Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
308 GTi by Peugeot SPORT - Sportkompakt felülmúlhatatlan formában |
||
2015. június 18.
Amióta a márka bemutatta a Peugeot 308-at, fokozott várakozás előzte meg a páratlan vezetési élményt kínáló sportos változat megjelenését. Nem akármilyen kihívásnak kellett megfelelnie: a rendkívül speciális ügyfélkört a kínálat legmerészebb modelljével kellett elkápráztatnia.
|
A rajongók igényeinek maradéktalan kielégítéséhez kellett egy olyan fejlesztői csapat, amely ugyanazt a nyelvet beszéli, és ugyanaz a teljesítmény iránti szenvedély hajt. A márka kipróbált szakemberekre, a Peugeot SPORT fejlesztőmérnökeire bízta ezt a feladatot. A vezetés nem mindennapi élményéről a 308 GTi by Peugeot SPORT legújabb fejlesztésű, 270 vagy 250 lóerős, 1.6 Literes THP S&S erőforrása, az önzáró Torsen® differenciálmű, az állítható futómű és a Peugeot i-Cockpit gondoskodik. Az 1.6 l THP S&S motor nemcsak hatékony, hanem a legtisztább is a kategóriában: CO2-kibocsátása mindössze 139 g/km, míg fogyasztása 6 liter 100 km-en. Sportos külső: hamisítatlan GTi A tervezők sebészi pontossággal rajzolták meg a kétkontrasztos színt, a piros Ultimate és a fekete Perla Nera árnyalat elválasztó vonalát. A Coupe Franche (‘éles vágás’) elnevezésű színpárosítás köntörfalazás nélkül elárulja, milyen is valójában az új 308 GTi by Peugeot SPORT : ütős. A belső lényegéből fakadóan nemes és előkelő Peugeot 308-nak nincs szüksége szemfényvesztő trükkökre, hogy sportosnak látszódjék. A határozottabb külsőt öltött Peugeot 308 GTi egyszerű, mégis lehengerlő stílusával tűnik ki. A sportos változat jellegzetessége a 11 mm-rel alacsonyabbra ültetett karosszéria és a nagyméretű, 19 colos, Carbone19 keréktárcsa. A GTi 270 változaton a Michelin Super SPORT abroncsokhoz Reverse típusú, légies felnik társulnak, amelyek mögött remekül látszódnak a látványos 380 mm átmérőjű első féktárcsák. A pirosra fényezett, négydugattyús, robusztus féknyergeket az alkotó, a Peugeot SPORT névjegye díszíti. A nem mindennapi teljesítményt sugallja a méretes első lökhárító. A felső részen full LED-es fényszórók fogják közre az exkluzív megjelenésű hűtőrácsot, melyen a fényes fekete háttérben vízszintes kockás kialakítás fut körbe. Ez a pepita motívum élénkíti a széles alsó légbeömlő rácsot is. A turbófeltöltő levegőhűtő rendszerének légbeömlőjét dinamikus megjelenésű fénydiódasor övezi, valamint egy piros illetve króm díszbetét, vörös Ultimate színnel. A lökhárító két légterelőben végződik, amelyek egyrészt hozzájárulnak az autó nagyon jó aerodinamikai teljesítményéhez, amelynek értéke mindössze 0,69, másrészt fokozzák azt a benyomásunkat, hogy az autó szinte eggyé válik az aszfalttal. A tekintet a karosszéria küszöbvonalát szélesítő elemeket követve önkéntelenül továbbsiklik a kifejező oldalvonalon, egészen az erőt sugárzó hátsó részig, ahol szinte a földet súrolja az impozáns kettős kipufogóvéget magában foglaló, feketére lakkozott diffúzor. Az ezer közül is felimerhető GTi felirat az első sárvédőkön és a csomagtérfedélen kapott helyet. Hatféle karosszéria árnyalat közül választhatunk: az új, izzóvörös Ultimate, a kék Magnetic, a fekete Perla Nera, a szürke Artense, a fehér Nacré, valamint a szürke Hurricane. A 308 GTi 270 lóerős változata az exkluzív Coupe Franche kivitelben is rendelhető, amelyet a két egymástól élesen elváló szín, a piros Ultimate és a fekete Perla Nera kontrasztja tesz egyedivé. A Coupe Franche kivitel egyediségét hangsúlyozza, hogy az ablakokat króm helyett matt fekete szegélycsík keretezi. A karosszériaelemek pontos illeszkedéséről tanúskodik az igényes, minden részletében kifinomult kivitelezés. Az utasteret a sportos külsővel tökéletes összhangban alakították ki, ezt jelzi, hogy a belső térben a sötét színárnyalat dominál. Piros szegélyvarrás díszíti a műszerfalat, az üléseket, az ajtóbetéteket, a váltószoknyát és a felsőkategóriás szőnyegeket. A Peugeot SPORT és GTi feliratú küszöbborítás alumíniumból készült, akárcsak a pedálok, a lábpihentető és a váltókar gombja. A 207 lóerős GTi-ben a Peugeot SPORT felirattal ellátott, bőr és alcantara huzattal bevont kagylóülés versenyautókhoz mérhető oldalsó tartást biztosít, így a vezető szinte eggyé válik az autóval, melynek minden mozdulatát uralhatja. A 351 x 329 mm-es kompakt kormány természetes fogást és milliméterre pontos kormányzást biztosít. A bőrrel bevont kormánykerék alsó részén visszaköszön a GTi felirat, tetején pedig egy piros vonás mutatja a középállást. Jól látható a magasra helyezett műszercsoport, a műszerek sakktáblaszerű hátlapja, valamint a középen megjelenő, animált GTi nyitóüzenet. Tökéletesen belesimul a habosított műszerfalborításba a nagyméretű érintőképernyő a « Redline » dizájnnal, ami szintén a Peugeot i-Cockpit vezetőhely jellegzetessége. Természetes ergonómiájának köszönhetően ösztönös és biztonságos vezetést tesz lehetővé, ami nélkülözhetetlen a sportos lelkületű és tudású autónál. A Sport csomaggal a vezető tovább fokozhatja a versenyhangulatot az utastérben. A középkonzolon található SPORT gomb megnyomásával a kijelző színe fehérről pirosra változik, és a középső kijelzőn kiegészítő információk jelennek meg (teljesítmény, nyomaték, turbónyomás, oldalirányú és hosszanti gyorsulások) ; erőteljesebbé válik a motorhang és sportossá a gázpedál karakterisztikája. Minden együtt van ahhoz, hogy kihozzuk a maximumot a Peugeot SPORT fejlesztéséből. A vezetés rendkívüli élményére tervezte a Peugeot SPORT A versenysport terén már gazdag tapasztalatra szert tett Peugeot SPORT berkein belül külön részleg foglalkozik a márka legsportosabb modelljeinek fejlesztésével. Az itt dolgozó mérnökök minden tudásukat beleadták ahhoz, hogy a Peugeot 308 GTi by Peugeot SPORT kormányánál ülők a sportos vezetés felülmúlhatatlan élményét élhessék át. Ez a változat is élvezi azoknak a súlycsökkentési törekvéseknek a gyümölcsét, amelyek a 308 tervezését áthatották: ennél a változatnál is az EMP2 padlólemezt használták, a hátsó rész pedig kompozitból és rendkívül szilárd acélötvözetből készült. A könnyítések eredményét egyetlen szám, a 270 lóerős GTi változat tömeg/teljesítmény aránya fejezi ki legbeszédesebben. A szegmensben jelenleg rekordernek számító 4,46 kg/LE-s érték kimagaslóan dinamikus viselkedést garantál az autónak. A Peugeot SPORT világosan megfogalmazott műszaki specifikációk alapján fejlesztette ki az új 308 GTi-t: kompakt, ütős és biztonságos sportautó az utolérhetetlen vezetési élményért. Ez a törekvés minden területen tetten érhető : futómű, motorok, fékrendszer, elektronikus segédberendezések. Az Peugeot 308 GTi széles nyomtávval (1570 mm elöl és 1554 mm hátul), Michelin Super SPORT 235/35 R19 méretű gumikkal terpeszkedik az aszfalton. Az abroncsok kitűnő tapadásának köszönhetően hihetetlen gyorsulásokat és lassulásokat élhetünk át. A 19 colos Reverse típusú felni darabja 2 kg-mal könnyebb, mint a 18 colos Diamant alumínium keréktárcsa, így a csökkentett rugózatlan tömeg tovább fokozza az élményeket. A kiváló fékhatást elsősorban a 380 mm-es hűtött első tárcsafékeknek köszönhetjük. Az alumínium középrészre illeszkedő tárcsákat négydugattyús, fix féknyergek „szorítják” (átmérőjük 38, illetve 41 mm), a hátsó tárcsák átmérője pedig 268 mm. Bármilyen körülmények között állandó és nagyszerű fékhatást biztosít a Peugeot 308 GTi fékrendszere. A precízen kiegyensúlyozott sport futóműnek köszönhetően az autó dinamikusan és biztonsággal irányítható. Elöl a McPherson típusú futómű precízen tartja az úton az autót, az irányváltoztatásokat természetesen követi a deformálódó keresztirányú lengőkarral ellátott hátsó futómű. A futómű egyes elemei az autó relatív kis tömegében is szerepet játszanak: például a torziós rúd félig üreges és az első háromszögek alumíniumból készültek. Kanyarban az autó viselkedése precíz és határozott, ami az abroncsoknak és az első futómű sportos áthangolásának köszönhető. A kerékdőlés szöge -1,67°, szemben a 308 alapmodell -0,6°-os dőlésszögével. A hátsó háromszög lengőkar merevségét 110-ről 1800 daN/mm-re növelték. Az egyedi kialakítású felfüggesztés legfontosabb jellegzetességei : - Keményebb rugók, állítható lengéscsillapítók, amely a zajcsillapítás érdekében egy hidraulikus ütközőelemet is tartalmaz, progresszív bemeneti ütközőelem, amelyet merevebbé tettek és meghosszabbítottak, hogy már a sűrítés elején beavatkozzon. - A hátsó futómű határozottabb egyensúlya érdekében a stabilizátor rúd beállításai lágyabbak. - A hátsó futóműben a kereszttartók merevségét oldalirányban 30-ról 500 daN/mm-re, függőlegesen 170-ről 490 daN/mm-re növelték. Egyedi a függőleges felfüggesztés is: merev rugó, állítható lengéscsillapító, progresszív bemeneti ütközőelem. A GTi 270 változat sajátossága a sebességváltóba épített önzáró Torsen® differenciálmű, amely fokozza az autó dinamizmusát kanyarban. A nyomatékot a legjobban tapadó kerékhez közvetíti, így lehetővé teszi, hogy a kanyarból kiérkezve a kevésbé terhelt meghajtott kerék ne pörögjön ki. Az elektronikus segédberendezések tovább fokozzák az autó sportos temperamentumát. Az elektromos rásegítésű szervokormányt összehangolták a Torsen ® differenciálművel, így a keréktől érkező precíz visszajelzésnek köszönhetően a vezető minden pillanatban érzékelni tudja a kerekek tapadási határát, az autó pedig hűen követi a sofőr kormánymozdulatait. A Torsen® önzáró differenciálmű az optimális tapadás érdekében új határérték-beállításokat kapott. A sportosabbra hangolt ESP nagyobb mozgásteret engedélyez az autónak, például egy bizonyos pontig sodródni engedi a kanyarban. Az ESP akár ki is kapcsolható. Kulcsszavak: 308 GTi, bemutató, Peugeot, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|