aerodinamikájáról is csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. A típus a 0,31-es légellenállási együtthatójával (GLK 0,34), és a 0,794-es (GLK 0,87) teljes légellenállási tényezőjével egyértelműen új mércét állít fel a szegmensben. A jármű alapformájának jelentősen aerodinamikusabb kialakítása mellett a kivételesen jó értékek számos részletekbe menő fejlesztésnek is köszönhető, mint például a hűtőrács és a fényszóró környezetének illesztése, a hűtőrács kialakítása, a kibővített hátsó légterelő és a jármű aljának optimalizált burkolata.

A jelentősen megnövelt külső méretek, a nagyobb tengelytáv és a gazdagabb felszereltség ellenére a jármű tömege 80 kilogrammal csökkent. Ehhez elsődlegesen a teljesen új karosszéria járul hozzá, amely 50 kilogrammal könnyebb, mint a kisebb GLK esetében, köszönhetően az alumínium, valamint a nagy és ultra nagy szilárdságú acél intelligens használatának. Az alumínium alkatrészek tovább csökkentik a futómű tömegét is, amely a rugózatlan tömeg mérséklésével fokozza az utazási kényelmet. Az opcionális AIR BODY CONTROL teljes, többkamrás légrugózás egyes alkatrészei könnyű, mégis erős üvegszál-erősítésű műanyagból készülnek, amely csökkenti a rendszer súlyát a hagyományos légrugózásokhoz képest. Az új, kompakt erőátviteli rendszer és a 9G-TRONIC magnézium váltóháza önmagában 12 kg-os tömegcsökkenést eredményez az elődmodellhez képest.

AIR BODY CONTROL: innovatív légrugózás

Az új GLC alapfelszereltségéhez tartozik az AGILITY CONTROL acélrugós futómű és a változtatható lengéscsillapítási rendszer. A GLC az egyetlen modell ebben a kategóriában, amelyhez opcionálisan teljes, többkamrás légrugózás érhető el elektromosan vezérelt, folyamatosan változtatható rugózással. Az AIR BODY CONTROL futómű kivételes stabilitásról és sportos agilitásról gondoskodik optimális kényelem és kivételes terepképességek mellett. Az egyes karakterisztikák a DYNAMIC SELECT üzemmódválasztó segítségével elérhetőek. Sport módban a GLC utasai úgy érezhetik, mintha egy sportautóban ülnének, amely magas kanyarsebességre képes a futómű feszesebb hangolásának, valamint 15 mm-es magasság-csökkenésének köszönhetően. A Comfort üzemmód éppen ennek ellenkezőjét kínálja, lágy futóműhangolásával a különösen kényelmes utazásra koncentrálva. A maximális vezetési biztonság érdekében a rugók és a lengéscsillapítás ebben az üzemmódban is 60 milliszekundumon belül reagál például egy hirtelen kikerülő manőver esetén. Az opcionális Off-Road technikai csomaggal felszerelve a GLC AIR BODY CONTROL légrugózása optimalizálja a kerekek kapcsolatát az úttal, és biztosítja a terepen való továbbhaladást a szabad magasság 50 mm-es megnövelésével, és a futómű kimondottan lágy hangolásával. A rendszer további előnyeihez tartozik a mérsékelt oldaldőlés kanyarodáskor, az automatikus szintszabályozás és a csomagtartó magasságának csökkentése ki- és bepakoláshoz.

Kulcsszavak: bemutató, galéria, mercedes-benz, premier, suv, új modell
 
Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLC 4C: az Alfa Romeo márka múltjának és jelenének tökéletes szintézise Íme az új BMW M240i M Performance Edition Íme az új BMW M240i M Performance Edition Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLC A 370Z a Nissan új európai Nismo modellválasztékának második tagja Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLC Lenyűgöző innovációk az örömautózás jegyében Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLC Feltűnőbb stílusjegyekkel jön az új Yaris
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1