Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Napokon belül újra járnak Szegeden az Ikarus-Skoda trolibuszok

Napokon belül újra járnak Szegeden az Ikarus-Skoda trolibuszok

2015. május 16.
Várhatóan néhány napon belül újra forgalomba áll Szegeden a mintegy három hete leállított Ikarus-Skoda-troliflotta - közölte a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója pénteken az MTI-vel.

Kojedzinszky Richard tájékoztatása szerint a cég és az Ikarus-Skoda trolibuszok beszállítója között az elmúlt hetekben történt tárgyalások eredményeként a gyártó a nagyobb utasbiztonság és a műszaki paraméterek fejlesztése érdekében változtatásokat, javításokat vállalt és hajt végre a járműveken. A munkálatok jelenleg is tartanak, azok befejezése után, várhatóan néhány napon belül a trolibuszok fokozatosan forgalomba állnak.

Április végén állt le az összes új szegedi trolibusz. Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ) elnöke a Népszabadságnak május 5-én azt mondta, súlyos problémáról lehet szó, szerintük erre utal, hogy teljesen váratlanul, egyszerre vonták ki a forgalomból mind a 13, másfél éve vásárolt járművet. Közölte, a járművek közül 11-et uniós támogatásból vett meg a kft., ha súlyos típushibát tárnának fel, akkor a városnak vissza kellene fizetnie a támogatást.

Napokon belül újra járnak Szegeden az Ikarus-Skoda trolibuszok

A Szegedi Közlekedési Kft. ugyanakkor aznap arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a 2013-ban forgalomba állított flotta garanciális felülvizsgálata folyik.

Az ügyvezető igazgató akkor azt közölte: az elektromos tömegközlekedés fejlesztését célzó projekthez kapcsolódóan Szeged 13 új, Ikarus-Skoda Tr187 típusú trolibuszt vásárolt. A gyártót teljes körű jótállási felelősség terheli, ezért a kötelező garanciális felülvizsgálat keretében átvizsgálja az új járműveket. A vizsgálatok után a trolik zavartalanul folytatják napi munkájukat - tette hozzá.

Az uniós támogatással megvalósult projekt keretében Szeged 2011 januárjában rendelt 13 új, alacsony padlós trolibuszt a tendernyertes - a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric alkotta - konzorciumtól, egyenként 800 ezer eurós (mintegy 228 millió forintos) áron.

Az Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusz prototípusának gyártása 2013 márciusában kezdődött meg. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezést a cseh partnernél, a Skoda Electricnél szerelték és üzemeltették be.

A klimatizált járművek alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. A trolibuszok önjáró üzemmódra képesek meghibásodás vagy áramszünet esetén. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros lett.

Kulcsszavak: ikarus, skoda, szeged, tömegközlekedés, troli
 
Napokon belül újra járnak Szegeden az Ikarus-Skoda trolibuszok A Levegő Munkacsoport szerint buszcserét követel a lakosság ŠKODA ELEMENT: a ŠKODA diákjainak negyedik autója Mladá Boleslav-ból ŠKODA ELEMENT: a ŠKODA diákjainak negyedik autója Mladá Boleslav-ból A Škoda formatervezői most a YouTube-on keresztül engednek bepillantást inspirációjuk világába A Škoda formatervezői most a YouTube-on keresztül engednek bepillantást inspirációjuk világába ŠKODA 1000 MB - ötvenöt éve született az első sorozatgyártású cseh autó ŠKODA 1000 MB - ötvenöt éve született az első sorozatgyártású cseh autó Februárban is tovább növekedett a Škoda Februárban is tovább növekedett a Škoda
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1