Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A kínai elektromosautó-ipar törekszik a töltésprobléma megoldására |
||
2015. április 28.
Az utóbbi években Kína nagy erőkkel fejlesztette elektromosautó-iparát az energiatakarékosság és a környezetvédelem érdekében.
|
Az ország kedvező politikájának köszönhetően sok elektromos autót gyártanak és értékesítenek, az elektromos autó technológiája kiforrott, de az elektromos autóra vonatkozó töltés továbbra is gond, ami megakadályozza ennek az iparnak a további fejlődését. Kína jelenleg törekszik a gond megoldására. Január 15-én építették ki a Peking-Sanghaj autópálya töltési rendszerét. Ezen az autópályán minden ötven kilométeren működik egy töltőállomás, minden töltőállomásnál van négy töltőoszlop, az autóvezetők kártyás fizetéssel 30 percen belül befejezhetik a töltés 80%-át. Az autópálya töltési sebessége tízszer akkora, mint a családi töltőoszlopé, ezért kevesebbet kell rá költeni. Az elektromos autók használatának költsége 30 jüan száz kilométerenként, ami csak fele a benzinmeghajtású autókénak. Jelentések szerint a Peking-Sanghaj autópályát leszámítva idén építik a töltési rendszert a Peking-Hongkong és a Qingdao-Shijiazhuang autópályán is, és ha ez készen lesz,akkor a töltési rendszer lefedi majd a 9600 kilométer hosszú autópályát, lefedi majd a Peking-Hebei-Tiencsin és a Jangce-folyó gazdasági zónában fekvő sok várost. A statisztikai adatok szerint jelenleg országszerte összesen 800-1000 töltőállomás működik, a töltőoszlopok száma 30 ezer. 2014-ben országszerte 78 000 darab elektromos autót állítottak elő és 74 ezrret értékesítettek. A töltési berendezés nem felel meg az elektromos autók keresletének. Az elektromosautó-ipar fejlesztése kezdetén a töltés megoldhatatlan probléma volt, mert egyrészt az autóvezetők már hozzászoktak a néhány perces tankoláshoz, és nem szívesen fordítanak fél órát a töltésre, másrészt a kevés nyereség miatt az üzletemberek nem akarnak a töltőállomásokkal foglalkozni. Most az ország anyagi támogatást nyújt a töltőállomás kiépítésére és ez bizonyos mértékben hozzájárul a töltőállomás gazdálkodásához, de hosszú távon emelni kell az elektromos autók piaci részesedését is, így a gazdálkodóknak több nyereségük lehet. A töltés megoldása érdekében a pekingi kormányzat kidolgozta az „utcai lámpai töltőoszlop" elnevezésű programot, ami szerint a hagyományos utcai lámpákat energiatakarékossági céllal modernizálnák, és a megspórolt energiát használnák a töltésre. A pekingi Changpin körzet Jingmi utcájában lévő 88 utcai lámpát LED-lámpává alakítottak át, így a spórolt energiával tíz elektromos autót lehet feltölteni. Egyes jelentések szerint a közeljövőben lép hatályba az energetikai hivatal által kidolgozott „elektromosautók töltési berendezésének ötéves fejlesztés terve", amiben a magántőke a töltési szektorba áramlását valamint a töltési berendezések építését és tervezését határozzák meg - írja a China Radio. Kulcsszavak: elektromos, elektromos autó, elektromos töltőállomás, kína, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|