Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Modellre szabott dinamizmus és menetkomfort, a legmagasabb szinten

Modellre szabott dinamizmus és menetkomfort, a legmagasabb szinten

2015. április 23.
Kategóriaelső technológiai innovációinak korai bemutatásával a BMW bepillantást enged a 7-es sorozat következő modellgenerációjának legújabb fejlesztéseibe a könnyűszerkezetes BMW EfficientLightweight tervezés, a menetdinamika, az utazási komfort, a vezetést támogató rendszerek és az intelligens járműkapcsolatok terén.

BMW 7-es sorozat

A világ legsikeresebb prémiumautó-gyártója ismét számos, kategóriájában egyedülálló innovációval ünnepli zászlóshajója generációváltását. A könnyűszerkezetes járműépítés, a hajtáslánc, a futómű, az információs és szórakoztató fedélzeti rendszerek, valamint az intelligens járműkapcsolat terén kifejlesztett és szériagyártásra előkészített úttörő technológiák egytől egyig a vadonatúj 7-es BMW azon célját tükrözik, hogy debütálásakor minden korábbinál magasabb szintre emelje a maximális vezetési élményt és a luxuslimuzinok nyújtotta hosszú távú, átfogó menetkomfortot.

A BMW 7-es sorozat következő modellgenerációjánál alkalmazott könnyűszerkezetes BMW EfficientLightweight tervezés középpontjában az utascella kialakításakor széles körben felhasznált szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) áll. A motortérbe szerelt erőforrások új generációja eközben egyszerre javítja az új modell dinamizmusát, optimalizálja a belső hatékonyságot és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, illetve az emissziót. A futómű-technológia területén kifejlesztett megannyi innováció azonnal érezhető módon fokozza az új 7-es BMW sportos karakterét és utazási komfortját. A modell alapfelszereltségének része a légrugós első és hátsó felfüggesztés, valamint a Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control), míg a továbbfejlesztett Integrált Aktív Kormányzás és a Dynamic Drive aktív borulásgátló rendszer opcionális extraként elérhető. A fejedelmi kényelmet, az elsőosztályú biztonságot és a vérpezsdítő vezetési élményt a különleges információs és szórakoztató fedélzeti rendszerek opciója (köztük a BMW kézmozdulat-vezérlésű rendszere és a Touch Display érintőképernyő), illetve a BMW ConnectedDrive vezetést támogató rendszereinek kibővített választéka egészíti ki.

BMW 7-es sorozat

Könnyűszerkezetes BMW EfficientLightweight tervezés: 130 kilogrammal csökkentett önsúly a Carbon Core felépítésnek köszönhetően


Jelentős mértékben fejlesztett technológiai arzenálja, valamint kényelmi- és biztonsági felszereléseinek széles tárháza ellenére, az új BMW 7-es sorozatnál alkalmazott könnyűszerkezetes BMW EfficientLightweight tervezés tömegcsökkentő folyamatainak köszönhetően a bajor gyártó új zászlóshajói 130 kilogrammal kevesebbet nyomnak a mérlegen, mint megegyező elődmodelljeik. Az innováció központi eleme a luxuslimuzin Carbon Core felépítése. A jármű utascellájának szerkezeti összetételénél a szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP) ultramagas szilárdságú acéllal egyesítették – például a B-oszlopoknál –, amellyel a mérnökök nagyobb torziós és hajlítási merevségű, szilárdabb utascellát tudtak létrehozni. Ehhez illesztették hozzá a fémlemezeket, ami jelentős súlycsökkenést eredményezett.

A Carbon Core felépítés alapját a BMW i modellek fejlesztési innovációiból átemelt technológia adja, így a BMW Group a világ első és mindeddig egyedülálló autógyártó vállalata, aki luxuslimuzinjának következő modellgenerációjában széleskörű tapasztalattal és átfogó szakértelemmel alkalmazza a tömegtermelésben előállított szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP). A csúcstechnológiás anyag eme újfajta felhasználása ugyanakkor újabb tapasztalatok megszerzéséhez vezetett, amiket a BMW a jövőben további modelljeiben kamatoztat majd. Az új BMW 7-es sorozat az első modell, amelynek karosszériavázát iparilag előállított, kívülről láthatatlan szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) és az azzal egybedolgozott acél, alumínium és műanyag elemekből készítették el.

BMW 7-es sorozat

Ugyanakkor a BMW vadonatúj luxuslimuzinja az első autó, amelynek világszerte egyedülálló fényezési eljárásra épülő gyártási folyamatába teljes mértékben beintegrálták a szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP). Az új 7-es BMW Carbon Core felépítése jól példázza, hogy a BMW i modellek számára kifejlesztett, szénszál-erősítésű műanyagon (CFRP) alapuló technológia széleskörű felhasználása milyen jelentős mértékben hozzájárul a jármű tömegének minimalizálásához, valamint szerkezeti szilárdsága és merevsége növeléséhez.

A könnyűszerkezetes BMW EfficientLightweight tervezés intelligens anyagegyesítési folyamatai során a mérnökök az innovatív anyag mellett gondosan kiszámított ultramagas szilárdságú acél- és alumíniummennyiséggel dolgoztak, a karosszéria és az alváz esetében is. Mindezt egy előremutató, tömegminimalizáló ragasztási technológia bevezetése és a motortérbe szerelt erőforrás újfajta hő- és hangszigetelése egészítette ki, amelyek együtt jelentősen hozzájárultak a felhasznált anyagok mennyiségi csökkenéséhez, és mint ilyen, a felhasznált szigetelő anyagok tömegének módszeres csökkentéséhez.

A könnyűszerkezetes BMW EfficientLightweight tervezés ultrakönnyű szerkezeti koncepciói, intelligens anyagegyesítési folyamatai és a gondos aprólékossággal optimalizált alkatrészek minden egyes járműkategóriában az elérhető legjobb végeredmény létrehozását szolgálják. A vadonatúj BMW 7-es sorozat esetében mindez a luxuslimuzin lebilincselő vezetési tulajdonságainak és kiemelkedő kényelmének utánozhatatlan egységét jelenti.

BMW 7-es sorozat

A tervezési folyamat során a mérnökök újabb innovációs irányvonalakat fedeztek fel a súlyelosztás, a rugózatlan tömegek és az akusztikai koncepciók terén. A rugózatlan tömegeket mintegy 15 százalékkal csökkentették a megegyező 7-es BMW elődmodellekhez viszonyítva, a futómű, a fékek és a keréktárcsák könnyűszerkezetes tervezésének köszönhetően. Az újfajta szigetelési koncepció és a légrugós lengéscsillapítók alkalmazása kiváló akusztikai eredményekhez vezetett az utastérben, miközben a jármű tömeg-megtakarítására is jó hatással volt.

Az új BMW 7-es sorozat integrált könnyűszerkezetes felépítése mindazonáltal még alacsonyabbra helyezett súlypontot és az első és a hátsó tengely közötti szinte tökéletes, 50 : 50 arányú súlyelosztást eredményezett. A könnyűszerkezetes BMW EfficientLightweight tervezés égisze alatt azonban a mérnökök még tovább mentek, hogy innovációikkal bebiztosítsák a BMW 7-es sorozat következő modellgenerációjának vezető pozícióját a menetdinamika, valamint a kiemelkedő utazási és akusztikai kényelem területén.

Új fejlesztésű soros hathengeres erőforrás

A vadonatúj BMW 7-es sorozathoz elérhető motorváltozatok palettájára a BMW Group legújabb erőforrás-családjának soros hathengeres tagja is felkerült. A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinüzemű egység még tovább javított hatékonyságával ejti rabul a vezetés szerelmeseit. Az újfajta erőforrás érezhetően szilajabb tulajdonságokkal vértezi fel a jelentős súlycsökkentésen átesett luxuslimuzint, miközben megegyező elődjénél lényegesen kevesebb üzemanyag-fogyasztási és emissziós értéket garantál.

BMW 7-es sorozat

Az új motor forgattyúháza, hengerfeje és olajteknője alumíniumból készült. A kettős megfúvású (TwinScroll) turbófeltöltő mellett szívócsonkba integrált töltőlevegő-hűtő, magas pontosságú üzemanyag-befecskendező rendszer, a VALVETRONIC változó szelepvezérlés legújabb fejlesztésű változata és Dupla-VANOS változó vezérműtengely-szabályzás teszi még hatékonyabbá az új sorhatos szívet, miközben minden korábbinál intenzívebb válaszreakcióra képes.

Modellre szabott dinamizmus és menetkomfort, a legmagasabb szinten

Az apró részletességgel továbbfejlesztett, kifinomult futómű-technológia és az alapfelszereltség részeként kínált vagy opcióként elérhető további futómű-beállító felszerelések a következő generációs 7-es BMW menetdinamikáját és utazási minőségét is növelik, amelynek következtében az eme két eltérő vezetési élmény közötti páratlan harmónia minden korábbinál magasabb szintre emelkedik a luxuslimuzinok szegmensében.

A legújabb technológiai innovációk nagyobb szabadságot engednek azon vezetőknek, akik személyre szabnák a jármű beállításait: ők a szériában felszerelt Driving Experience Control kapcsoló segítségével még sportosabb kezelhetőség és tovább optimalizált menetkomfort közül választhatnak. A kapcsoló egyik gombjával azonban (most először) lehetőségük adódik egy másik újfajta beállítás aktiválására is, ahol a jármű a vezetési stílushoz és az útvonal jellemzőihez igazodik. A vadonatúj BMW 7-es sorozat személyre szabott futómű-beállításai páratlanul gazdag vezetési élményt kínálnak, egytől egyig a BMW Group futómű-technológiák terén megszerzett átfogó fejlesztői szakértelmét igazolva.

BMW 7-es sorozat

Légrugózás és Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzás szériafelszereltségként

Az első és a hátsó tengelyen egyaránt az alapfelszereltség részeként kínált, automatikus magasságállítású légrugós futómű érezhetően növeli az új BMW 7-es sorozat utazási komfortját. A pneumatikus lengéscsillapítókat egy nyomástárolóval kiegészített, elektromosan vezérelt kompresszor működteti, a karosszéria föld feletti magassága így a terhelés mértéke szerint akár leállított motor mellett is szabályozható. A kerekenként állítható magasságú és keménységű levegős futómű lehetővé teszi, hogy egyenetlen terhelés esetén kiegyenlítse a jármű tengelyek közötti súlypontját. Az innovatív felfüggesztés további funkciója a manuális magasságállítás: gombnyomásra a karosszéria magassága 20 milliméterrel még tovább emelhető, ami egyenetlen útfelületeken és a többszintes parkolóházak éles emelkedőin érezteti hatását. 35 km/órás sebesség felett azonban a 7-es BMW automatikusan visszaállítja a futómű korábban kiválasztott, utazási magasságát. Mi több, nagyobb tempónál és a Driving Experience Control kapcsolóval aktivált SPORT mód esetén a rendszer a karosszéria föld feletti magasságát automatikusan 10 milliméterrel csökkenti.

A pneumatikus futómű előnyei mindkét tengelyen az ugyancsak alapfelszereltségként kínált Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzással (DDC – Dynamic Damper Control) együttműködve észrevehetők leginkább. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók mindkét tengelyen javítják a limuzin futását és tökéletesítik a futómű dinamikus tulajdonságait. A Driving Experience Control kapcsolóval három lengéscsillapító-beállítás közül választhatnak a vezetők a kényelem fokozása (COMFORT és COMFORT+ módok) és a sportos, agilis vezethetőség (SPORT mód) érdekében.
 
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 7-es, EfficientDynamics, új modell
 
Az új JUKE NISMO RS világítja meg a pályát a világ legjobb gördeszkásainak Az új JUKE NISMO RS világítja meg a pályát a világ legjobb gördeszkásainak Az új Touran. Nincs többé lehetetlen Az új Touran. Nincs többé lehetetlen Modellre szabott dinamizmus és menetkomfort, a legmagasabb szinten A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét Modellre szabott dinamizmus és menetkomfort, a legmagasabb szinten Golf GTI Cabrio Austria: bemutatták a gyakornokok álomautóját A Range Rover Velar plug-in hybrid hajtáslánccal és ultramodern szórakoztató rendszerrel bővíti kínálatát A Range Rover Velar plug-in hybrid hajtáslánccal és ultramodern szórakoztató rendszerrel bővíti kínálatát
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1