Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Első helyen zárta az első negyedévet a Skoda |
||
2015. május 13.
A magyar személyautó-piacon elsőként, a teljes autópiacon pedig harmadikként zárta az első négy hónapot a legnépszerűbb hazai autót, az Octaviát is adó Skoda. A márka több kategóriában is az élmezőnyben végzett.
|
Minden nyolcadik idén hazánkban forgalomba helyezett személyautó Skoda volt, a személy- és haszonjárműveket is összesítve minden tízedik Magyarországon forgalomba helyezett kocsi viselte a cseh márka új emblémáját. Az idén Magyarországon forgalomba helyezett 23 ezer 803 személyautóból 2918 volt Skoda gyártmány, ami a személyautó-piac 12,26 százalékát jelenti. Első negyedéves eredményei alapján a Skoda 107 autóval előzi meg a második Opelt. 2014-gyel összevetve 601 Skodával több kapott magyar rendszámot (1,24 százalékos piaci részesedés-növekedéssel), 2013-hoz hasonlítva 1003-mal több. Ha a teljes autópiacot nézzük - a személyautókat és a 3,5 tonna alatti kishaszonjárműveket együtt -, a Skoda 10,03 százalékos részesedéssel, 2938 járművel a harmadik (+607 jármű, +26,04 százalék). Az autók rangsorát 2015 első negyedévében a Skoda Octavia vezeti, amelyből 1802-őt (a modell piaci részesedése a kategóriájában 21,58 százalékos) helyeztek itthon forgalomba a Datahouse adatai szerint, annyit mint a második Opel Astrából és a harmadik Ford Focusból összesen (a korábbi időszakhoz képest 22,25 százalékos növekedés). Az alsó-középkategóriát toronymagasan megnyerő Octavia nem az egyetlen Skoda a szegmens toplistáján, a Skoda Rapid (háromnegyedük Spaceback) 507 forgalomba helyezéssel az ötödik (+22,76 százalék). A kisautók kategóriájában a Fabia (253 autó) a hatodik (+46,24 százalék). A szabadidő-autók kategóriájában a Skoda Yeti a tizenhatodik 85 forgalomba helyezett autóval (39,34 százalékos növekedéssel). Az egyterűk között a Skoda Roomster a 31. helyen zárta a negyedévet 19 autóval (+26,67 százalék). A felső-középkategóriában bronzérmes Skoda Superbből 248 autót helyeztek forgalomba (+38,55 százalék). A mini autók kategóriájában négy kocsival a kilencedik a Skoda Citigo (100 százalékos növekedés). A személyautó alapú kishaszonjárművek között a Skoda Praktik a tizennyolcadik legnépszerűbb jármű volt a magyar piacon (20 autó, 42,86 százalékos növekedés). Az első félévet tekintve a Skoda a kishaszonjárművek között a 15. A Praktik gyártása megszűnt, a hazai készletet eladták. A jó eredményekkel kapcsolatban megkérdeztük Dalnoki Balázst, a márka hazai igazgatóját. - Első helynél nincs jobb, az eredményeink magukért beszélnek. Az Octavia évek óta a legkeresettebb modell Magyarországon, de kifejezetten jól teljesít a Skoda Rapid Spaceback is. A Fabiát januártól vezettük be, és már szépen hozza az elvárt számokat. Ezzel a modellünkkel elindult a magánvásárlók meghódítása. Kifejezetten örömteli hír számunkra, kicsit meg is lepett, hogy a vevők 45 százaléka magánszemély. Idén 1500-1700 Fabia és Fabia Combi értékesítését tervezzük. Számos nagyobb flottát is eladtunk ebben az időszakban: 300 Octaviát a rendőrségnek, 300 Skodát, zömében Octaviát adtunk el több ismert autókölcsönzőnek, száz Skoda Rapid Spacebacket a Telekomnak és ugyanebből a modellből további százat a Lidl bolthálózatnak. Dalnoki Balázs az év hátralévő időszakával kapcsolatban bizakodó, júniusban érkezik a magyar piacra a Skoda Superb limuzin, októberben pedig a kombi. Ezekből összesen mintegy négyszáz darabot adnak majd el, ennyit kap Magyarország a bevezetés évében. Jövőre több, 800-1000 Superb értékesítésével számolnak. Év végéig minden Skoda kereskedés megújul, a cseh márka értékesítési pontjainak több mint harmada már megváltozott külsővel és kitüntetett figyelemmel várja a vásárlókat. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, értékesítés, gazdaság, jármű kereskedelem, skoda
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|