Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Megelőző karbantartással tízből nyolc teherautónál el lehet kerülni a nem tervezett megállásokat |
||
2015. május 21.
A járművek nem tervezett megállásainak száma elérheti a 80%-ot. Ez derül ki a Volvo Trucks egy tanulmánya által. Hosszú távon az a cél, hogy a nem tervezett megállások teljesen megszűnjenek.
|
Az egyik fő magyarázat erre a várható tendenciára az online kapcsolat a járművel, egy fejlesztés, mely egy egészen új területet dolgoz ki a megelőző karbantartásra. Egy nem tervezett megállás egyike a legproblémásabb kérdéseknek, mely hatással lehet egy fuvarozó cégre. Eltekintve attól, hogy ez milyen kellemetlen a sofőrnek, többletköltségeket generál a javítások által, bevételvesztéssel jár és, a legrosszabb forgatókönyv szerint sérül az ügyfél hírneve/romlik az ügyfél hírneve. „Mivel a szállítmányozási iparág már így is nagyon alacsony haszonkulccsal dolgozik, a nem tervezett megállások erősen hatással vannak a fuvarozó cégekre. Ezért jobbnak kell lennünk annak megértetésében, hogy a nem tervezett megállások miért vannak és segítenünk kell mind az ügyfeleknek, mind a sofőröknek abban, hogy növeljék termelékenységüket és jövedelmezőségüket,“ mondja Hayder Wokil, a Volvo Trucks Minőség és Üzemidő Igazgatója. A Volvo Trucks átfogó elemzést végzett a know-how növelése érdekében, arról, hogy hogyan segíthetünk a szállítmányozó cégeknek termelékenységük növelése érdekében, több mint 5 év alatt összegyűjtött, 3500 Volvo tehergépjármű valós életből nyert adatai alapján. Ezzel a hiteles statisztikai alappal a cég ezek után magasabb szintű szimulációkat végzett, és különböző szerviz szituációkat generált, hogy elemezze, hogyan, miért és mikor következik be nem tervezett megállás. A cél az volt, hogy megtudják hogyan lehet megelőzni a nem tervezett megállásokat. “A tanulmány egyértelműen kimutatta, azáltal, hogy figyelemmel tudjuk kísérni a jármű használatát és a jármű különféle alkatrészeinek jelenlegi állapotát, lehetséges a karbantartás jobb tervezése. Úgy gondoljuk, hogy a nem tervezett megállások számát 80 %-kal tudjuk csökkenteni, ha a jármű szervizelést időben és a tényleges szükségleteknek megfelelően végzik el,” magyarázza Hayder Wokil. A csatlakoztatott teherautók a nem tervezett megállásokat a nullára redukálják A nem tervezett megállások csökkentésének egyik fontos feltétele, az, hogy meg tudjuk jósolni a karbantartási igényeket és személyre szabott szolgáltatást nyújtsunk minden egyes tehergépjárműnek. Ez azért lehetséges, mert a mai teherautók online csatlakoztathatóak a szervizhez. „Például egy szerviz technikus távolról nyomon tudja követni, hogy pontosan hogyan használják a teherautót valós időben, be tudja ütemezni a karbantartást jó előre, mielőtt valami elromlik, vagy előre tud rendelni pótalkatrészt. Mi több, a tervezett szervizt el lehet halasztani, ha a szerviz technikus úgy látja, hogy a jármű különféle alkatrészei a várhatónál sokkal kevésbé használódtak el, így időt takarítva meg a szállítmányozó cégnek és a gépkocsi vezetőnek is,“mondta Hayder Wokil. Bár a Volvo Trucks jelentős fejlődést ért el ezen a területen, Hayder Wokil úgy véli, hogy a megelőző szerviz fejlesztése még mindig gyerekcipőben jár. „Jelentős potenciált látunk ezen a területen. A csatlakoztatott teherautók a nem tervezett megállásokat a nullára redukálják a jövőben,“ mondja Hayder Wokil. Tények Nem tervezett megállások A tehergépkocsi nem tudja elvégezni a tervezett feladatot a jármű meghibásodása miatt. Ez ellentétes a tehergépkocsival magával, azaz, hogy teljesítse küldetését (általánosságba mondva “az üzemidőt”). A Volvo Trucks tanulmánya azt mutatja, hogy egy nem tervezett leállás hozzávetőleges költsége 1000 EUR egy szállítmányozó cégnek Európában (ez magában foglalja a közvetlen költségeket úgy mint vontatás és javítás, adminisztrációs költségeket, beleértve a bírságokat, és az elveszett fuvar bevételeket, kivéve a megsemmisült árut vagy a rossz hírnév miatt elmaradt bevételt). Íme néhány szó arról, ahogy a felmérés zajlott: A felmérést (értékelés és szimuláció) a Fejlett Technológia & Kutatási Osztály végezte a Volvo Groupnál, a kutatáson belül, többek között az üzemidő és aftermarket megoldásokkal. Összegyűjtött 3500 Volvo tehergépkocsi valós felhasználói adata alapján több mint 5 éves időtartamot felölelve. A járművek mind, több mint 120,000 km-t tettek meg évente. A felhasználói adatok alapján, szimulációkat végeztek arról, hogyan lehet a nem tervezett megállásokat elkerülni. Példák a kapott információból:hogyan használták a járművet, például a fékeket, milyen meghibásodások történtek. Kulcsszavak: járműipar, kamion, márkaszerviz, volvo trucks
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|