Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A nyerő négyes az Auditól

A nyerő négyes az Auditól

2015. június 30.
Az Audi A4 és az A4 Avant új nemzedéke a technológia és esztétikum izgalmas ötvözete. A márka legnépszerűbb modellcsaládjának összes technikai megoldását továbbfejlesztették, új mércét állít kategóriájában.

A nyerő négyes az Auditól

A fejlesztői munka során igen nagy hangsúlyt fektettek a szén-dioxid-kibocsátás mérséklésére. Az összes technológiai fejlesztés középpontjában a menetellenállások (légellenállás, súrlódások, gördülő ellenállások) csökkentése állt.

Igen jó példa erre az aerodinamika: Az A4 Sedan rendelkezik kategóriájában a legkiválóbb légellenállási tényezővel, 0,23-as értékkel. Az új modellek szén-dioxid-kibocsátása is figyelemreméltóan alacsony, kilométerenként mindössze 95 gramm az A4 Sedan 2.0 TDI ultra esetében, amelynek teljesítménye 110 kW (150 LE). Az A4 Avant 2.0 TDI ultra 99 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. A 2.0 TFSI a maga 140 kW (190 LE) teljesítményével 109 g/km értéket ér el az A4 Sedan ultra karosszériájában és 114 g/km-t az A4 Avant ultra esetében. A két legerősebb motor két hathengeres TDI egység, egészen akár 200 kW (272 LE) teljesítményig. A vezetői segédrendszerek és az infotainment rendszerek egyaránt luxusszínvonalúak. A négyhengeres TFSI motorok új generációja az újonnan fejlesztett égési folyamatokkal szintén mércét a négyhengeres benzinmotorok üzemanyag-fogyasztásának, károsanyag-kibocsátásának és teljesítményének területén. Az A4 Sedan és az A4 Avant megjelenése a márkakereskedésekben idén ősszel várható.

4,73 méteres hosszával és 2,82 méteres tengelytávjával az új Audi A4 és A4 Avant magabiztosan fekszik az úton. Az autó elején és hátulján futó vízszintes vonal a jármű szélességét hangsúlyozza. Az összefutó élekkel kialakított áramvonalas karosszéria a márka sportos eleganciáját jelzi. Az új „Singleframe” hűtőrács széles és alacsony, az extrafelszerelésként választható LED- és mátrix-LED technikájú fényszórók (dinamikus irányjelzővel együtt) pedig a modell vizuális márkavédjegyei.

A nyerő négyes az Auditól

Akár 120 kilogrammal könnyebben


Az előd modellhez képest az autó méretei megnövekedtek, tömege mégis jelentősen, a beépített motortól függően akár 120 kilogrammal is kevesebb lehet. Az anyagok intelligens vegyes felhasználásának és a könnyűszerkezetes konstrukciónak köszönhetően kategóriájában az új Audi A4 modellek karosszériája is a legkönnyebbek közé tartozik.
 
Az Audi A4 zajtalansága miatt is a legjobbak között tartható számon osztályában. Minden utas rendelkezésére bőségesen elegendő hely áll, és a finom, egyenletes vonalak is a belső tér tágasságát hangsúlyozzák. A cockpit teljes szélességében, a szellőzőnyílások és a nagy dekorfelület dominálnak. Éjszaka az opcionális diszkrét kontúrfény emeli ki az ajtókat és a középkonzolt. A kidolgozási minőség nem ismer kompromisszumokat. A színek és anyagok új koncepciója lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy még nagyobb szabadsággal rendelkezzenek saját Audijuk kialakításánál.

A4 Avant: A csomagtartó szenzor vezérelte nyitása 

Az új A4 Avant csomagtartója alaphelyzetben 505 literes, ami a prémiummodellek között a legnagyobb ebben a méretkategóriában. Ha azonban a hátsó üléseket is lehajtjuk és a tetőig pakolunk, összesen 1 510 literes raktér áll rendelkezésre. Az elektromos mozgatású csomagtérroló és az elektromosan nyitható és zárható csomagtérajtó az alapfelszereltség része. Választható extraként mozgásérzékelő szenzor vezérelte elektromosan nyitható és zárható csomagtérajtó is rendelkezésre áll.

A nyerő négyes az Auditól

A két új modellt számtalan okos technikával szerelték fel, amelyek használata az új Audi MMI kijelző és kezelési koncepciójának segítségével még könnyebbé válik. Az új A4-es technikai arzenáljának legérdekesebb elemei az Audi virtual cockpit, az Audi Matrix-LED fényszórók, az okostelefon csatlakoztatás, a térhangzású Bang & Olufsen Sound System, az Audi phone box mobiltelefon-tartó vezeték nélküli töltési lehetőséggel, a Head-up kijelző, az új vezetői segédrendszerek, valamint az Audi connect szolgáltatásai.

Információ és csáberő: az Audi virtual cockpit és az MMI

Az extrafelszerelésként rendelhető Audi virtual cockpit egy teljes egészében digitális műszeregység, amely 12,3 col képátlójú LCD kijelzővel rendelkezik. Ezen a legfontosabb információk rendkívül részletgazdagon és igen kifinomult hatásokkal fényes, nagy felbontású grafika segítségével jeleníthetők meg.

A középkonzolon elhelyezkedő MMI kezelőfelület szintén az új tervezési koncepció része, és fő kezelőelemként működik. A felső kategóriás infotainment-rendszer, az MMI touch funkcióval kiegészített MMI Navigációs rendszer plusz nagy, 8,3 colos képátlójú kijelzővel és a forgó vezérlőelembe integrált MMI touch érintőfelülettel rendelkezik, amivel közelíteni és távolodni lehet a navigációs térképen, illetve karaktereket lehet beírni. Az MMI kezelési logikája egy okostelefonéhoz hasonlít és intelligens, szabadon kereső funkciót is tartalmaz. Az infotainment funkciók új, természetesebb beszédhanggal vezérelhető rendszere a rendes hétköznapi szóhasználatú parancsokat is megérti, például „Szeretném Peter Miller-t felhívni.”

A nyerő négyes az Auditól

Koncentrált számítási teljesítmény


Az MMI Navigációs rendszer plusz mögött a második generációs moduláris infotainment platform számítástechnikai teljesítménye áll, amely lehetővé teszi az Audi részére, hogy igen gyorsan a járműben is megjelenhessenek a fogyasztói elektronika legújabb vívmányai. Ha az ügyfél az MMI Navigációs rendszer plusz-szal rendeli meg gépkocsiját, automatikusan megkapja hozzá az Audi connect hardver modult is, amely az A4-est vagy az A4 Avant-ot a nagy sebességű LTE hálózaton keresztül az internetre kapcsolja. Az utasok szörfölhetnek az interneten és vezeték nélküli hotspot segítségével e-mail üzeneteket küldhetnek és kaphatnak, miközben a vezető az Audi connect testreszabott szolgáltatásait veheti igénybe.

Az Audi okostelefon-csatlakoztatása új elem. Az iOS és Android rendszerű mobiltelefonokat egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett környezetbe, az Audi MMI felületéhez kapcsolja. Az Audi phone box az okostelefonokat a jármű antennájához csatlakoztatja, és a Qi-szabvány szerinti induktív módszerrel (vezeték nélkül) tölti is a készülékeket. Az igényes HIFI kedvelők számára az újszerű térhangzású Bang & Olufsen Sound System is rendelkezésre áll, mindeddig ismeretlen térhatást keltve az autóban. Az új Audi tablet szintén rendelkezésre áll a hátsó szórakoztató rendszer csomagban.

Erőteljes hathengeres és négyhengeres erőforrások

Az új Audi A4 és A4 Avant hétféle motorral kerül a márkakereskedőkhöz, ebből három TFSI és négy TDI. Teljesítményük jelentős mértékben megnövekedett, 110 kW-tól (150 LE) 200 kW-ig (272 LE) terjed, ugyanakkor üzemanyag-fogyasztásuk akár 21 százalékkal csökkent. Az A4 2.0 TDI ultra például mindössze 3,7 liter gázolajat igényel 100 kilométerre, CO2-kibocsátása pedig csupán 95 gramm kilométerenként; az Avant kivitel megfelelő értékei 3,8 l/100 km és 99 g/km. Mindegyik motor tökéletesen egyesíti magában a magas fokú hatékonyságot a sportos agilitással és az egyenletes teljesítmény-leadással. Ez különösen igaz a két hathengeres 3.0 TDI erőforrásra.

A nyerő négyes az Auditól

Az Audi A4 a benzinmotorok világában szenzációs újítással jelentkezik: A 140 kW-os (190 LE) 2.0 TFSI ultra égésterében teljesen új égési folyamatot alkalmaznak, ami a különösen nagy hatásfok mellett azt is lehetővé teszi, hogy az átlagos üzemanyag-fogyasztás száz kilométeren mindössze 4,8 literre adódjon miközben CO2-kibocsátása csupán 109 g/km; az Avant modell megfelelő értékei 5,0 l/100 km és 114 g/km CO2. A modell életciklusa alatt egy g-tron változat is érkezik, amely földgázt, vagy a fenntartható módon termelt Audi e-gázt használja majd üzemanyagként.

S tronic, tiptronic és manuális váltó

Az új Audi A4 és A4 Avant hajtásláncát valamint futóműveit teljes egészében újrafejlesztették. A 6 fokozatú manuális váltót, a 7 fokozatú S tronic váltót (ami most már elsőkerék-hajtás esetén is rendelkezésre áll) valamint a 8 fokozatú tiptronic váltót áttervezték; az automatikus sebességváltók ma már üzemanyag-megtakarítást jelentő szabadonfutásra is képesek. Az elsőkerék-hajtás és az összkerékhajtás munkáját a minden hajtott kerékre külön ható forgatónyomaték-vezérlés egészíti ki. Az Audi 2016 elejétől a legerősebb TDI motorhoz extrafelszerelésként sport differenciálművet is kínál a hátsó tengelyen.

Vezetési dinamika

Az új A4 irányítása is jelentős mértékben fejlődött: egyrészről sportos és teljesítményorientált, más részről pedig kifejezetten kényelmes. A felfüggesztések és a kormánymű elemei „kisimítják” az egyenetlen útfelület keltette zavarokat, de egyúttal fontos tájékoztatással is szolgálnak a vezető számára például az oldalirányú erők ébredéséről vagy a tapadásról. Ez a teljesítmény az új fejlesztésű ötkaros felfüggesztésen és az elektromechanikus szervokormányon alapszik – amelyek kivételesen könnyűek. Ezek teszik lehetővé a dinamikus vezetést és az első osztályú menetkényelmet, miközben egyúttal az üzemanyag-fogyasztást csökkentéséhez is hozzájárulnak. Rendelhető extrafelszerelés a dinamikus kormányzás - amelynek áttételi aránya az autó sebességének és a bekormányzási szögnek megfelelően változik -, valamint a szabályozható lengéscsillapítókkal szerelt futóművek, amelyek révén a vezető ezúttal első alkalommal választhat kétféle beállítási mód között: sportos vagy kényelmes. Mindkét felfüggesztési beállítás szerepel az Audi drive select menüjében, ami a 140 kW (190 LE) vagy annál nagyobb teljesítményű motorokkal szerelt modellekben már alapfelszerelés.

A nyerő négyes az Auditól

Osztályában a legszélesebb tartományban: vezetői segédrendszerek és biztonsági rendszerek

Az Audi A4 valamint az A4 Avant vezetői segédrendszereivel új mércét állít fel kategóriájában. Előrelátó gazdaságossági asszisztens segíti a vezetőket, hogy üzemanyagot takarítsanak meg, az Audi active lane assist pedig segít, hogy az igénybevett forgalmi sáv tartásában, míg a Stop&Go funkcióval és közlekedési torlódás asszisztenssel kiegészített adaptív cruise control megkönnyíti a vezetést az araszoló forgalomban. A közlekedési torlódás asszisztens egyik különlegessége a vezérlése. Számos paramétert figyelembe vesz, például az útburkolati jeleket vagy az elöl haladó forgalmat. További, a vezetésbiztonságot segítő fontos innovációk a parkoló-asszisztens, a keresztirányú forgalom asszisztens, a hátsó parkolássegítő rendszer, az ütközés elkerülő asszisztens, bekanyarodási asszisztens valamint az Audi pre sense rendszere, valamint a Közlekedési táblák kameraalapú felismerése is elérhető.

A két új Audi A4 modell 2015 őszétől lesz kapható a márkakereskedőknél. Alapfelszereltségük még elődeiknél és gazdagabb és átfogóbb. Többek között Xenon-fényszórók, kulcs nélküli indítás, Bluetooth-csatlakozás, Audi drive select (140 kW/190 LE felett) valamint a 7 colos képátlójú, színes MMI kijelző tartozik ide.

Kulcsszavak: A4, audi, bemutató, új modell
 
A nyerő négyes az Auditól Új üzemet épített a Soyer Magyarország Kft. Székesfehérváron Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Az Audi R8 LMS nyerte a Blancpain GT sorozat Endurance versenyének szezonnyitóját Beülhet a SEAT Leon kormányához anélkül, hogy elhagyná az otthonát Beülhet a SEAT Leon kormányához anélkül, hogy elhagyná az otthonát Több mint egy millió motor és 60 000 autó készült Győrben Több mint egy millió motor és 60 000 autó készült Győrben Ampera-e: Az Opel új elektromos autója Ampera-e: Az Opel új elektromos autója
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1