Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A kínai elektromosautó-ipar törekszik a töltésprobléma megoldására

A kínai elektromosautó-ipar törekszik a töltésprobléma megoldására

2015. április 28.
Az utóbbi években Kína nagy erőkkel fejlesztette elektromosautó-iparát az energiatakarékosság és a környezetvédelem érdekében.

A kínai elektromosautó-ipar törekszik a töltésprobléma megoldására

Az ország kedvező politikájának köszönhetően sok elektromos autót gyártanak és értékesítenek, az elektromos autó technológiája kiforrott, de az elektromos autóra vonatkozó töltés továbbra is gond, ami megakadályozza ennek az iparnak a további fejlődését. Kína jelenleg törekszik a gond megoldására.

Január 15-én építették ki a Peking-Sanghaj autópálya töltési rendszerét. Ezen az autópályán minden ötven kilométeren működik egy töltőállomás, minden töltőállomásnál van négy töltőoszlop, az autóvezetők kártyás fizetéssel 30 percen belül befejezhetik a töltés 80%-át. Az autópálya töltési sebessége tízszer akkora, mint a családi töltőoszlopé, ezért kevesebbet kell rá költeni. Az elektromos autók használatának költsége 30 jüan száz kilométerenként, ami csak fele a benzinmeghajtású autókénak.

Jelentések szerint a Peking-Sanghaj autópályát leszámítva idén építik a töltési rendszert a Peking-Hongkong és a Qingdao-Shijiazhuang autópályán is, és ha ez készen lesz,akkor a töltési rendszer lefedi majd a 9600 kilométer hosszú autópályát, lefedi majd a Peking-Hebei-Tiencsin és a Jangce-folyó gazdasági zónában fekvő sok várost.

A statisztikai adatok szerint jelenleg országszerte összesen 800-1000 töltőállomás működik, a töltőoszlopok száma 30 ezer. 2014-ben országszerte 78 000 darab elektromos autót állítottak elő és 74 ezrret értékesítettek. A töltési berendezés nem felel meg az elektromos autók keresletének.

A kínai elektromosautó-ipar törekszik a töltésprobléma megoldására

Az elektromosautó-ipar fejlesztése kezdetén a töltés megoldhatatlan probléma volt, mert egyrészt az autóvezetők már hozzászoktak a néhány perces tankoláshoz, és nem szívesen fordítanak fél órát a töltésre, másrészt a kevés nyereség miatt az üzletemberek nem akarnak a töltőállomásokkal foglalkozni. Most az ország anyagi támogatást nyújt a töltőállomás kiépítésére és ez bizonyos mértékben hozzájárul a töltőállomás gazdálkodásához, de hosszú távon emelni kell az elektromos autók piaci részesedését is, így a gazdálkodóknak több nyereségük lehet.

A töltés megoldása érdekében a pekingi kormányzat kidolgozta az „utcai lámpai töltőoszlop" elnevezésű programot, ami szerint a hagyományos utcai lámpákat energiatakarékossági céllal modernizálnák, és a megspórolt energiát használnák a töltésre. A pekingi Changpin körzet Jingmi utcájában lévő 88 utcai lámpát LED-lámpává alakítottak át, így a spórolt energiával tíz elektromos autót lehet feltölteni.

Egyes jelentések szerint a közeljövőben lép hatályba az energetikai hivatal által kidolgozott „elektromosautók töltési berendezésének ötéves fejlesztés terve", amiben a magántőke a töltési szektorba áramlását valamint a töltési berendezések építését és tervezését határozzák meg - í­rja a China Radio.

Kulcsszavak: elektromos, elektromos autó, elektromos töltőállomás, kína, közlekedés
 
A kínai elektromosautó-ipar törekszik a töltésprobléma megoldására Szereltesse fel a nyári abroncsait, hogy gondoskodjon autója megfelelő teljesítményéről London utcáin a Jaguar első elektromos autója London utcáin a Jaguar első elektromos autója A LeasePlan flottakezelő aktívan részt vesz az elektromos autózás elterjesztésében A LeasePlan flottakezelő aktívan részt vesz az elektromos autózás elterjesztésében A kínai elektromosautó-ipar törekszik a töltésprobléma megoldására Már októberben érdemes felkészíteni az autót a téli közlekedésre A kínai elektromosautó-ipar törekszik a töltésprobléma megoldására Intelligens közlekedési hálózatok fejlesztésében működik közre a Ford
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1