Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Új Opel Corsa OPC: a teljesítménysportoló ötödik nemzedéke |
||
2015. április 30.
Miután a Genfi Autószalonon feltűnést keltett, most arra vár az új Corsa OPC, hogy kerekei alá vegye az aszfaltot. Az új Corsa-generáció legifjabb tagja megalkuvást nem ismerő sportosságot ötvözi a lehető legjobb mindennapi alkalmassággal.
|
A kereken négyméteres kis erőmű vérpezsdítően húzós turbómotorja 152 kW/207 lóerőt fejt ki, amihez agilis viselkedés mellett menő design társul. Ez azonban korántsem csorbítja a nagyvonalú helykínálatot vagy a komfortot! Az OPC-csapat legfrisebb tagja máris megrendelhető 5 653 000 Ft-ért, és rövidesen felbukkan a márkakereskedők szalonjában. „Mindegyik OPC-modellünk egy-egy típussorozat lándzsahegye, a márka nemes hagyományait testesíti meg, német mérnöki tudást, érzelmekre ható designt és magával ragadó menetdinamikát képvisel. Megkapóan mutatja az új Corsa OPC is, hogy milyen magasra képesek tenni tervezőink a sportos kiskocsik mércéjét. Kanyargós hegyi úton vagy akár versenypályán annyira meggyőzők a képességei, hogy legszívesebben ki sem szállna belőle az ember! Éppen ettől a passziótól jellegzetes az OPC“, áradozott az Opel-csoport főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann. OPC-design: a látható erő A Corsa csúcsmodellje a legjobb OPC-tradíció szerint már első pillantásra elárulja, hogy a rüsselsheimi sportműhelyből robbant ki: az OPC-modelleknek fenntartott opálkék fényezés mellett különösen a frontrész kialakítása ötlik szembe, arckifejezését nagy légbeömlők határozzák meg. Még sportosabbá teszi az erősen kiformált géptető keskeny szegélye, amelyre hátul a dinamikusan domborodó küszöbök rímelnek. Hátulnézetből folytatódik a Corsa OPC kompromisszumot nem ismerő designja. A csomagtartó fedelének légterelője kétféle kivitelben készül: a visszafogottabb széria-spoiler helyett választható feltűnőbb változat nagyobb leszorító erőt kelt a hátsó tengelyen. Alul a kétcsövű Remus kipufogó diffúzorral övezett csővégei keltenek sportos hangulatot – mégpedig nemcsak látványra, hanem hangzásra is, amikor tüzes hangon megszólalnak! Hasonló az érzés az utastérben: a Recaro Performance-ülések bármilyen kanyarlabirintus végigszáguldásakor nagyszerűen tartják az ember testét. Alul egyenes kormánykerék, OPC-váltógomb, sport-pedálsor és a karakteres OPC-optikájú műszerek teszik teljessé a hatást. 1.6 Turbo ECOTEC: 207 lóerő és akár 280 newtonméter Alig várja a 152 kW/207 LE teljesítményű 1,6 literes, benzines turbómotor, hogy életre keltsék! 245 newtonméteres nyomatéka 1900 és 5800/perc között áll rendelkezésre, de szükség esetén 280-ra növeli a túltöltés. Ezt kurta mozdulatokkal kapcsolható hatfokozatú sebességváltó viszi át az első kerekekre, hogy mindössze 6,8 másodperc alatt katapultálja nulláról százra a Corsa OPC-t – közel fél másodperccel hamarabb az előző nemzedéknél. Gyorsulási rugalmassága is javult három tizedmásodpercet: ötödikben alig 6,4 telik el 80 és 120 km/óra között. A csúcssebesség pedig eléri a 230-at. Mindezek ellenére szerény marad a fogyasztás, a kombinált ciklus szerint mért 7,5 liter megfelel 174 g/km CO2-kibocsátásnak. FSD-sportfutómű: mindig a megfelelő frekvencián Az erőt át is kell vinni az útra, ezért az Opel-mérnökei a Koni lengéscsillapító-specialistáival együttműködve fejlesztettek ki egy innovatív csillapítású futóművet: az FSD-technika (Frequency Selective Damping) a karosszéria mozgási frekvenciájához illeszti a csillapítóerőt, áthidalva a szakadékot a kompromisszumot nem ismerő keménység és a kifinomult komfort között. Ha korlátozás nélkül akarja kiélvezni autója képességeit az avatott kezű pilóta, teljesen kikapcsolhatja az ESP-t. Optimalizálták a kormánymű hangolását is – még közvetlenebbül reagál a volán mozgására, és tájékoztatja a vezetőt, hogy pillanatnyilag milyen az útfogás. Performance csomag: rendszámos versenyautó Aki még hitelesebb verseny-atmoszférára vágyik, a Performance csomagban találja meg a neki valót, amely a mechanikus Drexler lamellás differenciálzár és kiválóan tapadó 18 colos Michelin gumik mellett még sportosabb futómű-beállítást tartalmaz. Nagy teljesítményű Brembo fékrendszer tartozik hozzá, extrém igénybevétel esetén is maximális lassulást garantálva – az első tárcsák átmérője 330 milliméter. Ez a csomag végérvényesen sportgéppé teszi az új Corsa OPC-t, amellyel nagy élmény alkalmilag kiugrani a városból a versenypályára, például akár a Zöld Pokolba, ahol fejlesztetése során gondosan hangolták és alaposan kipróbálták – a Nürburgring északi pályarészére. Kulcsszavak: bemutató, Corsa, opc, opel, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|