Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Fővárosi Közgyűlés támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének koncepcióját

A Fővárosi Közgyűlés támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének koncepcióját

2015. június 24.
Támogatta a 2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötése, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakításáról szóló projekt megvalósításának koncepcióját keddi ülésén a Fővárosi Közgyűlés.

Az elfogadott előterjesztéshez mellékelt, több mint ötszáz oldalas megvalósíthatósági tanulmány szerint a projekt összköltsége több mint kétszázmilliárd forint.

A fejlesztés - mint írták - egy egész agglomerációs térség, valamint Budapest keleti területe nagy részének gyors és átszállásmentes kapcsolatot tud majd biztosítani.  A javaslat szerint a további tervezési munkák elvégzéséhez a fővárosi önkormányzat 2016-ban és 2017-ben maximum 1-1 milliárd forint forrás biztosítását látja lehetségesnek.

A Fővárosi Közgyűlés támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének koncepcióját

A fejlesztés által érintett területen jelenleg 130 ezer ember él, akik közül naponta körülbelül 40 ezer utasnak fog érezhető menetidő-csökkenést és szolgáltatási színvonal-emelkedést eredményezni a projekt.

A projekt közvetlen hatásterülete az északkelet-magyarországi közlekedési folyosóban helyezkedik el, amely Budapest második legforgalmasabb elővárosi tengelye, az összes napi utazás száma egy irányban körülbelül 73 ezer embert jelent, ami a teljes budapesti agglomerációs forgalom 12 százalékát teszi ki - olvasható a megvalósíthatósági tanulmányban.

A fejlesztés eredményeként, a metró- és a HÉV-rendszer összekötésével valamilyen formában megszűnhet az átszállási kényszer Budapest számos városrésze felé. Továbbá a H8-as HÉV vonalán a mértékadó követési idő csökken, az Örs vezér terei átszállást is számítva 15 perc menetidő-megtakarítás várható Gödöllő és a Déli pályaudvar között, a menetidők jellemzően körülbelül 30 százalékkal csökkennének. A két vonal összekötésének pontos módjáról, akár a teljes vonalon használható, hibrid szerelvények használatáról később dönthetnek.

A fejlesztés révén - írták - az Örs vezér terén és a megállóhelyek környezetében lehetőség nyílik a tér rendezésére, a közösségi és a zöldfelületek európai színvonalú kialakítására. A vonalon megszűnő állomásépületek területe hasznosítható lesz.

A gyors és megbízható rendszer létrehozásával az autóforgalom is csökkenhet, a torlódások és a környezetterhelés mérséklődhetnek - olvashat a tanulmányban.

Az előterjesztést 21 igen szavazattal, 4 tartózkodás mellett fogadták el.

Kulcsszavak: 2-es metró, fejlesztés, főváros, hév, közlekedés
 
A Fővárosi Közgyűlés támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének koncepcióját A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek Kiderült, mikorra készülhet el a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Galvani-híd Kiderült, mikorra készülhet el a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Galvani-híd Műszakilag öt éven belül megvalósítható az autópálya-robotpilóta Műszakilag öt éven belül megvalósítható az autópálya-robotpilóta A Fővárosi Közgyűlés támogatta a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének koncepcióját Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit A Peugeot Sport bemutatta az új Peugeot 3008DKR Maxit
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1