Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat

Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat

2015. május 21.
A járművek nem tervezett megállásainak száma elérheti a 80%-ot. Ez derül ki a Volvo Trucks egy tanulmánya által. Hosszú távon az a cél, hogy a nem tervezett megállások teljesen megszűnjenek.

Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat

Az egyik fő magyarázat erre a várható tendenciára az online kapcsolat a járművel, egy fejlesztés, mely egy egészen új területet dolgoz ki a megelőző karbantartásra.

Egy nem tervezett megállás egyike a legproblémásabb kérdéseknek, mely hatással lehet egy fuvarozó cégre. Eltekintve attól, hogy ez milyen kellemetlen a sofőrnek, többletköltségeket generál a javítások által, bevételvesztéssel jár és, a legrosszabb forgatókönyv szerint sérül az ügyfél hírneve/romlik az ügyfél hírneve.

„Mivel a szállítmányozási iparág már így is nagyon alacsony haszonkulccsal dolgozik, a nem tervezett megállások erősen hatással vannak a fuvarozó cégekre. Ezért jobbnak kell lennünk annak megértetésében, hogy a nem tervezett megállások miért vannak és segítenünk kell mind az ügyfeleknek, mind a sofőröknek abban, hogy növeljék termelékenységüket és jövedelmezőségüket,“ mondja  Hayder Wokil, a Volvo Trucks Minőség és Üzemidő Igazgatója.

A Volvo Trucks átfogó elemzést végzett a know-how növelése érdekében, arról, hogy  hogyan segíthetünk a szállítmányozó cégeknek termelékenységük növelése érdekében, több mint 5 év alatt összegyűjtött, 3500 Volvo tehergépjármű valós életből nyert adatai alapján. Ezzel a hiteles statisztikai alappal a cég ezek után magasabb szintű szimulációkat végzett, és különböző szerviz szituációkat generált, hogy elemezze, hogyan, miért és mikor következik be nem tervezett megállás. A cél az volt, hogy megtudják hogyan lehet megelőzni a nem tervezett megállásokat.

Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat

“A tanulmány egyértelműen kimutatta, azáltal, hogy figyelemmel tudjuk kísérni a jármű használatát és a jármű különféle alkatrészeinek jelenlegi állapotát, lehetséges a karbantartás jobb tervezése. Úgy gondoljuk, hogy a nem tervezett megállások számát 80 %-kal tudjuk csökkenteni, ha a jármű szervizelést időben és a tényleges szükségleteknek megfelelően végzik el,” magyarázza Hayder Wokil.
A csatlakoztatott teherautók a nem tervezett megállásokat a nullára redukálják

A nem tervezett megállások csökkentésének egyik fontos feltétele, az, hogy meg tudjuk jósolni a karbantartási igényeket és személyre szabott szolgáltatást nyújtsunk minden egyes tehergépjárműnek. Ez azért lehetséges, mert a mai teherautók online csatlakoztathatóak a szervizhez.

„Például egy szerviz technikus távolról nyomon tudja követni, hogy pontosan hogyan használják a teherautót valós időben, be tudja ütemezni a karbantartást jó előre, mielőtt valami elromlik, vagy előre tud rendelni pótalkatrészt. Mi több, a tervezett szervizt el lehet halasztani, ha a szerviz technikus úgy látja, hogy a jármű különféle alkatrészei a várhatónál sokkal kevésbé használódtak el, így időt takarítva meg a szállítmányozó cégnek és a gépkocsi vezetőnek is,“mondta Hayder Wokil.

Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat

Bár a Volvo Trucks jelentős fejlődést ért el ezen a területen, Hayder Wokil úgy véli, hogy a megelőző szerviz fejlesztése még mindig gyerekcipőben jár.

„Jelentős potenciált látunk ezen a területen. A csatlakoztatott teherautók a nem tervezett megállásokat a nullára redukálják a jövőben,“ mondja Hayder Wokil.

Tények

Nem tervezett megállások

A tehergépkocsi nem tudja elvégezni a tervezett feladatot a jármű meghibásodása miatt. Ez ellentétes a tehergépkocsival magával, azaz, hogy teljesítse küldetését (általánosságba mondva “az üzemidőt”).

A Volvo Trucks tanulmánya azt mutatja, hogy egy nem tervezett leállás hozzávetőleges költsége 1000 EUR egy szállítmányozó cégnek Európában  (ez magában foglalja a közvetlen költségeket úgy mint vontatás és javítás, adminisztrációs költségeket, beleértve a bírságokat, és az elveszett fuvar bevételeket, kivéve a megsemmisült árut vagy a rossz hírnév miatt elmaradt bevételt).

Íme néhány szó arról, ahogy a felmérés zajlott:

A felmérést (értékelés és szimuláció) a Fejlett Technológia & Kutatási Osztály végezte a Volvo Groupnál, a kutatáson belül, többek között az üzemidő és aftermarket megoldásokkal.

Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat

Összegyűjtött 3500 Volvo tehergépkocsi valós felhasználói adata alapján több mint 5 éves időtartamot felölelve. A járművek mind, több mint 120,000 km-t tettek meg évente.

A felhasználói adatok alapján, szimulációkat végeztek arról, hogyan lehet a nem tervezett megállásokat elkerülni.

Példák a kapott információból:hogyan használták a járművet, például a fékeket, milyen meghibásodások történtek.

Kulcsszavak: járműipar, kamion, márkaszerviz, volvo trucks
 
Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságért Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat Nyolc százalékkal emelte árbevételét a Boeing repülőgépgyártó az első negyedévben A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat Növekedhet a gépkocsik reexportja az idén Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat Díjjal jutalmaztak két Magyarországi Toyota márkakereskedőt
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1