Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Elsőként a Volvo Trucks kínál automatikus összkerékhajtást – a jobb vezethetőség és üzemanyag-fogyasztás érdekében |
||
2015. május 12.
Automatikusan aktiválja az első tengely meghajtását a teherautó elakadásának veszélyét észlelve a Volvo Trucks új Automatikus Kipörgésgátló Rendszere.
|
A járművezető a fokozott manőverező-képességet élvezheti, az üzemeltető az üzemanyag-megtakarítást, ráadásul a teherautó kopása is csökken. Első nemzetközi teherautó-gyártóként a Volvo Trucks kínálja az automatikusan aktiválódó összkerékhajtást építőipari teherautók számára. Az Automatikus Kipörgésgátló Rendszer önműködően aktiválja az első tengely meghajtását, ha a hátsó kerekek tapadásvesztését észleli csúszós vagy laza talajon. „Sok vezető már jóval a terep nehéz szakasza előtt aktiválja az első tengely hajtását vagy a differenciálzárat azért, hogy el ne akadjon. A Volvo Automatikus Kipörgésgátló Rendszere menet közben aktiválja az első tengely meghajtását, és csak arra a rövid időre, amíg valóban szükséges” – mondja Jonas Odermalm, a Volvo Trucks építőipari szegmensért felelős igazgatója. Nehéz munkakörülményekhez tervezték A Volvo Automatikus Kipörgésgátló Rendszerét, amely immár szériafelszereltség a meghajtott első tengelyű Volvo FMX teherautók esetében, a Volvo Construction Equipment már alkalmazza csuklós vontatóin. A megoldásnak része a kerekek forgási sebességét mérő szenzorokhoz kapcsolt szoftver, ezekkel észleli és szabályozza a meghajtást a rendszer. Amennyiben egy hátsó kerék elkezd kipörögni, a nyomatékot automatikusan az első kerekek felé irányítja a rendszer anélkül, hogy a teherautó vonóereje vagy sebessége csökkenne. Egy körmös kapcsoló aktiválja az első tengely hajtását mindössze fél másodperc alatt. Ez a tengelykapcsoló könnyebb és kevesebb mozgó alkatrészt alkalmaz, mint egy hagyományos, állandó összkerékhajtási rendszer. Amennyiben igazán nehéz terep előtt áll a vezető, manuálisan aktiválhatja az első és hátsó differenciálzárakat. Jobb manőverező-képesség és kevesebb üzemanyag A meghajtott első tengely megakadályozza az elakadást nehéz terepen, ám ez a funkció a teljes út mindössze nagyon rövid szakaszán szükséges. Az Automatikus Kipörgésgátló Rendszer jóvoltából az első gumiabroncsok tapadása teljes mértékben a kormányzást szolgálhatja, egészen a kritikus helyzetekig. Így a vezető a jobb manőverező-képesség előnyét a lehető legjobban és leghosszabb ideig kihasználhatja. A vezető ezzel elkerülheti az állandóan meghajtott első tengely miatti többlet üzemanyag-fogyasztást, valamint a hajtáslánc és a gumiabroncsok fokozott kopását is. Az Automatikus Kipörgésgátló Rendszer gondoskodik róla, hogy mindig az optimális hajtási mód legyen aktív, leveszi a vezető válláról ezt a döntést. „Az Automatikus Kipörgésgátló Rendszer újabb példája annak, hogy az innovatív technológia miként képes egyszerűbbé és minden eddiginél okosabbá tenni mindent. A Volvo I-Shift forradalmasította a sebességváltókat, és meggyőződésünk szerint ez az új fejlesztés ugyanezt teszi majd a meghajtott első tengellyel” – mondja Ricard Fritz, a Volvo Trucks márka alelnöke. Kulcsszavak: fejlesztés, haszongépjármű, járműipar, teherautó, volvo trucks
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|