Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Bemutatjuk a BMW Group tesztlétesítményét Miramas-ban

Bemutatjuk a BMW Group tesztlétesítményét Miramas-ban

2015. július 06.
A BMW Group dél-franciaországi, Miramas-ban működő tesztlétesítménye immáron közel 30 éve a BMW autók és motorkerékpárok fejlesztésének központi helyszíne. Stabil éghajlati körülményeivel és széleskörű használati lehetőségeivel a mintegy 473 hektáron elterülő létesítmény kiváló környezetet biztosít az egyes hajtáslánc-megoldások és futómű-technológiák átfogó tesztelésére.

A BMW Group tesztlétesítménye Miramas-ban

Az Autodrome de Miramas nevű létesítményt 1986-ban vásárolta meg a BMW Franciaország, majd az elmúlt közel 30 évben folyamatosan bővítette és fejlesztette a területet. Miközben a különféle tesztpályák együttes hossza meghaladja az 50 kilométert, a Miramas-i létesítmény ultramodern irodáknak és fejlesztő objektumoknak is otthont ad az új modellek, illetve technológiai alkatrészek kifejlesztése és finomhangolása érdekében.

A tesztlétesítmény központi eleme a hajdani versenypálya 5 kilométer hosszú aszfaltcsíkja, amit a nagysebességű tesztekhez autópálya-gyűrű, ezen felül számos járműkezelési szakasz és dombos terep, éles kanyarok, egyenetlen felületek és off-road pályák egészítenek ki. A létesítmény egyik legkülönlegesebb pontja a Nürburgring egyik szakaszának reprodukciója: a Miramas-i versenypálya Petit Ovale negyedének felújításakor a Nürburgring Caracciola-Kurve (Karussell néven ismert) kanyarját is lemásolták. A tesztpályák extrém megterhelésnek teszik ki a járműtechnológiákat, ezáltal a futómű-alkatrészek és az elektronikai vezérlő rendszerek optimalizálásának és finomhangolásának tökéletes helyszíne.

A BMW 2-es Active Tourer plug-in hibrid prototípus: a BMW eDrive technológiát újabb BMW-modellek öröklik meg

Az elektromos mobilitás megjelenése új fejezetet nyitott a BMW modelltörténetében. A BMW i modellekhez kifejlesztett BMW eDrive technológiát a plug-in hibrid hajtáslánc részeként újabb járműkoncepciók öröklik meg, a technológia felhasználhatóságának rugalmasságát állítva a középpontba. A rendszert most először hangolták össze az elsőkerék-meghajtás és a keresztben beépített belsőégésű motor kettősével.

A BMW Group tesztlétesítménye Miramas-ban

A Miramas-ban bemutatott BMW 2-es Active Tourer plug-in hibrid prototípus az első kerekeket hajtó, háromhengeres BMW TwinPower Turbo benzinmotor, az előre beépített nagyfeszültségű generátor és a hátsó kerekeket hajtó elektromos motor hármas egységének első képviselője. Az innovatív hajtáslánc-megoldás egy, a BMW i8 plug-in hibrid sportautóéhoz hasonló, útviszonyokhoz igazodó összkerékhajtást hoz létre, fordított elrendezésben.

Eme plug-in hibrid hajtáslánc kiemelkedő hatékonysága, az összkerékhajtásban rejlő elektromos autózás lehetősége és az elektromos motor azonnal rendelkezésre álló, maximális erőtartaléka eleddig ismeretlen tényező volt ebben a szegmensben. A BMW 2-es Active Tourer plug-in hibrid prototípus 38 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással, 6,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, az EU-ciklus plug-in hibrid járműveket vizsgáló tesztkörén pedig 100 kilométerre vetítve körülbelül 2 literes üzemanyag-fogyasztást és kilométerenkénti 50 gramm alatti károsanyag-kibocsátást produkál majd.

Közvetlen vízbefecskendező rendszer: hűtő hatás, amely többlet erőt és nagyobb hatékonyságot biztosít

Miután az innovatív vízbefecskendező rendszer néhány hónappal ezelőtt bemutatkozott a MotoGPTM biztonsági autójaként dolgozó, módosított BMW M4 sportmodellben (BMW M4 MotoGP Safety Car), a turbófeltöltéses benzinmotorok közvetlen vízbefecskendező rendszere is világpremierjét ünnepli a BMW Group új motorcsaládjának képviselőjében. Az innovatív technológiát – amely a belsőégésű folyamat hőjének csökkentésével fokozza a rendszer hatékonyságát – a 2015-ös BMW Group Innovációs Napokon egy 1-es BMW-ben, a háromhengeres benzinmotorral mutatja be a vállalatcsoport.

A BMW Group tesztlétesítménye Miramas-ban

A közvetlen vízbefecskendező rendszer által kiváltott hűtő hatás lényegesen megnövelt teljesítményt és hatékonyságot biztosít. Mi több, működésével az üzemanyag-fogyasztás is jelentős mértékben csökken. A teljesítmény-többlet azonnal érezhető – kiváltképp, ha a sofőr sportos stílusban vezet –, ez esetben a hétköznapok átlagos üzemanyag-fogyasztása is eszerint alakul. A közvetlen vízbefecskendező rendszer számos motoralkatrész hőterhelését csökkenti és minimalizálja az emissziót.

Hidrogén üzemanyagcella: a BMW eDrive technológia és a zéró emissziójú mobilitás hosszú távú opciójának úttörő kombinációja


A BMW Group immáron több mint 15 éve világelsőnek számít a hidrogén üzemanyagcellára épülő hajtásláncok kutatása és fejlesztése terén. A Toyota Motor Corporation-nel 2013-ban megkötött együttműködés újabb lendületet adott a projektnek, amelynek célja, hogy 2020-ra készek legyenek az üzemanyagcellás elektromos jármű (FCEV – Fuel Cell Electric Vehicle) úttörő alkatrészei és megoldásai. Az üzemanyagcella, amely a hidrogént elektromos energiává és vízpárává alakítja, teljesen emisszió-mentes közlekedést tesz lehetővé, a BMW-től elvárt menetdinamika mellett – ráadásul kiemelkedően hosszú hatótávolsággal és rövid tankolási idővel. Mint ilyen, az innovatív rendszer a BMW eDrive technológia következő fejezetének ideális képviselője.

A 2015-ös BMW Group Innovációs Napokon a gyártó első ízben mutatja be vezetés közben a hidrogén üzemanyagcellára épülő hajtáslánc-technológiában rejlő lehetőségeket. A hidrogén üzemanyagcellára épülő hajtáslánc hosszú távon a BMW EfficientDynamics stratégia szerves részét képezi majd, lehetővé téve, hogy a BMW Group innovatív hajtáslánc-technológiáit minden korábbinál rugalmasabb módon illessze a különféle járműkoncepciókhoz, ügyféligényekhez és jogi korlátozásokhoz, a világ minden táján. Mi több, a hidrogén üzemanyagcellára épülő hajtáslánc az egyedi járműfelépítéseknek is teret enged. A jövő üzemanyagcellás elektromos járművei ezáltal jelentősen kibővített szabadságot engednek az innovatív járműtervezés és a helyfüggő megoldások fejlesztése területén, az eDrive technológiát alkalmazó BMW i modellek LifeDrive járműstruktúrájához hasonlóan.

A BMW Group tesztlétesítménye Miramas-ban

A plug-in hibrid hajtáslánc-változatok egyre több BMW-modellsorozatban való megjelenése a prémium szegmens egyre több célcsoportja számára teszi elérhetővé az emisszió-mentes, tisztán elektromos autózást. Az eredetileg a BMW i modellekhez kifejlesztett BMW eDrive technológia rendkívüli mértékű felhasználási szabadságot biztosít, egyre több járműkoncepciót és szegmenst érintve. Az első kerekeket hajtó, keresztben beépített belsőégésű erőforrás, a nagyfeszültségű generátor és a hátsó kerekeket hajtó elektromos motor hármas egysége a 2015-ös BMW Group Innovációs Napokon tartja világpremierjét: az eseményen bemutatkozik a BMW 2-es Active Tourer plug-in hibrid prototípus, amelynek első kerekeit egy háromhengeres benzinmotor, míg hátsó kerekeit egy elektromos motor hajtja. Az innovatív hajtáslánc-megoldás egy útviszonyokhoz igazodó összkerékhajtást hoz létre – hasonlóan a BMW i8 plug-in hibrid sportautóhoz, bár ez esetben a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor beépítése éppen fordított.

A BMW 2-es Active Tourer plug-in hibrid prototípussal a BMW eDrive technológia a Sports Activity Tourer járműszegmensben is bemutatkozik.

- BMW X5 xDrive40e: eme Sports Activity Vehicle – amely egyúttal a BMW első plug-in hibrid modellje – hamarosan sorozatgyártásban debütál.

 - BMW 3-as sorozat plug-in hibrid technológiával: a világ legsikeresebb prémium limuzinjának plug-in hibrid változata a tavalyi BMW Group Innovációs Napokon mutatkozott be prototípusként. A modellt a BMW egyes modellsorozatainak újabb, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt képviselői követik majd.

A BMW Group tesztlétesítménye Miramas-ban

A BMW Group által kifejlesztett plug-in hibrid járművek minden egyes esetben különleges, modell-specifikus konfiguráció szerint egyesítik a belsőégésű erőforrást és az elektromos motort, miközben a következő BMW eDrive technológia egyre több BMW modellben: a BMW 2-es Active Tourer plug- eDrive technológiára jellemző alapvető tulajdonságok mindegyik modellre igazak:

- Hatékonyság: a hagyományos hajtáslánccal szerelt modellekhez viszonyított jelentős üzemanyag-fogyasztás- és emisszió-csökkenés, hasonló teljesítmény és nagyobb erő mellett.
- Elektromos mobilitás: zéró emissziójú, teljesen elektromos autózás a nagyvárosokban és ingázás esetén.
- Menetdinamika: azonnal rendelkezésre álló erőtöbblet az elektromos motor teljesítménynövelő hatásának köszönhetően, amellyel a rendszer a belsőégésű erőforrást támogatja nagy terhelés esetén.
- Rugalmasság: a nagyfeszültségű akkumulátor bármelyik háztartási konnektorról, a BMW i Wallbox használatával és nyilvános töltőpontokon is feltölthető.
- Korlátlan, hosszú távú futásteljesítmény: a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttműködését intelligens hajtáslánc-vezérlés szabályozza, a hatótávolság csökkenése nélkül.

BMW eDrive a BMW 2-es Active Tourer modellben: tisztán elektromos mobilitás, sportos vezetési élmény összkerékhajtással és példaértékű hatékonyság

A BMW 2-es Active Tourer plug-in hibrid prototípusban alkalmazott BMW eDrive technológia első ízben prezentálja az erőátvitel effajta, modell-specifikus formáját – az alap BMW 2-es Active Tourer elsőkerék-meghajtású koncepciójára építve. A BMW 3-as sorozat plug-in hibrid prototípusának négyhengeres benzinmotorja után ezúttal a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia szerves részét a BMW Group vadonatúj EfficientDynamics motorcsaládjának keresztben beépített, háromhengeres benzinmotorja alkotja, most először. Az 1.5 liter hengerűrtartalmú, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítmény és 220 Nm csúcsnyomaték leadására képes, amelyet egy hatsebességes Steptronic automataváltó továbbít az első kerekek felé. Az első tengelyhez épített nagyfeszültségű generátor három különböző feladatot lát el: szükség esetén rövid ideig 15 kW és 150 Nm többlet-teljesítménnyel támogatja a belsőégésű erőforrást, menet közben energiát termel (amelyet közvetlenül a nagyfeszültségű akkumulátorban tárol), valamint a hagyományos önindítókhoz viszonyított nagyobb teljesítményének köszönhetően simább motorindítást és –leállítást tesz lehetővé. Az elektromos motor a hátsó tengely felett kapott helyet, a kétsebességes váltóval és a teljesítmény-vezérlő elektronikával együtt. Az elektromos motor 65 kW / 88 lóerő maximális teljesítményt és 165 Nm csúcsnyomatékot küld a hátsó kerekekre.

A BMW Group tesztlétesítménye Miramas-ban

A prototípus útviszonyokhoz igazodó összkerékhajtása mindeddig ismeretlen volt ebben a járműkategóriában, a teljesítmény-vezérlő elektronika ugyanis igény szerint az első kerekekre, a hátsó kerekekre és mind a négy kerékre továbbíthatja a hajtást. Miként a BMW i8 plug-in hibrid sportautó esetében, az intelligens hajtáslánc-vezérlés és a Dinamikus Menetstabilizálóval (DSC – Dynamic Stability Control) való szoros együttműködés biztonságot és minden körülmények között páratlanul stabilan kezelhető járműkarakterisztikát garantál, optimalizált tapadás, dinamikus kigyorsítások, kiemelkedő kanyarsebesség és maximális hatékonyság mellett.

A BMW 2-es Active Tourer plug-in hibrid prototípus körülbelül 6,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása az EU-ciklus plug-in hibrid járműveket vizsgáló tesztkörén 2 liter körül alakul majd, ami kilométerenkénti 50 grammnál is kevesebb károsanyag-kibocsátással párosul. A modell tisztán elektromos meghajtással 38 kilométer megtételére lesz képes.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW 2-es Active Tourer lehetséges változatának árát még nem véglegesítette a gyártó. Egyedülálló, modell-specifikus járműkoncepciójának köszönhetően azonban az árak a hasonló rendszerteljesítményű motorváltozatokat követhetik majd, ahogyan a BMW X5 és a BMW 3-as sorozat plug-in hibrid változatának esetében is. Ez azt jelenti, hogy a BMW ügyfeleinek nem kell majd felárat fizetniük a jövőbe mutató járműtechnológiáért.

Széleskörű vezetési karakterisztika, korlátlan sokoldalúság

A BMW 2-es Active Tourer plug-in hibrid prototípus ugyanazt a vezetésimód-választó (Driving Experience Control) kapcsolót kapta meg, mint hagyományos hajtáslánccal szerelt testvérei. A Comfort és a Sport beállítások, valamint az Eco Pro mód egyetlen gombnyomással aktiválható, amelyek nem csupán a gyorsítási görbére és a futómű beállításaira, de a Steptronic automataváltó váltási karakterisztikájára is hatással vannak. Eco Pro módban a sofőrök a vitorlázó funkciót is élvezhetik, miközben a rendszer az energiahatékonyságot az olyan, elektromosan működtetett kényelmi funkciók szabályzásával fokozza, mint a légkondicionáló, az ülésfűtés és a külső visszapillantók fűtése.

A BMW Group tesztlétesítménye Miramas-ban

Mi több, a sofőr a középkonzolon található eDrive gombbal a hajtáslánc-vezérlés reakcióit is beállíthatja. Eszerint háromféle beállítás érhető el:

Auto eDrive: a Comfort mód mellett ez az alapbeállítás, amelyet a jármű minden egyes indításkor aktivál. Ebben a hibrid üzemmódban a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor extrém hatékony módon dolgozik együtt. Normál rendszerterhelés esetén a jármű tisztán elektromos meghajtással indul el. Amint a sebesség eléri a 80 km/órát, vagy intenzív gyorsításra van szükség, a belsőégésű erőforrás automatikusan beindul. Aktív útvonaltervezés esetén a rendszer előre kiszámítja a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor által visszatáplált energia leghatékonyabb együttműködési módját, a tervezett út azon szakaszára tartogatva a tisztán elektromos meghajtást, ahol azt a legoptimálisabban hasznosíthatja. Comfort módban a nagyfeszültségű generátor automatikusan tölti a nagyfeszültségű akkumulátort, minimum 15%-os töltöttségi szintig.

Max eDrive: ebben a beállításban a járművet kizárólag az elektromos motor hajtja. A rendszer a végsebességet 130 km/óránál korlátozza, miközben a tisztán elektromos módban megtehető távolság 38 kilométer. A gázpedál intenzívebb használatára a belsőégésű erőforrás is életre kel.

Save Battery: e módot kiválasztva a rendszer állandó szinten tartja a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségét, illetve minimum 50%-os szintre visszatölti (ha a töltöttségi szint ez alá esik), hatékonyan növelve a belsőégésű erőforrás terhelését és energia-visszatáplálását. Az így eltárolt energia az utazás egy későbbi szakaszában tisztán elektromos meghajtás esetén is hasznosítható, például nagyvárosi forgalomba érkezve.

Eközben a vezetésimód-választó (Driving Experience Control) kapcsoló Sport módját aktiválva a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor a sportos vezetési stílus igényei szerint dolgozik össze. A nagyfeszültségű generátor a belsőégésű erőforrás alacsony fordulatszám-tartományában jelentős teljesítmény-többlettel támogatja a rendszert, miközben folyamatos energia-visszatáplálással körülbelül 50%-os szinten tartja a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségét.

A sofőrök egy különleges, hajtáslánc-specifikus opcióval is kivételesen nagy erőtöbblethez juthatnak a volán mögött, például egy gyors előzési manőver megkezdése előtt: a sebességváltó előválasztó karját „S” módba kapcsolva a rendszer mindkét erőforrást aktiválja, amelynek köszönhetően a hibrid hajtáslánc maximális teljesítménye azonnal a sofőr rendelkezésére áll. A Sport móddal ellentétben a nagyfeszültségű akkumulátort ez esetben egészen 80%-os szintig tölti a rendszer.

A vezetésimód-választó (Driving Experience Control) kapcsoló üzemmódjai és az eDrive gomb beállításai számos különböző módon kombinálhatók, amely jelentős szabadságot ad a sofőrnek a hajtáslánc-vezérlés és a különféle járműbeállítások személyre szabása terén. A BMW 2-es Active Tourer plug-in hibrid prototípus navigációs rendszerét ráadásul hibrid-specifikus energiakezelési funkcióval is ellátták a tervezők, amely a hajtáslánc-vezérléssel együttműködve, a rendszer lehető legoptimálisabb kihasználása érdekében egyszerre figyeli a tervezett útvonal topográfiáját, a sebességkorlátozásokat, a forgalmi torlódásokat és a nagyfeszültségű akkumulátor aktuális kapacitását.

A BMW 2-es Active Tourer-be épített BMW eDrive technológia kompromisszumok nélkül fokozza az ötajtós modell sokoldalúságát, változatlan utaskényelem és utastéri variálhatóság mellett. A nagyfeszültségű akkumulátor helytakarékos módon a hátsó üléssor alatt kapott helyet. A teljesítmény-vezérlő elektronika és a töltő generátor az elektromos motor mellett, a hátsó tengely felett található.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, BMW Group, fejlesztés, Franciaország, járműteszt
 
Bemutatjuk a BMW Group tesztlétesítményét Miramas-ban Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása 2015 első felében a Ford Mustang volt a világ legnépszerűbb sportkocsija 2015 első felében a Ford Mustang volt a világ legnépszerűbb sportkocsija Bemutatjuk a BMW Group tesztlétesítményét Miramas-ban Új, 450 lóerős Euro 6-os Scania motor kizárólag SCR technológiával Bemutatjuk a BMW Group tesztlétesítményét Miramas-ban Indul a szerszámkészítés a kecskeméti Mercedes Benz gyárban A BMW Múzeum bemutatja: Az innováció iránti szenvedély és a bátor vállalkozói szemlélet 100 éves története A BMW Múzeum bemutatja: Az innováció iránti szenvedély és a bátor vállalkozói szemlélet 100 éves története
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1